Akumulatory

Wykonałeś coś nietypowego przy swoim samochodzie lub planujesz przeróbki przy samochodzie a nie wiesz jak się za to zabrać?

Re: AKUMULATORY

Postprzez gumirek » 09 mar 2013, 22:41

Zdolność do samorozładowania akumulatora moim zdaniem nie jest tyle funkcją pojemności, co jakości akumulatora oraz jego zużycia. Popatrzyłbym na to z drugiej strony - ze względu na trwałość akumulatora, prąd ładowania w typowych warunkach nie powinien przekraczać 4A, co jest właściwe w zakresie pojemności 55-100 Ah. Maksymalny prąd ładowania przyjmuje się 1/10 pojemności, czyli dla 100 Ah będzie 10A - to też niewiele. Alternator sobie poradzi, o ile jest właściwie dobrany względem mocy wyposażenia.
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: AKUMULATORY

Postprzez BardPOL » 10 mar 2013, 18:31

Witajcie

to się już pogubiłem kupiłem dobre czy złe?

Pozdro
Land Rover Discovery

Wcześniej
Monterey 3.0 1998
Land Rover Discovery
Łada Niva
BardPOL
 
Posty: 161
Dołączył(a): 13 lut 2013, 21:25

Re: AKUMULATORY

Postprzez pocieszny » 11 mar 2013, 08:08

dobre,
zwróć uwage tylko na ładowanie, jeśli nie będzie wystarczające trzeba będzie zmienić alternator na mocniejszy :)2
a;e ogólnie powinien wydolić na 2x po 70 :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: AKUMULATORY

Postprzez gumirek » 12 mar 2013, 21:34

Pocieszny, nie strasz! Nie będzie trzeba zmieniać alternatora. To są rekomendowane akumulatory do 3.0 TDI z dwoma aku. Jak będzie brakować prądu, to z powodu wiecznie włączonych światełek na biegu jałowym, co szczególnie ma znaczenie w cyklu miejskim. Zrobić sobie światełka do jazdy dziennej, tylko nie jakieś diodowe badziewie bo to profanacja prawdziwej terenówki i po jednym sezonie będziesz liczył diodki, które zgasły na zawsze albo obudowa się rozszczelni.

BardPOL - sprawdziłeś polaryzację? Wg kalkulatora wyskoczyło nie 030 tylko 031, czyli z lewym plusem. W zasadzie tak czy siak powinno być dobrze bo ze względu na uniwersalne mocowanie, akumulator można dowolnie obrócić. U mnie akurat też powinien być lewy plus, a kupiłem prawy, bo tak było ładniej i klemy wychodziły bliżej boku auta, przez co były lepiej dostępne (jeśli umieszczone są od wewnątrz komory silnika, szybciej ulegają zanieczyszczeniu). W moim przypadku był to szczegół jedynie estetyczny. Ale Tobie pisałem, żebyś się upewnił co do polaryzacji.
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: AKUMULATORY

Postprzez BardPOL » 13 mar 2013, 10:04

Dzięki aku zamontowane pasowały a autko śmiga aż miło

pozdrawiam.
Land Rover Discovery

Wcześniej
Monterey 3.0 1998
Land Rover Discovery
Łada Niva
BardPOL
 
Posty: 161
Dołączył(a): 13 lut 2013, 21:25

Re: AKUMULATORY

Postprzez Maryś » 17 mar 2013, 20:48

2012-02-18 10.09.33.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg
2012-02-18 10.09.33.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg (56.55 KiB) Przeglądane 19623 razy
2012-02-18 10.09.18.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg
2012-02-18 10.09.18.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg (55.06 KiB) Przeglądane 19623 razy
A ja kupiłem auto z aku Bosch silver i złego słowa nie powiem śmigają aż miło :)2
Avatar użytkownika
Maryś
 
Posty: 321
Dołączył(a): 17 maja 2011, 09:32
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: AKUMULATORY

Postprzez MagurMan » 03 wrz 2013, 09:20

Opisze mój problem- może komuś sie przyda.

Auto rano nie miało prądu i ledwo kręcił. Jak poruszalem klema, albo poczekalem 2 min to odpalal. Wymienilen klemy (2zł/szt) i trochę pomogło. Jednak jak zostawał na 2 dni sam to znowu klopot z rozruchem- prądu na wskazniku ok 8V. Po podpięciu pod prostownik odpalal od razu. Tak to po pierwszym rozrruchu było ok.

Wczoraj zgasł na drodze w czasie jazdy. Prądu 8V i nie kręci. Scholowany, podpiąłem sportowik i od razu odpalil. Ładowanie było (uff) ale po wyłączeniu prąd na mierniku spieprzal niemiłosiernie. Pojechałem na diagnostykę aku i prąd rozruchowy 318 a 3.2 potrzebuje 600-700. Tico potrzebuje 330, wiec i tak szacun ze odpalal na takich parametrach.

Okazało sie ze oberwała sie jedna płytka ołowiana i jest zwarcie i tam spieprzal cały prąd (ponoć przy jeździe na wertepach sie tak dzieje). Za aku prąd roz 720, 74aH dałem 340 :)

wg książki warty prąd rozruchowy 600 i 60aH u nas potrzeba, ale oni tam zaniżaja ponoć wiec wziąłem z zapasem.
MagurMan
 
Posty: 104
Dołączył(a): 13 maja 2013, 21:59

Re: AKUMULATORY

Postprzez Serg » 25 lip 2014, 15:26

Odśnieżam temat w związku z akumulatorami Yuasa, przymierzam się do nich.

Katalog podaje, że dla:
- Opel 3.1 TD Closed Off-Road, Open Off-Road są to modele YBX3334 (90Ah 700A) oraz YBX5334 (95Ah 830A) dla wersji jednobateryjnych
- Isuzu 3.1 TD (UBS69) Closed Off-Road są YBX3031 (70Ah 570A) dla wersji dwubateryjnych
Isuzu Monterey 3.1 LTD, +2", KL78 32", EGR, Superwinch, Safari, ARB
Avatar użytkownika
Serg
Moderator
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 paź 2008, 09:46

Re: AKUMULATORY

Postprzez voythas » 24 lis 2014, 02:35

Witam, jaki akumulator polecilibyście do benzyny 3.2? Zastanawiam się nad Yuasa YBX5005 65Ah 550A lub YBX5100 75Ah 680A.
Monterey 3.2 LTD
Avatar użytkownika
voythas
 
Posty: 7
Dołączył(a): 19 sty 2011, 14:46
Lokalizacja: WarNice - Zachodniopomorskie

Re: AKUMULATORY

Postprzez piotrck » 25 lis 2014, 10:03

poszukaj żelówki za tą kasę dostaniesz Schneider AGM z Zap Piastów
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: AKUMULATORY

Postprzez mikusien » 23 kwi 2015, 08:19

Witam!
Mam pytanie dotyczące prostownika Bester 24/11 . Mamy tam amperomerz o wartosci skali 0 do 15. Jak jest naprawde z tą skalą? Wskazówka musi opadać, czy jak? Ładuje aku jakiś tam no name 74ah .
Avatar użytkownika
mikusien
 
Posty: 494
Dołączył(a): 23 paź 2011, 16:48
Lokalizacja: GNIEZNO

Re: AKUMULATORY

Postprzez Quentil » 23 kwi 2015, 15:13

Akumulator im bliżej pełnego naładowania tym powinien pobierać mniejszy prąd, aż do prądu podtrzymania, czyli niemal 0. W praktyce używane akumulatory dochodzą do ok. 2A i stoją. Odpowiedź na pytanie - musi opadać ;)
6VE1...
Quentil
 
Posty: 992
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: AKUMULATORY

Postprzez Serg » 05 maja 2016, 23:07

1. Czy jest ktoś na sali, kto użytkuje zestawienie 2x po 55Ah 460A ?
2. Firma ZAP :)2 czy :)3 ? Akurat mają modele dostępne w tych parametrach w obu polaryzacjach.

Dla przypomnienia zrzut z serwisówki (podesłany przez gumirka):
Obrazek
Isuzu Monterey 3.1 LTD, +2", KL78 32", EGR, Superwinch, Safari, ARB
Avatar użytkownika
Serg
Moderator
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 paź 2008, 09:46

Re: AKUMULATORY

Postprzez frendzel » 06 maja 2016, 08:18

serg napisał(a):1. Czy jest ktoś na sali, kto użytkuje zestawienie 2x po 55Ah 460A ?
2. Firma ZAP :)2 czy :)3 ? Akurat mają modele dostępne w tych parametrach w obu polaryzacjach.

Dla przypomnienia zrzut z serwisówki (podesłany przez gumirka):
Obrazek



Ja mam 2x55Ah, pradu niepamiętam. Do tego wyciągarka i alternator 80A.

Firma ZAP - kiedyś Sznajder i była OK, teraz nie wiem. Jak kupowałem to w intercarsie było kilka marek do wyboru.
Isuzu Trooper 2.8-->Opel Monterey 3,1TD
frendzel
 
Posty: 299
Dołączył(a): 15 lis 2012, 21:43

Re: AKUMULATORY

Postprzez Serg » 09 maja 2016, 15:13

Wziałem 2x Topla 60ah 600A.
Musiałem kupić też regenerowany alternator (firma Polstarter, 80A 439zł) bo stary sie zjarał po całości.
Isuzu Monterey 3.1 LTD, +2", KL78 32", EGR, Superwinch, Safari, ARB
Avatar użytkownika
Serg
Moderator
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 paź 2008, 09:46

Re: AKUMULATORY

Postprzez M&J » 12 sty 2017, 19:05

U mnie też zbliża się chwila wymiany akumulatora, przeczytałem cały wątek i myślę nad YUASA YBX5334 12V 95 Ah / 830 A zgodnie ze specyfikacją Yuasa po VIN.
Pytanie czy jeżeli będę miał w aucie dużo sprzętu:
- wyciągarka
- reflektory dalekosiężne
- dodatkowe lampy cofania
- CB
- lodówka
itp. czy taki akumulator jest wystarczający na wyprawy?
We fronterze gdzie zalecany jest 60Ah / 550 A wkładałem większej pojemności chyba 75 Ah albo nawet większy, była to Varta Silver i nigdy nie było problemów.
Druga sprawa czy w każdym Montku były dwa akumulatory, u mnie jest jeden, jest miejsce na drugi ale nie ma kabli i zastanawia się czy ktoś wyciągnął (kupiłem auto bez filtra powietrza, filtra kabinowego, odłączonego czujnika ciśnienia oleju, brak radia - więc wszystkiego się można spodziewać) :)21 ?
Monterey 3.1 3-drzwiowy z 1995 r. Cooper Discoverer STT 33'', lift 2'' IronMan, stalowe zderzaki i takie tam
BYŁA Frontera 2.0 Sport z 1997 r. - lift 2", winda, stalowe zderzaki, progi, bagażnik, snork, Cooper Discoverer STT 32"
Avatar użytkownika
M&J
 
Posty: 37
Dołączył(a): 03 sty 2017, 22:52
Lokalizacja: Kraków

Re: AKUMULATORY

Postprzez cherokeexj » 12 sty 2017, 19:33

z tego co wiem to każdy diesel ma 2 aku. Ju u siebie wrzyciłem 2x55ah 550a firmy kozak... no i jest kozak -20 bez problemu na strzał ;)
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32

Re: AKUMULATORY

Postprzez PiotrR » 12 sty 2017, 20:48

95Ah to ci się nie zmieści w fabryczne mocowanie, trzeba trochę porzeźbić. Mam dwa takie aku, fabryczny alternator 60 to za mało żeby je nakarmić. Fabryczne 60+ dodatkowe 90 gotują akumulatory na tasach powyżej 100km. Jeśli dasz jeden akumulator 95 to fabryczny alternator mu wystarczy. Na jednym akumulatorze 95Ah lodówka pracuje 48 godzin ale auta już nie odpalisz.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: AKUMULATORY

Postprzez M&J » 13 sty 2017, 12:42

Czyli podsumowując jeden akumulator 95 Ah / 830 A wystarczy do auta z wyciągarką i lodówką. Lodówki używam na zgaszonym aucie maks 12 godzin reszta to praca na alternatorze w trasie. Alternator fabryczny taki akumulator powinien pociągnąć bez problemu o ile jest sprawny.
Jeszcze mnie nurtuje pytanie czy zdarzały się diesle z jednym akumulatorem czy w każdym były dwa i u mnie ktoś po prostu wyciągnął jeden. Druga sprawa jak powinny być dwa czy praca na jednym o podanych wyżej parametrach jest ok czy lepiej założyć dwa mniejsze akumulatory?
Monterey 3.1 3-drzwiowy z 1995 r. Cooper Discoverer STT 33'', lift 2'' IronMan, stalowe zderzaki i takie tam
BYŁA Frontera 2.0 Sport z 1997 r. - lift 2", winda, stalowe zderzaki, progi, bagażnik, snork, Cooper Discoverer STT 32"
Avatar użytkownika
M&J
 
Posty: 37
Dołączył(a): 03 sty 2017, 22:52
Lokalizacja: Kraków

Re: AKUMULATORY

Postprzez PiotrR » 13 sty 2017, 20:33

3.1 były fabrycznie z jednym akumulatorem ale wtedy nie ma pułki pod drugi akumulator. Dwa to bezpieczniejsze rozwiązanie, na dłuższym postoju odpinam jeden i nie martwię się co będzie rano . Daj 2x po 60A alternator da radę do turystyki wystarczy, wyciągarka zależy co od niej wymagasz. Na ambitniejsze rajdy to trochę za mało prądu.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: AKUMULATORY

Postprzez pocieszny » 13 sty 2017, 20:55

Lodówka lodówce nie równa ;) w zależności od ustawień i poboru 95Ah może nawet na 12h nie wystarczyć
Ogólnie najlepiej zrobić separator akumulatorów i po sprawie
W 3,1 jest lepszy alternator ale w 3,2 aptek nie wyrabia na 2x75 Ah
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: AKUMULATORY

Postprzez Jake » 27 maja 2017, 16:11

Nurtuje mnie takie pytanie, czy 3.2V6 byly oryginalnie w wersji z dwoma akumulatorami czy zawsze tylko z jednym?
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4197
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: AKUMULATORY

Postprzez Quentil » 27 maja 2017, 16:38

2 aku występowały tylko w dieslach i to też zależnie od wyposażenia.
6VE1...
Quentil
 
Posty: 992
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: AKUMULATORY

Postprzez Jake » 19 cze 2017, 16:48

Dzieki za odpowiedz. A probowal ktos zmiescic drugi pod maska?
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4197
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: AKUMULATORY

Postprzez Quentil » 19 cze 2017, 18:13

Skoro dawali w serii to ewentualne doposażenie powinno być bardzo łatwe. W dieslu chyba podstawkę trzeba dokupić i ewentualnie coś przesunąć. Dla benzyniaka podobnie. Ale pytaj pociesznego, bo z tego co pamiętam to On wsadził drugi aku wykorzystując puszkę filtra powietrza od diesla aby zrobić więcej miejsca. Dotyczy Trooperów ;)
6VE1...
Quentil
 
Posty: 992
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pomysły, Porady, Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości