Obsługa reduktora i sprzęgiełek.

Wykonałeś coś nietypowego przy swoim samochodzie lub planujesz przeróbki przy samochodzie a nie wiesz jak się za to zabrać?

Obsługa reduktora i sprzęgiełek.

Postprzez Nikodem » 14 sie 2014, 18:38

Witam.
Mam kilka pytań dotyczących obsługi reduktora i sprzęgiełek w Isuzu Trooperze I. A więc czy jeżeli przodu mam opony 235/75/15 jedna opona ma 10 druga 12 mm bierznika a z tyłu opony też 235/75/15 lecz tylko 8 mm, czy tak mogę jeździć z załączonym napędem 4x4 .Czy pod większym obciążeniem sprzęgiełko manualne mogło się rozłączyć ?? Z jaką prędkością mogę jeździć z napędem 4x4 np. po ośnieżonej drodze.
Są:
Trooper Long 1988 2,6 benzyna+gaz
Trooper Long 1988 2,8 tdi
Były:
Trooper Long 1990 2.8 tdi
Polonez Caro 1.4 Rover
Avatar użytkownika
Nikodem
 
Posty: 96
Dołączył(a): 29 lip 2014, 16:42
Lokalizacja: Gniezno

Re: Obsługa reduktora i sprzęgiełek.

Postprzez PiotrR » 14 sie 2014, 20:53

Rożnica w wysokości bieżnika dosyć poważna,ale w terenie czy na śniegu nawierzchnia i mechanizm różnicowy pochłoną ją.Wjeżdżając na asfalt rozłącz napędy, wystarczy rozpiąć reduktor. Jeśli sprzęgieł ka manualne popuszczają to zbliża się ich koniec z zasady łączą na sztywno i nie ma tam sprzęgła przeciążeniowego. W praktyce pod dużym obciążeniem potrafią zaterkotać . Jeśli to pojedynczy strzał w ekstremalnej sytuacji to bym nie panikował jak zaczną hałasować w byle błotku to czas wymienić. Z zapiętym napędem 4x4 po śniegu i luźnych nawierzchniach jeździmy z szybkością ILE FABRYKA DAŁA albo odwaga pozwala :)21
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Obsługa reduktora i sprzęgiełek.

Postprzez Nikodem » 03 mar 2015, 20:33

Jeszcze jedno pytanie, Trooper ma w przednim moście mechanizm różnicowy ???
Są:
Trooper Long 1988 2,6 benzyna+gaz
Trooper Long 1988 2,8 tdi
Były:
Trooper Long 1990 2.8 tdi
Polonez Caro 1.4 Rover
Avatar użytkownika
Nikodem
 
Posty: 96
Dołączył(a): 29 lip 2014, 16:42
Lokalizacja: Gniezno

Re: Obsługa reduktora i sprzęgiełek.

Postprzez Quentil » 03 mar 2015, 20:45

Ma.
6VE1...
Quentil
 
Posty: 992
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Obsługa reduktora i sprzęgiełek.

Postprzez pocieszny » 03 mar 2015, 22:10

w każdym moście jest mechanizm różnicowy :)2
inaczej auto mogło by jeździć tylko po prostej :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Obsługa reduktora i sprzęgiełek.

Postprzez PiotrR » 03 mar 2015, 22:45

Nie zgadzam się z twoja teorją ;)
https://www.youtube.com/watch?v=3O7JGS58kUE
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Obsługa reduktora i sprzęgiełek.

Postprzez pocieszny » 04 mar 2015, 12:03

tam mechanizm różnicowy jak najbardziej jest, jest tylko zblokowany aby łatwiej uzyskać poślizg :)21
ale ale pokaż mi współczesny most samochodowy, który nie ma mechanizmu różnicowego :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Obsługa reduktora i sprzęgiełek.

Postprzez Nikodem » 04 mar 2015, 16:30

Czyli co, sprzęgiełka są po to żeby przy załączonym napędzie 2H nie kręcił się tryby w moście i wał, by ograniczyć spalanie ??
Są:
Trooper Long 1988 2,6 benzyna+gaz
Trooper Long 1988 2,8 tdi
Były:
Trooper Long 1990 2.8 tdi
Polonez Caro 1.4 Rover
Avatar użytkownika
Nikodem
 
Posty: 96
Dołączył(a): 29 lip 2014, 16:42
Lokalizacja: Gniezno

Re: Obsługa reduktora i sprzęgiełek.

Postprzez pocieszny » 04 mar 2015, 17:29

dokładnie
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów


Powrót do Pomysły, Porady, Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości