Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

Wykonałeś coś nietypowego przy swoim samochodzie lub planujesz przeróbki przy samochodzie a nie wiesz jak się za to zabrać?

Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

Postprzez gumirek » 11 wrz 2011, 19:40

Mogę podzielić się swoim pomysłem na montaż lamp do jazdy dziennej. O zaletach tego typu lamp, szczególnie z włącznikiem automatycznym, nie muszę nikogo przekonywać. Wykorzystałem lampki Wessem fi 80 mm. Proponowany montaż spełnia wymagania prawne dotyczące wymiarów i rozmieszczenia.

Konieczne jest wycięcie odpowiednich dziur. W skorupie posłużyłem się otwornicą 79 mm, natomiast we wzmocnieniu wystarczył mniejszy otwór. W tym drugim przypadku, z braku odpowiedniej otwornicy, pozostaje zwykłe wiertło i lecimy po obwodzie, a potem trochę pracy półokrągłym pilnikiem i cierpliwości.

dzienne2.jpg
Mamy tylko jedno podejście, dlatego najważniejsza jest dokładność pomiarów i zaznaczenia.
dzienne2.jpg (87.43 KiB) Przeglądane 14663 razy

Najlepiej zrobić najpierw otwory we wzmocnieniu, a następnie od wewnątrz zrobić zaznaczenie w skorupie zderzaka. Przewiercić na wylot plastik średnicą wiertła pilotującego, a otwornicą wtedy od zewnątrz. Do użycia otwornicy w tym zderzaku nawet nie musiałem korzystać z wiertarki, bo plastik jest dość miękki.

Następnie lampki. Ponieważ między wzmocnieniem a poszyciem zderzaka jest dość duża szczelina, lampy trzeba zamontować na podkładkach dystansowych. Dorobiłem takie z tekstolitu 8,5 mm bo taki miałem. Z otworami w tekstolicie napracowałem się dużo bardziej niż w stali, bo jak wyżej nie miałem odpowiedniej otwornicy, a pilnik tego materiału nie za bardzo bierze. Dlatego w tym przypadku nie polecam metody "wiertarkowej" czyli po obwodzie + dużo cierpliwości.

dzienne1.jpg
Do montażu najlepiej nadają się blachowkręty
dzienne1.jpg (173.67 KiB) Przeglądane 14663 razy

Po zamontowaniu we wzmocnieniu wygląda to tak:

dzienne3.jpg
Trzeba uważać z wewnętrznym dolnym blachowkrętem, bo otwór pod niego jest zrobiony na zagięciu krawędzi blachy
dzienne3.jpg (230.17 KiB) Przeglądane 14663 razy
Ostatnio edytowano 11 wrz 2011, 19:52 przez gumirek, łącznie edytowano 1 raz
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

Postprzez gumirek » 11 wrz 2011, 19:51

Tak to wygląda od wewnętrznej strony:

dzienne4.jpg
Lampki są zamontowane w odległości ok 2 mm od głównych wsporników zderzaka
dzienne4.jpg (176.71 KiB) Przeglądane 14660 razy

Zmontowana całość:

dzienne5.jpg
Niewielkie szczeliny wokół lampek
dzienne5.jpg (172.36 KiB) Przeglądane 14660 razy

Poszycie zderzaka w miejscu montażu odchyla się już w łuk, dlatego będą występować niewielkie szczeliny. Można w przyszłości powiększyć otwory w zderzaku i dorobić okrągłą ramkę, komponującą lampy ze zderzakiem. Na razie jednak będzie tak jak jest. Niedługo zamieszczę fotkę po montażu w aucie, kiedy wrócą halogeny przeciwmgłowe z regeneracji.
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

Postprzez gumirek » 11 wrz 2011, 20:21

Teraz kolej na halogeny przeciwmgłowe. Te z nowo zakupionego zderzaka nadawały się do regeneracji. W moich przegniły na wylot uchwyty, natomiast mocowania odblasków stały się nieco wiotkie. W zasadzie wszystkie połączenia śrubowe nie dają się bezstratnie odkręcić, oprócz śruby regulacyjnej, z którą trzeba postępować ostrożnie. Pozostałe śruby prawdopodobnie trzeba będzie rozwiercać.

halogeny2.jpg
Ramki w dostatecznym stanie do regeneracji. Śruby mocujące niestety puściły, więc zrobiłem otwory.
halogeny2.jpg (139.47 KiB) Przeglądane 14658 razy

Tu moja uwaga - łby śrub pełniących rolę osi obrotu odbłyśnika, najlepiej jest rozwiercić wiertłem 6 mm do powierzchni montażowej. Łeb łatwo się odrywa, nie pozostawiając uszkodzeń w uchwycie. Oddzielamy odbłyśnik od ramki i zabieramy się za wyciąganie reszty śruby. Tkwi ona w plastikowej nakrętce w uchwycie odbłyśnika. Jeśli uda się ją wykręcić kleszczykami, to OK. Jeśli nie, to nie warto tej śruby ponownie rozwiercać, bo z dużym prawdopodobieństwem zniekształcimy otwór w uchwycie. Wystarczy użyć zapalniczki do podgrzania tej śruby i plastiku, następnie wykręcić lub wycisnąć ją po osiągnięciu temperatury plastyczności.

Po uwolnieniu odbłyśnika z ramki przychodzi czas na odklejanie szkieł. Siedzą one bardzo mocno, dlatego bez podgrzania nie ma szans. Można użyć opalarki, ja natomiast skorzystałem ze stacji hot air. Szkło kloszy jest bardzo kruche. Należy jak najgłębiej odskrobać klej znajdujący się w zamku ustalającym, po czym powinno się wstępnie dać osadzić w nim cienki śrubokręt. A potem grzać, podważać, grzać podważać, ale podważamy tylko w zamku, bo po obwodzie narobimy tylko odprysków.

halogeny1.jpg
Uff! Odklejone! Jedno szkło już umyte. Na zdjęciu bohaterka tego zadania - stacja hot air. Ustawiłem 375 st. C
halogeny1.jpg (115.12 KiB) Przeglądane 14658 razy

Po rozklejeniu szkła trzeba umyć dowolnym sposobem. Najlepiej zwykłym płynem do mycia naczyń. Uporczywe, rdzawe zacieki można usunąć pastą polerską, np. lekko-cierną do lakieru, albo specjalną do szkła. Na koniec odtłuścić za pomocą detergentu.

Regenerację (piaskowanie, malowanie specjalnym lakierem i naparowanie nowej warstwy metalicznej) można przeprowadzić wysyłkowo, np. w takim zakładzie:

http://www.regeneracja-hc.com/informacje.html

W moim przypadku, koszt regeneracji wyniósł 100 zł za komplet + koszty przesyłki, ale w przypadku wysłania całych lamp, doliczane są koszty odklejania kloszy. Podobnie jest z klejeniem. Koszt usługi z pewnością zależy również od stanu odbłyśników, dlatego może się różnić.

Ciąg dalszy nastąpi za parę dni, po otrzymaniu zregenerowanych halogenów. Tymczasem oczyściłem i pomalowałem uchwyty oraz umyłem wiązkę przewodów z osłonami.
Ostatnio edytowano 14 wrz 2011, 23:37 przez gumirek, łącznie edytowano 7 razy
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

Postprzez hassan » 12 wrz 2011, 16:14

oo...też zakupiłem sobie takie dzienne...i tak samo miałem zamontować...tylko jeszcze czasu na to nie znalazłem :)
był: Opel Monterey A 3.1 LTD '96, 265/75/16 BFG AT, +2" Lovells
jest: VW Transporter T3 Syncro

nigdy nie mów nigdy...
Avatar użytkownika
hassan
 
Posty: 599
Dołączył(a): 31 paź 2008, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

Postprzez gumirek » 14 wrz 2011, 23:07

Halogeny przeciwmgłowe wróciły z regeneracji i jestem bardzo zadowolony z efektu. Klosze zostały ponownie wklejone szarym klejem poliuretanowym (prawdopodobnie do szyb - praktycznie identyczny jak oryginał). Lampki wróciły pokryte na zewnątrz lakierem odpornym na wysokie temperatury. Nie jestem pewien, czy taka powłoka ma wystarczające właściwości antykorozyjne, dlatego dodatkowo pomalowałem je farbą akrylową.

Zauważyłem również, że język osłaniający żarówkę musiał zostać roznitowany do regeneracji i odnowiony osobno. Do ponownego montażu użyto nitów jednostronnych. Po regeneracji musiałem nieco poprawić jeden język, ponieważ dolegał do wewnętrznej powierzchni klosza. Z moich obserwacji wynika, że taka sytuacja prowadzi do korodowania miejsca kontaktu i tworzenia się rdzawego zacieku. Dlatego odgiąłem tą blaszkę jakieś 2 mm od szkła za pomocą żyłki wędkarskiej, przewleczonej od wewnątrz przez otwór żarówki.

zregenerowane.jpg
Złożone do kupy halogeny przeciwmgłowe
zregenerowane.jpg (154.1 KiB) Przeglądane 14605 razy

Naprawa ukręconych śrub w uchwytach, polegająca na wykonaniu otworów i użyciu śrub z łbem nie komplikuje bardzo montażu. Dostęp do śrub jest wystarczająco dobry i lampy można zamontować bez zdejmowania zderzaka z auta. W przypadku demontażu tym sposobem trzeba wiedzieć, że plastikowa maskownica jest przykręcona jednym wkrętem do górnej części uchwytu lampy, dokładnie w połowie jej szerokości. Dopiero po zwolnieniu tego wkręta można wyjąć maskownice, a następnie wymontować lampy.

I na koniec przedstawię jak prezentują się te wszystkie lampki po zamontowaniu:

Obrazek
Obrazek
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

Postprzez oko » 16 wrz 2011, 12:03

Klasa ci wyszło!!!!
Montek 3.1 98 przed liftem... długi...i będzie młodszy brat jeep lub land rover
Avatar użytkownika
oko
 
Posty: 239
Dołączył(a): 14 sty 2009, 12:47
Lokalizacja: Kutno

Re: Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

Postprzez maxmil » 30 wrz 2011, 22:17

super :)2
***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***

był:
jeep g. cherokee 5.9 4x4
GMC sierra 6.5 TD :) 4x4
Suzi '91 2.8 tdi 32/10.5/16
jest:
Dogde G.Caravan 3.8 4x4
Jag x- type 2.5 4x4
Avatar użytkownika
maxmil
 
Posty: 97
Dołączył(a): 04 gru 2010, 23:08

Re: Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

Postprzez gumirek » 01 paź 2011, 20:02

Dziękuję Kolegom za miłe słowa.

Elektryka też jest dawno zrobiona. Jeśli komuś się przyda, to mogę wstawić fotki rozwiązań elektrycznych i przerysować odpowiednie schematy, ale to drugie może trochę potrwać ze względu na brak czasu.

Sprawa nie jest tak banalna jakby mogło się wydawać - światła do jazdy dziennej muszą się wyłączać po włączeniu mijania lub drogowych za wyjątkiem krótkotrwałego sygnału ostrzegawczego. Natomiast halogeny dalekosiężne muszą włączać się parami i wyłączać się jednocześnie ze światłami drogowymi w przypadku przełączenia na mijania. W przeciwnym przypadku auto może nie przejść badania technicznego.

Schematy "schematy_monterey_1996.zip" dołączone przez Admina są nieocenione! Wszystko się zgadza jota w jotę, nawet przekroje kabli.
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

Postprzez piotrck » 15 wrz 2017, 17:02

Gdzie wpiąć się pod maską z + po stacyjce ........zamontować chcę lampy do jazdy dziennej
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

Postprzez ksenia » 15 wrz 2017, 23:36

piotrck napisał(a):Gdzie wpiąć się pod maską z + po stacyjce ........zamontować chcę lampy do jazdy dziennej

Pod maską nie wiem ,( szukałem i od pusciełem) ale ja podpiąłem pod zapalniczke :D .u mnie jest na drugim przekręceniu kluczyka już zasilanie. :)2
Isuzu Monterey 3.1TD 1992 LTD
Avatar użytkownika
ksenia
 
Posty: 220
Dołączył(a): 01 gru 2014, 22:23

Re: Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

Postprzez mcgiver » 11 sie 2018, 10:22

kupiłem zderzak z przeciwmgielnymi w kiepskim stanie .
strona dotycząca regeneracji odbłyśników pod którą prowadzi link jest już nieaktywna.
czy ktoś ma jakis sprawdzony zakład gdzie regenerują odbłyśniki?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

Postprzez Jake » 11 sie 2018, 13:50

mcgiver napisał(a):kupiłem zderzak z przeciwmgielnymi w kiepskim stanie .
strona dotycząca regeneracji odbłyśników pod którą prowadzi link jest już nieaktywna.
czy ktoś ma jakis sprawdzony zakład gdzie regenerują odbłyśniki?

Strona z linku jak najbardziej działa.
http://regeneracja-hc.com/faq-pytanka/
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

Postprzez mcgiver » 11 sie 2018, 21:59

Jake napisał(a):
mcgiver napisał(a):kupiłem zderzak z przeciwmgielnymi w kiepskim stanie .
strona dotycząca regeneracji odbłyśników pod którą prowadzi link jest już nieaktywna.
czy ktoś ma jakis sprawdzony zakład gdzie regenerują odbłyśniki?

Strona z linku jak najbardziej działa.
http://regeneracja-hc.com/faq-pytanka/

Twój link faktycznie działa ale ten zamieszczony wyżej nie http://regeneracja-hc.com/informacje.html tzn zobaczyłem błąd i stwierdziłem ze nie działa :)21
będę dzwonił w poniedziałek w celach informacyjnych co do kosztów zobaczymy co mi powiedzą
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

Postprzez Legend » 12 sie 2018, 21:48

jak ktoś ma małe tematy do ogarnięcia to mam znajomka co przy tym robi na VALEO i za parę szelestów daje do napylenia na tasmę produkcyjną . Jakość fabryczna. I co ważne, nie mierzą w procentach odbicia światła więc masz samo lustro.
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1387
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

Postprzez mcgiver » 12 sie 2018, 21:55

jesli to bedzie naprawdę dobra jakosc to jestem zainteresowany
podaj namiary jak masz
moze być na pw
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

Postprzez mcgiver » 21 lut 2021, 19:17

trochę czasu upłyneło ;)
chciałbym się wreszcie wziąśc za te halogeny,
Legend z tym Twoim znajomym temat jest aktualny?
mówisz o Valeo w czechowicach?
Ewentualnie czy ktoś korzystał z jakiejś firmy i może polecić usługi?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

Postprzez Legend » 21 lut 2021, 21:28

musiałbym się go spytać, a duże to jest?
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1387
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

Postprzez mcgiver » 23 lut 2021, 11:38

niewiem dlaczego nie przychodzą mi znów powiadomienia.
przeciwmgielne to takie dość standardowych wymiarów lampy jak w wiekszości samochodów
element odbłysnika ma jakieś 150mm x 60 x 70
mam do regeneracji 4 odbłyśniki z troopa i ze dwa z e36 ,.
te z e36 mają rozmiary 190 x 80 x 70
czechowice by mi pasowały bo na bielsku jestem kilka razy w tygodniu,
jak możesz to się dowiedz
dzięki
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec


Powrót do Pomysły, Porady, Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości