Akumulatory

Wykonałeś coś nietypowego przy swoim samochodzie lub planujesz przeróbki przy samochodzie a nie wiesz jak się za to zabrać?

Akumulatory

Postprzez Piecia » 06 gru 2009, 01:15

Chciałbym się dowiedzieć po co naprawdę są dwa akumulatory w Montereyu? Posiadam Montka 3.1 TDI RS. Drodzy przyjaciele co oznacza także oznaczenie RS ?
OPEL MONTEREY 3.1 TDI RS 1996 r.
Piecia
 
Posty: 17
Dołączył(a): 06 gru 2009, 00:55
Lokalizacja: Węgorzewo

Re: PO co są dwa akumulatory w Montku?

Postprzez TOBIASZ » 06 gru 2009, 10:29

Co dwie głowy,to nie jedna - podobnie jest z akumulatorami.Zawsze możesz wymienić jeden z akumulatorów,bez ryzyka zaniku napięcia w instalacji,ponadto jeśli uszkodzeniu ulegnie jeden z nich (terenowe w terenie czasem tak mają) na drugim możesz kontynuować jazdę bez problemu. Oznaczenie "RS" mówi,że Twoje autko nie posiada zbędnej pary drzwi po bokach pojazdu,tuż za plecami kierowcy,dwoma słowami - wersja krótka :D ;)
TOBIASZ
 
Posty: 55
Dołączył(a): 21 wrz 2009, 13:47

Re: PO co są dwa akumulatory w Montku?

Postprzez croochy » 06 gru 2009, 13:07

a ja mam tylko jeden akumulator, może ktoś z Was zrobić fote gdzie jest drugi umieszczony, to może bym do oryginału wrócił :roll:
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: PO co są dwa akumulatory w Montku?

Postprzez hassan » 06 gru 2009, 20:02

W montku były montowane 2 lub 1 akumulator, zależnie od przeznaczenia - na cieplejsze klimaty był jeden :)
był: Opel Monterey A 3.1 LTD '96, 265/75/16 BFG AT, +2" Lovells
jest: VW Transporter T3 Syncro

nigdy nie mów nigdy...
Avatar użytkownika
hassan
 
Posty: 599
Dołączył(a): 31 paź 2008, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: PO co są dwa akumulatory w Montku?

Postprzez Mod.98 6,5X57 » 06 gru 2009, 20:11

ja tez mam jeden wiec sie nie przejmuj i nie idz w koszty. temat z fotami juz byl przerabiany poszukaj w archiwum
"Nowoczesna linia nadwozia z gładko przebiegającymi krawędziami, bogato wyposażone wnętrze, nowoczesność zastosowanej techniki i dobra jakość wykonania pozwalają Oplowi Monterey z powodzeniem stawić czoła konkurencji..."
Mod.98 6,5X57
 
Posty: 94
Dołączył(a): 28 sty 2009, 20:15
Lokalizacja: Widawa

Re: PO co są dwa akumulatory w Montku?

Postprzez kugel » 07 gru 2009, 01:19

Z tymi akumulatorami to jest tak że jeden zasila elektrykę ,a drugi służy do rozruchu.
Avatar użytkownika
kugel
 
Posty: 384
Dołączył(a): 28 mar 2009, 00:11
Lokalizacja: Usa

Re: PO co są dwa akumulatory w Montku?

Postprzez hassan » 07 gru 2009, 09:31

kugel napisał(a):Z tymi akumulatorami to jest tak że jeden zasila elektrykę ,a drugi służy do rozruchu.


no właśnie niebardzo :) w montku nie masz separatora do aku, są połączone na stałe - razem się ładują i razem rozładowują.
był: Opel Monterey A 3.1 LTD '96, 265/75/16 BFG AT, +2" Lovells
jest: VW Transporter T3 Syncro

nigdy nie mów nigdy...
Avatar użytkownika
hassan
 
Posty: 599
Dołączył(a): 31 paź 2008, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: PO co są dwa akumulatory w Montku?

Postprzez kugel » 07 gru 2009, 21:10

A w moim Troopku po zdjęciu klemy z prawego aku nadal gra radio i działa WEBASTO.Instalacja nie wygląda na taką w której ktoś mieszał. :?:
Avatar użytkownika
kugel
 
Posty: 384
Dołączył(a): 28 mar 2009, 00:11
Lokalizacja: Usa

Re: PO co są dwa akumulatory w Montku?

Postprzez DzejDzej » 11 gru 2009, 23:34

Wg. mnie są dwa żeby prądu było więcej niż z jednego małego bo żeby pojedynczy aku wykazywał te same parametry to musiałby mieć co najmniej 40-50cm długości - chyba nie ma miejsca w montku na takie aku. Połączone są ze sobą równolegle co daje stałe napięcie w okolicach 12-14V (przy szeregowym byłoby 24V - niektóre pojazdy ciężkie maja 2 aku bo rozruch jest na 24V a potem praca na 12V i jest do tego specjalny przełącznik). Jak chcecie ładować na raz oba to do jednego plus prostownika a do drugiego minus, tak samo sprawdzamy prąd sumaryczny w aucie. Brak jednego zmieni to że będzie w samochodzie mniej prądu i pewnie po dłuższym czasie popsuje się akumulator albo alternator.

Pamiętam jak kiedyś w samochodach na sterowanie zamiast 4 bateryjek wystarczyły 2 odpowiednio włożone i też jechał, tylko wolniej - w montku też tak jest ;)
DzejDzej
 
Posty: 10
Dołączył(a): 01 lip 2009, 09:14

Re: PO co są dwa akumulatory w Montku?

Postprzez Nahen/thor_ » 12 gru 2009, 02:12

Nie we wszystkich modelach sa dwa aku więć raczej to kwestia potrzeby prądu przy wersjach mających więcej prądożernego wyposażenia. Tak sobie myślę bo do rozruchu i podstawowych potrzeb w zupełności wystarczy jeden.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: PO co są dwa akumulatory w Montku?

Postprzez Piecia » 12 gru 2009, 21:50

tak sobie myślę, może ten temat z dużą ilością dodatkowego wyposażenia ma sens. W moim Montku 3.1 TDI RS jest klima, elektrycznie składane lusterka, podgrzewane, elektryczne ogrzewanie, elektryczne podgrzewanie bloku silnika, podgrzewane siedzenia, to musi pożerać kupę energii. Jak są dwa jest wszystko ok. Jestem ciekawy czy Troperki lub Montki z jednym akumulatorem mają ful wypas dodatkowe bajery pożerające energię ?
OPEL MONTEREY 3.1 TDI RS 1996 r.
Piecia
 
Posty: 17
Dołączył(a): 06 gru 2009, 00:55
Lokalizacja: Węgorzewo

Re: PO co są dwa akumulatory w Montku?

Postprzez wojtek1981 » 12 gru 2009, 22:31

jakby cały prąd potrzebny do zasilania tego wszystkiego pochodził z akumulatora to przy dłuższej podróży mogło by dojść do rozładowania akumulatorów .
Do tych wszystkich bajer musi wystarczyć tylko alternator . Prąd ładowania to 50 lub 70 Amper .
Te dwa akumulatory są potrzebne do rozruchu były stosowane w wersjach skandynawskich tam gdzie zimy dokuczają .
wojtek1981
 
Posty: 217
Dołączył(a): 23 gru 2008, 23:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: PO co są dwa akumulatory w Montku?

Postprzez Nahen/thor_ » 12 gru 2009, 23:29

Dziwne bo we włoskich trooperach tez bywają wersje z dwoma akku a tam raczej ni ma niskich temperatur zimami ;) Oczywiste jest że prąd do wszystkiego pochodzi z alternatora ale raz trzeba odpalić a kiedy w momencie odpalania prąd może (nie musi) iść równocześnie w kilka innych miejsc na jakieś dodatkowe urządzenia to rozrusznik moze nie dać rady. A z drugiej strony akumulator musi stanowić jakąś awaryjną opcje w przypadku zdechniecia alternatora, chocby na dojazd do zjazdu z autostrady i tu wszystko zaczyna chodzic na akumulatorze i wtedy drugi się może przydać.

Co do skandynawii i innych zimnych terenow jeżdzą tam normalne samcohody osobowe z jednym akumulatorem i odpalają bez problemów tak jak i rózne wersje Trooperów/Montereyów jak elektryka i silnik jest OK to do rozruchu nawet przy -40 stopniach styknie jeden aku.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: PO co są dwa akumulatory w Montku?

Postprzez croochy » 14 gru 2009, 23:26

Montek 3.2 V6 RS klima, elektryczne lusterka, elektrycznie składane, podgrzewane, elektryczne szyby, podgrzewane fotele ( odpiąłem bo nie lubię)

Czyli ogólnie wypas i jeden aku, a w takie mrozy ( u mnie było -10) po nocy na dworze pali lżej niż Rover CDTi :)21
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: PO co są dwa akumulatory w Montku?

Postprzez Grafff » 15 gru 2009, 18:43

A u mnie wersja podstawowa bez żadnych udogodnień i są dwa (więc nie szukał bym w wyposażeniu )
Trooper 2,8TDI, XJ 4.0,Terrano I 2.4,Monterey 3,1 LSD,Trooper 3,0LSD, Monterey 3,1(po raz drugi ) ,Pathfinder R50 3,5 250HP , Montero 3,5, Monterey3,1(po raz trzeci:) )
Dwa koła Tw200,XR 125,Crm 80,Kx250,Dr350,Lc4 400, DRZ400Y
Avatar użytkownika
Grafff
 
Posty: 140
Dołączył(a): 21 sty 2009, 20:44
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka

AKUMULATORY

Postprzez kojan » 20 gru 2009, 17:54

Pokrzepiony uczoną dysputą w temacie "kupić nie kupić", gdzie moi szanowni koledzy - posiadacze wspaniałych maszyn wykazują się zaciętością wartą lepszej sprawy ośmielam się prosić o pomoc w mojej sprawie. :)
Posiadam troopka z 3.0 DTI z 2000r zaopatrzonego w dwa aku.Wszystko było ślicznie dopóki temperatury nie spadły poniżej 10 celsjuszów.Rankiem autko uraczyło mnie długim chlo chlo chlo........potem chlo i cisza :cry: .Podłączyłem do ładowania i cały następny dzień jeżdziłem bez problemów odpalając może z dziesięć razy.Miernik na biegu jałowym pokazuje 14,5V, więc myślę że alternator jest ok.Podejrzewam ze sprawność aku spadła wraz z temperaturą i gotów jestem zakupić nowe baterie i tu pojawia się pytanie jakie i czy oba-dwa.Samochód wyposażony jest w alternator 90A zaś akumulatory są 71Ah i 70Ah.Na moja wiedzę, jeden z nich służy głównie rozruchowi drugi pokrywa zapotrzebowanie na inne odbiory.Swięta książeczka otrzymana wraz z samochodem podaje cztery warianty aku, cytuję:
[V]75D26R (12/46)
[V]80D26R (12/55)
[V]95D31R (12/80)
[V]115D31R (12/72)
Więc które baterie będą właściwe :?: Za przyjemność bezproblemowego odpalania autka gotów jestem wydać parę groszków więcej ale najpierw chcę poznać zasadność zakupu. :roll:
ISUZU TROOPER 3.0 DTi 2000r automat
Avatar użytkownika
kojan
 
Posty: 67
Dołączył(a): 22 wrz 2009, 11:10
Lokalizacja: Gdańsk

Re: AKUMULATORY

Postprzez Zycho » 20 gru 2009, 18:24

Ja u siebie mam 2x 95Ah. Ostatnią z okazji ładowania zamieniłem je miejscami i jest znacznie lepiej :)
Taki sobie zielony traktorek - Opel Monterey 3.0 DTI '99
Zycho
 
Posty: 20
Dołączył(a): 04 sie 2009, 19:19

Re: AKUMULATORY

Postprzez Nahen/thor_ » 20 gru 2009, 18:56

Każdy aku który będzie produktem jakiejś sensownej firmy. Oba powinny mieć taką samą pojemność. I w zasadzie tyle.
Ja celowałbym w okolice 75-80Ah

Masz kasę kup np Optimy.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: AKUMULATORY

Postprzez kojan » 20 gru 2009, 19:16

Nachen, może za małą czcionką napisałem "parę groszków" Obawiam się że zakup optima x 2 mógłby poważnie osłabić Mikołaja :lol:
Swoją drogą to co to za teoria że jeden służy rozruchowi a drugi do innych celów skoro połączone są równolegle a rozrusznik doi oba naraz :?: Zamiana miejscami nie zadziała bo mają odwrotnie wyprowadzone bieguny. :o
ISUZU TROOPER 3.0 DTi 2000r automat
Avatar użytkownika
kojan
 
Posty: 67
Dołączył(a): 22 wrz 2009, 11:10
Lokalizacja: Gdańsk

Re: AKUMULATORY

Postprzez Wróbel » 20 gru 2009, 23:35

Ja wymieniałem rok temu oba aku. Polecam akumulatory Hypera. 2x 74Ah(ok 400zł-hyper) w zupełności wystarczą (z tego co wiem były wersje z 1 aku 95Ah ale nie widziałem wiec sie nie wypowiadam głośno). Auto startuje w zasadzie nawet na jednym(sprawdzone przy temp ok 5stopni, auto zapaliło z wyjętmy jednym z aku).
kojan napisał(a):Nachen, może za małą czcionką napisałem "parę groszków" Obawiam się że zakup optima x 2 mógłby poważnie osłabić Mikołaja :lol:
Swoją drogą to co to za teoria że jeden służy rozruchowi a drugi do innych celów skoro połączone są równolegle a rozrusznik doi oba naraz :?: Zamiana miejscami nie zadziała bo mają odwrotnie wyprowadzone bieguny. :o

Jeden z aku służy tylko do ACC, natomiast do odpalenie używane są oba- z obu ciągnie prąd. Natomiast jak napisałem wcześniej aby nie uniemożliwi start auta zsotawionym radiem, światłami itp Akcesoria(ACC) ciągną tylko z jednego.

Jeżeli masz więcej kasy możesz zainwestować w super aku. Zap lub Delphi które w 1000% polecam miałem takiego w busie i działał 9 lat i działa po dziś dzień ... latem ;)

Kable są na tyle długie że można zmieni miejscami.

Problemem natomiast jest że większośc aku jest wysoka i jedno z mocowań nie do końca pasuje- ja musiałem przerobic
Wróbel
 
Posty: 236
Dołączył(a): 12 paź 2008, 22:44
Lokalizacja: Łódź

Re: AKUMULATORY

Postprzez kojan » 21 gru 2009, 00:16

Dzisiaj jeszcze raz ładuję a jutro ruszam na podbój hurtowni z akumulatorami.Drżyjcie hurtownicy :P Mam jeszcze zagadkę z kategorii Pana Kleksa.Ładowałem akumulatory ok 12h, a super dokładny chiński amperomierz w prostowniku pokazywał full.Podłączyłem cały dumny i blady, przekręcam kluczyk i poza znajomym chlo chlo chlo... nic się nie stało.Wk.....em się na maxa i podłączyłem prostownik nie zdejmując klem z aku (tak robią w autokomisach,sam widziałem).Pompowałem ok 2godzin, po czym wsiadam przekręcam kluczyk a tu chlo chlo chlo i pting i dalej piękne mruczenie 3 litrowego diesla.No to pytam, co sie kurde dzieje :?: Już myślałem że mucha usiadła na antence (jak u ziomka) no ale w taki mróz :?: :lol:
ISUZU TROOPER 3.0 DTi 2000r automat
Avatar użytkownika
kojan
 
Posty: 67
Dołączył(a): 22 wrz 2009, 11:10
Lokalizacja: Gdańsk

Re: AKUMULATORY

Postprzez hassan » 21 gru 2009, 01:25

Wróbel napisał(a):


Ale co Ci da że akcesoria są podłączone do jednego aku jak same akumulatory są połączone równolegle i brak jest jakiegokolwiek separatora - obydwa są naraz ładowane i rozładowywane :)

u mnie jest jeden 72Ah.
był: Opel Monterey A 3.1 LTD '96, 265/75/16 BFG AT, +2" Lovells
jest: VW Transporter T3 Syncro

nigdy nie mów nigdy...
Avatar użytkownika
hassan
 
Posty: 599
Dołączył(a): 31 paź 2008, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: AKUMULATORY

Postprzez kojan » 21 gru 2009, 02:02

Schemat jednokreskowy przedstawiony w książce pokazuje dwa rónolegle połączone akumulatory.I tyle.Reszta mojej wiedzy pochodzi od handlarza starzyzną i bardziej doświadczonych forumowiczów ;) Obiecuję sobie że jak będzie ciepło i wolny czas to postaram się rozkminić te akumulatory.Przy okazji tej akcji z odłączaniem aku wyszła jeszcze jedna sprawa.Otóż do tej pory magiczna funkcja anti theft objawiała się tylko miganiem czerwonej diodki a przy podłączaniu aku samochód zaczął wyć na całą dzielnicę (było ok.23.30) :shock: Kilku sąsiadów pozdrawiało mnie ze swoich okien :lol:
W doborze aku trzeba brać pod uwagę jeszcze jeden parametr, prąd rozruchu.
ISUZU TROOPER 3.0 DTi 2000r automat
Avatar użytkownika
kojan
 
Posty: 67
Dołączył(a): 22 wrz 2009, 11:10
Lokalizacja: Gdańsk

Jakie akumulatory?

Postprzez korf » 23 gru 2009, 18:05

Witam

Panowie krótka piłka. Padł mi akumulator.
Stary miałem 95Ah. Sprawdzając na stronach hurtowni wskazują zakup 70Ah.
W serwisówce Haynes nie mogę doszukać się informacji.
Proszę o potwierdzenia pojemności akumulatora dedykowanego do 2.6i.

Dodam, że chcę kupić Boscha S5.
Model 100Ah może być gabarytowo za duży, 74Ah byłby w sam raz.

Z góry dzięki.
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 554
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: Trooper 2.6i | Jaki akumulator?

Postprzez Silvestr » 23 gru 2009, 22:01

W książce "Isuzu Trooper (Europa) Betriebsanleitung" znalazłem do tego silnika akumulator 12V 60Ah (strona 106).
Link do książeczki: http://www.trooper4x4.pl/pliki/trooper.pdf
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa

Następna strona

Powrót do Pomysły, Porady, Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości