Strona 2 z 7

Re: Alternator

PostNapisane: 02 lip 2012, 08:37
przez pocieszny
nie ma sensy zabezpieczać ani broń boże uszczelniać :)3
ogólnie altek jest przystosowany do pracy pod wodą, chwilowo może nie ładować, ale po wyjechaniu z wody powinien od razu zacząć :)2
zresztą altek jest non stop w wodzie podczas deszczu :)21 w troopie jest tak inteligentnie zamontowany że lepiej już nie można było tego spierniczyć :)21 cytując klasyka "to panu inżynierowi wybitnie wyszło" :)21

Re: Alternator

PostNapisane: 02 lip 2012, 10:29
przez Maryś
No mój altek to zaliczył trochę błota i działa :)2 ale do wody po klamki to jeszcze nie wjeżdżałem ale myśle, że snorkela założe to pewnie wjadę :)21 dlatego pytam ;) kolega w Galopie 2,5td to " przesadził" altka na górę pod samą maskę ale w Montim to raczej nie wyda :)3 Dzięki za odpowiedzi :)2

alternator

PostNapisane: 04 cze 2013, 21:57
przez prędki 12
Witam wszystkich,jak w temacie pytam czy ktoś z was adoptował do swojego wozu większy alternator np;120 A,ja w swoim 3.2 mam ale 70A,i to jest trochę mało,bo jak długo jadę na winchu to są spore braki prądu, akumulator mam 95ah żelowo wapniowy, jest naprawdę wytrzymały ale wskaznik od ładowania przy ciąganu spada do 9 VOLT i wynch też zwalnia i stąd moje pytanie czy ktoś dokładał jakiś alternator i od czego.

Re: alternator

PostNapisane: 05 cze 2013, 08:33
przez 8P8C
Wg EPC w Montereyu A (3.2) byly alternatory 60A i 75A .. w Montereyu B (3.5) byly 75A i 90A..
Ja sobie wlasnie zamontowalem ten 90A ... Jak na razie sparwuje sie swietnie...
Faktem jest ze nie mam wyciagarki... ale mam duzo roznych obiornikow typu podgrzewane siedzenia, spryskiwacze , i dodatkowy wentylator elektryczny..
Ne zauwazylem spadku napiecia ponizej 13,2 V po max obciazeniem..

Pzdr
F.

Re: alternator

PostNapisane: 05 cze 2013, 22:08
przez swistak
my mamy u siebie zamontowane po dwa alternatory, ja mam ory i drugi chyba 120a a Andrzej w rockym ory i wodny 190a i dwie wyciągarki Nie ma spadku napięcia jak jedzie na windzie z 30 metrów [polecam] i oczywiście drugi plus jak jeden padnie to zawsze zostaje drugi.

Re: alternator

PostNapisane: 06 cze 2013, 15:26
przez prędki 12
i to tak powinno być;ja kupiłem od opla 100A ale nie mam za bardzo jak go zamontować i teraz jestem na etapie szukania, podobny jest od toyoty land cruisera 120a muszę przymierzyć . jak miełem3.1D to nie było problemów wchodził prawie każdy zamiast klimy a w 3.2 jest troszkę trudniej. Jak coś zmotam to dam znać

Re: alternator

PostNapisane: 07 cze 2013, 12:45
przez mfw
Trzeba jakoś specjalnie zmieniać instalacje elektryczną aby podpiąć 2 alternatory?

Re: alternator

PostNapisane: 07 cze 2013, 17:29
przez miras7
prędki 12 napisał(a):i to tak powinno być;ja kupiłem od opla 100A ale nie mam za bardzo jak go zamontować i teraz jestem na etapie szukania, podobny jest od toyoty land cruisera 120a muszę przymierzyć . jak miełem3.1D to nie było problemów wchodził prawie każdy zamiast klimy a w 3.2 jest troszkę trudniej. Jak coś zmotam to dam znać

Z jednej strony w 3.1 łatwiej, bo można zamiast klimy dać drugi alternator. Z drugiej zaś, jak chcemy dać tylko jeden mocny, to jest pewien kłopot, bo na oryginalnym jest pompa podciśnienia, i albo damy drugi z pompa (mały wybór) albo w miejscu klimy pompę na pasek. A to już podwójna zmota.

mfw napisał(a):Trzeba jakoś specjalnie zmieniać instalacje elektryczną aby podpiąć 2 alternatory?

Także chciałem o to zapytać, bo mam taki plan :)21

Re: alternator

PostNapisane: 07 cze 2013, 19:19
przez mfw
Mi jak padł Alternator to pojechałem do firmy Elektrostart (Warszawa-Grochów) wymienili mi na mocniejszy nie pamiętam już czy 75A czy 90A. Cała zabawa polegała aby z mojego starego wsiąść obudowę pompy i przekręcić na nowy.

Sorry za mało dokładne informacje ale pomyślałem ze to może kogoś naprowadzi na jakiś pomysł.
Na pewno interesuje mnie opcja z drugim alternatorem zwłaszcza że w planie mam "łincza" zamontować.

Alternatorem zamiast klimy wydaje mi się bardzo dobrym pomysłem, zwłaszcza że oryginalnie w 3.1TD jest dość nisko i przy brodzeniu na pewno go zaleje.

Re: alternator

PostNapisane: 07 cze 2013, 21:23
przez miras7
mfw napisał(a):Mi jak padł Alternator to pojechałem do firmy Elektrostart (Warszawa-Grochów) wymienili mi na mocniejszy nie pamiętam już czy 75A czy 90A. Cała zabawa polegała aby z mojego starego wsiąść obudowę pompy i przekręcić na nowy.

Na mocniejszy, ale także z Monterey'a ? Bo do innego to by raczej pompa nie pasowała ... :|

Re: alternator

PostNapisane: 07 cze 2013, 22:28
przez mfw
Nie jestem pewien jaki prawdopodobnie tak lub z jakiegoś innego opla. Dlatego robili przekładkę.

Re: alternator

PostNapisane: 08 cze 2013, 10:01
przez prędki 12
montowali od opla 1.7cdti tam były alternatory o tym samym mocowaniu ale większych amperach

Re: alternator

PostNapisane: 08 cze 2013, 12:52
przez miras7
prędki 12 napisał(a):montowali od opla 1.7cdti tam były alternatory o tym samym mocowaniu ale większych amperach

Z tego co na Allegro piszą sprzedający to ma on 100A, czyli nieźle :)2
Ja swojego zregenerowałem, więc chyba pozostanę przy zamiarze dołożenia drugiego, np z Suzuki 55A. Mały i tani. Łącznie będę miał 115A.
~swistak~ napisz proszę, jak to zostało podłączone pod instalację. I czy główny bezpiecznik to wytrzymuje, czy daliście większy?

Re: alternator

PostNapisane: 08 cze 2013, 20:52
przez piotrck
A takie cuś. http://sklep.polstarter.pl/pl/Opel/9413 ... 07847.html
80 A pewnie trzeba im wysłać swój ?

Re: alternator

PostNapisane: 08 cze 2013, 21:16
przez piotrck
http://m.allegro.pl/przedmiot,alternato ... 03775.html

Czy ten pasuje ? Jak sprawdzić czy mój jest ok i nie pada sztuka ?

Re: alternator

PostNapisane: 09 cze 2013, 03:25
przez swistak
normalnie wytrzymuje zero problemów wstawię zdjęcia jak mam zrobione, podłączenie tak jak każdego wzbudzenie i plus bezpośrednio do aku i po sprawie. Jest mały haczyk w alternatorach wodnych muszą być wzbudzane djodą a nie komputerem.


ja proponuje założyć np taki z aledroogo
http://allegro.pl/bmw-e90-e87-x3-2-0d-1 ... 00804.html
http://allegro.pl/vw-passat-b6-2-0-tdi- ... 78285.html
popatrzcie na cenę heheh jak chodzi o mocowanie to robi się od nowa

Re: alternator

PostNapisane: 14 cze 2013, 10:38
przez piotrck
ktos wstawił altka z astry 1,7 cdti ? 100A to juz w porównaniu z 55A to przepaść , da sie wstawic bez problemów ?

Re: alternator

PostNapisane: 14 cze 2013, 11:09
przez pocieszny
są alternatory wzbudzane obrotami (stara omega)
problemów z tym nie ma wielkich, znam kilka aut (głównie rajdówek co mają 2 lub nawet 3 altki)
do wyprawówki jeśli rozdzielamy aku na główny i do przydasiek instalacja jest wręcz banalna jeden altek zostawiamy jak był do drugiego podpinamy aku (nie łącząc tego z oryginalną instalką) i z niego wyprowadzamy dodatkową puszkę bezpieczników, i mamy baze pod nową instalacje do lodówki/halogenów/webasto i takich tam
taki sposób jest o tyle dobry ze nie mamy możliwości rozładowac jednego ukłądu drugim, natomiast w wypadku awarii któregokolwiek alternatora możemy spokojnie spiąć akumulatory razem (kablami tak jak przy odpalaniu) i ciągnąć z jednego altka :)2

Re: alternator

PostNapisane: 07 sie 2013, 19:09
przez piotrck
nie mogę dostać nigdzie alternatora do mojego
oznaczenie mam LR 180 501 JIA009
można zastosować jakiś zamiennik ?
potrzebuje zapasowego na wyjazd ma ktoś na zbyciu/wypożyczeniu/sprzedaży ?

Re: alternator

PostNapisane: 13 sie 2013, 20:05
przez piotrck
zamówiłem LR180-501
sprzedawca przysłał LR160-446 ze stoickim spokojem odpowiedział że nie ma innego i że ten na 100% pasuje
mam do sprzedawcy 400km więc nie da rady zwrócić bo jutro wyjazd
czy da się takowy alternator w razie W zamontować daleko od domu
Help bo nie wiem czy wrzucić do garażu czy do auta

Re: alternator

PostNapisane: 13 sie 2013, 21:17
przez danti
Jak nie masz innego, to chyba lepiej wsadzić do auta...

Re: alternator

PostNapisane: 13 sie 2013, 23:23
przez piotrck
wolałbym nie wozic zbednych kilogramów

Re: alternator

PostNapisane: 26 sie 2013, 10:25
przez gazia
Witam, nada się bez problema , i aby uniknąć problemów z alternatorem raz na bardzo długi czas wystarczy zamontować światła dzienne, ja od momentu ich montażu mam już spokój kilka lat, a wcześniej co jakiś czas padał regulator. Podstawową wadą monterey-a jest to ,że po odpaleniu potrzebuje bardzo dużo prądu na akumulatory i jeśli od razu załączymy światła to bardzo szybko pada alternator , bo po prostu biedactwo nie wyrabia. Na pewno patentem , jest montaż większego ale i wtedy spalenie większe i może zacząć padać wiązka po jakimś czasie, mnie wystarczył montaż dziennych w wersji najtańszej za 40zł i problem sam się rozwiązał.
Pozdrawiam Gazia.

Re: alternator

PostNapisane: 01 wrz 2013, 20:53
przez FFK
prędki 12 napisał(a):montowali od opla 1.7cdti tam były alternatory o tym samym mocowaniu ale większych amperach

Więc z tego co wynika to zmiana jest na zasadzie plug&play, czy cos jeszcze trzeba zmieniać?

Re: alternator

PostNapisane: 03 wrz 2013, 11:37
przez FFK
Ważne!
Może ktoś mi napisać, jaki alternator mogę wrzucić do Montka 3,2 V6 z 1993r? Czy ten o którym piszecie w powyższych postach ma zastosowanie tylko w autach z sinlinkiem Diesla, czy w autku z silnikiem Otta tez można go zamontować.