Blokada Dyferencjału

Wykonałeś coś nietypowego przy swoim samochodzie lub planujesz przeróbki przy samochodzie a nie wiesz jak się za to zabrać?

Re: BLOKADA

Postprzez SUPER TROOPER » 26 paź 2010, 21:22

Skreca , az kiedys przestanie skrecac .
MINIMUM - 35 cali
ISUZU TROOPER 3,0 DOHC - rocznik 2000
SUPER TROOPER
 
Posty: 248
Dołączył(a): 06 lis 2009, 00:08

Re: BLOKADA

Postprzez croochy » 26 paź 2010, 21:40

ale czasami teren to nie tylko błoto ale np też podjazd trawersem miedzy drzewami gdzie trzeba kiera kręcić, a wtedy pewnie coś pierdolnie przy zespawanym dyfrze
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: BLOKADA

Postprzez siatkaz » 26 paź 2010, 21:54

eee tam chłopaki Wieża30 jaja se robi - chyba chciał ożywić forum :lol:
Lublin Monterey 3.1 long 1992
siatkaz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 25 wrz 2009, 07:57

Re: BLOKADA

Postprzez SUPER TROOPER » 26 paź 2010, 21:55

Chwala Mu za to . Czasem by sie przydalo cos na rozruszanie .
MINIMUM - 35 cali
ISUZU TROOPER 3,0 DOHC - rocznik 2000
SUPER TROOPER
 
Posty: 248
Dołączył(a): 06 lis 2009, 00:08

Re: BLOKADA

Postprzez Serg » 26 paź 2010, 22:34

Ja tam z nim do samochodu juz nie wsiadam :)21
Isuzu Monterey 3.1 LTD, +2", KL78 32", EGR, Superwinch, Safari, ARB
Avatar użytkownika
Serg
Moderator
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 paź 2008, 09:46

Re: BLOKADA

Postprzez kugel » 27 paź 2010, 00:41

Żeby nic z przodu się nie jebło po pospawaniu (podczas skręcania ) , proponuje zaspawać przekładnię kierowniczą :)21
Isuzu Trooper 3.0DTI 2000 automat LSD
Acura MDX 3.7 Sport 2009
https://mco-mijago.pl/
Avatar użytkownika
kugel
 
Posty: 384
Dołączył(a): 28 mar 2009, 00:11
Lokalizacja: PL, zach-pom.

Re: BLOKADA

Postprzez max667 » 27 paź 2010, 06:32

Żeby nic z przodu się nie jebło po pospawaniu (podczas skręcania ) , proponuje zaspawać przekładnię kierowniczą

... i dla pewności zwrotnice :lol:
Obrazek
ISUZU TROOPER '90 2,8 TDI
Avatar użytkownika
max667
 
Posty: 123
Dołączył(a): 09 lip 2010, 22:18
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: BLOKADA

Postprzez rudobrody » 27 paź 2010, 11:36

No to mamy tramwaj :)21 , a w terenie to koleinami za kolegami
"Jeżeli twierdzisz, że możesz coś zrobić, to możesz i jeżeli twierdzisz, że czegoś nie możesz, masz rację"- H. Ford
Avatar użytkownika
rudobrody
 
Posty: 100
Dołączył(a): 02 kwi 2010, 19:53

Re: BLOKADA

Postprzez croochy » 27 paź 2010, 17:34

a moze jakby zamienić obwody hamulców zamiast przód tył, zrobić lewa prawa, to by się dało skręcac jak w czołgu ? :shock: :)21
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: BLOKADA

Postprzez Wieża30 » 27 paź 2010, 18:13

a i jeszcze pomyślałem, bo czasami lubię pomyśleć :)21 może tak napęd nie przód ,tył tylko boczny? :idea: 8-)
Wieża30
 
Posty: 380
Dołączył(a): 07 gru 2009, 18:42

Re: BLOKADA

Postprzez croochy » 27 paź 2010, 18:30

dewiant :lol: ;) :)21
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: BLOKADA

Postprzez prędki » 28 paź 2010, 22:57

witam kolegów co do blokady inaczej zaspawania mechanizmu różnicowego popieram 100% działa mam tak zrobione most monterey 97> tam niema automatów tylko jest dopinana półoś podcośnieniem mała zamiana przewodów podciśnienia 1guzik 4wd od frotki i blokada działa i niema problemów ze skrętem a efekt dzialania w terenie super a chciałem dodać można zakupić blokadę ARB za 3600zł jeśli kogoś stać a jeśli ktoś niema to robi to co uważa za słuszne kolega bardzo dobrze myślał o blokadzie jest to większa połowa sukcesu w terenie a jeszcze chciałem dodac ze dzięki zaspawanej blokadzie;;;;;;;; przejechaliśmy wilcze echa bjeszczady.. bo nam na MT urwał się przegub i gdyby nie zaspawana blokada to na tylnym napędzie nie było szans jechać a na 3 kołach dawaliśmy sobie radę pozdrawiam
prędki
 
Posty: 38
Dołączył(a): 24 sty 2010, 20:52

Re: BLOKADA

Postprzez rudobrody » 29 paź 2010, 18:16

No to poleciał :( Koniec zabawy, a tak fajnie było, niezobowiązująco :oops:
"Jeżeli twierdzisz, że możesz coś zrobić, to możesz i jeżeli twierdzisz, że czegoś nie możesz, masz rację"- H. Ford
Avatar użytkownika
rudobrody
 
Posty: 100
Dołączył(a): 02 kwi 2010, 19:53

OPEL MONTEREY BLOKADA MECHANIZMU RÓŻNICOWEGO

Postprzez SUZI666 » 03 maja 2011, 17:31

Witam, mam pytanko, czy w oplu monterey z roku 1994 z silnikiem benzynowym i automatyczną skrzynią biegów występuje seryjnie blokada mechanizmu różnicowego w tylnym moście ?
I jeszcze jedno małe pytanko, jak takie autko radzi sobie w lekkim terenie, na piasku i śniegu ?
Pozdrawiam Darek
SUZI666
 

Re: OPEL MONTEREY BLOKADA MECHANIZMU RÓŻNICOWEGO

Postprzez danti » 03 maja 2011, 17:41

100% blokady nie ma w żadnym. Może, ale nie musi, występować tzw LSD, czyli "częściowa blokada", poczytaj sobie dokładnie co to za cholerstwo.

Monty z benzyną radzi sobie w spokojnie w średnim terenie. Ale wszystko zależne od opon.
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: OPEL MONTEREY BLOKADA MECHANIZMU RÓŻNICOWEGO

Postprzez SUZI666 » 03 maja 2011, 18:01

Dzięki za informacje, a pytam dlatego , ponieważ mam zamiar kupić montereya , terrano 1 , pajero 1, lub chevroleta blazera
To jest monti;
http://otomoto.pl/opel-monterey-C18589497.html
A to blazer;
http://otomoto.pl/chevrolet-blazer-C18683347.html

Może przy okazji ktoś już zna te pojazdy ?
Jeszcze nie zdecydowałem jakie auto będzie lepsze, jakie jest zużycie paliwa, przydatność na co dzień i w terenie, no i koszty utrzymania....
Bardzo proszę o informacje, bo może ktoś już przerabiał podobne dylematy..
Pozdrawiam Darek
SUZI666
 

Re: OPEL MONTEREY BLOKADA MECHANIZMU RÓŻNICOWEGO

Postprzez danti » 03 maja 2011, 18:14

Monty:
Paliwo: od 10 w górę
Przydatność na codzien: Monty jest duży, plus jest taki, że wszystko się mieści, koń razem z siodłem, ale troche gorzej z miejscem parkingowym:)
Przydatność w terenie: na oponach terenowych sporo może, ale i tak najważniejsze to połączenie kierownicy z pedałami. Jak nie chcesz startować w rajdach to spokojnie starczy, ale zaprzyjaniony traktorzysta może się przydać :)21
Koszty utrzymania: jak sie nie psuje to nie ma nic poza paliwem :)21 Moim zdaniem mieści się w średniej, z przechyłami na wyższą średnią, z cenami części, jest troche anglikow, dostępność zamienników też jest niezła, choć czasami trzeba czekać dzień/dwa. W zależności gdzie mieszkasz:) Gorzej jest z elementami stricte offroadowymi. Z nimi jest ciężko.

Przeszukaj forum, wiele rzeczy powiedziano.
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: OPEL MONTEREY BLOKADA MECHANIZMU RÓŻNICOWEGO

Postprzez SUZI666 » 03 maja 2011, 19:10

Dzięki za konkretną odpowiedż,ja raczej nie będę motał auta , seryjne wystarczy tym bardziej że brak czasu i pieniędzy wymusza poruszanie się po raczej utwardzonym terenie , mieszkam w górach i czasami bardzo brakuje napędu na 4.
Poczekam jeszcze na opinie o pozostałych modelach i podejme jakąś decyzje , jeszcze raz wielkie dzięki.
SUZI666
 

Re: OPEL MONTEREY BLOKADA MECHANIZMU RÓŻNICOWEGO

Postprzez pocieszny » 03 maja 2011, 21:41

terrano1 i pajero 1 w porównaniu do monciaka to jak wóz drabiniasty do kolaski :)21
ogólnie monciak komfortem zabija konkurentów podanych przez ciebie, Blazera dodatkowo zabija ekonomią :)21 pomijając już dostępność części do szewiego :)3
pajero 1 tył na resorze ogólnie komfort średni, terano ciut lepiej ale poronione pomysły w konstrukcji IFSa (przykładowo amortyzator idący środkiem przez wahacze :)21 ) troche lepszy w obsłudze niż pahero, ale też szału niema, 3,0V6 przyjemny silnik można pomotać z maximą i wyciągnąc 200 kucy... tylko po co :)2 :)21
monciak w końcu zwykle ma najlepsze wyposażenie seryjne z pośród konkurencji, wielkością dobiega mu tylko blazer (choć rozplanowaniem przestrzeni ładunkowej już nie)
do tego monciak to jedno z najbardziej niedocenianych aut SUV/terenowych, dlatego ceny zakupu, sa takie jakie są :)2 :)21
w benzynowym monciaku drogi jest:
rozrząd, komplet niestety to wydatek koło 1400PLNów,
świece i kable to wydatek około 400PLN,
problemy z dostaniem niektórych uszczelek w zamienniku (niestety ceny oryginałów z kosmosu)
reszta w podobnych cenach jak u konkurencji, lub taniej, dużo rzeczy pasuje z aut osobowych ;)

ogólnie jak bym miał kupować jeszcze raz to kupił bym tak samo tylko LTD a nie RS, choć jakoś strasznie nie narzekam, ale brakuje tych 40 cm różnicy na wycieczkach czasem :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: OPEL MONTEREY BLOKADA MECHANIZMU RÓŻNICOWEGO

Postprzez Ciplik » 04 maja 2011, 08:54

A ten montek to jakiś znajomy mi się wydaje. Kusy czy to przypadkiem nie Twój?
Ciplik Monterey LTD 3,1 TD '93 - Aktualnie na sprzedaż
Mazda Familia 323 S V (BA) '95 (1.7 TD ISUZU Intercooler)
Avatar użytkownika
Ciplik
 
Posty: 396
Dołączył(a): 16 sty 2011, 13:05
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski/Łódzkie/Polska

Re: OPEL MONTEREY BLOKADA MECHANIZMU RÓŻNICOWEGO

Postprzez Grafff » 04 maja 2011, 17:16

Ja kilka terenówek przerobiłem ,zdecydowanie montek ,przejechałem sie kiedyś 3,0 terrano i mnie rozczarowało,nie wiem jak chevrolet ale w jeep'ie jest kilka totalnie nie życiowych rozwiązań np :brak możliwości wymiany łożyska w tylnym moście (trzeba wymieniać razem z półosią )koszt około 800 PLN, słaba elektryka .
Jak widzę kolega idzie w kierunku automatu ,niestety ma on też swoje wady ,po pierwsze spalanie wyższe o jakieś 2 litry plus zdecydowanie mniejsze przyspieszenie (sprawdzone organoleptyczne ,ojciec miał Granda 4,0 najpierw w automacie potem w manualu )
Trooper 2,8TDI, XJ 4.0,Terrano I 2.4,Monterey 3,1 LSD,Trooper 3,0LSD, Monterey 3,1(po raz drugi ) ,Pathfinder R50 3,5 250HP , Montero 3,5, Monterey3,1(po raz trzeci:) )
Dwa koła Tw200,XR 125,Crm 80,Kx250,Dr350,Lc4 400, DRZ400Y
Avatar użytkownika
Grafff
 
Posty: 140
Dołączył(a): 21 sty 2009, 20:44
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka

Re: OPEL MONTEREY BLOKADA MECHANIZMU RÓŻNICOWEGO

Postprzez Nahen/thor_ » 04 maja 2011, 17:57

Grafff napisał(a):po pierwsze spalanie wyższe o jakieś 2 litry


Kurde znaczy ż ejak zmienię skrzynię na manualną to mój Troopek będzie palił 8 literków na setkę? ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: OPEL MONTEREY BLOKADA MECHANIZMU RÓŻNICOWEGO

Postprzez Nahen/thor_ » 05 maja 2011, 01:36

Przypuszczam, że z dieslami chyba jest ciut mniej "kolorowo" w tej kwestii ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: OPEL MONTEREY BLOKADA MECHANIZMU RÓŻNICOWEGO

Postprzez pocieszny » 05 maja 2011, 08:23

w dieslach te wartości są zupełnie inne, litr to max,
a w terenie może być nawet taka sytuacja że automat będzie palił mniej ;)
co nie zmienia faktu że automacik to zajebiaszcza sprawa :)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: OPEL MONTEREY BLOKADA MECHANIZMU RÓŻNICOWEGO

Postprzez Nahen/thor_ » 05 maja 2011, 21:42

No wiesz za dłubanie w nosie trzeba kiedyś zapłacić ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pomysły, Porady, Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości