Strona 1 z 1

Obsługa reduktora i sprzęgiełek.

PostNapisane: 14 sie 2014, 18:38
przez Nikodem
Witam.
Mam kilka pytań dotyczących obsługi reduktora i sprzęgiełek w Isuzu Trooperze I. A więc czy jeżeli przodu mam opony 235/75/15 jedna opona ma 10 druga 12 mm bierznika a z tyłu opony też 235/75/15 lecz tylko 8 mm, czy tak mogę jeździć z załączonym napędem 4x4 .Czy pod większym obciążeniem sprzęgiełko manualne mogło się rozłączyć ?? Z jaką prędkością mogę jeździć z napędem 4x4 np. po ośnieżonej drodze.

Re: Obsługa reduktora i sprzęgiełek.

PostNapisane: 14 sie 2014, 20:53
przez PiotrR
Rożnica w wysokości bieżnika dosyć poważna,ale w terenie czy na śniegu nawierzchnia i mechanizm różnicowy pochłoną ją.Wjeżdżając na asfalt rozłącz napędy, wystarczy rozpiąć reduktor. Jeśli sprzęgieł ka manualne popuszczają to zbliża się ich koniec z zasady łączą na sztywno i nie ma tam sprzęgła przeciążeniowego. W praktyce pod dużym obciążeniem potrafią zaterkotać . Jeśli to pojedynczy strzał w ekstremalnej sytuacji to bym nie panikował jak zaczną hałasować w byle błotku to czas wymienić. Z zapiętym napędem 4x4 po śniegu i luźnych nawierzchniach jeździmy z szybkością ILE FABRYKA DAŁA albo odwaga pozwala :)21

Re: Obsługa reduktora i sprzęgiełek.

PostNapisane: 03 mar 2015, 20:33
przez Nikodem
Jeszcze jedno pytanie, Trooper ma w przednim moście mechanizm różnicowy ???

Re: Obsługa reduktora i sprzęgiełek.

PostNapisane: 03 mar 2015, 20:45
przez Quentil
Ma.

Re: Obsługa reduktora i sprzęgiełek.

PostNapisane: 03 mar 2015, 22:10
przez pocieszny
w każdym moście jest mechanizm różnicowy :)2
inaczej auto mogło by jeździć tylko po prostej :)21

Re: Obsługa reduktora i sprzęgiełek.

PostNapisane: 03 mar 2015, 22:45
przez PiotrR
Nie zgadzam się z twoja teorją ;)
https://www.youtube.com/watch?v=3O7JGS58kUE

Re: Obsługa reduktora i sprzęgiełek.

PostNapisane: 04 mar 2015, 12:03
przez pocieszny
tam mechanizm różnicowy jak najbardziej jest, jest tylko zblokowany aby łatwiej uzyskać poślizg :)21
ale ale pokaż mi współczesny most samochodowy, który nie ma mechanizmu różnicowego :)21

Re: Obsługa reduktora i sprzęgiełek.

PostNapisane: 04 mar 2015, 16:30
przez Nikodem
Czyli co, sprzęgiełka są po to żeby przy załączonym napędzie 2H nie kręcił się tryby w moście i wał, by ograniczyć spalanie ??

Re: Obsługa reduktora i sprzęgiełek.

PostNapisane: 04 mar 2015, 17:29
przez pocieszny
dokładnie