Przeróbki i szpej terenowy - dyskusje

Wykonałeś coś nietypowego przy swoim samochodzie lub planujesz przeróbki przy samochodzie a nie wiesz jak się za to zabrać?

Re: Przeróbka Monty

Postprzez Ciplik » 13 lut 2013, 07:58

piotrck napisał(a):...
zna ktoś wymiary standartowych amorków przód/tył w wymiarach złożony/rozłozony

AMORTYZATORY
Trooper II PRZÓD -> 25,8/38,7=12,9
Trooper II TYŁ -> 32,3/49,9=17,6
Ciplik Monterey LTD 3,1 TD '93 - Aktualnie na sprzedaż
Mazda Familia 323 S V (BA) '95 (1.7 TD ISUZU Intercooler)
Avatar użytkownika
Ciplik
 
Posty: 396
Dołączył(a): 16 sty 2011, 13:05
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski/Łódzkie/Polska

Re: Przeróbka Monty

Postprzez piotrck » 13 lut 2013, 18:11

Podziękował.
Info dobinson : sprężyna dobinson +10mm z amorkami dobinson będzie działać
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Przeróbka Monty

Postprzez piotrck » 19 kwi 2013, 07:45

tak więc amorki i sprężyny zamówione dobinson , w połowie czerwca mają być , zobaczymy jak się będzie śmigać na sztywno :D
dalszy ciąg następuje :
mam zamiar wyrzucić puszkę filtra bo nie szczelna uszczelka i nie do dokupienia , myślę czym by ją zastąpić filtr stożkowy w obudowie siakiejś , ktoś ma
jakieś pomysły , widziałem że szutam ma coś takowego przy benie ale jak to się ma do diesla
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Przeróbka Monty

Postprzez szutam » 19 kwi 2013, 08:24

ja mam wstawionego AIRBOX 360 KM idealnie pasuje na rurę dolotową jest wodoszczelny sprawdzony
na Allegro kupisz koszt 219 zł viewtopic.php?f=4&t=3479&start=25
szutam
 
Posty: 221
Dołączył(a): 18 gru 2011, 21:58

Re: Przeróbka Monty

Postprzez piotrck » 19 kwi 2013, 08:49

będzie działać w dieslu bez problemu ? jakies rury i nyple do połączenia dostanie się ? jaka średnica jest w dieslu ktoś zna ?
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Przeróbka Monty

Postprzez piotrck » 08 lip 2013, 14:26

komplet amorki przód/tył i sprężyny dobinsona zamontowane ,
pierwsze odczucia sztywny taki bardziej stabilny
tył poprzednio był na wysokości 87,5 cm teraz 92,5 cm , sprężyna +10mm
przód bez zmian 87 cm
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Przeróbka Monty

Postprzez danti » 08 lip 2013, 14:33

:)2
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Przeróbka Monty

Postprzez wojtekkk » 08 lip 2013, 20:11

gdzie zamawiałeś dobina i jak to cenowo wychodzi
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: Przeróbka Monty

Postprzez piotrck » 08 lip 2013, 21:54

Dobinsona mam u siebie dystrybutora z Mackiem sie znam ale cenowo nie są elastyczni i czas oczekiwania ponad 3 miesiace, cennik masz na stronie i nie licz na upusty bo towar zamawiaja pod klienta Monterey nie jest dla nich popularnym autem wiec na półce nic nie mają ale i tak cenowo wychodzi na plus w porównaniuz chinską technologią tu masz made in australia i cena jak na mój gust Ok.
Dzieki Łukaszowi bo mnie przekonał na dobinsona . Wielkie dzięki.
Mtmprofi się chłopaki zwią
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Przeróbka Monty

Postprzez czubaka » 08 sty 2014, 17:59

piotrck i jak tam Ci się sprawuje dobinsons? Auto nadal sztywne? Do codziennej jazdy zdaje egzamin?
czubaka
 
Posty: 119
Dołączył(a): 13 cze 2012, 22:29

Re: Przeróbka Monty

Postprzez piotrck » 08 sty 2014, 19:40

Dobinson dobre amortyzatory.
Teraz mam amadaextreme olejowe mają być wytrzymalsze , czas pokaże jak będzie
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Przeróbka Monty

Postprzez czubaka » 08 sty 2014, 19:55

pół roku wytrzymał dobinsons???
czubaka
 
Posty: 119
Dołączył(a): 13 cze 2012, 22:29

Re: Przeróbka Monty

Postprzez danti » 08 sty 2014, 20:04

Tak ale w te pół roku przeleciał kilkanaście tysi km po gównianych drogach do Pamiru :P
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Przeróbka Monty

Postprzez piotrck » 10 sty 2014, 09:30

felippe napisał(a):pół roku wytrzymał dobinsons???

wykręciła się śruba mocująca amortyzator skrzywił się i wylał , drugi pracował za dwa i po powrocie do Polski 68% miał sprawności , auto miałem załadowane na maxa
co by nie powiedzieć przeładowane mocno :)21 , na samym dachu miałem 170kg, ( bagaznik od Miras7 dał radę :)2 )
amade 2szt dostałem za free w zamian za zepsuty 1szt dobinson
w moim przypadku na dalsze wyjazdy olejowy amor ma byc " ponoć " pancerny
jednak na jazdę wokół komina i troszkę dalej Dobinson jak dla mnie bedzie lepszym wyborem
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Przeróbka Monty

Postprzez piotrck » 25 mar 2014, 08:46

Dalej mam problem z amorami na tył. Amada za miekka ,dobinsona nie sciągają już do Montka.
Potrzebuje twardych amorów. Lovells odpada , Ironmann tez. Zastanawiam się nad Koni lub Rancho .
Miras7 miał skompletować dobry zestaw na wyjazdy ale zamroził się jak Walt Dysney i nie wrzucił info.
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Przeróbka Monty

Postprzez pocieszny » 25 mar 2014, 10:16

koni masz tylko w rozmiarach normalnych, przy lifcie +2 obskoczysz spokojnie, wada to niestety serwis i ciągle padające gumki
rancho trzeba by dobrać po długości bo nie wiem czy do isuzu robią, wadą jest masakryczne wręcz rdzewienie amora z zewnątrz (działa dalej tak samo)

wadą koni jest to że nie zmienisz twardości mając amor na aucie, Rancho (mówimy tu o co najmniej rancho 9000) ma regulacje zewnętrzną, można dokupić też moduł do regulowania z auta :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Przeróbka Monty

Postprzez piotrck » 25 mar 2014, 10:36

Rdzą to bym się nie przejmował , a jak z trwałością tych Rancho bo chłopaki z Jeep narzekają że słaba jakość
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Przeróbka Monty

Postprzez blublu1 » 25 mar 2014, 14:30

Panowie , szukam amora skrętu do montka. Znalazłem coś takiego http://www.calmini.com/detail.php?b=3&m=9&t=2&p=791&n= . Sprowadzał ktoś z Was coś takiego z za oceanu ? Może macie namiar na coś takiego, gdzieś bliżej ?
Monty 92' 3.1 TD RS , 31"/10,5 r15 , lift 2" IM ,Safari , kurnik ...
blublu1
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 maja 2012, 22:49
Lokalizacja: Kraków / Jerzmanowice

Re: Przeróbka Monty

Postprzez piotrck » 25 mar 2014, 18:00

Calmini ................zapomniałem o tej firmie
będzie problem z wysyłką z USA ,
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Przeróbka Monty

Postprzez miras7 » 25 mar 2014, 19:23

Na razie testują się podwójne sprężyny, ale z oryginalnymi amortyzatorami. Brak kasy na testy amortyzatorów.
Rancho, te z regulacją twardości pokrętłem, mieliśmy w Samuraiu i nawet jednego rajdu nie przeżyły. Wylały się.
Nie wiem jakiej jakości Calmini robi do Troopera, ale do Samuraia to tragedia jakościowo (zawieszenie).
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Przeróbka Monty

Postprzez pocieszny » 26 mar 2014, 09:17

miałęm rancho w patrolu, przeżyły 3 lata, potem poszły do następnego, tyle że przód to była HDJta a tył chevy pickup
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Przeróbka Monty

Postprzez wojtekkk » 26 mar 2014, 09:55

podobno amorki calmini to porażka - stare zasłyszane opinie.
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: Przeróbka Monty

Postprzez pocieszny » 26 mar 2014, 09:57

jakość jak większości hamerykańskiego sprzętu,
tanio ale średnio... znaczy tanio dla nich :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Przeróbka Monty

Postprzez piotrck » 26 mar 2014, 10:10

więc jakie amory na tył
zostają Koni i .......?
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Przeróbka Monty

Postprzez Bobbie » 30 mar 2014, 22:27

No to wyręczę Mirasa... ;)
Rzeczywiście z kasą trochę krucho na testowanie Bóg wie czego, ale custom założony i przez ten tydzień testowania jest nawet bardziej niż OK.
Cięta riposta odnośnie RANCHO i innych cudownych wynalazków - Maluch (126p - dla młodszych) mojego Ojca też jeździł 3 lata bez awarii i potem "poszedł do ludzi" :P
Po doświadczeniach rajdowych i innych :twisted: na pewno znajdzie się rozwiązanie za 10% wartości CE z Australii, czy CE z Iron Mana albo CE RANCO...
cośtam, cośtam
Avatar użytkownika
Bobbie
 
Posty: 253
Dołączył(a): 21 mar 2013, 21:15
Lokalizacja: Wrocław

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pomysły, Porady, Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości