Strona 1 z 1

Hamulec ręczny

PostNapisane: 11 maja 2014, 21:35
przez cacek66
Witam, w związku, że ostatnio walczyłem z wymianą szczęk hamulcowych i zakupiłem w IC firmy ABE nie kupujcie tego chłamu bo w ogóle nie pasuje nawet po przeróbkach nie pasowały - nie dało się wyregulować. I wtedy trochę pobuszowałem w necie i :shock: wymyśliłem - nie ja pierwszy ale tu na forum chyba pierwszy się tym podzielę. W sklepie z częściami do maszyn rolniczych zakupiłem 2 okładziny hamulcowe od - uwaga - Ursusa C-360 http://www.sklep.techrol.com/okladzina-szczeki-hamulcowej-c-360-50526-280-60x209-3mm-cb12-157.htmlza całe 14zł :shock: . Mają one wymiar 60 x 209,3 czyli trzeba przeciąć na dwie części (długość jest idealna) i zeszlifować je trochę ok 2mm bo są za grube. Oczywiście stare szczęki dokładnie wyczyścić i odtłuścić. Przykleiłem je klejem dwu składnikowym zacisnąłem opaskami i zostawiłem na ok 2 godz. Potem można je zamontować i zostawić do całkowitego wyschnięcia kleju tzn. ok. 24 godz. Myślę, że warto to zrobić bo ja za te zasrane szczęki zapłaciłem ok. 90zł :evil: i teraz nie wiadomo co z nimi zrobić. Teraz działa idealnie :D

Re: Hamulec ręczny

PostNapisane: 11 maja 2014, 21:47
przez PiotrR
Masz u mnie piwo :)2

Re: Hamulec ręczny

PostNapisane: 12 maja 2014, 21:37
przez danti
ja z tym moim ręcznym nie mogę dojść do porozumienia :( ciągle jest do dupy :(

Re: Hamulec ręczny

PostNapisane: 12 maja 2014, 23:47
przez Quentil
Danti, a jaki problem z ręcznym masz ?

Re: Hamulec ręczny

PostNapisane: 13 maja 2014, 00:13
przez danti
Nie mogę go ustawić. Ciężko chodzi, chociaż linka wymieniona, ciągle czyszczony, okładziny wymieniane.

Nie działa.

Re: Hamulec ręczny

PostNapisane: 13 maja 2014, 22:24
przez peterek66
Ta... 8-)

Cacek66 MISTRZOSTWO ŚWIATA :)2

Re: Hamulec ręczny

PostNapisane: 14 maja 2014, 02:15
przez FFK
Co do ręcznego to fajnie robią w AB Serwis. Mi jak zrobili to ekstra chodzi. Lekko, nie hałasuje, no chyba, że się porusza wiaderkiem w którym leży leżą pokrzywione części :)

Re: Hamulec ręczny

PostNapisane: 14 maja 2014, 10:09
przez cacek66
FFK napisał(a):Co do ręcznego to fajnie robią w AB Serwis. Mi jak zrobili to ekstra chodzi. Lekko, nie hałasuje, no chyba, że się porusza wiaderkiem w którym leży leżą pokrzywione części :)

u nas po zrobieniu tak jak w opisie linki popuszczone całkowicie tak aby tylko końcówka linki ta zarobiona dotykała sprężyny regulator skręcony na max i ręczny działa jak żyleta - bez regulacji ;) ale każdy zrobi jak chce. Ja niepotrzebnie wydałem kasę na te pierd....e szczęki ABE jak już pisałem i leżą w bagażniku. Za taką kasę(14zł) to mogę co rok wymieniać okładziny ale na pewno się tak szybko nie zetrą.

Re: Hamulec ręczny

PostNapisane: 14 maja 2014, 11:12
przez pocieszny
jeśli jeździ się po ancwaldzie to może i ręczny jest OK, ale prawda jest taka że po każdym wyjeździe w teren ręczny nie istnieje, a najbardziej wqooorwiające jest jak ręczny przestaje działać już na wyjeździe, problem dodatkowy jak jeździ się po górach,
ja coraz bardziej przekonuje się do pomysłu kolegi i przerobienie na hydraulikę, problem wtedy przestaje istnieć definitywnie

Re: Hamulec ręczny

PostNapisane: 14 maja 2014, 12:49
przez piotrck
pocieszny napisał(a):jeśli jeździ się po ancwaldzie to może i ręczny jest OK, ale prawda jest taka że po każdym wyjeździe w teren ręczny nie istnieje, a najbardziej wqooorwiające jest jak ręczny przestaje działać już na wyjeździe, problem dodatkowy jak jeździ się po górach,
ja coraz bardziej przekonuje się do pomysłu kolegi i przerobienie na hydraulikę, problem wtedy przestaje istnieć definitywnie

możesz rozwinąc temat
jak przerobić ? co dołożyć gdzie jest to opisane ?

Re: Hamulec ręczny

PostNapisane: 14 maja 2014, 13:32
przez pocieszny
opisane nie jest, przynajmniej ja nic o tym nie wiem
na razie była luźna rozmowa, wiem że 1 auto z takim ręcznym już jeździ, sprawuje się ok, jeśli się zdecyduje to napisze najwyżej ;)

Re: Hamulec ręczny

PostNapisane: 14 maja 2014, 18:19
przez miras7
pocieszny napisał(a):opisane nie jest, przynajmniej ja nic o tym nie wiem
na razie była luźna rozmowa, wiem że 1 auto z takim ręcznym już jeździ, sprawuje się ok, jeśli się zdecyduje to napisze najwyżej ;)

Wszystko fajnie, tylko , że nielegalnie... ;)

Re: Hamulec ręczny

PostNapisane: 14 maja 2014, 18:38
przez pocieszny
miras7 napisał(a):
pocieszny napisał(a):opisane nie jest, przynajmniej ja nic o tym nie wiem
na razie była luźna rozmowa, wiem że 1 auto z takim ręcznym już jeździ, sprawuje się ok, jeśli się zdecyduje to napisze najwyżej ;)

Wszystko fajnie, tylko , że nielegalnie... ;)

wszytko fajnie tylko że nie masz pojęcia chyba o czym piszesz :)21
podstawe prawną proszę ;)
wiem akurat co legalne jest co nie jest ;)

Re: Hamulec ręczny

PostNapisane: 14 maja 2014, 21:40
przez PiotrR
Nie legalne są separatory hamulca. Ręczny może być sterowany mechanicznie bądź hydraulicznie. Większość aut sportowych ma ręczny hydrauliczny i nie na z tym problemu na przeglądach.
Hamulec ma działać równobieżne na oś pojazdu.

Re: Hamulec ręczny

PostNapisane: 14 maja 2014, 22:20
przez miras7
Dz.U. z 2013 poz. 951 • Brzmienie od 1 stycznia 2014
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY 1)
z dnia 31 grudnia 2002 r.
sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia 2)
Rozdział 4

Hamulce

§ 14. 1. Pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla i trzykołowego pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 1t, wyposaża się w następujące rodzaje układów hamulcowych, zwanych dalej „hamulcami”:

1) hamulec roboczy działający na wszystkie koła — przeznaczony do zmniejszania prędkości pojazdu i zatrzymywania go w sposób niezawodny, szybki i skuteczny, niezależnie od jego prędkości i obciążenia oraz od kąta wzniesienia lub spadku jezdni, z możliwością:

a) regulowania intensywności hamowania,

b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy bez użycia rąk; w odniesieniu do pojazdu inwalidzkiego dopuszcza się użycie jednej ręki;

2) hamulec awaryjny działający na koła co najmniej jednej osi pojazdu, przeznaczony do zatrzymania pojazdu w razie awarii hamulca roboczego, z możliwością:

a) regulowania intensywności hamowania,

b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy z możliwością trzymania kierownicy przynajmniej jedną ręką;

3) hamulec postojowy, przeznaczony do unieruchamiania pojazdu na wzniesieniu i spadku, z możliwością:

a) działania podczas nieobecności kierowcy, przy czym robocze części hamulca powinny pozostawać w położeniu zahamowania za pomocą wyłącznie mechanicznego urządzenia,

b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy;

wyposażenie w hamulec postojowy nie jest wymagane, jeżeli hamulec awaryjny, o którym mowa w pkt 2, spełnia wymagane warunki określone dla hamulca postojowego.

Re: Hamulec ręczny

PostNapisane: 14 maja 2014, 23:13
przez PiotrR
Wszystko OK w praktyce sprowadza się to do mechanizmu zapadkowego na dźwigni hamulca ręcznego. Pozostawiając auto na wzniesieniu bez opieki i tak musisz podłożyć kliny pod koła.Czyli trwale zabezpieczyć pojazd jak i jego ładunek przed przemieszczeniem . Hydrauliczny ręczny zrobiłem sobie w Maluchu, fabryczny miałem w Alfie i Fordzie.Nigdy nie miałem problemów z przeglądem, auta te przechodziły szczegółowe badanie techniczne przed każdym rajdem. Wszyscy diagności i sędziowie sprawdzali czy zapadka na dźwigni działa na tym sprawa się kończyła.

Re: Hamulec ręczny

PostNapisane: 15 maja 2014, 08:50
przez pocieszny
no i gdzie widzisz problem, przecież sterowanie jest za pomocą oryginalnej dźwigni hamulca ręcznego, mechanicznie blokowanej
gdzie masz sprzeczność?

Re: Hamulec ręczny

PostNapisane: 15 maja 2014, 17:05
przez piotrck
ja lubię wszystko co nielegalne :D
pytanie jak zrobić takowe ustrojstwo

Re: Hamulec ręczny

PostNapisane: 15 maja 2014, 18:50
przez pocieszny
pompa hamulcowa trójnik przewody najlepiej dodatkowe zaciski,
pompa z tłoczyskiem pchanym dźwignią hamulca, wot cała filoza
największy problem zmieścić zaciski, w ostateczności można dołączyć do już istniejących (i tak jest najłatwiej, bo miejsca niewiele)
taki ręczny ma między innymi stary mercedes i kilka innych osobowych "lepszych" aut