mcgiver napisał(a):dobra super , ale nadal mi nikt nie odpowiedział na pytanie czy różnica w obwodzie opon między przodem a tyłem rzędu 1% jest ok?
kupiłem dwie nówki opony za dobrą kasę ale był ostatni komplet na jedną oś które mają obwód 2450mm.
do kupienia mam opony które mają 2425mm ( różnica 25mm czyli 1%)
freefly napisał(a):mcgiver napisał(a):dobra super , ale nadal mi nikt nie odpowiedział na pytanie czy różnica w obwodzie opon między przodem a tyłem rzędu 1% jest ok?
kupiłem dwie nówki opony za dobrą kasę ale był ostatni komplet na jedną oś które mają obwód 2450mm.
do kupienia mam opony które mają 2425mm ( różnica 25mm czyli 1%)
Różnica 1% w obrotach kół przodu i tyłu.
mcgiver napisał(a):freefly napisał(a):mcgiver napisał(a):dobra super , ale nadal mi nikt nie odpowiedział na pytanie czy różnica w obwodzie opon między przodem a tyłem rzędu 1% jest ok?
kupiłem dwie nówki opony za dobrą kasę ale był ostatni komplet na jedną oś które mają obwód 2450mm.
do kupienia mam opony które mają 2425mm ( różnica 25mm czyli 1%)
Różnica 1% w obrotach kół przodu i tyłu.
??? niekumam
freefly napisał(a):miras7 napisał(a):To ja świadomie polecam Nokian Rotiiva AT Plus 265/75R16 (ewentualnie bez "Plus", podobno oszczędniejsze, ale gorsza przyczepność na mokrym). Jedne z niewielu AT ze śnieżynką, czyli jeździsz cały rok i nawet poza krajem, gdzie musisz mieć zimą zimówkę.
Np. w Austrii gdzie są surowe restrykcje wg. obowiązujących tam przepisów za zimowe uznawana są opony z oznaczeniami M+S, MS. Całoroczne opony uznawana są za zimowe jeśli mają takie oznaczenie. O symbolu śnieżynki nie ma wzmianki.
https://www.help.gv.at/Portal.Node/hlpd ... 31001.html
https://www.help.gv.at/Portal.Node/hlpd ... 63320.html
freefly napisał(a):pocieszny napisał(a):M+S to oznaczenie hamerykanckie i w UE nie obowiązuje, do Austrii nie dojedziesz bo cie w Czechach odcholują zresztą oznaczenie M+Snie oznacza opony zimowej tylko odpowiednio luźny bieżnik (każda opona MT ma oznaczenie M+S) w EU obowiązuje oznaczenie góry ze śnieżynką a przy tym w 90% będzie M+S
pomijając już śnieżynkę w niektórych krajach UE na oponie musi być homologacja europejska (oznaczenie E4) któej większość naszych opon nie ma
Czeskie Ministerstwo Transportu. Raczej wiedza jakie mają przepisy.
http://www.ibesip.cz/cz/ridic/zasady-be ... jen-v-lete
A zresztą, żeby rozwiać wątpliwości:
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH |
Bruksela, dnia 23.5.2008
KOM(2008) 316 wersja ostateczna
2008/0100 (COD)
Wniosek
ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY
w sprawie wymogów technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów silnikowych dotyczących ich bezpieczeństwa ogólnego
7. „opona zimowa” oznacza oponę noszącą oznaczenie M+S lub M.S lub M&S, której wzór bieżnika, jego mieszanka lub struktura zostały zaprojektowane przede wszystkim w celu uzyskania podczas jazdy po śniegu osiągów lepszych niż osiągi zwykłej opony w odniesieniu do jej zdolności wprawiania pojazdu w ruch lub utrzymywania jego ruchu;
freefly napisał(a):Michał4x4 napisał(a):Ja też słyszałem (nigdy nie byłem) że w Austrii wymagana jest śnieżynka na oponie przynajmniej w górach.
To samo dotyczy łańcuchów, że muszą mieć homologację, a u nas w kraju raczej nikt takich nie produkuje.
Tak więc przepisy przepisami a rzeczywistość i indywidualna interpretacja przez policjanta może być inna.
Strona Ministerstwa Transportu Austrii:
https://www.bmvit.gv.at/verkehr/strasse ... eifen.html
Opony z oznaczeniami M + S, MS lub M & S są prawnie uznawanym oponami zimowymi.
Natomiast pojazdy powyżej 3,5 t i autobusy muszą mieć typowe opony sezonowe zimowe. Do 3,5 t wystarczą opony zimowe sezonowe lub m+S na napędzanej osi.
freefly napisał(a):pocieszny napisał(a):tylko dziwne jest że czeska policja nie respektuje M+S tylko właśnie śnieżynkę to samo austria i niemcy
a jeśli tak to czemu nikt tam nie jeździ na MTkach w zimie przeca wszytkie mają M+S
ogólnie jak chcecie to jeździjcie sobie na M+S ja jestem w czechach czy na słowacji co najmniej raz w tygodniu i jakoś zostane przy swoim
Jak ich spotkasz, to uświadom ich, że ich ustawodawca jest innego zdania.
Betreff: Erlass Winterreifenpflicht; 29. KFG-Novelle
Mit der 29. KFG-Novelle, BGBl. I Nr. 6/2008, wird
•
für Schwerfahrzeuge (Lkw und Busse) der Zeitraum für die Winterreifenpflicht und
die Pflicht, Schneeketten mitzuführen, im unterschiedlichen Ausmaß ausgedehnt,
und
•
eine Winterreifenpflicht auch für Fahrzeuge mit einem höchsten zulässigen
Gesamtgewicht von nicht mehr als 3.500 kg eingeführt.
Diese Änderungen treten gemäß § 135 Abs. 19 Z 1 KFG mit 1. Jänner 2008 in Kraft.
3.2.2.
Liegen winterliche Fahrbahnverhältnisse vor, so müssen Winterreifen an allen
Rädern angebracht sein.
Als
Winterreifen
können nur solche Reifen anerkannt werden, die zur Verwendung als
Schnee- und Matschreifen oder als Schnee-, Matsch und Eisreifen bestimmt sind. Diese
Reifen müssen die Aufschrift „M + S“ oder „M.S.“ oder „M & S“ aufweisen. Auch
Spikesreifen fallen darunter.
Sog. „Ganzjahresreifen“ oder „Allwetterreifen“ kommen als Winterreifen in Betracht, sofern
sie diese „M und S“ Kennzeichnung aufweisen.
A symbol śnieżynki oznacza jedynie, że producent oddał do testów oponę do The European Tyre and Rim Technical Organisation i może sobie taki znaczek umieścić, bo za niego zapłacił. Dyrektywy UE nie zobowiązują producentów do takich testów i takich znaczków.
Jakbyś się wybierał do Włoch, to tam opona M+S nie może mieć indeksu prędkości mniejszego niż maksymalna prędkość pojazdu.
.
pocieszny napisał(a):Kumho KC11, Dunlop Grandtrek SJ6, Cooper Discoverer M+S
porządne zimówki z w miare luźnym bieżnikiem, jak chcesz orać w terenie to żadna zimówka się nie nadaje, na oranie nadaje się simex ale zimówą nie jest,
nia ma opon do wszystkiego i nie będzie, nigdy
co do bieżnikowanych, to miałem ze 2 razy w życiu i chyba nie polecam (zimówki), oprócz ceny nie ma wielu zalet, szybko twardnieją, zdarza się odklejenie bieżnika i pękanie karkasu, no i rozmiary zwykle mikre, chyba 30 albo 31 max a różnica na oponie w granicach 90-100 pln
pocieszny napisał(a):z dużych zimówek
Nokian Hakappelita LT2 - 285x75R16 (drogie)
Cooper Discoverer M+S-265x75R16
Kumho KC11 285x75R16 (rozmiarówka ciut zaniżona w rzeczywistości mają 32 cale)
Interstate Winter Claw 265x75R16 (mam od kilku lat sprawują się świetnie)
Nankang Winter Activa rozmiary do 35 cali
Powrót do Pomysły, Porady, Modyfikacje
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości