Strona 10 z 11

Re: Przeróbka Monty

PostNapisane: 14 kwi 2014, 20:18
przez piotrck
Pomierzone amory Dobinsona.
Max rozłożony 520 mm złożony 340 mm , srednica oczek : 14 górne mocowanie 20 mm dolne
Amor orginalny ma 320mm
Przydałby się dział informacyjny na temat parametrów , wymiarów ale niech zakłada takowy dział pomysłodawca.

Re: Przeróbka Monty

PostNapisane: 05 gru 2014, 10:13
przez pawel126
Czy do standardowego zawieszenia coś lepszego od KYB możecie poleci? Właśnie jeden puścił z tylu. Cena ok 180zl
Kupiłem takie do poprzedniego auta i pamiętam ze w porównaniu z oryginałem to jakieś takie delikatne były.

Re: Przeróbka Monty

PostNapisane: 05 gru 2014, 11:23
przez pocieszny
Koni Raid albo Rancho RS9000

Re: Przeróbka Monty

PostNapisane: 09 gru 2014, 11:29
przez pawel126
Ok sprawdziłem swoje źródła i dupa nie ma.
Czy to tylko zza oceanu trzeba ściągnąć czy mogę prosić o jakiś namiar w PL. nr prawdopodobnie RS999215

Re: Przeróbka Monty

PostNapisane: 09 gru 2014, 14:00
przez pocieszny
Rancho miałem w patrolu i ściągałem z USA
koni dostępne w polsce, seryjny amor ogarnia lift do +2,5 cala :)21

Re: Przeróbka Monty

PostNapisane: 09 gru 2014, 16:14
przez pawel126
No to lipa chyba kupie sachsa sam nie wiem .
Liftu nie mam i nie chce.

Re: Przeróbka Monty

PostNapisane: 09 gru 2014, 17:12
przez blublu1
pocieszny napisał(a):Rancho miałem w patrolu i ściągałem z USA
koni dostępne w polsce, seryjny amor ogarnia lift do +2,5 cala :)21


Każdy amor seryjny ogarnia taki lift ?

Re: Przeróbka Monty

PostNapisane: 10 gru 2014, 11:46
przez pocieszny
na długość zależy od sprężyny, jeśli chodzi o większość sprężyn z liftem 2 cale to tylko twardsza sprężyna i w stanie wolnym ma taką samą długość jak seryjna :)2
problemem jest tylko "twardość" amortyzatora, koni raid i rancho 9000 to amory o zmiennym tłumieniu (nastawne) dlatego dobrze można ustawić je do własnych upodobań (ja lubie twardo albo bardzo twardo :)21 )

Re: Przeróbka Monty

PostNapisane: 10 gru 2014, 16:31
przez pawel126

Re: Przeróbka Monty

PostNapisane: 10 gru 2014, 16:42
przez pocieszny
cena promocyjna w sumie ceną normalną :)21

Re: Przeróbka Monty

PostNapisane: 10 gru 2014, 16:55
przez pawel126
No ale pewnie i tak nie wytrzymają tyle co obecne oryginały...

Re: Przeróbka Monty

PostNapisane: 10 gru 2014, 17:00
przez pocieszny
na pewno wytrzymują więcej niż kajaby sachsy czy inne takie wynalazki :)21
4 lata na 33x12 i dalej działają (jeden urwany przy -25)

Re: Przeróbka Monty

PostNapisane: 10 gru 2014, 22:57
przez PiotrR
Za dwa amortyzatory Monroe na przód, gazowe dwustronnego działania zapłaciłem 230zł wraz z kosztami wysyłki.Tylne były po 180żł sztuka.Na przednią oś nie masz co kombinować z liftowanymi te + 2'' nie będzie tam wykorzystane.

Re: Przeróbka Monty

PostNapisane: 10 gru 2014, 23:09
przez Hinek
piotr R napisał(a):Na przednią oś nie masz co kombinować z liftowanymi te + 2'' nie będzie tam wykorzystane.

Będziesz miał o 2" większy prześwit.
Czasem to może być kwestia: będziesz wisiał w koleinach - czy pojedziesz dalej (z nieuszkodzoną miską olejową :)21 )

Re: Przeróbka Monty

PostNapisane: 11 gru 2014, 00:33
przez PiotrR
Zile mnie zrozumiałeś , mam lift 2'' i ogarnia to amortyzator dedykowany do fabrycznego auta. Trochę porzeźbiłem, zwiększyłem skok zawieszenia o +- 3cn i prześwit pod wahaczami ,górny sworzeń pod wahacz + podkładka pod dolny 15mm,podpiłowanie od bojowników, most w dół o 4cm. Grucha jest równo z belką spinającą zawieszenie, więc prześwit pozostał bez zmian, półoś stoi równo., Zawias pracuję męko ładnie wybiera nie dobija, dostrojenie zabrało mi trochę czasu. Poprzednio miałem lift 2'' na amortyzatorach i sprężynach Iron mana', ogólnie do dupy sztywno i wy-krzyż słaby .Teraz pracuję nad tyłem. Nie widzę powodu by płacić za magiczne +2'' skoro skok zawieszenia nie pozwala tego wykorzystać.

Re: Przeróbka Monty

PostNapisane: 11 gru 2014, 07:50
przez miras7
Pochwal się jak most obniżyłeś. Żeby to zrobić prosto, czyli na tulejach, to układ kierowniczy przeszkadza. Ciąłeś wsporniki/mocowania do ramy?

Re: Przeróbka Monty

PostNapisane: 11 gru 2014, 10:12
przez pocieszny
jeśli o obniżanie mostu chodzi to ;)

nie tnij mocowań do ramy tylko obetnij mocowanie mostu wspawaj dystans do mocowań i zamontuj ;)
zmienisz kąty pracy półosi (a to ważniejsze)
z liftowaniem przodu problem jest jeden, brakuje opadania zawiasu w dół i to jest najgorsze po podkręceniu drążków :)3

Re: Przeróbka Monty

PostNapisane: 11 gru 2014, 20:53
przez PiotrR
Wsporniki zostały przecięte tuż nad otworem z którego wychodzi przegub ,w nowym materiale + 4 cm zostały odtworzone otwory i zespawane z pozostałą częścią.

Re: Przeróbka Monty

PostNapisane: 11 gru 2014, 21:20
przez miras7
Opuściłeś równolegle, czy pochyliłeś do przodu, bo belka pod główką dyfra przeszkadza?

Obrazek

Re: Przeróbka Monty

PostNapisane: 11 gru 2014, 21:26
przez PiotrR
Równolegle znajdziesz tam 4cm i wału wystarczy.

Re: Przeróbka Monty

PostNapisane: 11 gru 2014, 21:31
przez miras7
:)2 Dzięki

Re: Przeróbka Monty

PostNapisane: 12 lut 2015, 13:37
przez maciek85
a są gdzieś w sieci czy w sklepach dostępne podkładki podwyższające pod sprężyny do montka 92 ?

Re: Przeróbka Monty

PostNapisane: 12 lut 2015, 18:08
przez piotrck
maciek85 napisał(a):a są gdzieś w sieci czy w sklepach dostępne podkładki podwyższające pod sprężyny do montka 92 ?


wpisz w google polibusze z Olkusza

Re: Przeróbka Monty

PostNapisane: 12 lut 2015, 20:24
przez maciek85
Sa ale tylko 6 mm :(

Re: Przeróbka Monty

PostNapisane: 12 lut 2015, 21:15
przez piotrck
maciek85 napisał(a):Sa ale tylko 6 mm :(


zrobią takie jak chcesz , zadzwoń