Strona 6 z 28

Re: Max rozmiary opon

PostNapisane: 14 mar 2011, 21:56
przez peterek66
Ta... 8-)

Wzmocnione HD tylne sprężyny zawieszenia (para) ... IRONMAN Cena: 520,00 zł
Nowy, firmowo zapakowany komplet sprężyn na oś (2szt.). Dzięki nim uzyskacie Państwo Lift ok. 50mm bez dodatkowego obciążenia (max do +300kg) Wzmocnione sprężyny Ironman 4x4 Coil Springs są twardsze (HD) od oryginalnych ...
Obrazek

One są do ISUZU TROOPER UBS 25, 69 (04.1992 ->) Czy będą pasować do mojego?

Re: Max rozmiary opon

PostNapisane: 14 mar 2011, 22:19
przez pocieszny
z opcji jest jeszcze Dobinsons
moim zdaniem najlepsze sprężyny z wymienionych, lift 1cm i 4 cm
co w rezultacie daje cal i ciut ponad 2 cale (niektórym dało 7cm :)21 ) o dziwo nie ma rozróżnienia na RS i LTD więc RS idzie w góre trochę więcej niż producent zapewnia
jedna wada czas oczekiwania dość długi :evil:
co do 33 to próbowałem 33x12,5x15 u siebie, przód trzeba przednie chlapacze zdjąć, felga minimum -15 aby o rame nie tarło i na drążkach w góre, tył mam springi z LTD więc stoi ciut wyżej, ale i tak trzeba dźwignąć o min 3 cm
wniosek: przy zdrowym zawiasie zapodać 265x75x16 i cieszyć się jazdą nie przejmując się różnicą 1 cm pod gruszką :)21

Re: Max rozmiary opon

PostNapisane: 14 mar 2011, 22:28
przez koluniu
zdanie końcowe, bezcenne! :)21

Re: Max rozmiary opon

PostNapisane: 14 mar 2011, 22:36
przez croochy
Łukasz tak mówi bo ma jeszcze trola do gnoju :)21

Re: Max rozmiary opon

PostNapisane: 14 mar 2011, 23:13
przez pocieszny
łojtam łojtam
monciak do rycia do jądra ziemi się nie nadaje, albo ja jestem za wielkim idiotą i nie jest tak odporny na moje pomysły :)21
ogólnie montek na 32 ma prześwitu więcej niż parch na 33 ;)
aczkolwiek jak mam na pełnej faji wjechać w zamarznięte bajoro, to raczej montka nie wybiorę :)21 jakoś taka delikatna kruszynka ;) co nie zmienia faktu że turystycznie idealne auto :)2
a różnica 1 cm pod gruszką to na prawde nie wiele w zasadzie nic, ogólnie rzecz nieodczuwalna, prędzej odczuje się tą szerokośc opony (2 cale różnicy) ale to ma tak samo wiele wad jak i zalet, wszytko zależy od terenu w jakim się jeździ,
Sylwek, zresztą rozmawialiśmy o tym tyle razy że nie wiem co nowego by tu jeszcze dodać :)21

Re: Max rozmiary opon

PostNapisane: 14 mar 2011, 23:30
przez croochy
czy ja podejmuje z Toba polemikę? :)21

Re: Max rozmiary opon

PostNapisane: 14 mar 2011, 23:35
przez pocieszny
no właśnie nie :evil: ogarnął byś sie i choć trochę dla zasady posprzeczał :)21

Re: Max rozmiary opon

PostNapisane: 14 mar 2011, 23:43
przez croochy
hmmm
po chwili zastanowienia


nie 8-) :)21

Re: Max rozmiary opon

PostNapisane: 14 mar 2011, 23:45
przez Nahen/thor_
pocieszny napisał(a):wniosek: przy zdrowym zawiasie zapodać 265x75x16 i cieszyć się jazdą nie przejmując się różnicą 1 cm pod gruszką :)21


Zgadzam się w calej rozciągłości ;) Mimo, że 3.0 w automacie ma pod skrzynią jeszcze mniejszy prześwit niż pod gruchami o jakieś 2-3 cm na takich oponach, bez żadnego liftu jak na razie ( 3 lata) jeszcze nie zawisłem co najwyżej odczuwałem brak porządnej blokady albo wincza. Jeżeli auto nie ma być rajdowym monsterem nie ma co przesadzać z liftem bo zawsze wpływa to negatywnie na prowadzenie po "twardym". W obu Trupach mam seryjne zawieszenie i staruszek robi lepiej w terenie najprawdopodbniej tylko dlatego, że mniej go szkoda ;) I z reguły tam gdzie jest "Buuut!! Buuuut!!" w staruszku który pozwala przejechac trudne odcinki, w "nowym" jest wklejka bo szkoda było przybuuucić ;) Dodam, że w Staruszku mam tylko 235x75x15 a w nowym 265x75x15

Re: Max rozmiary opon

PostNapisane: 15 mar 2011, 01:23
przez danti
peterek66 napisał(a):Ta... 8-)

Wzmocnione HD tylne sprężyny zawieszenia (para) ... IRONMAN Cena: 520,00 zł
Nowy, firmowo zapakowany komplet sprężyn na oś (2szt.). Dzięki nim uzyskacie Państwo Lift ok. 50mm bez dodatkowego obciążenia (max do +300kg) Wzmocnione sprężyny Ironman 4x4 Coil Springs są twardsze (HD) od oryginalnych ...
Obrazek

One są do ISUZU TROOPER UBS 25, 69 (04.1992 ->) Czy będą pasować do mojego?


Ja mam takie, tzn wziąłem sobie te twardsze :twisted:
A jak chcesz to mam używane nakladki na sprężyny +3cm ;) Z nimi 33" wlazły :)21

Re: Max rozmiary opon

PostNapisane: 15 mar 2011, 08:43
przez peterek66
danti napisał(a):Ja mam takie, tzn wziąłem sobie te twardsze :twisted:
A jak chcesz to mam używane nakladki na sprężyny +3cm ;) Z nimi 33" wlazły :)21

Danti wziąłbym te nakładki od Ciebie, jednak mam świadomość że te moje sprężyny już nie robią i miał bym lift, dzięki podkładkom, ale dalej by mi się bujał... :? Wolę nowe sprężyny, choć kasy żal bo dużo jeszcze do kupienia mam..... polibusze, sprzęgi i takie tam różne.

Re: Max rozmiary opon

PostNapisane: 15 mar 2011, 09:11
przez danti
Jak kasy żal to odpuść OME.

peterek66 napisał(a): Co o tym sądzicie? Wolę żeby bujał mi się na gumach niż na zawieszeniu, zawsze miałem sztywne fury.


Wsadz sobie IronMana z literką C na końcu oznaczenia = HOLD008C. Wtedy będziesz miał twardą furę, koła wejdą. A sprężyna jest takiej samej dlugości jak orginał, tylko że dużo twardszy drut o większej średnicy. A jak masz dupne sprężyny teraz i auto Ci siedzi na nich, to po zmianie pojdzie ze 3-4" w górę :)

pocieszny napisał(a):co do 33 to próbowałem 33x12,5x15 u siebie, przód trzeba przednie chlapacze zdjąć,


ja wsadziłem 2,5" węższe na felgi 0ET. trzeba ciąć chlapacze ale nie wystaje poza obrys:)

Re: Max rozmiary opon

PostNapisane: 15 mar 2011, 09:33
przez peterek66
danti napisał(a):Wsadz sobie IronMana z literką C na końcu oznaczenia = HOLD008C. Wtedy będziesz miał twardą furę, koła wejdą. A sprężyna jest takiej samej dlugości jak orginał, tylko że dużo twardszy drut o większej średnicy. A jak masz dupne sprężyny teraz i auto Ci siedzi na nich, to po zmianie pojdzie ze 3-4" w górę :)


Dzięki Danti, zrobię jak mówiszObrazek

Re: Max rozmiary opon

PostNapisane: 15 mar 2011, 10:29
przez danti
Tylko pamiętaj o predłużeniu drążka panharda, bo po podniesieniu tyłu most Ci się wysunie na lewo lekko:) z lewej strony kolo będzie wystawać troszkę bardziej niz z prawej. Croochy Ci wytłumaczy dokładnie o co kaman:)

Jak zrobie swoje przedłużenie to moge wymiary napisać albo wykombinować 2. Ale to jest never ending story:) nie wiem kiedy się zabiore za to:)

Re: Max rozmiary opon

PostNapisane: 15 mar 2011, 11:01
przez peterek66
danti napisał(a):Tylko pamiętaj o predłużeniu drążka panharda, bo po podniesieniu tyłu most Ci się wysunie na lewo lekko:) z lewej strony kolo będzie wystawać troszkę bardziej niz z prawej. Croochy Ci wytłumaczy dokładnie o co kaman:)

Jak zrobie swoje przedłużenie to moge wymiary napisać albo wykombinować 2. Ale to jest never ending story:) nie wiem kiedy się zabiore za to:)

Ta... 8-)
Nie żebym się czepiał Danti, ale jak piszesz że Irony są tej samej długości co oryginały, to po cholerę ruszać panharda?

Re: Max rozmiary opon

PostNapisane: 15 mar 2011, 11:24
przez danti
Bo one się nie uginają tak jak orginały. Więc de facto auto stoi wyżej o około 2".
Nie tylko IM są takiej samej długości, triallmaster tez, OME tez pewnie:) wszystko zależy od twardości. Mi auto skoczylo o około 8-9cm w stosunku do zużytych orginałów:)

Re: Max rozmiary opon

PostNapisane: 15 mar 2011, 11:49
przez peterek66
Kumam :)2 To ja, jak je założę i podciągnę przód, to po drabinie będę wchodził do kabiny :shock:

Re: Max rozmiary opon

PostNapisane: 15 mar 2011, 11:52
przez peterek66
Ta... 8-)
Dla mnie wyliczenie jest proste: mierzymy auto przed liftem, od ziemi do błotnika, potem mierzymy po założeniu sprężyn i o różnicę przedłużamy panharda a dokładnie w pionie mocowanie drążka od ramy. Powinno się zgadzać.

Re: Max rozmiary opon

PostNapisane: 15 mar 2011, 13:13
przez danti
peterek66 napisał(a):Ta... 8-)
Dla mnie wyliczenie jest proste: mierzymy auto przed liftem, od ziemi do błotnika, potem mierzymy po założeniu sprężyn i o różnicę przedłużamy panharda a dokładnie w pionie mocowanie drążka od ramy. Powinno się zgadzać.


No nie do końca...
po 1) stare sprężyny straciły sprężystość i opadały mocniej
po 2) nowe sprężyny też opadną troszkę w stosunku do tego co będzie zaraz po założeniu.

Ja przyjmuje, że lift poszedł 2" więc przedłużam około 5-5,5cm.
W ostateczności powinno być ok:)

Re: Max rozmiary opon

PostNapisane: 15 mar 2011, 13:42
przez wojtekkk
danti nie to że to koalicja przeciw tobie ale jednak nie masz racji
to że auto urośnie o 4-5cm od stanu obecnego ni jak ma się do liftu-jeżeli wstawia standardową długość to nic mu się nie przesunie(ewentualnie wróci do normalności) a twardość co najwyżej ma wpływ na jakość jazdy(twarde są lepsiejsze na tawersach)
ale skoro to jest taka kwestia sporna to niech założy nowe spręzyny bez ruszania drążka i jeżeli oś mu się przesunie to sobie wtedy mocowanie obniży

Re: Max rozmiary opon

PostNapisane: 15 mar 2011, 13:59
przez danti
Ja mowie o moim Maleństwie: po wymianie sprężyn auto podskoczyło o 9cm - 10cm chociaż bez obciążenia dlugość sprężyn była identyczna. Więc lift był osiągnięty tylko poprzez twardość sprężyn a nie długość. Watpię, żeby aż tak zużyły się stare sprężyny żeby auto stało niżej o 10cm niż nowe:)

Przepraszam za wcześniejsze błedy w słowie oryginalnie:)

Re: Max rozmiary opon

PostNapisane: 15 mar 2011, 14:49
przez peterek66
danti napisał(a):Ja mowie o moim Maleństwie: po wymianie sprężyn auto podskoczyło o 9cm - 10cm chociaż bez obciążenia dlugość sprężyn była identyczna. Więc lift był osiągnięty tylko poprzez twardość sprężyn a nie długość. Watpię, żeby aż tak zużyły się stare sprężyny żeby auto stało niżej o 10cm niż nowe:)

Przepraszam za wcześniejsze błedy w słowie oryginalnie:)


Ta... 8-) Na pewno standardowe sprężyny, mimo takiej samej długości jak twardsze -a mam tu na myśli nowe standardy- po założeniu usiądą bardziej pod ciężarem budy, niż sprężyny twarde. Jednak padnięte, stare sprężyny, powinny powodować lekkie wysunięcie mostu na prawo, wedle zasady, że za wysoko to most nie współosiowo do budy tylko lekko na lewą stronę. Sprawdzę jak teraz ma się mój most w relacji do osi samochodu, zakładając oczywiście że mam prostą ramę :D Nie byłem mocny z geometrii, ale to można policzyć, tylko kąty trzeba pomierzyć. :ugeek:

Re: Max rozmiary opon

PostNapisane: 15 mar 2011, 18:05
przez croochy
powinienem czytać Wasze dywagacje, i sie ustosunkować, czy moge olać temat? :roll:

Re: Max rozmiary opon

PostNapisane: 15 mar 2011, 18:22
przez danti
Olej:)

Re: Max rozmiary opon

PostNapisane: 15 mar 2011, 18:37
przez peterek66
danti napisał(a):Olej:)

ta... 8-)
A JA JEBUTNE VETO!!! :evil: Croochy nie olewaj, pisz i stosunkuj się. Danti już ma lifta i go nie interetete a mnie tak, więc pisz.