Strona 1 z 1

Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

PostNapisane: 11 wrz 2011, 19:40
przez gumirek
Mogę podzielić się swoim pomysłem na montaż lamp do jazdy dziennej. O zaletach tego typu lamp, szczególnie z włącznikiem automatycznym, nie muszę nikogo przekonywać. Wykorzystałem lampki Wessem fi 80 mm. Proponowany montaż spełnia wymagania prawne dotyczące wymiarów i rozmieszczenia.

Konieczne jest wycięcie odpowiednich dziur. W skorupie posłużyłem się otwornicą 79 mm, natomiast we wzmocnieniu wystarczył mniejszy otwór. W tym drugim przypadku, z braku odpowiedniej otwornicy, pozostaje zwykłe wiertło i lecimy po obwodzie, a potem trochę pracy półokrągłym pilnikiem i cierpliwości.

dzienne2.jpg
Mamy tylko jedno podejście, dlatego najważniejsza jest dokładność pomiarów i zaznaczenia.
dzienne2.jpg (87.43 KiB) Przeglądane 14881 razy

Najlepiej zrobić najpierw otwory we wzmocnieniu, a następnie od wewnątrz zrobić zaznaczenie w skorupie zderzaka. Przewiercić na wylot plastik średnicą wiertła pilotującego, a otwornicą wtedy od zewnątrz. Do użycia otwornicy w tym zderzaku nawet nie musiałem korzystać z wiertarki, bo plastik jest dość miękki.

Następnie lampki. Ponieważ między wzmocnieniem a poszyciem zderzaka jest dość duża szczelina, lampy trzeba zamontować na podkładkach dystansowych. Dorobiłem takie z tekstolitu 8,5 mm bo taki miałem. Z otworami w tekstolicie napracowałem się dużo bardziej niż w stali, bo jak wyżej nie miałem odpowiedniej otwornicy, a pilnik tego materiału nie za bardzo bierze. Dlatego w tym przypadku nie polecam metody "wiertarkowej" czyli po obwodzie + dużo cierpliwości.

dzienne1.jpg
Do montażu najlepiej nadają się blachowkręty
dzienne1.jpg (173.67 KiB) Przeglądane 14881 razy

Po zamontowaniu we wzmocnieniu wygląda to tak:

dzienne3.jpg
Trzeba uważać z wewnętrznym dolnym blachowkrętem, bo otwór pod niego jest zrobiony na zagięciu krawędzi blachy
dzienne3.jpg (230.17 KiB) Przeglądane 14881 razy

Re: Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

PostNapisane: 11 wrz 2011, 19:51
przez gumirek
Tak to wygląda od wewnętrznej strony:

dzienne4.jpg
Lampki są zamontowane w odległości ok 2 mm od głównych wsporników zderzaka
dzienne4.jpg (176.71 KiB) Przeglądane 14878 razy

Zmontowana całość:

dzienne5.jpg
Niewielkie szczeliny wokół lampek
dzienne5.jpg (172.36 KiB) Przeglądane 14878 razy

Poszycie zderzaka w miejscu montażu odchyla się już w łuk, dlatego będą występować niewielkie szczeliny. Można w przyszłości powiększyć otwory w zderzaku i dorobić okrągłą ramkę, komponującą lampy ze zderzakiem. Na razie jednak będzie tak jak jest. Niedługo zamieszczę fotkę po montażu w aucie, kiedy wrócą halogeny przeciwmgłowe z regeneracji.

Re: Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

PostNapisane: 11 wrz 2011, 20:21
przez gumirek
Teraz kolej na halogeny przeciwmgłowe. Te z nowo zakupionego zderzaka nadawały się do regeneracji. W moich przegniły na wylot uchwyty, natomiast mocowania odblasków stały się nieco wiotkie. W zasadzie wszystkie połączenia śrubowe nie dają się bezstratnie odkręcić, oprócz śruby regulacyjnej, z którą trzeba postępować ostrożnie. Pozostałe śruby prawdopodobnie trzeba będzie rozwiercać.

halogeny2.jpg
Ramki w dostatecznym stanie do regeneracji. Śruby mocujące niestety puściły, więc zrobiłem otwory.
halogeny2.jpg (139.47 KiB) Przeglądane 14876 razy

Tu moja uwaga - łby śrub pełniących rolę osi obrotu odbłyśnika, najlepiej jest rozwiercić wiertłem 6 mm do powierzchni montażowej. Łeb łatwo się odrywa, nie pozostawiając uszkodzeń w uchwycie. Oddzielamy odbłyśnik od ramki i zabieramy się za wyciąganie reszty śruby. Tkwi ona w plastikowej nakrętce w uchwycie odbłyśnika. Jeśli uda się ją wykręcić kleszczykami, to OK. Jeśli nie, to nie warto tej śruby ponownie rozwiercać, bo z dużym prawdopodobieństwem zniekształcimy otwór w uchwycie. Wystarczy użyć zapalniczki do podgrzania tej śruby i plastiku, następnie wykręcić lub wycisnąć ją po osiągnięciu temperatury plastyczności.

Po uwolnieniu odbłyśnika z ramki przychodzi czas na odklejanie szkieł. Siedzą one bardzo mocno, dlatego bez podgrzania nie ma szans. Można użyć opalarki, ja natomiast skorzystałem ze stacji hot air. Szkło kloszy jest bardzo kruche. Należy jak najgłębiej odskrobać klej znajdujący się w zamku ustalającym, po czym powinno się wstępnie dać osadzić w nim cienki śrubokręt. A potem grzać, podważać, grzać podważać, ale podważamy tylko w zamku, bo po obwodzie narobimy tylko odprysków.

halogeny1.jpg
Uff! Odklejone! Jedno szkło już umyte. Na zdjęciu bohaterka tego zadania - stacja hot air. Ustawiłem 375 st. C
halogeny1.jpg (115.12 KiB) Przeglądane 14876 razy

Po rozklejeniu szkła trzeba umyć dowolnym sposobem. Najlepiej zwykłym płynem do mycia naczyń. Uporczywe, rdzawe zacieki można usunąć pastą polerską, np. lekko-cierną do lakieru, albo specjalną do szkła. Na koniec odtłuścić za pomocą detergentu.

Regenerację (piaskowanie, malowanie specjalnym lakierem i naparowanie nowej warstwy metalicznej) można przeprowadzić wysyłkowo, np. w takim zakładzie:

http://www.regeneracja-hc.com/informacje.html

W moim przypadku, koszt regeneracji wyniósł 100 zł za komplet + koszty przesyłki, ale w przypadku wysłania całych lamp, doliczane są koszty odklejania kloszy. Podobnie jest z klejeniem. Koszt usługi z pewnością zależy również od stanu odbłyśników, dlatego może się różnić.

Ciąg dalszy nastąpi za parę dni, po otrzymaniu zregenerowanych halogenów. Tymczasem oczyściłem i pomalowałem uchwyty oraz umyłem wiązkę przewodów z osłonami.

Re: Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

PostNapisane: 12 wrz 2011, 16:14
przez hassan
oo...też zakupiłem sobie takie dzienne...i tak samo miałem zamontować...tylko jeszcze czasu na to nie znalazłem :)

Re: Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

PostNapisane: 14 wrz 2011, 23:07
przez gumirek
Halogeny przeciwmgłowe wróciły z regeneracji i jestem bardzo zadowolony z efektu. Klosze zostały ponownie wklejone szarym klejem poliuretanowym (prawdopodobnie do szyb - praktycznie identyczny jak oryginał). Lampki wróciły pokryte na zewnątrz lakierem odpornym na wysokie temperatury. Nie jestem pewien, czy taka powłoka ma wystarczające właściwości antykorozyjne, dlatego dodatkowo pomalowałem je farbą akrylową.

Zauważyłem również, że język osłaniający żarówkę musiał zostać roznitowany do regeneracji i odnowiony osobno. Do ponownego montażu użyto nitów jednostronnych. Po regeneracji musiałem nieco poprawić jeden język, ponieważ dolegał do wewnętrznej powierzchni klosza. Z moich obserwacji wynika, że taka sytuacja prowadzi do korodowania miejsca kontaktu i tworzenia się rdzawego zacieku. Dlatego odgiąłem tą blaszkę jakieś 2 mm od szkła za pomocą żyłki wędkarskiej, przewleczonej od wewnątrz przez otwór żarówki.

zregenerowane.jpg
Złożone do kupy halogeny przeciwmgłowe
zregenerowane.jpg (154.1 KiB) Przeglądane 14823 razy

Naprawa ukręconych śrub w uchwytach, polegająca na wykonaniu otworów i użyciu śrub z łbem nie komplikuje bardzo montażu. Dostęp do śrub jest wystarczająco dobry i lampy można zamontować bez zdejmowania zderzaka z auta. W przypadku demontażu tym sposobem trzeba wiedzieć, że plastikowa maskownica jest przykręcona jednym wkrętem do górnej części uchwytu lampy, dokładnie w połowie jej szerokości. Dopiero po zwolnieniu tego wkręta można wyjąć maskownice, a następnie wymontować lampy.

I na koniec przedstawię jak prezentują się te wszystkie lampki po zamontowaniu:

Obrazek
Obrazek

Re: Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

PostNapisane: 16 wrz 2011, 12:03
przez oko
Klasa ci wyszło!!!!

Re: Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

PostNapisane: 30 wrz 2011, 22:17
przez maxmil
super :)2

Re: Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

PostNapisane: 01 paź 2011, 20:02
przez gumirek
Dziękuję Kolegom za miłe słowa.

Elektryka też jest dawno zrobiona. Jeśli komuś się przyda, to mogę wstawić fotki rozwiązań elektrycznych i przerysować odpowiednie schematy, ale to drugie może trochę potrwać ze względu na brak czasu.

Sprawa nie jest tak banalna jakby mogło się wydawać - światła do jazdy dziennej muszą się wyłączać po włączeniu mijania lub drogowych za wyjątkiem krótkotrwałego sygnału ostrzegawczego. Natomiast halogeny dalekosiężne muszą włączać się parami i wyłączać się jednocześnie ze światłami drogowymi w przypadku przełączenia na mijania. W przeciwnym przypadku auto może nie przejść badania technicznego.

Schematy "schematy_monterey_1996.zip" dołączone przez Admina są nieocenione! Wszystko się zgadza jota w jotę, nawet przekroje kabli.

Re: Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

PostNapisane: 15 wrz 2017, 17:02
przez piotrck
Gdzie wpiąć się pod maską z + po stacyjce ........zamontować chcę lampy do jazdy dziennej

Re: Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

PostNapisane: 15 wrz 2017, 23:36
przez ksenia
piotrck napisał(a):Gdzie wpiąć się pod maską z + po stacyjce ........zamontować chcę lampy do jazdy dziennej

Pod maską nie wiem ,( szukałem i od pusciełem) ale ja podpiąłem pod zapalniczke :D .u mnie jest na drugim przekręceniu kluczyka już zasilanie. :)2

Re: Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

PostNapisane: 11 sie 2018, 10:22
przez mcgiver
kupiłem zderzak z przeciwmgielnymi w kiepskim stanie .
strona dotycząca regeneracji odbłyśników pod którą prowadzi link jest już nieaktywna.
czy ktoś ma jakis sprawdzony zakład gdzie regenerują odbłyśniki?

Re: Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

PostNapisane: 11 sie 2018, 13:50
przez Jake
mcgiver napisał(a):kupiłem zderzak z przeciwmgielnymi w kiepskim stanie .
strona dotycząca regeneracji odbłyśników pod którą prowadzi link jest już nieaktywna.
czy ktoś ma jakis sprawdzony zakład gdzie regenerują odbłyśniki?

Strona z linku jak najbardziej działa.
http://regeneracja-hc.com/faq-pytanka/

Re: Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

PostNapisane: 11 sie 2018, 21:59
przez mcgiver
Jake napisał(a):
mcgiver napisał(a):kupiłem zderzak z przeciwmgielnymi w kiepskim stanie .
strona dotycząca regeneracji odbłyśników pod którą prowadzi link jest już nieaktywna.
czy ktoś ma jakis sprawdzony zakład gdzie regenerują odbłyśniki?

Strona z linku jak najbardziej działa.
http://regeneracja-hc.com/faq-pytanka/

Twój link faktycznie działa ale ten zamieszczony wyżej nie http://regeneracja-hc.com/informacje.html tzn zobaczyłem błąd i stwierdziłem ze nie działa :)21
będę dzwonił w poniedziałek w celach informacyjnych co do kosztów zobaczymy co mi powiedzą

Re: Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

PostNapisane: 12 sie 2018, 21:48
przez Legend
jak ktoś ma małe tematy do ogarnięcia to mam znajomka co przy tym robi na VALEO i za parę szelestów daje do napylenia na tasmę produkcyjną . Jakość fabryczna. I co ważne, nie mierzą w procentach odbicia światła więc masz samo lustro.

Re: Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

PostNapisane: 12 sie 2018, 21:55
przez mcgiver
jesli to bedzie naprawdę dobra jakosc to jestem zainteresowany
podaj namiary jak masz
moze być na pw

Re: Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

PostNapisane: 21 lut 2021, 19:17
przez mcgiver
trochę czasu upłyneło ;)
chciałbym się wreszcie wziąśc za te halogeny,
Legend z tym Twoim znajomym temat jest aktualny?
mówisz o Valeo w czechowicach?
Ewentualnie czy ktoś korzystał z jakiejś firmy i może polecić usługi?

Re: Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

PostNapisane: 21 lut 2021, 21:28
przez Legend
musiałbym się go spytać, a duże to jest?

Re: Halogeny przecimgłowe i lampy dzienne

PostNapisane: 23 lut 2021, 11:38
przez mcgiver
niewiem dlaczego nie przychodzą mi znów powiadomienia.
przeciwmgielne to takie dość standardowych wymiarów lampy jak w wiekszości samochodów
element odbłysnika ma jakieś 150mm x 60 x 70
mam do regeneracji 4 odbłyśniki z troopa i ze dwa z e36 ,.
te z e36 mają rozmiary 190 x 80 x 70
czechowice by mi pasowały bo na bielsku jestem kilka razy w tygodniu,
jak możesz to się dowiedz
dzięki