Quentil napisał(a):Na tylnym zderzaku brakuje mi wieszaka na koło zapasowe i byłby niemal zgodny z moją koncepcją ...
mcgiver napisał(a):odkąd wymianiłem rozrząd ,mój montek zaczoł mnie rajcować bo zaczoł wreszcie jeżdzić jak trzeba i zaczołem to auto traktować poważniej niż tylko jako wół roboczy do wozenia narzedzi i sprzętów .
miedzy innymi również mysle o konkretnym zderzaku stalowym na przód.
W zwiazku z profesja jaka sie param , mam dostęp do całego ciagu technologicznego obróbki metali.
Moge dać do zaprojektowania w biurze konstrukcyjnym i wykonam zderzak stalowy ,ale musze wiedzieć czego uzytkownicy takich zderzaków od nich wymagają.
zderzaki mogą być wykonane w bardzo duzej powtarzalnosci , mogą być profesjonalnie pociete , pogiete, pospawane ,ocynkowane i pomalowane proszkowo.
jesli mi przyblizycie temat jestem skłonny zainwestować w projekt takiego zderzaka i wykonać conajmniej kilka szt. nawet na kopyto tego całego arb czy jakoś tak.
jakie grube materiały , oczekiwana waga , kształt , wzmocnienia , dodatki itd, kanciate czy przyokraglone.. gdzie dać cieńszy materiał a gdzie grubszy..
czy są jakieś standardy dla wyciagarek wkomponowanych w zderzak (mocowanie) itd
zderzak moze być nawet wykonany z kwasówki , no ale wiadomo cena
Z samochodami terenowymi nie miałem nigdy do czynienia puki nie kupiłem mojego egzemplarza poczatkiem tego roku , tak ze temat wymagań terenowych jest mi raczej obcy.
czasami jak widze niektóre terenówki potraktowane chyba po pijanemu szlifierką to mi się chce żygać.
taki zderzak moze naprawdę dodać pazura terenówce , a nie tylko powodować odruchy wymiotne.
pocieszny napisał(a):nie przesadzacie?
ortografia rzeczywiście leży i kwiczy, aż w oczy boli, w dobie kompów wystarczy słownik w przeglądarce włączyć, nie twierdze że ja piszę super bo tak nie jest ale nie focham się jak ktoś zwraca uwagę
a co do zderzaka żeby znowu nie było że nie merytorycznie
30-35 kilo, płyta z 8mm stali (gięta), zderzak najlepiej gięty (im mniej spawania tym lepiej), obudowa stal 3mm wystarczy, najlepiej bez bullbarów itp, mocowany co najmniej 2 6 punktach śrubami "na ścinanie", mocowania do szarpania wyprowadzone w prostej linii z ramą
mcgiver napisał(a):OK żle Cie zrozumiałem.
płyta pod wyciagarkę przenosi najwieksze obciażenia miedzy ramą, a np drzewem więc tu nie ma miejsca na kompromisy .
Czy są jakieś standardowe wymiary płyty pod wyciagarke lub jakieś wytyczne dotyczace tego zagadnienia tak jak np. na budowę klatki wg załacznika "j" w PZM?
czy to jest wszystko wydumka tego kto własnie wykonuje?
Mieszkam w Żywcu i tu akurat nie brakuje miejsc do jazdy w terenie , ale jakos nigdy mnie to nie pociagało by zarobione pieniadze topić w błocie :D , aczkolwiek chciałbym zrobić taki zderzak w celu poprawienia walorów wizualnych mojego czołgu i również chciałbym by ten zderzak prezentował sobą cechy uzytkowe.
nie żebym szukał pomysłu na utrzymanie , bo roboty mi nie brakuje , ale zawsze można na tym zrobić jakieś pieniadze , jesli by to wyszło atrakcyjne cenowo i użytkowo.
Powrót do Pomysły, Porady, Modyfikacje
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości