Strona 5 z 7

Re: alternator

PostNapisane: 21 sty 2016, 15:43
przez 8P8C
Ja od 5 lat mam założony altek od 3,5 V6. Faktycznie kolo pasowe jest szczersze .. ale to w niczym nie przeszkadza.
Pasek sie od tego nie zużywa .. jeden rowek pozostaje wolny.
Mocowanie tez pasowało.
Próbowałem tez założyć altek od Land Rover (Freelandera chyba) ale wyjście zasilana było zwrócone w stronę bloku silnika, wiec nie ryzykowałem zwarcia
Poza tym mocowanie i wymiary były OK ..A szkoda bo tamten miał 120A :))

No i wtyczka oczywiście inna..ale funkcjonalnie to samo :)

Re: alternator

PostNapisane: 21 sty 2016, 16:36
przez Morti
Panowie, a przy okazji sie spytam Was o taką rzecz nie dającą mi spokoju.
Z wiazki idacej do alternatora wychodzi mi przed wtyczka i przed kabel-oczkiem kreconym do "+" na altku, taki kabel grubszy (na grubosc podobny do tego co idzie do alternatora) o dlugosci okolo 20cm zakonczony kabel-oczkiem ... i on tak poprostu sobie dynda, a nie widzę gdzie mogłoby to kabel-oczko być przykręcone ... widać że od dawna tak sobie dynda, bo cale brudne jest ... jakiś pomysł ? po rysunku wyglada ze to dodatkowa masa, gdzie powinna być przykręcona zatem ? do ramy ? do budy ? do silnika ? ciezko mi po tym rysunku dojsc :/

chodzi o ten zakreslony na czerwono:

Re: alternator

PostNapisane: 21 sty 2016, 17:19
przez 8P8C
Jeśli kabel jest czarny to masa... przykręcasz do ramy w okolicy alternatora
Powinien tam być nagwintowany otwór.

Może dlatego nie masz ładowania... u mnie po dokładnym oczyszczeniu oczyszczeniu miejsca styku oczka i ramy ładowanie wzrosło o 0,2 V:)

Re: alternator

PostNapisane: 29 sty 2016, 10:51
przez Morti
No i potwierdzam altek z 3,5 pasuje jak ulal, mozna smialo przelozyc kolo pasowe ze starego alternatora. Co do kabli, jest inna wtyczka ... ja kupilem nowa z wsuwkami za cale 12 zl.

Jednak trafilem na niezbyt uczciwego sprzedajacego, bo alternator jak sie okazalo jest uszkodzony i nie laduje wogole, musi miec zwarcie w uzwojenium bo szczotki dosc konkretnie przypalily komutator w jednym miejscu,

Alternator leci do sprzedajacego, a ja za 100zl wyremontowalem swoj stary (szczotki, mostek, regulator) i chodzi jak nalezy.

Re: alternator

PostNapisane: 31 sty 2016, 18:36
przez frendzel
Podepnę się pod temat:
Silnik 3,1, alternator, taka sytuacja: po odpaleniu ładowanie stabilne 14,5V, po włączeniu świateł, nawiewu, itd napięcie spada do stabilnych 13,3V - trochę mało, obroty silnika nie wpływają na napięcie. dodam że około 2 miesiące temu zmieniany regulator wraz ze szczotkotrzymaczem i szczotkami - niestety marki no name, nie było magneti marelli. Akumulatory 2x55 Ah kupione nowe wtedy kiedy zmieniany regulator. Pytanie szukać nowego alternatora czy wywalić ten regulator i spróbować na innym?

Przy kupnie nowego alternatora zastanawiam się nad dołożeniem drugiego, mocniejszego w miejsce koła od klimy. Ten zostawiłbym do napędu vacupompy. Robił ktoś takie zabiegi? Możecie coś podpowiedzieć lub doradzić? Myślałem o alternatorze koło 100A, najlepiej tani i łatwo dostępny.

znalazłem taki temat, montował ktoś ten zestaw u siebie? napisałem juz wiadomość w tej sprawie, zastanawiam się mocno nad tym zwłaszcza że brakuje prądu podczas korzystania z wyciągraki
viewtopic.php?p=40516#p40516

Re: alternator

PostNapisane: 31 sty 2016, 19:48
przez freefly
Kup od 3.0. Fabryczny 90A. Dwa aku 55Ah ładuje.

Re: alternator

PostNapisane: 31 sty 2016, 19:50
przez frendzel
freefly napisał(a):Kup od 3.0. Fabryczny 90A. Dwa aku 55Ah ładuje.

Z tego co widzę na zdjeciach niema wyjścia pod vacupompe

Re: alternator

PostNapisane: 31 sty 2016, 20:51
przez PiotrR
Mam drugi alternator z Mercedesa 90A +fabryczny 60A. Bez problemu ładują dwa akumulatory po 95Ah.Po zamontowaniu drugiego alternatora spalanie wzrosło mi o litr. Teraz elektryk głowi się nad układem który będzie wyłączał dodatkowy alternator kiedy napięcie w akumulatorach osiągnie odpowiedni poziom.. Nie szalej z mocą dodatkowego alternatora przy 110Ah
to niewiele ci trzeba.

Re: alternator

PostNapisane: 31 sty 2016, 21:45
przez frendzel
piotr R napisał(a):Mam drugi alternator z Mercedesa 90A +fabryczny 60A. Bez problemu ładują dwa akumulatory po 95Ah.Po zamontowaniu drugiego alternatora spalanie wzrosło mi o litr. Teraz elektryk głowi się nad układem który będzie wyłączał dodatkowy alternator kiedy napięcie w akumulatorach osiągnie odpowiedni poziom.. Nie szalej z mocą dodatkowego alternatora przy 110Ah
to niewiele ci trzeba.



Masz może zdjęcia lub opis jak to jest zrobione? Drugi alternator w miejscu klimatyzacji?
Myślełm żeby zrobić tak że oryginalny alternator zostaje tylko do napędu vacupompy a drugi dodatkowy alternator odpowiada za ładowanie.

Re: alternator

PostNapisane: 31 sty 2016, 23:27
przez PiotrR
Zdjęcia ci nie wyślę ale to prosta sprawa . Drugi atek mam w miejscu klimy . Zdejmujesz koło napinające pasek, odwzorowujesz jego podstawę i z alternatorem i paskiem klinowym w ręku namierzasz się gdzie dorobić uchwyt dolny do istniejącej już podstawy.Górny możesz zrobić na sztywno i naciąg regulować za pomocą pompy wspomagania. Albo dorobić ruchome ramię tak jak jest to w większości alternatorów. Ja tak zrobiłem i wymiar paska mam +- 10cm, tak że zawsze coś dopasuję.

Re: alternator

PostNapisane: 08 lut 2016, 21:57
przez frendzel
frendzel napisał(a):Podepnę się pod temat:
Silnik 3,1, alternator, taka sytuacja: po odpaleniu ładowanie stabilne 14,5V, po włączeniu świateł, nawiewu, itd napięcie spada do stabilnych 13,3V - trochę mało, obroty silnika nie wpływają na napięcie


Sprawa rozwiązana, przyczyną była uszkodzona dioda prostownicza - dlatego spadało napięcie. Ten alternator(50A) będe naprawiał i zostawię jako zapasowy, a zamówiełm nowy alternator 80A

Re: alternator

PostNapisane: 27 mar 2016, 10:52
przez piotrck
frendzel napisał(a):
frendzel napisał(a):Podepnę się pod temat:
Silnik 3,1, alternator, taka sytuacja: po odpaleniu ładowanie stabilne 14,5V, po włączeniu świateł, nawiewu, itd napięcie spada do stabilnych 13,3V - trochę mało, obroty silnika nie wpływają na napięcie


Sprawa rozwiązana, przyczyną była uszkodzona dioda prostownicza - dlatego spadało napięcie. Ten alternator(50A) będe naprawiał i zostawię jako zapasowy, a zamówiełm nowy alternator 80A


Jaki zamówiłeś i jak się sprawuje ?

Re: alternator

PostNapisane: 27 mar 2016, 21:33
przez frendzel
piotrck napisał(a):
frendzel napisał(a):
frendzel napisał(a):Podepnę się pod temat:
Silnik 3,1, alternator, taka sytuacja: po odpaleniu ładowanie stabilne 14,5V, po włączeniu świateł, nawiewu, itd napięcie spada do stabilnych 13,3V - trochę mało, obroty silnika nie wpływają na napięcie


Sprawa rozwiązana, przyczyną była uszkodzona dioda prostownicza - dlatego spadało napięcie. Ten alternator(50A) będe naprawiał i zostawię jako zapasowy, a zamówiełm nowy alternator 80A


Jaki zamówiłeś i jak się sprawuje ?



Cześć
Tak zamontowałem alternator 80A, po regeneracji, oryginał z roczną gwarancją - przy normalnym użytkowaniu pracuje OK. Z wyciągarka używany jedynie w celu nawinięcia liny na bęben - bez obciążenia.
Alternator kupiłem w sklepie w Kielcach w okolicy ul sandomierskiej

Re: alternator

PostNapisane: 28 mar 2016, 00:22
przez rysieksad
Cześć jaka cena na allegro prawie 5 stów

Re: alternator

PostNapisane: 28 mar 2016, 08:11
przez piotrck
frendzel napisał(a):

Cześć
Tak zamontowałem alternator 80A, po regeneracji, oryginał z roczną gwarancją - przy normalnym użytkowaniu pracuje OK. Z wyciągarka używany jedynie w celu nawinięcia liny na bęben - bez obciążenia.
Alternator kupiłem w sklepie w Kielcach w okolicy ul sandomierskiej


pamiętasz co to za sklep ?

Re: alternator

PostNapisane: 28 mar 2016, 10:03
przez frendzel
piotrck napisał(a):
frendzel napisał(a):

Cześć
Tak zamontowałem alternator 80A, po regeneracji, oryginał z roczną gwarancją - przy normalnym użytkowaniu pracuje OK. Z wyciągarka używany jedynie w celu nawinięcia liny na bęben - bez obciążenia.
Alternator kupiłem w sklepie w Kielcach w okolicy ul sandomierskiej


pamiętasz co to za sklep ?


tutaj kupowałem:
http://autoczesci-elektronika.eu/

Re: alternator

PostNapisane: 28 mar 2016, 11:51
przez piotrck
podziękował

Re: alternator

PostNapisane: 05 kwi 2016, 10:21
przez Przemo_ol
Za regenerację alternatora do 3,2 zapłaciłem w Olsztynie 365 zł. Dodam że tylko obudowa była ok ;-). Alternator wypiaskowany czysty jak nowy działa od dwóch tygodni bez problemu.

Alternator Hitachi 60A a 95 A dwu pinowy

PostNapisane: 06 maja 2016, 23:42
przez ksenia
Alternator mam z kostką 3 pinową .
Chciałbym podłączyć 95A z kostką dwupinową L-W jak podłączyć by zgasły kontrolki?

Re: Alternator Hitachi 60A a 95 A dwu pinowy

PostNapisane: 09 maja 2016, 14:00
przez ksenia
A więc okazało się że nie stykał biało-zielony kabel przy wtyczce, za akumulatorem .
Nowy alternator pięknie śmiga 95A na razie musi wystarczyć.

Re: Alternator Hitachi 60A a 95 A dwu pinowy

PostNapisane: 09 maja 2016, 15:40
przez Kangur
A możesz zdradzić z czego podpasowałeś ten 95A alternator?
I czy ten alternator ma vacupompe?

Re: Alternator Hitachi 60A a 95 A dwu pinowy

PostNapisane: 09 maja 2016, 23:47
przez ksenia
Ford transit 2.5 td
Kółko przełożone od starego ,mocowania pasują idealnie,pasek klinowy stary 17x1000 nowy musiałem dać 17x1060 .
Jedynie vacum ford ma stożek 10x1 na srodku a u nas jest redukcja M10x coś tam,ale zespawałem mufkę z tym stożkiem i wkreciłem normalnie wąż olejowy.

Re: Alternator Hitachi 60A a 95 A dwu pinowy

PostNapisane: 10 maja 2016, 18:05
przez Kangur
Wielkie dzieki za wyczerpujacą odpowiedz :D :)2

Re: alternator

PostNapisane: 21 cze 2016, 09:24
przez robert_d
Czy ktos zakładał alternator z opla 1.7 100a? jakies przeróbki konieczne?

Re: wymiana alternatora 3,1 d

PostNapisane: 15 wrz 2017, 08:23
przez piotrck
Sprawa wraca jak bumerang ,...........coś w temacie uszczelnionych altków ruszyło ?