Alternator

Wykonałeś coś nietypowego przy swoim samochodzie lub planujesz przeróbki przy samochodzie a nie wiesz jak się za to zabrać?

Re: alternator

Postprzez 8P8C » 21 sty 2016, 15:43

Ja od 5 lat mam założony altek od 3,5 V6. Faktycznie kolo pasowe jest szczersze .. ale to w niczym nie przeszkadza.
Pasek sie od tego nie zużywa .. jeden rowek pozostaje wolny.
Mocowanie tez pasowało.
Próbowałem tez założyć altek od Land Rover (Freelandera chyba) ale wyjście zasilana było zwrócone w stronę bloku silnika, wiec nie ryzykowałem zwarcia
Poza tym mocowanie i wymiary były OK ..A szkoda bo tamten miał 120A :))

No i wtyczka oczywiście inna..ale funkcjonalnie to samo :)
C16NZ,C18XE,X20XEV,6VD1,G6CU
8P8C
 
Posty: 233
Dołączył(a): 09 cze 2010, 20:37
Lokalizacja: łódź

Re: alternator

Postprzez Morti » 21 sty 2016, 16:36

Panowie, a przy okazji sie spytam Was o taką rzecz nie dającą mi spokoju.
Z wiazki idacej do alternatora wychodzi mi przed wtyczka i przed kabel-oczkiem kreconym do "+" na altku, taki kabel grubszy (na grubosc podobny do tego co idzie do alternatora) o dlugosci okolo 20cm zakonczony kabel-oczkiem ... i on tak poprostu sobie dynda, a nie widzę gdzie mogłoby to kabel-oczko być przykręcone ... widać że od dawna tak sobie dynda, bo cale brudne jest ... jakiś pomysł ? po rysunku wyglada ze to dodatkowa masa, gdzie powinna być przykręcona zatem ? do ramy ? do budy ? do silnika ? ciezko mi po tym rysunku dojsc :/

chodzi o ten zakreslony na czerwono:
Załączniki
oczko2.jpg
oczko2.jpg (172.37 KiB) Przeglądane 7575 razy
oczko.jpg
oczko.jpg (97.07 KiB) Przeglądane 7577 razy
Było: BMW: E36+2xE34+E39 TDS touring+E39 TDS Sedan; Mazda 929 3.0 V6; Mituwisi Colt 1.3; Kawa ZX-6R 636; Renault G. Espace 2.0 16V; Honda VTR1000;
JEST:
BMW: E36 TDS
Opel Monterey 3.2 V6 '93
Fiat Ducato Scolabus 2.5td
Mituwisi Colt 1.3 :lol:
Morti
 
Posty: 41
Dołączył(a): 08 sty 2016, 11:39
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka

Re: alternator

Postprzez 8P8C » 21 sty 2016, 17:19

Jeśli kabel jest czarny to masa... przykręcasz do ramy w okolicy alternatora
Powinien tam być nagwintowany otwór.

Może dlatego nie masz ładowania... u mnie po dokładnym oczyszczeniu oczyszczeniu miejsca styku oczka i ramy ładowanie wzrosło o 0,2 V:)
C16NZ,C18XE,X20XEV,6VD1,G6CU
8P8C
 
Posty: 233
Dołączył(a): 09 cze 2010, 20:37
Lokalizacja: łódź

Re: alternator

Postprzez Morti » 29 sty 2016, 10:51

No i potwierdzam altek z 3,5 pasuje jak ulal, mozna smialo przelozyc kolo pasowe ze starego alternatora. Co do kabli, jest inna wtyczka ... ja kupilem nowa z wsuwkami za cale 12 zl.

Jednak trafilem na niezbyt uczciwego sprzedajacego, bo alternator jak sie okazalo jest uszkodzony i nie laduje wogole, musi miec zwarcie w uzwojenium bo szczotki dosc konkretnie przypalily komutator w jednym miejscu,

Alternator leci do sprzedajacego, a ja za 100zl wyremontowalem swoj stary (szczotki, mostek, regulator) i chodzi jak nalezy.
Było: BMW: E36+2xE34+E39 TDS touring+E39 TDS Sedan; Mazda 929 3.0 V6; Mituwisi Colt 1.3; Kawa ZX-6R 636; Renault G. Espace 2.0 16V; Honda VTR1000;
JEST:
BMW: E36 TDS
Opel Monterey 3.2 V6 '93
Fiat Ducato Scolabus 2.5td
Mituwisi Colt 1.3 :lol:
Morti
 
Posty: 41
Dołączył(a): 08 sty 2016, 11:39
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka

Re: alternator

Postprzez frendzel » 31 sty 2016, 18:36

Podepnę się pod temat:
Silnik 3,1, alternator, taka sytuacja: po odpaleniu ładowanie stabilne 14,5V, po włączeniu świateł, nawiewu, itd napięcie spada do stabilnych 13,3V - trochę mało, obroty silnika nie wpływają na napięcie. dodam że około 2 miesiące temu zmieniany regulator wraz ze szczotkotrzymaczem i szczotkami - niestety marki no name, nie było magneti marelli. Akumulatory 2x55 Ah kupione nowe wtedy kiedy zmieniany regulator. Pytanie szukać nowego alternatora czy wywalić ten regulator i spróbować na innym?

Przy kupnie nowego alternatora zastanawiam się nad dołożeniem drugiego, mocniejszego w miejsce koła od klimy. Ten zostawiłbym do napędu vacupompy. Robił ktoś takie zabiegi? Możecie coś podpowiedzieć lub doradzić? Myślałem o alternatorze koło 100A, najlepiej tani i łatwo dostępny.

znalazłem taki temat, montował ktoś ten zestaw u siebie? napisałem juz wiadomość w tej sprawie, zastanawiam się mocno nad tym zwłaszcza że brakuje prądu podczas korzystania z wyciągraki
viewtopic.php?p=40516#p40516
Ostatnio edytowano 31 sty 2016, 19:49 przez frendzel, łącznie edytowano 1 raz
Isuzu Trooper 2.8-->Opel Monterey 3,1TD
frendzel
 
Posty: 253
Dołączył(a): 15 lis 2012, 21:43

Re: alternator

Postprzez freefly » 31 sty 2016, 19:48

Kup od 3.0. Fabryczny 90A. Dwa aku 55Ah ładuje.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 673
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: alternator

Postprzez frendzel » 31 sty 2016, 19:50

freefly napisał(a):Kup od 3.0. Fabryczny 90A. Dwa aku 55Ah ładuje.

Z tego co widzę na zdjeciach niema wyjścia pod vacupompe
Isuzu Trooper 2.8-->Opel Monterey 3,1TD
frendzel
 
Posty: 253
Dołączył(a): 15 lis 2012, 21:43

Re: alternator

Postprzez PiotrR » 31 sty 2016, 20:51

Mam drugi alternator z Mercedesa 90A +fabryczny 60A. Bez problemu ładują dwa akumulatory po 95Ah.Po zamontowaniu drugiego alternatora spalanie wzrosło mi o litr. Teraz elektryk głowi się nad układem który będzie wyłączał dodatkowy alternator kiedy napięcie w akumulatorach osiągnie odpowiedni poziom.. Nie szalej z mocą dodatkowego alternatora przy 110Ah
to niewiele ci trzeba.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2126
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: alternator

Postprzez frendzel » 31 sty 2016, 21:45

piotr R napisał(a):Mam drugi alternator z Mercedesa 90A +fabryczny 60A. Bez problemu ładują dwa akumulatory po 95Ah.Po zamontowaniu drugiego alternatora spalanie wzrosło mi o litr. Teraz elektryk głowi się nad układem który będzie wyłączał dodatkowy alternator kiedy napięcie w akumulatorach osiągnie odpowiedni poziom.. Nie szalej z mocą dodatkowego alternatora przy 110Ah
to niewiele ci trzeba.



Masz może zdjęcia lub opis jak to jest zrobione? Drugi alternator w miejscu klimatyzacji?
Myślełm żeby zrobić tak że oryginalny alternator zostaje tylko do napędu vacupompy a drugi dodatkowy alternator odpowiada za ładowanie.
Isuzu Trooper 2.8-->Opel Monterey 3,1TD
frendzel
 
Posty: 253
Dołączył(a): 15 lis 2012, 21:43

Re: alternator

Postprzez PiotrR » 31 sty 2016, 23:27

Zdjęcia ci nie wyślę ale to prosta sprawa . Drugi atek mam w miejscu klimy . Zdejmujesz koło napinające pasek, odwzorowujesz jego podstawę i z alternatorem i paskiem klinowym w ręku namierzasz się gdzie dorobić uchwyt dolny do istniejącej już podstawy.Górny możesz zrobić na sztywno i naciąg regulować za pomocą pompy wspomagania. Albo dorobić ruchome ramię tak jak jest to w większości alternatorów. Ja tak zrobiłem i wymiar paska mam +- 10cm, tak że zawsze coś dopasuję.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2126
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: alternator

Postprzez frendzel » 08 lut 2016, 21:57

frendzel napisał(a):Podepnę się pod temat:
Silnik 3,1, alternator, taka sytuacja: po odpaleniu ładowanie stabilne 14,5V, po włączeniu świateł, nawiewu, itd napięcie spada do stabilnych 13,3V - trochę mało, obroty silnika nie wpływają na napięcie


Sprawa rozwiązana, przyczyną była uszkodzona dioda prostownicza - dlatego spadało napięcie. Ten alternator(50A) będe naprawiał i zostawię jako zapasowy, a zamówiełm nowy alternator 80A
Isuzu Trooper 2.8-->Opel Monterey 3,1TD
frendzel
 
Posty: 253
Dołączył(a): 15 lis 2012, 21:43

Re: alternator

Postprzez piotrck » 27 mar 2016, 10:52

frendzel napisał(a):
frendzel napisał(a):Podepnę się pod temat:
Silnik 3,1, alternator, taka sytuacja: po odpaleniu ładowanie stabilne 14,5V, po włączeniu świateł, nawiewu, itd napięcie spada do stabilnych 13,3V - trochę mało, obroty silnika nie wpływają na napięcie


Sprawa rozwiązana, przyczyną była uszkodzona dioda prostownicza - dlatego spadało napięcie. Ten alternator(50A) będe naprawiał i zostawię jako zapasowy, a zamówiełm nowy alternator 80A


Jaki zamówiłeś i jak się sprawuje ?
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1285
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: alternator

Postprzez frendzel » 27 mar 2016, 21:33

piotrck napisał(a):
frendzel napisał(a):
frendzel napisał(a):Podepnę się pod temat:
Silnik 3,1, alternator, taka sytuacja: po odpaleniu ładowanie stabilne 14,5V, po włączeniu świateł, nawiewu, itd napięcie spada do stabilnych 13,3V - trochę mało, obroty silnika nie wpływają na napięcie


Sprawa rozwiązana, przyczyną była uszkodzona dioda prostownicza - dlatego spadało napięcie. Ten alternator(50A) będe naprawiał i zostawię jako zapasowy, a zamówiełm nowy alternator 80A


Jaki zamówiłeś i jak się sprawuje ?



Cześć
Tak zamontowałem alternator 80A, po regeneracji, oryginał z roczną gwarancją - przy normalnym użytkowaniu pracuje OK. Z wyciągarka używany jedynie w celu nawinięcia liny na bęben - bez obciążenia.
Alternator kupiłem w sklepie w Kielcach w okolicy ul sandomierskiej
Isuzu Trooper 2.8-->Opel Monterey 3,1TD
frendzel
 
Posty: 253
Dołączył(a): 15 lis 2012, 21:43

Re: alternator

Postprzez rysieksad » 28 mar 2016, 00:22

Cześć jaka cena na allegro prawie 5 stów
rysieksad
 
Posty: 25
Dołączył(a): 13 paź 2013, 17:04
Lokalizacja: Hrubieszów

Re: alternator

Postprzez piotrck » 28 mar 2016, 08:11

frendzel napisał(a):

Cześć
Tak zamontowałem alternator 80A, po regeneracji, oryginał z roczną gwarancją - przy normalnym użytkowaniu pracuje OK. Z wyciągarka używany jedynie w celu nawinięcia liny na bęben - bez obciążenia.
Alternator kupiłem w sklepie w Kielcach w okolicy ul sandomierskiej


pamiętasz co to za sklep ?
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1285
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: alternator

Postprzez frendzel » 28 mar 2016, 10:03

piotrck napisał(a):
frendzel napisał(a):

Cześć
Tak zamontowałem alternator 80A, po regeneracji, oryginał z roczną gwarancją - przy normalnym użytkowaniu pracuje OK. Z wyciągarka używany jedynie w celu nawinięcia liny na bęben - bez obciążenia.
Alternator kupiłem w sklepie w Kielcach w okolicy ul sandomierskiej


pamiętasz co to za sklep ?


tutaj kupowałem:
http://autoczesci-elektronika.eu/
Isuzu Trooper 2.8-->Opel Monterey 3,1TD
frendzel
 
Posty: 253
Dołączył(a): 15 lis 2012, 21:43

Re: alternator

Postprzez piotrck » 28 mar 2016, 11:51

podziękował
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1285
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: alternator

Postprzez Przemo_ol » 05 kwi 2016, 10:21

Za regenerację alternatora do 3,2 zapłaciłem w Olsztynie 365 zł. Dodam że tylko obudowa była ok ;-). Alternator wypiaskowany czysty jak nowy działa od dwóch tygodni bez problemu.
Opel Monterey 3,2 - V6 - 1992
Avatar użytkownika
Przemo_ol
 
Posty: 89
Dołączył(a): 24 wrz 2015, 13:09

Alternator Hitachi 60A a 95 A dwu pinowy

Postprzez ksenia » 06 maja 2016, 23:42

Alternator mam z kostką 3 pinową .
Chciałbym podłączyć 95A z kostką dwupinową L-W jak podłączyć by zgasły kontrolki?
Isuzu Monterey 3.1TD 1992 LTD
Avatar użytkownika
ksenia
 
Posty: 216
Dołączył(a): 01 gru 2014, 22:23

Re: Alternator Hitachi 60A a 95 A dwu pinowy

Postprzez ksenia » 09 maja 2016, 14:00

A więc okazało się że nie stykał biało-zielony kabel przy wtyczce, za akumulatorem .
Nowy alternator pięknie śmiga 95A na razie musi wystarczyć.
Isuzu Monterey 3.1TD 1992 LTD
Avatar użytkownika
ksenia
 
Posty: 216
Dołączył(a): 01 gru 2014, 22:23

Re: Alternator Hitachi 60A a 95 A dwu pinowy

Postprzez Kangur » 09 maja 2016, 15:40

A możesz zdradzić z czego podpasowałeś ten 95A alternator?
I czy ten alternator ma vacupompe?
Montytroopek 3.1 (3.0 - przeszłość) 1998 LTD
Avatar użytkownika
Kangur
 
Posty: 63
Dołączył(a): 04 lut 2015, 17:39
Lokalizacja: Wrocław/Trzebnica

Re: Alternator Hitachi 60A a 95 A dwu pinowy

Postprzez ksenia » 09 maja 2016, 23:47

Ford transit 2.5 td
Kółko przełożone od starego ,mocowania pasują idealnie,pasek klinowy stary 17x1000 nowy musiałem dać 17x1060 .
Jedynie vacum ford ma stożek 10x1 na srodku a u nas jest redukcja M10x coś tam,ale zespawałem mufkę z tym stożkiem i wkreciłem normalnie wąż olejowy.
Załączniki
transi.jpg
transi.jpg (117.88 KiB) Przeglądane 3971 razy
Isuzu Monterey 3.1TD 1992 LTD
Avatar użytkownika
ksenia
 
Posty: 216
Dołączył(a): 01 gru 2014, 22:23

Re: Alternator Hitachi 60A a 95 A dwu pinowy

Postprzez Kangur » 10 maja 2016, 18:05

Wielkie dzieki za wyczerpujacą odpowiedz :D :)2
Montytroopek 3.1 (3.0 - przeszłość) 1998 LTD
Avatar użytkownika
Kangur
 
Posty: 63
Dołączył(a): 04 lut 2015, 17:39
Lokalizacja: Wrocław/Trzebnica

Re: alternator

Postprzez Jake » 05 cze 2016, 21:49

Sluchajcie, ma ktos moze poprawny schemat podłączenia alternatora w 3.1?
Wymienialem dzis alternator na stary po regneracji i widze, ze tu ktos nakombinował strasznie jak kon pod góre. Styki S i IGN z wtyczki zmostkowane ze stykiem B+.
Sense pociągne prosto na akumulator. A co ze stykiem IGN? Gdzie ma byc poprawnie podłaczony?
Isuzu Trooper LTD 3.1D 1997r
Toyota 4-Runner 3.0V6 1991r.
-----
Kupię Isuzu Trooper RS 3.2V6 96-98r (nowa deska), najlepiej czarny...
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 1398
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Re: alternator

Postprzez 8P8C » 07 cze 2016, 16:08

IGN to plus po zapłonie...
C16NZ,C18XE,X20XEV,6VD1,G6CU
8P8C
 
Posty: 233
Dołączył(a): 09 cze 2010, 20:37
Lokalizacja: łódź

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pomysły, Porady, Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości