Szpej Offroad by 4MUD Peterek

Wykonałeś coś nietypowego przy swoim samochodzie lub planujesz przeróbki przy samochodzie a nie wiesz jak się za to zabrać?

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez miras7 » 29 wrz 2014, 21:31

peterek66 napisał(a):Ta... 8-)
... mocowanie z rur może sprawiać kłopoty w terenie....

A to inne są mocowane za pomocą czego? Płaskowników?
Żartuję, wiem o co chodzi. Twoje progi są "płaskie", tzn. są na poziomie ramy. Tutaj miały być trochę wyżej, pod drzwiami, i stąd te "rury" o których zapewne piszesz, a tak na prawdę kolanka. Gdybym miał z tego zrobić ślizg to duuuużo blachy no i masa już krytyczna :)21 . To nie auto do rock crawling'u , choć testy progów w Serbii, które przeszły pomyślnie, mogą temu zaprzeczać :D
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez peterek66 » 17 paź 2014, 23:29

Ta... 8-)
No i prawie kompletnie uzbrojony Trooper odjechał z zadowolonym klientem :D
Prawie kompletnie, bo klient potrzebował samochód, ale już się odgraża, że wróci po tylni zderzak.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez PiotrR » 18 paź 2014, 07:56

Podoba mi się pomysł odkręcanego kangura :)2
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez danti » 18 paź 2014, 19:33

Ładna robota... :)
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez piotrck » 18 paź 2014, 22:52

ile to waży ?
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez peterek66 » 18 paź 2014, 23:42

Ta... 8-)
piotrck napisał(a):ile to waży ?

Bez windy... około 35 kg.
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez peterek66 » 17 lut 2015, 23:04

Ta... 8-)

Hymmm, dostałem ostatnio do rąk Toyotę 4Runner, co by jej progi wyspawać, bo właściciel miał dosyć podskakiwania przy wsiadaniu. Przy okazji poprosił o lift tyłu, bo sam wykręcił przód, ale na tył nie miał już pomysłu. A pod linkiem efekt mojej roboty.
http://4mud.pl/2015/02/progi-toyota-4runner/
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez Hinek » 21 lut 2015, 22:14

Hmmm, optycznie ładne, ale nie widzę pożytku z tego w terenie. No chyba że właściciel nie zapuszcza się tam.
Pozdrawiam
Hinek Monterey 3.1 LTD 93r
Hinek
 
Posty: 181
Dołączył(a): 30 paź 2012, 23:29
Lokalizacja: Gdynia

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez pocieszny » 21 lut 2015, 23:10

jak najbardziej pożytek jest,
nie wiem jak mocowane więc się nie wypowiem (najlepiej by było mocowanie progu do ramy przyspawać a sam próg do mocowania przykręcać, tak jest najwygodniej i najbezpieczniej moim zdaniem), ale pomijając już funkcje możliwości podniesienia, któ©a jest bardzo ważną rzeczą w jeździe samemu, to ogromna zaleta ochronna, nie tylko przed błotem (w autach z progami nie ma syfu na aucie zostaje on na ziemi) to odpada możliwość skasowania nadwozia o kamloty, pniaki itp :)2
wiele razy w rajdówce oparłem się progiem o drzewo czy kamień nie kasując auta jedynie próg, który łatwo można wymienić :)2
wypełnienie (choćby częściowe) bardzo usztywnia konstrukcje poza tym chroni prze podnoszonymi przez koła kamieniami i innymi małymi obiektami (można jeździć z otwartą szybą nie martwiąc się że zarobisz w paszcze kamulcem :)21)

ogólnie progi bardzo przydatna sprawa :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez peterek66 » 22 lut 2015, 10:20

Ta... 8-)
pocieszny napisał(a):...nie wiem jak mocowane więc się nie wypowiem (najlepiej by było mocowanie progu do ramy przyspawać a sam próg do mocowania przykręcać, tak jest najwygodniej i najbezpieczniej moim zdaniem)...
Pocieszny, progi są przyspawane do ramy, profil mocujący 40x60x5. Niestety, na wyraźne życzenie klienta(!), zostały one przyspawane "na stałe". Faktem jest, że Toyka jest klasyczna bulwarówką ( :lol: ) i koleś nie jeździ "w patyki" to jego określenie, czyli nie zagląda w błoto, tym samym nie martwię się, iż zaistnieje potrzeba prostowania progów lub ich demontażu.
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez Hinek » 25 lut 2015, 10:53

pocieszny napisał(a): ale pomijając już funkcje możliwości podniesienia, któ©a jest bardzo ważną rzeczą w jeździe samemu, to ogromna zaleta ochronna, nie tylko przed błotem (w autach z progami nie ma syfu na aucie zostaje on na ziemi) to odpada możliwość

Ale próg nie powinien mieć wypełnienia z blachy. Powinna być sama rura! Już widzę jak np. pod wodą odkręcasz piękną nakładkę żeby założyć pas :)21
Jeśli chodzi o mocowanie progu - powinno być najlepiej 3-punktowe. Końce i pośrodku. To wszystko oczywiście dotyczy konkretnej użyteczności w terenie. Na bulwar nie ma znaczenia.
Pozdrawiam
Hinek Monterey 3.1 LTD 93r
Hinek
 
Posty: 181
Dołączył(a): 30 paź 2012, 23:29
Lokalizacja: Gdynia

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez pocieszny » 25 lut 2015, 16:38

spokojnie może być wypełnienie, bez znaczenia w zasadzie, w rajdówce sprawdza się idealnie,
mam wspawane na stałe , i spokojnie jest możliwość i asekuracji i podnoszenia, wszytko zależy od pomysłu :)2
punkty montażu zależą od konkretnego auta i możliwości na ramie w krótkim parchu na przykład (o samuraju nie wspominając) marnie Ci 3 wyjdą ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez Hinek » 25 lut 2015, 20:10

pocieszny napisał(a):spokojnie może być wypełnienie, bez znaczenia w zasadzie, w rajdówce sprawdza się idealnie,
mam wspawane na stałe

Absolutnie nie dam się przekonać. Ma być łatwa możliwość założenia pasa na całej długości progu i już! Co do ilości mocowań, to pewnie że w krótkiej wersji dwa wystarczą. A jest jeszcze istotne żeby mocowane były do ramy końce progu. Z dwóch powodów:
1. Wytrzymałość - większą ma belka podparta dwustronnie.
2. Wolne/sterczące końce progu będą zbierać gałęzie itp. Trzeba starać się żeby było jak najmniej potencjalnych miejsc gdzie coś wlezie i zaklinuje się
To co piszę to nie teoria, to bolesne doświadczenia :)21 :)21
Pozdrawiam
Hinek Monterey 3.1 LTD 93r
Hinek
 
Posty: 181
Dołączył(a): 30 paź 2012, 23:29
Lokalizacja: Gdynia

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez pocieszny » 25 lut 2015, 20:45

zależy jak masz zrobioną blachę, ja mam między 2 profile, sztywność i wygoda, jest na czy stanąć żeby dociążyć auto (na jednej rurce pilot nigdy się pewnie nie czuje :)21 zwłaszcza jak jest mokro czy dociąża w wodzie) jest miejsce aby włożyć spokojnie asekuracje, wchodzi nawet zmarznięty zalodzony pas :)2 można by to zrobić dając dużą "sklepaną" rure ale to nie wygląda i jest mega ciężkie, mocowania akurat wypadają na początku i na końcu progu więc nie ma problemu z niczym "wpadającym" pomiędzy, poza tym to konstrukcja typowo robocza (w rajdówce) ma maksymalnie wydajnie działać i tyle, i w tym względzie sprawdza się to od kilku lat :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez peterek66 » 25 lip 2015, 23:12

BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez Quentil » 27 lip 2015, 09:02

Konkret :)2
6VE1...
Quentil
 
Posty: 992
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez peterek66 » 31 sie 2015, 21:27

Ta... 8-)
No i poszły progi do stałego klienta ;) Szybko odjechał i sesja zdjęciowa wyszła ubogo :?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dla pełnego podglądu zdjęć proponuję kliknąć prawym klawiszem myszki a następnie użyć opcji "pokaż obrazek" lub zapraszam na http://www.4mud.pl tam wszystko w pełnej krasie.
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez miras7 » 31 sie 2015, 21:33

Lakierowane proszkowo razem z alu?
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: WŁASNA PRODUKCJA SZPEJU

Postprzez peterek66 » 31 sie 2015, 21:43

Ta... 8-)

miras7 napisał(a):Lakierowane proszkowo razem z alu?


Nie proszkowo ale razem z alu.
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Szpej Offroad by 4MUD Peterek

Postprzez Legend » 29 kwi 2020, 22:14

miras ile ważą te płyty pod auto?
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Szpej Offroad by 4MUD Peterek

Postprzez miras7 » 30 kwi 2020, 07:58

Jeśli chodzi Tobie o moją osłonę silnika, to tylko jedna płyta. Nie pamiętam. Jak będę miał okazję to zważę.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Szpej Offroad by 4MUD Peterek

Postprzez Legend » 30 kwi 2020, 12:03

interesowałby mnie też wariant z aluminium, ale z jakimś mądrym wycięciem aby w 4jx wymienić filtr i olej bez jej ściągania :D
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Szpej Offroad by 4MUD Peterek

Postprzez miras7 » 30 kwi 2020, 12:13

Alu 8mm, mniej nie ma sensu przy tej masie auta. Otwory ok, ale nie mam pod ręką 3.0...
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Szpej Offroad by 4MUD Peterek

Postprzez piotrck » 30 kwi 2020, 12:40

płyta solidna, szorowałem ostro po kamieniach w Albanii i zero zużycia
jeśli chodzi o wycięcie pod spuszczanie oleju to ja bym w to nie wchodził, sam o tym myślałem ale..........zawsze wejdzie tam syf, kamyczki , patyk i inne, zawsze
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Szpej Offroad by 4MUD Peterek

Postprzez miras7 » 30 kwi 2020, 12:51

Tak. Piotr jest jednym z tych, którym jeszcze mi się chciało opowiadać pewną historię. Wszyscy po jej wysłuchaniu rezygnowali z otworów w osłonie...
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pomysły, Porady, Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości