Szpej Offroad by 4MUD Peterek

Wykonałeś coś nietypowego przy swoim samochodzie lub planujesz przeróbki przy samochodzie a nie wiesz jak się za to zabrać?

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez pocieszny » 29 lip 2014, 13:04

0,5 centymetrowa blacha do szarpania spokojnie wystarcza, zwłaszcza jak jest naddatek odpowiedni materiału a element jest bezpośrednio przymocowany do ramy na 3-4 punkty, nie jest to idealne rozwiązanie do szarpania pod dużym kątem ale na wprost spoko wystarcza :)2
zauważ że masz to mocowane do ramy która ma ściankę 3 mm w porywach :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez miras7 » 29 lip 2014, 17:16

pocieszny napisał(a):... nie jest to idealne rozwiązanie do szarpania pod dużym kątem ale na wprost spoko wystarcza :)2 ...

I o takiej poprawce pisałem kilka postów wyżej ;) Brakuje wzmocnień bocznych płyt, więc trzeba uważać z szarpaniem pod kątem. Do poprawki :evil: Ale i tak wolę dać blachę 5mm i wzmocnienia niż blachę np 8mm bo bym niepotrzebnie zawyżył wagę. Tylko w miejscu otworu na szeklę jest dodatkowo wspawany kawałek blachy 5mm, co razem daje już 10. Wiadomo dlaczego ;)
Prócz mocowań do ramy w oryginalnych punktach (po dwa na stronę) jest jeszcze podkręcone pod otwory pod ramą, te , do których z prawej strony oryginalnie jest hak przykręcony. Po bokach są 4 śruby M12x1.25 10,9 , od spodu M10x1.25 10,9. Powinno być ok. A poza tym i tak będziem testować :)21
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez LUCYFER » 31 lip 2014, 21:07

Na uj te kręgłe dziury?, tylko nie mów że żeby odciążyć... :lol:
LUCYFER
 
Posty: 282
Dołączył(a): 14 sty 2013, 08:39

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez miras7 » 31 lip 2014, 23:44

Na uj są inne dziury, ale wszystko kwestia upodobań... Te są na hi-lift.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez peterek66 » 02 sie 2014, 00:08

miras7 napisał(a):Taki sobie zderzaczek zrobiłem :)21 Są ucha do szarpania, są miejsca na hi-lift, nie ma miejsca na windę... ponieważ jej na razie nie mam :D

Ta... 8-) Ładna robota, delikatny ale estetyczny :)2 5 mm na szarpanie, w mojej ocenie za cienko, dobre wklejenie lub kinetyk i nieszczęście gotowe. Oczywiście na spokojne wyciąganie z drobnych dołków wystarczy. Pomysł z przedłużeniem mocowania do ramy, w miejsce oryginalnego haka, uważam za wyśmienity, bo podstawy poduszek, do których jest mocowany zderzak, zazwyczaj są w kiepskiej kondycji.
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez miras7 » 02 sie 2014, 15:39

To mój pierwszy tak ciężki sprzęt. Do tej pory nic co miałem nie przekroczyło 1500kg masy startowej :)21 Uwzględnię Wasze uwagi i wzmocnię mocowania do ramy. To nic nie kosztuje i nie waży a może życie uratować . To po wakacjach, a teraz tylny zderzak. Trochę niestety pośpiech zaczyna odgrywać rolę i nie jest to do końca to "co autor miał na myśli" :D Wyszedł taki do 2cm bodylift a ja mam 3cm.... Na razie musi być.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez PiotrR » 02 sie 2014, 16:23

Ciut luzu nie zaszkodzi buda potrafi mocno się bujnąć na wybojach,zwłaszcza jak parę kilo na dachu :)2
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez piotrck » 02 sie 2014, 17:37

ważył tylni zderzak ? tez 30 kg jak przód ?
do szczęscia mi potrzeba tylniego zderzaka i przedniego wiec 60 kg nie tak duże obciążenie auta
jak z chlapaczami nie bedzie problemów z stróżami prawa na drodze lub z lokalną stacją kontroli pojazdów ?
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez pocieszny » 02 sie 2014, 19:01

jeśli chodzi o przepisy to ogólnie w/g przepisów UE nie wolno Ci mieć w montku stalowego zderzaka..... no chyba że założony jest przed 94 albo 95 nie pamiętam już dokładnie, po 95 roku może być problem, ponieważ montek w oryginale ma plastikowe zderzaki a nie stalowe :roll:
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez peterek66 » 02 sie 2014, 19:15

miras7 napisał(a):To mój pierwszy tak ciężki sprzęt. Do tej pory nic co miałem nie przekroczyło 1500kg masy startowej :)21 Uwzględnię Wasze uwagi i wzmocnię mocowania do ramy. To nic nie kosztuje i nie waży a może życie uratować . To po wakacjach, a teraz tylny zderzak. Trochę niestety pośpiech zaczyna odgrywać rolę i nie jest to do końca to "co autor miał na myśli" :D Wyszedł taki do 2cm bodylift a ja mam 3cm.... Na razie musi być.

Tak jak Piotr R napisał luz musi być, bo poharatasz budę w terenie, ona lubi "tańczyć" na poduszkach. Bardzo fajna robota i duża estetyka w wykończeniu, szacun :)2
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez peterek66 » 02 sie 2014, 19:20

Ta... 8-)
piotrck napisał(a):ważył tylni zderzak ? tez 30 kg jak przód ?
do szczęscia mi potrzeba tylniego zderzaka i przedniego wiec 60 kg nie tak duże obciążenie auta
jak z chlapaczami nie bedzie problemów z stróżami prawa na drodze lub z lokalną stacją kontroli pojazdów ?

Co do chlapaczy, to luz. Primo: możesz założyć, bo jest gdzie. Secundo: nasze przepisy określają kiedy musisz mieć chlapacz i chodzi tu o odległość od tylnego koła, do końca karoserii. Nie pamiętam, ale w naszym przypadku jest ona na tyle duża, że spokojnie i stróże prawa, w białych czapkach, i panowie na stacji kontroli pojazdów, nie będą mieli kłopotów.
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez miras7 » 02 sie 2014, 21:38

Waga ok 20kg. Kiedyś muszę zrobić chlapacze. Nie wiem co na to przepisy, ale nie lubię mieć auta ciągle zasyfionego jak i nie lubię innych błotem obrzucać (choć niektórzy na to zasługują :D ). A co do przepisów kontra zderzaki stalowe to pewnie jest jak Pocieszny pisze. Wiemy do czego są zdolne urzędasy unijne jak i polskie :? ...
Zaraz po zamontowaniu zderzaka tylnego byłem na przeglądzie (100% oficjalnie i legalnie, tylko na takie jeżdżę), Pan oglądał zderzaki, ale nic nie mówił.
Tak jak Peterek pisał, wyglądają delikatnie, ale chciałem uzyskać podobny efekt, żeby nie rzucać się za mocno w oczy, że zmota i takie tam. Zobaczymy na drogach. Mam nadzieję, że będzie jak na przeglądzie, czyli ok.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez Maryś » 03 sie 2014, 12:15

Zderzaki super :)2 Niestety wszystko powinno mieć homologację :shock: jak ktoś będzie chciał to się przyczepi
Avatar użytkownika
Maryś
 
Posty: 321
Dołączył(a): 17 maja 2011, 09:32
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez Toni » 03 sie 2014, 18:01

Gratulacje wyglada swietnie :)2
Toni
 
Posty: 69
Dołączył(a): 06 kwi 2012, 20:36
Lokalizacja: Paryz

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez Bobbie » 03 sie 2014, 20:11

Dzisiaj widziałem na żywo :shock:
Kawał świetnej roboty i baza dla kolejnych modyfikacji....
Niestety, zdjęcia nie oddają tak efektu wizualnego - zwłaszcza przedni zderzak robi całościowe wrażenie lepsze od wydumnki typu ARB :o

Co do grubości blach pod szarpanie, to nie wydaje mi się, żeby kiedykolwiek miało braknąć przekroju i się urwało - prędzej rozerwie ramę.
cośtam, cośtam
Avatar użytkownika
Bobbie
 
Posty: 253
Dołączył(a): 21 mar 2013, 21:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez piotrck » 03 sie 2014, 21:06

Bobbie napisał(a):Dzisiaj widziałem na żywo :shock:
Kawał świetnej roboty i baza dla kolejnych modyfikacji....
Niestety, zdjęcia nie oddają tak efektu wizualnego - zwłaszcza przedni zderzak robi całościowe wrażenie lepsze od wydumnki typu ARB :o

Co do grubości blach pod szarpanie, to nie wydaje mi się, żeby kiedykolwiek miało braknąć przekroju i się urwało - prędzej rozerwie ramę.


juz tak sobie nie cukrujcie :)21
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez Bobbie » 03 sie 2014, 22:27

oj tam, oj tam...
ja od cukrowania, Wy od krytyki :D

już się nie mogę moich zderzaczków doczekać i bagażnika :( jeszcze trochę... ehhh
cośtam, cośtam
Avatar użytkownika
Bobbie
 
Posty: 253
Dołączył(a): 21 mar 2013, 21:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez peterek66 » 16 wrz 2014, 22:15

Ta... 8-)

Kolejny Montek zbrojony.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Połowa roboty, jeszcze progi, zderzak z windą i płyta pod silnik.
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez peterek66 » 27 wrz 2014, 07:21

Ta... 8-)
No i progi już są, teraz z przodem lecimy
Obrazek

Obrazek

Obrazek
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez miras7 » 28 wrz 2014, 19:57

Dorzucę jeszcze pozostałe szpeje mojej produkcji do Troopka.
Mój bagażnik:
Obrazek
Pierwsze 2 poprzeczki są pod boxa, z tyłu siatka "na takie tam..."

Bagażnik Piotrck'a:
Obrazek
Tutaj podobnie, 2 pierwsze poprzeczki pod boxa, natomiast z tyłu mocowanie 2 kanistrów 20l i koła zapasowego. Poprzeczki odkręcane od relingów.
Obrazek

Progi dla Piotrck'a:
Obrazek
Dla odmiany z rury o przekroju kwadratowym. Mocowania do ramy za pomocą rury okrągłej bezszwowej i blach 8mm
Obrazek

I jeszcze moja osłona przedniej części podwozia:
Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez peterek66 » 29 wrz 2014, 08:38

Ta... 8-)
Fajna robota :)2 Co do progów, bardzo ładnie się prezentują ale mam obawy, iż mocowanie z rur może sprawiać kłopoty w terenie. Chodzi mi o to, że gdy wjedziesz na kamień/kłodę i pokonasz ją przednimi kołami, zaczepisz mocowaniem progów o nią i nie pojedziesz dalej. Progi powinny dawać możliwość "prześlizgnięcia" się po przeszkodzie. W twoim wydaniu ochronią one strefę boczną auta, jednak nie spód. Do dopracowania, ale jak powiedziałem bardzo dobre wykonanie, gratuluję ;)
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez piotrck » 29 wrz 2014, 19:42

peterek66 napisał(a):Ta... 8-)
Fajna robota :)2 Co do progów, bardzo ładnie się prezentują ale mam obawy, iż mocowanie z rur może sprawiać kłopoty w terenie. Chodzi mi o to, że gdy wjedziesz na kamień/kłodę i pokonasz ją przednimi kołami, zaczepisz mocowaniem progów o nią i nie pojedziesz dalej. Progi powinny dawać możliwość "prześlizgnięcia" się po przeszkodzie. W twoim wydaniu ochronią one strefę boczną auta, jednak nie spód. Do dopracowania, ale jak powiedziałem bardzo dobre wykonanie, gratuluję ;)


ślizgają się po kamieniach luxusowo , przetestowane hardcorowo
progi rurowe mają wadę że stając na nich zawsze będziesz je rysował brudną podeszwą butów ( piasek i inne)
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez peterek66 » 29 wrz 2014, 20:07

Ta... 8-)
A jak przetestowane i hardcorowo, to spoko :)2 A co do rysowania się rurowych, to wystarczy dać nakładkę, tak jak zrobiłem Dantiemu
Obrazek
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez blublu1 » 29 wrz 2014, 20:32

piotrck napisał(a):
peterek66 napisał(a):Ta... 8-)
Fajna robota :)2 Co do progów, bardzo ładnie się prezentują ale mam obawy, iż mocowanie z rur może sprawiać kłopoty w terenie. Chodzi mi o to, że gdy wjedziesz na kamień/kłodę i pokonasz ją przednimi kołami, zaczepisz mocowaniem progów o nią i nie pojedziesz dalej. Progi powinny dawać możliwość "prześlizgnięcia" się po przeszkodzie. W twoim wydaniu ochronią one strefę boczną auta, jednak nie spód. Do dopracowania, ale jak powiedziałem bardzo dobre wykonanie, gratuluję ;)


ślizgają się po kamieniach luxusowo , przetestowane hardcorowo
progi rurowe mają wadę że stając na nich zawsze będziesz je rysował brudną podeszwą butów ( piasek i inne)


Pewnie jeszcze nie wiezdżacie w krzaki , żeby sie somochody nie porysowały... :)21
Monty 92' 3.1 TD RS , 31"/10,5 r15 , lift 2" IM ,Safari , kurnik ...
blublu1
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 maja 2012, 22:49
Lokalizacja: Kraków / Jerzmanowice

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez miras7 » 29 wrz 2014, 21:18

blublu1 napisał(a):
piotrck napisał(a):
peterek66 napisał(a):Ta... 8-)
Fajna robota :)2 Co do progów, bardzo ładnie się prezentują ale mam obawy, iż mocowanie z rur może sprawiać kłopoty w terenie. Chodzi mi o to, że gdy wjedziesz na kamień/kłodę i pokonasz ją przednimi kołami, zaczepisz mocowaniem progów o nią i nie pojedziesz dalej. Progi powinny dawać możliwość "prześlizgnięcia" się po przeszkodzie. W twoim wydaniu ochronią one strefę boczną auta, jednak nie spód. Do dopracowania, ale jak powiedziałem bardzo dobre wykonanie, gratuluję ;)


ślizgają się po kamieniach luxusowo , przetestowane hardcorowo
progi rurowe mają wadę że stając na nich zawsze będziesz je rysował brudną podeszwą butów ( piasek i inne)


Pewnie jeszcze nie wiezdżacie w krzaki , żeby sie somochody nie porysowały... :)21

Jak jest nowa farba to nigdy w życiu... :lol:
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pomysły, Porady, Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości