Wyciągarka

Wykonałeś coś nietypowego przy swoim samochodzie lub planujesz przeróbki przy samochodzie a nie wiesz jak się za to zabrać?

Re: Wyciągarka

Postprzez danti » 05 wrz 2013, 19:38

To zależy od tego z jakiego błota. 4 tony tego WARNa to mało jak na takie auto. Błoto zasysa i powoduje, że auto które waży 2t, nagle zachowuje się jakby miało 4-5t (nie poparte badaniami :P )
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Wyciągarka

Postprzez miras7 » 05 wrz 2013, 21:10

Jones napisał(a):Na co trzeba zwracać uwagę przy zakupie wyciągarki? W samochodzie, który chcę hipotetycznie jeszcze, kupić dają WARN 4080KG, cena 3,6 tysiaków (netto). Czy taka wyciągarka wystarczy np, żeby wyciągnąć się z jakiegoś banda błotnego z załadunkiem? D-MAX ma dopuszczalną masę całkowitą 3 tony + ewentualnie łądunke 1 tona, wytrzyma?

Teoretycznie do zastosowań niewyczynowych przyjmuje się przelicznik x2. Czyli jak planujesz mieć auto 3000kg to trzeba szukać windy o uciągu 6000kg.
Piszesz, że D-MAX ma DMC 3tony, więc i masa ładunku jest tu zawarta, a nie +1 tona.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Wyciągarka

Postprzez Jones » 09 wrz 2013, 16:31

Prawdę mówiąc to nie wiem jakie błoto, nie planuję ugrzęznąć w błocie xD. Tak D-MAX ma 3000 jako całkowita, czyli razem z dopuszczalnym ładunkiem. Czyli z tego co widzę, ta wyciągarka z katalogu (trzymając się zasady x2) pomoże przede wszystkim jak nie będę miał załadowanego samochodu. Bez ładunku ma 1895.
Jones
 
Posty: 27
Dołączył(a): 19 sie 2013, 00:39

Re: Wyciągarka

Postprzez miras7 » 09 wrz 2013, 19:35

Zawsze możesz dokupić bloczek i jak będzie ciężko (głębokie błoto, mega podjazd, ładunek etc) puścić linę wyciągarki przez niego. Siła uciągu x2. A przy pustym aucie lub małej wtopie używać bezpośredniego podpięcia liny (oczywiście do drzewa tylko przez pas!)
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Wyciągarka

Postprzez pocieszny » 10 wrz 2013, 10:43

uciąg wyciągarki jest liczony na 1 zwoju, czyli na samym początku zwijania, z każdym obrotem siłąmaleje, napięcie aku spada :)21
ogólnie do 4ro tonowego syfa w rzeczywistości trzeba by wyciągarkę w granicach 6-8 ton :)21 cóz takie to panie w milemakerze hydrauliczne albo mechaniki, ewentulanie jakiś bimotor z gigelpina
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Wyciągarka

Postprzez Jones » 18 wrz 2013, 23:59

W razie czego, będę podładowywał akumulator w Dmaxie po takim zdarzeniu. Powinien dużo wytrzymać, do Dmaxów wsadzają dużą pojemność ze względu na silnik diesel.
Jones
 
Posty: 27
Dołączył(a): 19 sie 2013, 00:39

Re: Wyciągarka

Postprzez pocieszny » 19 wrz 2013, 09:21

w D-Maxie w porównaniu z większością naszych aku jest mkroskop :)21
mająć wyciągarke i chcąc jej dużo używać należy założyć aku o dużej pojemności i większy alternator

nie da się używać wyciągarki na zgaszonym silniku, chyba kolego nie wyobrażasz sobie poboru mocy przez to urządzenie, i w jakim tempie zabija ono instalacje elektryczną w aucie :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Podłączenie wyciągarki

Postprzez gsxr1100_1980 » 20 lis 2013, 10:54

Witam. Mam pytanko odnośnie podłączenia wyciągarki, czy ten długi czarny kabel (masa) który idzie do (-) na aku, możemy podłączyć np. bezpośrednio do ramy?
Opel Monterey 3.1 92r. Lift: jakieś 5", 35x12.5x15 , DWM-13500lbs, led: OSRAM-OPTIC 230w. Blokada 100%.
Dwa koła:-do podnoszenia adrenaliny ZX-10R 200KM.
- do turystyki ZRX 1200R.
gsxr1100_1980
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30 gru 2012, 21:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Podłączenie wyciągarki

Postprzez blublu1 » 20 lis 2013, 14:20

Wejdź na forum srajdów . Tam w dziale wyciągarki masz wszelakie info na ten temat . Czarny kabel najlepiej podłączyć bezpośrednio do aku - tak twierdzą znawcy tematu .
Monty 92' 3.1 TD RS , 31"/10,5 r15 , lift 2" IM ,Safari , kurnik ...
blublu1
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 maja 2012, 22:49
Lokalizacja: Kraków / Jerzmanowice

Re: Podłączenie wyciągarki

Postprzez danti » 20 lis 2013, 16:45

bezpośrednio do aku.
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Podłączenie wyciągarki

Postprzez gsxr1100_1980 » 21 lis 2013, 11:54

Ok. Dzięki za podpowiedź.
Opel Monterey 3.1 92r. Lift: jakieś 5", 35x12.5x15 , DWM-13500lbs, led: OSRAM-OPTIC 230w. Blokada 100%.
Dwa koła:-do podnoszenia adrenaliny ZX-10R 200KM.
- do turystyki ZRX 1200R.
gsxr1100_1980
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30 gru 2012, 21:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wyciągarka

Postprzez blublu1 » 16 mar 2014, 10:51

Panowie podpinam się do tematu . Mam możliwość kupna do montka RS 3.1 windy Dragon Winch DWM13000HD lub DWM 12000HD . Macie jakieś doświadczenia z tymi windami i serwisem ( od tego uzależniam kupno w dużej mierze ) . Zastanawiam się jeszcze na Escapami ( na razie nie wiem który model, jeśli sie zdecyduje to pewnie XTR) . Wykorzystanie wyciągarki - głownie turystyk , samochód może czasami być obciążony wyprawowo . Za wszelkie sugestie z góry wielkie spasiba .
Monty 92' 3.1 TD RS , 31"/10,5 r15 , lift 2" IM ,Safari , kurnik ...
blublu1
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 maja 2012, 22:49
Lokalizacja: Kraków / Jerzmanowice

Re: Wyciągarka

Postprzez frendzel » 16 mar 2014, 11:42

Ja ma u siebie w RS 3.1 wyciągarkę DWM 12000HD - używana kilka razy (raz z głębokiego błota, raz wyciągał ciągnik z przyczepą) jak narazie jestem zadowolony (wyciągarka ma pół roku), narazie nie było żadnych problemów. Gwarancja z tego co pamiętam to 5lat, Door to Door, ale trzeba ją serwisowac chyba.
Isuzu Trooper 2.8-->Opel Monterey 3,1TD
frendzel
 
Posty: 299
Dołączył(a): 15 lis 2012, 21:43

Re: Wyciągarka

Postprzez blublu1 » 16 mar 2014, 17:23

Z serwisowaniem nie ma problemu . A u Ciebie ta winda wystarcza , czy lepiej iść w mocniejsza ?
Monty 92' 3.1 TD RS , 31"/10,5 r15 , lift 2" IM ,Safari , kurnik ...
blublu1
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 maja 2012, 22:49
Lokalizacja: Kraków / Jerzmanowice

Re: Wyciągarka

Postprzez wojtekkk » 16 mar 2014, 17:45

12 i tak powinna dawać spory zapas
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: Wyciągarka

Postprzez pocieszny » 16 mar 2014, 18:33

jeśli chinczyk to 12 trzeba, w zasadzie różnica cenowa żadna,. niestety masa większa, ale w aucie turystycznym nie ma znaczenia :)2
czy dragon czy escape jeden czort ;) chcesz się dowiedzieć konkretów o chinskoiej wyciągarce zadzwoń do Zibiego do Wadowic, powie Ci wszystko na temat tej konkretnej :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Wyciągarka

Postprzez frendzel » 16 mar 2014, 21:54

pocieszny napisał(a):jeśli chinczyk to 12 trzeba, w zasadzie różnica cenowa żadna,. niestety masa większa, ale w aucie turystycznym nie ma znaczenia :)2
czy dragon czy escape jeden czort ;) chcesz się dowiedzieć konkretów o chinskoiej wyciągarce zadzwoń do Zibiego do Wadowic, powie Ci wszystko na temat tej konkretnej :)2

dokładnie z takimi opiniami się spotkałem szukając wyciągarki - w tej cenie to to samo, ważny jest dostęp do serwisu, ja zastanawiałem się na używką bo rzadko używam wyciągarki - ale różnica w cenie żadna a gwarancja ważna sprawa, 12 w zupełności wystarcza do turystyki, ja kupowałem u gości z Beztroskich Bezdroży z Ostrowca, oni tą wyciągarkę montują w potrolach y60 gdzie masa jest dużo większa
Isuzu Trooper 2.8-->Opel Monterey 3,1TD
frendzel
 
Posty: 299
Dołączył(a): 15 lis 2012, 21:43

Re: Wyciągarka

Postprzez blublu1 » 16 mar 2014, 23:27

Kupowałeś Dragona ?
Monty 92' 3.1 TD RS , 31"/10,5 r15 , lift 2" IM ,Safari , kurnik ...
blublu1
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 maja 2012, 22:49
Lokalizacja: Kraków / Jerzmanowice

Re: Wyciągarka

Postprzez frendzel » 17 mar 2014, 09:01

blublu1 napisał(a):Kupowałeś Dragona ?



Tak DWM 12000HD

Dodam że dragony mają 5 lat gwarancji a np. titanium chyba 2
Isuzu Trooper 2.8-->Opel Monterey 3,1TD
frendzel
 
Posty: 299
Dołączył(a): 15 lis 2012, 21:43

Re: Wyciągarka

Postprzez pocieszny » 17 mar 2014, 09:33

frendzel napisał(a):
pocieszny napisał(a):potrolach y60 gdzie masa jest dużo większa

nie wiem skąd masz te info, bo powiem Ci że parch Y60 waży tyle co montek :)21 różnica jest kilkunasto kilogramowa
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Wyciągarka

Postprzez frendzel » 17 mar 2014, 10:01

pocieszny napisał(a):
frendzel napisał(a):
pocieszny napisał(a):potrolach y60 gdzie masa jest dużo większa

nie wiem skąd masz te info, bo powiem Ci że parch Y60 waży tyle co montek :)21 różnica jest kilkunasto kilogramowa



W sumie racja teraz sprawdziłem montek ma w dowodzie 1900 (mówie o RS 3,1) a patrole długi 2005 krótki 1895kg
myslałem że patrole ważą około 2000kg a montek będzie miał z 1700kg
Isuzu Trooper 2.8-->Opel Monterey 3,1TD
frendzel
 
Posty: 299
Dołączył(a): 15 lis 2012, 21:43

Re: Wyciągarka

Postprzez pocieszny » 17 mar 2014, 12:56

krótki 4,2 z mechanikiem i kołami 35 fedima stalowymi zderzakami waży 2040 :)21
2,8 w takiej konfiguracji 1790
montek na 33 ze stalowymi zderzakami bagażnikiem i LPG waży 1930
te masy które podałeś to raczej się do Y61 odnoszą który jest cięższy od Y60
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Gdzie montować przekaźniki wyciągarki?

Postprzez gsxr1100_1980 » 06 lut 2016, 16:26

Witam, mam pytanko odnośnie skrzynki sterowania wyciągarki. Padło mi sterowanie wyciągarki (została zalana cała skrzynka, padły przekaźniki) w DRAGON WINCH 13000., mam do kupienia całą nową skrzynkę kompletną z TITANIUM WINCHA 12000-13000, czy ta skrzynka będzie pasować do DRAGONA?, zasilanie oczywiście 12V w obydwóch. Robił już ktoś takie przekładki, proszę o opinię. Pozdr.
Opel Monterey 3.1 92r. Lift: jakieś 5", 35x12.5x15 , DWM-13500lbs, led: OSRAM-OPTIC 230w. Blokada 100%.
Dwa koła:-do podnoszenia adrenaliny ZX-10R 200KM.
- do turystyki ZRX 1200R.
gsxr1100_1980
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30 gru 2012, 21:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: SKRZYNKA PRZEKAŹNIKÓW WINCH

Postprzez frendzel » 06 lut 2016, 17:15

Powinno pasować - sterowanie do wyciągarki to 2 przekaźniki z mostkami, gniazdo pilota przewodowego oraz odbiornik pilota bezprzewodowego. Pytanie czy bezprzewodowe piloty pracują na tej samej częstotliowości i czy można te piloty programować?

Jakbyś chciał reanimować swoją skrzynkę warto zastąpić dwa przekaźniki które masz jednym przekaźnikiem kompaktowym (mniej awaryjny),
Przekaźnik jaki chyba obecnie masz - w skrzynce jest 2szt (obroty silnika lewo- prawo)
http://www.dragonwinch.pl/pl/przekaznik ... 250-a.html
Przekaźnik jakim możesz zastąpić te dwa:
http://www.dragonwinch.pl/pl/przekaznik ... 450-a.html
Pilot z odbiornikiem:
http://allegro.pl/pilot-do-wyciagarki-d ... 95690.html
Gniazdo powinno być ok, wystarczy wysuszyć. Ja u siebie dodatkowy zmieniłem mostki aluminiowe na miedziane

Schemat przy 2 przekaźnikach:
https://www.google.pl/imgres?imgurl=htt ... MwhUKC4wLg

Schemat przy jednym przekaźniku:
https://www.google.pl/imgres?imgurl=htt ... MwhWKDAwMA
Isuzu Trooper 2.8-->Opel Monterey 3,1TD
frendzel
 
Posty: 299
Dołączył(a): 15 lis 2012, 21:43

Re: SKRZYNKA PRZEKAŹNIKÓW WINCH

Postprzez gsxr1100_1980 » 07 lut 2016, 01:17

Ok., dzięki, o przekaźnikach już ktoś mi podpowiadał żeby zastąpić te dwa jednym 500A, a w tym zestawie TITANIUM jest komplet (skrzynka,2 przekaźniki po 250A, pilot bezprzewodowy, i pilot na kablu, +przewody montażowe.) Tak jak już Tobie odpisałem na priva, samą obudowę mam nieszczelną, i pourywały się mocowania śrub, tak że skuszę się na ten komplet z TITANIUM, cena chyba dobra 270zł.
Opel Monterey 3.1 92r. Lift: jakieś 5", 35x12.5x15 , DWM-13500lbs, led: OSRAM-OPTIC 230w. Blokada 100%.
Dwa koła:-do podnoszenia adrenaliny ZX-10R 200KM.
- do turystyki ZRX 1200R.
gsxr1100_1980
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30 gru 2012, 21:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pomysły, Porady, Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości