Szpej Offroad by 4MUD Peterek

Pomysły, Porady, Modyfikacje

Re: Moje progi do Montiego i inne...

Postprzez koluniu » 30 mar 2013, 21:36

ale też rurowy?
2002r. 3.0 i nareszczie tsy dwa 95r.
Avatar użytkownika
koluniu
 
Posty: 624
Dołączył(a): 20 gru 2010, 17:03
Lokalizacja: warszawa

Re: Moje progi do Montiego i inne...

Postprzez PiotrR » 30 mar 2013, 21:44

Coś pośredniego, ale typowy Rurak bardzo mi się podoba.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Moje progi do Montiego i inne...

Postprzez piotrck » 30 mar 2013, 21:44

zarzuciłem projekt , jak coś się piszę
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Moje progi do Montiego i inne...

Postprzez koluniu » 30 mar 2013, 21:54

spoko pisz do petera.
2002r. 3.0 i nareszczie tsy dwa 95r.
Avatar użytkownika
koluniu
 
Posty: 624
Dołączył(a): 20 gru 2010, 17:03
Lokalizacja: warszawa

Re: Moje progi do Montiego i inne...

Postprzez mfw » 25 kwi 2013, 16:26

mfw napisał(a):
peterek66 napisał(a):Ta... 8-)
Obrazek


Chciałem powiedzieć że Peterek wykonał znakomitą robotę i powyższe progi prezentują się znakomicie na moim aucie. :)21
Bardzo fajnym gadżetem jest da półmatowa farba o chropowatej strukturze oraz anty-poślizgowe nakładki z aluminium.

Jak tylko pogoda pozwoli pojadę od-błocić Troopa na myjni, obiecuje wtedy zamieścić fotki jak wyglądają na aucie.

PS. Chciałbym pochwalić Peterka za bardzo dobrą robotę. Jakość wykonania jest pierwsza klasa. Zrobił progi dokładnie takie jak chciałem a nawet lepsze :)

Zbrojenie na Frączki trwa... :)21


Aby nie być gołosłownym zamieszczam zdjęcia progów zamontowanych na moim aucie:

Obrazek
Obrazek

Oraz wersja mud terrain:

Obrazek
ISUZU Trooper 3.1 RS, LSD, EGR, ABS, Safari Snorkel, BodyLift +1", BFG AT 31"
http://driiive.com/ub/2111/img
Avatar użytkownika
mfw
 
Posty: 178
Dołączył(a): 01 lip 2011, 14:06
Lokalizacja: KRK / WAW

Re: Moje progi do Montiego i inne...

Postprzez piotrck » 25 kwi 2013, 16:47

można auto hi-liftem podnosić za te progi ?
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Moje progi do Montiego i inne...

Postprzez mfw » 25 kwi 2013, 16:57

Niestety nie zaopatrzyłem się jeszcze w Hi-Lifta, aby podesłać foty z dźwigania.
Jednak jednym z założeń projektu było to iż oprócz podestu i ochrony, mają dawać możliwość podnoszenia za nie auta.
ISUZU Trooper 3.1 RS, LSD, EGR, ABS, Safari Snorkel, BodyLift +1", BFG AT 31"
http://driiive.com/ub/2111/img
Avatar użytkownika
mfw
 
Posty: 178
Dołączył(a): 01 lip 2011, 14:06
Lokalizacja: KRK / WAW

Re: Moje progi do Montiego i inne...

Postprzez piotrck » 25 kwi 2013, 17:01

nie da sie progów przeprowadzić przez próg co by prześwitu nie tracic ?
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Moje progi do Montiego i inne...

Postprzez mfw » 25 kwi 2013, 17:08

Wiesz, dać się pewnie da. Zrobic mozna wszystko pytani tylko co chcesz osiągnąć.

Ja mam lift budy 1" wiec progi są praktycznie na tej samej płaszczyźnie co rama. straciłem może z 1cm.

Szczerze to pod autem wleczesz sporo elementów zawieszenia które są znacznie niżej od progów.

Jak interesują Cię progi bardziej zintegrowane z karoserią pogadaj z Piotrem R, z tego co pamiętam on u siebie miał takie rozwiązanie.
ISUZU Trooper 3.1 RS, LSD, EGR, ABS, Safari Snorkel, BodyLift +1", BFG AT 31"
http://driiive.com/ub/2111/img
Avatar użytkownika
mfw
 
Posty: 178
Dołączył(a): 01 lip 2011, 14:06
Lokalizacja: KRK / WAW

Re: Moje progi do Montiego i inne...

Postprzez peterek66 » 25 kwi 2013, 20:28

Ta... 8-)
piotrck napisał(a):nie da sie progów przeprowadzić przez próg co by prześwitu nie tracic ?

Można próbować, ale otwory w budzie musiałyby być dosyć duże, żeby progi nie uderzały w nią, bo karoseria jest na poduszkach i "pracuje", szczególnie w terenie a progi na sztywno do ramy, więc... .

mfw napisał(a):Jak interesują Cię progi bardziej zintegrowane z karoserią pogadaj z Piotrem R, z tego co pamiętam on u siebie miał takie rozwiązanie.


Jeżeli progi mają Cię chronić od drzew na trawersie, czy jakiś innych przeszkód, to zgadzam się, że rozwiązanie Piotrka R jest w pełni funkcjonalne. Jednakże jeżeli dobrze "wkleisz" auto w teren i będziesz próbował na lifcie się dźwignąć, jestem pełen obaw o to, co będzie działo się z podłogą pod dywanikami, w miejscach mocowania budy. Jako że poduszki i śruby mocujące, głównie przewidziane są do stabilizowania budy leżącej pod własnym ciężarem na ramie, mniemam, iż funkcja trzymania budy w odwrotnym kierunku, czyli ku górze, jest ograniczona, w pojęciu obciążeń dynamicznych, do chwilowych naprężeń, głównie wynikających z podskoków w trasie lub bardziej drastycznych podczas jazdy w terenie. Tezę swoją opieram na tym, iż tak jak powierzchnia podparcia budy na ramie to poduszka fi 50 mm, tak powierzchnia łba śruby trzymającej budę od strony kabiny to... przyjmijmy fi 17 mm. I puki buda, która jest lekka, "tańczy" nam na tych poduszkach, to jest wszystko ok, ale jak zaczniemy "targać" ramę, na której jest w ch...j dużo i waży swoje, to te 17 mm i konstrukcyjne przetłoczenia kabiny, mogą nie wytrzymać i podłoga się podda. Zapewne koledzy którzy mają takie rozwiązania, posiadają doświadczenia w tej kwestii, tym samym wzywam ich do tablicy ;)
Reasumując, jestem zwolennikiem podnoszenia naszych samochodów za ramę a nie za karoserię :)2
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje progi do Montiego i inne...

Postprzez PiotrR » 25 kwi 2013, 22:09

Wywołany do tablicy jestem.
Moje progi składają się z dwóch kształtowników 80na80 mm ścianka 4 mm zespawanych ze sobą wystają 7 cm poza drzwi, co okazało się za mało musiałem dospawać rury poszerzające. Jest to bardzo mocne rozwiązanie usztywniające całą karoserię. Od dwóch lat wieszam auto na pniach i kamieniach podnoszę i zrzucam z lifta. Moje poduszki mają średnicę 10 cm i adekwatne podkładki, śruby fabryczne. Zrobiłem je, dlatego że oryginalne pogiąłem tak, że drzwi nie dało się otworzyć. Wadą jest waga 180 kg, jeśli masz oryginalne progi w dobrym stanie to nie kombinuj Peterka wyjdą taniej i są lżejsze.
Ostatnio edytowano 25 kwi 2013, 22:35 przez PiotrR, łącznie edytowano 1 raz
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Moje progi do Montiego i inne...

Postprzez peterek66 » 25 kwi 2013, 22:27

Ta... 8-)
Nie chcę sam sobie przeczyć, ale widziałem jeden filmik jak Piotrek R jeździ i nie ukrywam, że gdyby moja teza miała 100% poparcie w praktyce, to on już dawno miał by swoje progi na dachu :lol: , nie żałuje chłopak samochodu, to przed nim spier...ją kamienie i droga się tworzy a nie on szuka drogi :)2
I tu trzeba przyznać, praktyka zawsze weryfikuje teorię a teoria czasami znajdzie zastosowanie w praktyce ;)
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moje progi do Montiego i inne...

Postprzez PiotrR » 25 kwi 2013, 22:33

:D
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Moje progi do Montiego i inne...

Postprzez piotrck » 26 kwi 2013, 08:30

czyli jak rozumiem da się Hi-liftem podnosić , pytanie; czy nie są śliskie te progi ubrudzone w błocie ?
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Moje progi do Montiego i inne...

Postprzez mfw » 26 kwi 2013, 08:42

To akurat przetestowałem. Blacha ryflowana na wierzchu robi swoja robotę.
Przy progach i butach upapranych błotem jest grip.

Jednak jak zawsze w ekstremalnych sytuacjach trzeba uważać.
ISUZU Trooper 3.1 RS, LSD, EGR, ABS, Safari Snorkel, BodyLift +1", BFG AT 31"
http://driiive.com/ub/2111/img
Avatar użytkownika
mfw
 
Posty: 178
Dołączył(a): 01 lip 2011, 14:06
Lokalizacja: KRK / WAW

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez peterek66 » 05 paź 2013, 10:24

Ta... 8-)
No jakoś tu cicho, nikt nic nie robi? To ja wrzucę zderzak zrobiony dla kolegi z forum. Na razie na moim zamontowany (pokazowo), bo kombinuję jak go dostarczyć a odległość niewązka..., jakieś 250 km :? Za moment dojdzie płyta pod silnik i też wrzucę.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez PiotrR » 05 paź 2013, 11:27

:)2
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez miras7 » 05 paź 2013, 13:15

Optycznie dość masywny po bokach. Takie było założenie? I jeszcze pytanie, czy w ucha wchodzą szekle 6.5T ? Do ramy mocowany w oryginalnych punktach czy coś jeszcze?
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez peterek66 » 05 paź 2013, 14:29

Ta... 8-)
miras7 napisał(a):Optycznie dość masywny po bokach. Takie było założenie? I jeszcze pytanie, czy w ucha wchodzą szekle 6.5T ? Do ramy mocowany w oryginalnych punktach czy coś jeszcze?


Miał być masywny, ale miałem też na uwadze wagę, więc płyta górna i czołowa to 4 mm, pozostałe, czyli boki i dół, to 3 mm. Średnica otworów to fi 28 mm a szekla 6,5 T ma średnicę sworznia fi 26 mm , mamy więc zapas 2 mm. Mocowanie jest przedłużeniem ramy i znajduje się w oryginalnych miejscach, czyli zderzak zakładasz, bez żadnych przeróbek, w miejsce fabrycznego.
Obrazek
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez wojtekkk » 05 paź 2013, 15:15

ile i czemu tak drogo
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez miras7 » 05 paź 2013, 16:03

:)2
Ale będę czepialski i zapytam, czemu na ramce tablicy rejestracyjnej nie ma: -www.4mud.pl- :?: :)21
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez Toni » 05 paź 2013, 16:33

:)2
Toni
 
Posty: 69
Dołączył(a): 06 kwi 2012, 20:36
Lokalizacja: Paryz

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez peterek66 » 05 paź 2013, 17:58

Ta... 8-)
miras7 napisał(a)::)2
Ale będę czepialski i zapytam, czemu na ramce tablicy rejestracyjnej nie ma: -www.4mud.pl- :?: :)21

Wiem że reklama dźwignią handlu, ale ramkę można zmienić. Tym samym wybrałem tańszą, choć bardziej pracochłonną, wersję wycinania szablonu i malowania logo :)
PS Logo można zamalować..., WIEM :evil:
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez LUCYFER » 06 paź 2013, 11:47

Ta...
Całkiem fajny... :)21
LUCYFER
 
Posty: 282
Dołączył(a): 14 sty 2013, 08:39

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez peterek66 » 06 paź 2013, 14:15

Ta... 8-)
LUCYFER napisał(a):Ta...Całkiem fajny... :)21


Lucyfer, nie trzeba było :? Płyta już skończona, malowanko pozostało.
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości