Czy trooper nadaje się do pracy?

Wykonałeś coś nietypowego przy swoim samochodzie lub planujesz przeróbki przy samochodzie a nie wiesz jak się za to zabrać?

Czy trooper nadaje się do pracy?

Postprzez Jones » 20 sie 2013, 07:52

Witam, chciałbym dowiedzieć się czy Trooper występuje w wersji auta do przewożenia np płytek chodnikowych? Potrzebuję auta do pracy na budowie, ale chciałbym też kupić taki samochód, żeby wybrać się przynajmniej na jakiś softowy offroad. Niestety praca do priorytet. Pewnie trudno będzie znaleźć taki ładowny samochód, którym mógłbym sobie jeździć po mieście i pracować na budowie.
Jones
 
Posty: 27
Dołączył(a): 19 sie 2013, 00:39

Re: Czy trooper nadaje się do pracy?

Postprzez PiotrR » 20 sie 2013, 08:02

500 kg w bagażniku nie robi na nim żadnego wrażenia. Jest stworzony do ciągania ciężkich przyczep.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Czy trooper nadaje się do pracy?

Postprzez Jones » 20 sie 2013, 08:15

Więcej nie udźwignie niż 500KG? Ładunki, które wożę to minimum 500 kilosów, albo i więcej. A orientujesz się ile można napakować do przyczepy? Polecasz np. jakieś miejsce w sieci gdzie można poczytać o parametrach Trooperów dostępnych w Polsce do kupienia? Co do przyczepy to martwią mnie kąty nachylenia samochodu podczas jazdy po budowie, zęby się przypadkiem nie wywaliła :/.
Jones
 
Posty: 27
Dołączył(a): 19 sie 2013, 00:39

Re: Czy trooper nadaje się do pracy?

Postprzez danti » 20 sie 2013, 08:18

na haku masz 3 tony jakoś.

500kg bez najmniejszych problemów. Woziłem po 400kg złomu w swoim, więcej nie mieściło się w aucie. Jechał normalnie.

Uważaj jedynie z przyczepą, newralgicznym punktem ramy jest tylna część. Lubi rdzewieć i można zostawić kawałek ramy z hakiem i z przyczepą....
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Czy trooper nadaje się do pracy?

Postprzez PiotrR » 20 sie 2013, 08:38

Więcej wozić nie miałem okazji. Jak zmienisz sprężyny na mocniejsze to ile chcesz tyle włożysz?
Do pracy na budowie to raczej D MAX bardziej się nadaje.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Czy trooper nadaje się do pracy?

Postprzez Jones » 20 sie 2013, 08:52

Ja ISUZU to kojarzę głównie po Trooperze. D-MAX to jakiś nowy produkt? Przyznam, że jak zobaczyłem spalanie to mi oczy się otworzyły szerzej, warunki pozamiejskie 6,5 L/100, a w cyklu łączonym poniżej 8. Można sporo napakować ładunku na pakę, ładowność powyżej 1000. To chyba byłby ekonomiczny samochód.

Ps: Ile może kosztować taka wymiana sprężyn w Trooperze?
Jones
 
Posty: 27
Dołączył(a): 19 sie 2013, 00:39

Re: Czy trooper nadaje się do pracy?

Postprzez pocieszny » 21 sie 2013, 08:24

D-Max to stary produkt, pickup który zastąpił wcześniejszego pickupa
nowa wersia z silnikiem 2,5 bardzo przyjemna :)2 fajnie się jeździ, spalanie jakie piszesz wsadź miedzy bajki :)21 8-12 to realne spalanie ;)
pickup lepszy do pracy, ale dla Ciebie to prędzej Dmax+ przyczepka jak widze, nie ma sensu przeładowywanie auta, bo to się kończy na dużych kosztach :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Czy trooper nadaje się do pracy?

Postprzez krystian83r » 21 sie 2013, 09:23

Dla starego Troopera 2 tony uciągu to żaden problem :)
Obrazek
Obrazek

Natomiast w bagażniku woziłem kiedyś bloczki betonowe i powiem szczerze że po 900kg odważyłem się brać.
Efekt taki że po kilku tonach przewiezionych po 60km pościły nity przy obejmach pióra resora :)
Pozdrawiam
Krystian - Trooper 2.2 TD 1986 :)2

"Off Road to sztuka wyrzucania pieniędzy w błoto"
Avatar użytkownika
krystian83r
 
Posty: 176
Dołączył(a): 22 lut 2011, 21:31
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Czy trooper nadaje się do pracy?

Postprzez pocieszny » 21 sie 2013, 09:56

uciąg to nie problem na haku w długim masz 3,5 tony
ale przeładowanie to problem nietani
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Czy trooper nadaje się do pracy?

Postprzez FFK » 21 sie 2013, 21:34

pocieszny napisał(a):uciąg to nie problem na haku w długim masz 3,5 tony

Ja w montku 3,2 LTD z 1993r mam 2600 na haku....
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 729
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Czy trooper nadaje się do pracy?

Postprzez pocieszny » 22 sie 2013, 09:58

nie masz LSD pewnikiem i wg homo nie masz terenówki o uciągu 3,5t
albo króciaka o DMC poniżej 2,7t
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Czy trooper nadaje się do pracy?

Postprzez FFK » 22 sie 2013, 19:16

A mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizg zalicza moje auto do terenówek o uciągu 3,5t?
Pytam teraz z własnej ciekawości i czy jest jakaś możliwość by coś zmienić, czy już nie ma opcji?
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 729
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Czy trooper nadaje się do pracy?

Postprzez pocieszny » 23 sie 2013, 08:55

wg wykładni ministerstwa transportu wykaz podzespołów pojazdu terenowego który może ciągnąć przyczepę powyżej swojego DMC (do 3,5t)
-DMC minimum 2700kg
-napęd 4x4
-przynajmniej jedna blokada mechanizmu różnicowego

coś tam jeszcze było ale juz nie pomne teraz dokładnie, w każdym razie taka terenówka powinna mieć wbite w dowodzie DMC przyczepy z hamulcem najazdowym 3500kg, oczywiście pod warunkiem że urządzenie sprzęgające (hak) jest przystosowane do takich obciążeń :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Czy trooper nadaje się do pracy?

Postprzez blublu1 » 23 sie 2013, 11:33

pocieszny napisał(a):-przynajmniej jedna blokada mechanizmu różnicowego



A blokada centralnego mechanizmu nie spełnia tego warunku ? Tropek i montek mają przeca takie coś .
Monty 92' 3.1 TD RS , 31"/10,5 r15 , lift 2" IM ,Safari , kurnik ...
blublu1
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 maja 2012, 22:49
Lokalizacja: Kraków / Jerzmanowice

Re: Czy trooper nadaje się do pracy?

Postprzez pocieszny » 23 sie 2013, 13:49

przeca montki A i troopery generacji 1-3 nmie posiadają centralnego dyfra, a Monterey B i Trooper 4 nie w każdym egzemplarzu,

do tego nie wiem czy ToD jest przez Borga jest wykazywany jako centralny dyfer
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Czy trooper nadaje się do pracy?

Postprzez FFK » 23 sie 2013, 18:51

Czyli jakby mój montek spełniał te wymagania to gdzie mógłbym sie starać o zmianę DMC, czy w ogóle jest to możliwe by zrobić jakieś badania i mieć zamiast 2,6t to 3,5t?
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 729
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Czy trooper nadaje się do pracy?

Postprzez pocieszny » 24 sie 2013, 07:26

teoretycznie można, ale na przeszkodzie będzie stać homologacja producenta, poza tym jeśli masz DMC holownika 2600, to nie spełniasz wymogów
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Czy trooper nadaje się do pracy?

Postprzez Maryś » 24 sie 2013, 09:27

U mnie w RS-ie dmc 2600 i przyczepa też 2600 , lsd brak :( co do ładowności to sprężyny Ironmena te najsłabsze b +100 i przy ładunku 400 kg to tył siada z 5 cm :?
Avatar użytkownika
Maryś
 
Posty: 321
Dołączył(a): 17 maja 2011, 09:32
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Czy trooper nadaje się do pracy?

Postprzez Jones » 03 wrz 2013, 21:27

900KG? to sporo jak na Troopera. A wracając do D-MAXa, pytałem bo nie kojarzę tego samochodu, ale trochę o nim poczytałem. Mówisz, że to spalanie co wpisali w katalogu to bujdy? Ale podobnie jest też w katalogach Forda np. Rangera? Czy jest sens porównywać te wartości? Pewnie laboratoryjne warunki stworzyli z wybitnym kierowcą, bo przecież nie mogą kłamać w wartościach. D-MAX to fajny trop, wół do pracy, ale i mógłby mi służyć jako auto do jazdy po mieście. Może pociągnąć przyczepkę z 3 tonami obciążenia, to więcej niż trooper. Z jakim autem można porównywać D-MAXa? Rangerem?
Jones
 
Posty: 27
Dołączył(a): 19 sie 2013, 00:39

Re: Czy trooper nadaje się do pracy?

Postprzez FFK » 03 wrz 2013, 21:38

Z tego co się orientuje to podobne auta do D-Maxa to Chevrolet Colorado, Nissan Navara, Toyota Tacoma, Dodge Dakota, Toyota Tundra, Ford Ranger...
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 729
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Czy trooper nadaje się do pracy?

Postprzez MagurMan » 04 wrz 2013, 08:38

To powiem jak z przyczepa wygląda w rs z 1993, 3.2. Ja też używam do pracy auto ale nie na budowę. Po asfalcie ciągnąłem 1.5 tony 300 km i sie mocno zagrzał, ale nie przegrzal, auto dało radę. Było czuć ze ciągnie, auto było wciąż dynamiczne i dobrze sie wyprzedzalo, jedynie ruszajac był trochę przymulony, ale w ruchu miejskim nie odstawal od typowych osobowek. Do 2 ton jazda byłaby ok.

Co do jazdy w terenie- droga leśna, górska, utwardzona, to ciągnę czasem przyczepe z drzewem i miałem na niej lekko 2tony (na haku jak do ciągnika, bo mam dwa) i szedł pod górki bez problemu. Po plaskim w ogóle nie czuć obciążenia. Nawet rusza pod gore z tym ciężarem bez kłopotu. Myślę ze w lekkim terenie, bez mocnych podjazdow dałby radę do 4ton, pod gore do 3 ton. Jazda na reduktorze- szkoda mi auta na szybsza jazdę w tych warunkach.

Z moja przyczepa nie ma kłopotu na przechylach. Jest stabilna.

Co do ładownosci wewnątrz auta, to najlepszy będzie bus czy pickup. Robiłem też na budowie i wiem ze przyczepa mocno utrudnia życie.

I jeszcze jedno. Po offroadzie duże prawdopodobienstwo ze coś ci padnie i nie będziesz miał czym jechać zarabiać. Przemyśl to.

Spalanie terenowki zawsze będziesz miał większe jak busa. T4 2.4 4x4 palił rzeczywiście 10/8 l ropy, jak to wykręcisz w terenowym to szacun.
MagurMan
 
Posty: 104
Dołączył(a): 13 maja 2013, 21:59

Re: Czy trooper nadaje się do pracy?

Postprzez wojtekkk » 04 wrz 2013, 15:03

poniżej 10 gnojówki można zejść - jazda przepisowa bez przekraczania złotówki. W okól komina 12. nie wiem jak z przyczepą
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: Czy trooper nadaje się do pracy?

Postprzez Jones » 07 wrz 2013, 22:31

Mi chyba bardziej służyłby jednak Dmax niż Trooper, czyli po prostu pikap. Z tą jazdą terenową to też znak zapytania u mnie, jak gdzieś się wybiorę to nie będzie to na pewno błotniste randez vous ze stromymi wjazdami. Ale przyznam szczerze, że im więcej czytam to zastanawiam się nad dodatkową używaną terenówką, problemem będzie tylko załatwienie znajomego mechanika do robienia samochodu bo sam nie mam takich zdolności.
Jones
 
Posty: 27
Dołączył(a): 19 sie 2013, 00:39

Re: Czy trooper nadaje się do pracy?

Postprzez manek79 » 28 gru 2014, 21:19

Witam. A oto przykłady do czego może posłużyć Tropek jak np. ... koń pojedzie na wakacje :D
Załączniki
trawka.jpg
trawka.jpg (117.77 KiB) Przeglądane 16540 razy
sianko.jpg
sianko.jpg (147.79 KiB) Przeglądane 16540 razy
Avatar użytkownika
manek79
 
Posty: 31
Dołączył(a): 25 gru 2014, 14:22
Lokalizacja: Przemyśl


Powrót do Pomysły, Porady, Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości