Strona 7 z 8

Pneumatyczna blokada tylnego mostu

PostNapisane: 12 cze 2012, 00:05
przez jjag
Witam
Chcialbym poruszyc temat pneumatycznej blokady tylnego mostu.Chinczyka.
Wiem ze ten temat byl juz walkowany wiele razy , byly glosy ( wiekszosc ) ze zly , tani to szmelc itd.
Od prawie roku mam zalozona taka blokade , kupiona zreszta od naszego Kolegi BANNY_PL
Po tak dosc dlugim okresie uzytkowania stwierdzam ze w/w blokada robi tak samo jak ARB.
TYLKO NIE ROBI TAKIEJ DZIURY W PORTFELU :lol:
Wiele razy uratowala mi dupe z opresji.Nie jest to autoreklama ani BANNEGO ani blokady tylko opinia uzytkownika .
Coz , moze ta opinia pomoze Kolega podjac decyzje co do kupna jakze taniej :)2 i moim zdaniem solidnej blokady.

Re: Pneumatyczna blokada tylnego mostu

PostNapisane: 12 cze 2012, 07:50
przez Maryś
:)2 A jakie masz auto, koła i czy ostro dawałeś w tyte :)21

Re: Pneumatyczna blokada tylnego mostu

PostNapisane: 12 cze 2012, 10:00
przez pocieszny
zapodaj jaki silnik, jakie kółka, jaki bieżnik, jakie przełożenie w mostach :)2

Re: Pneumatyczna blokada tylnego mostu

PostNapisane: 12 cze 2012, 11:54
przez Serg
U nas nie ma kolegi BANNY_PL, jest BUNNY_PL :)
Blokady polecam :)2

Re: Pneumatyczna blokada tylnego mostu

PostNapisane: 12 cze 2012, 14:26
przez jjag
Witam
Kola 33" MT.
Silnik 3.1 TD
Odsadzenie na felgach ET-30 okolo 8 cm poza obrys blotnikow.Zamiast fartuchow na blotnikach mam wspawane profile zamkniete poszerzajace blotniki.
Pozdrawiam

blokada mostów troopek 91 2.6i

PostNapisane: 29 paź 2012, 08:53
przez pietruch831
witam zastanawiam się ostatnio czemu mój samochód zakopuje się przy byle okazji i chyba chodzi o blokadę mostów której w tropkach nie ma czy ktoś powie mi jak powinna wyglądać taka przeróbka i czy to spory koszt bo bez blokady ani rusz tym bardziej że nie mam wyciągarki //

Re: blokada mostów troopek 91 2.6i

PostNapisane: 29 paź 2012, 09:32
przez matee
Koszt jest tpory sama blokada około 2 tys do tego jeszcze kompresor no i byle mechanik Ci tego nie wsadzi bo trzeba ustawić później most

Re: blokada mostów troopek 91 2.6i

PostNapisane: 29 paź 2012, 12:26
przez pocieszny
po 1 jakie masz opony? może to jest problem, rozmiar/bieżnik
po 2 LSD możesz założyć nie koniecznie musi byc od razu 100% mechaniczna
po 3 blokada nie pomoże jakoś masakrycznie,

Re: blokada mostów troopek 91 2.6i

PostNapisane: 29 paź 2012, 21:15
przez PiotrR
pocieszny napisał(a):po 1 jakie masz opony? może to jest problem, rozmiar/bieżnik
po 2 LSD możesz założyć nie koniecznie musi byc od razu 100% mechaniczna
po 3 blokada nie pomoże jakoś masakrycznie,

Witaj. czy blokadę LSD da się zamontować w tylnym moście Montereya fabrycznej brak.

Re: blokada mostów troopek 91 2.6i

PostNapisane: 29 paź 2012, 21:29
przez skiczu
pietruch831 napisał(a):witam zastanawiam się ostatnio czemu mój samochód zakopuje się przy byle okazji i chyba chodzi o blokadę mostów której w tropkach nie ma czy ktoś powie mi jak powinna wyglądać taka przeróbka i czy to spory koszt bo bez blokady ani rusz tym bardziej że nie mam wyciągarki //

Albo zmień opony albo sprawdź czy masz napęd na 4. Sprzęgiełka mogą puszczać jak są automaty. Mój śmiga po piasku kopnym...

Re: blokada mostów troopek 91 2.6i

PostNapisane: 29 paź 2012, 22:19
przez kristo_mefisto
Blokada, to koszt masakryczny... Przeróbka nieopłacalna, bo Trooper i tak nie będzie dobrym autem przeprawowym, ze względu na brak sztywnego mostu z przodu... A jeśli chodzi o twój problem, to zmień oponkę na MT-ka (jeśli jeszcze takich nie masz), pojeźdź trochę w błocie, poznaj auto a z czasem wypracujesz sobie dobry sposób na pokonanie błota czy sypkiego piachu swoim Troopkiem... Tym autem naprawdę można niezłe bagno przejechać... ;)

A jakbyś mimo wszystko chciał inwestować w blokady to tu masz ceny ARB:

Blokada ARB RD44 Isuzu Trooper-tył Cena brutto: 3476.46 PLN

Blokada ARB przednia Isuzu Trooper /RD94/ Cena brutto: 3553.03 PLN

Kompresor ARB do blokad compact 12V Cena brutto: 663.00 PLN

Jak widać wychodzi sporo, ale jak ktoś ma ochotę, czemu nie... :D

Re: blokada mostów troopek 91 2.6i

PostNapisane: 30 paź 2012, 10:12
przez pocieszny
montki wychodziły z fabryczną blokadą LSD
LSD do tyłu pasuje ze starego troopera (warunek montek przed 95) sam mam założone :)21
LSD trooperowe spokojnie ogarnia 33 calowe opony MT w tym samochodzie
blokady 100% nie ma najmniejszego sensu zakładać do tego auta, chyba że na przód, z tyłu fabryczne LSD w zupełności wystarcza nawet do ambitnego terenu

nie odpowiedziałeś na pytanie jaka opona jaki bieżnik jakie ciśnienie w oponie,

akurat IFS montka/trropka to zaleta w warunkach przeprawowych nie wada :)21 a swobodny pierdoling że montkowy IFS się nie nadaje do przeprawy uprawiają osoby które w życiu nie próbowały tym jeździć przeprawowo :)21 IFS trooperowski jest o wiele wytrzymalszy niż sztywne mosty jeepów, LRów wytrzymałość porównywalna do mercaG ciut słabsze od patrola,
a co do cen, zamiast podawać ceny najdroższego szpeju na rynku można nakierować na szukanie szpeju 4MAD albo innych chinczyków, do okazjonalnego katowania wystarczy :)2

Re: blokada mostów troopek 91 2.6i

PostNapisane: 30 paź 2012, 20:56
przez kristo_mefisto
A co ma wytrzymałość mostów, do ich właściwości terenowych, bo nie za bardzo rozumiem... Skoro takie rozwiązanie jak w trooperze, czy pajero (brak sztywnego mostu) jest takie wspaniałe do rajdów przeprawowych, to dlaczego jest praktycznie niespotykane w zmotach, które w tych rajdach startują i osiągają wyniki??? Dlaczego te zmoty są budowane na Samuraju i Patrolu, a nie na Vitarze i Pajero??? Może ci wszyscy przeprawowcy nigdy nie jeździli autkiem z IFS i po prostu nie byli w stanie docenić tego rozwiązania w przeprawie...
A jeśli chodzi o:
pocieszny napisał(a):swobodny pierdoling że montkowy IFS się nie nadaje do przeprawy uprawiają osoby które w życiu nie próbowały tym jeździć przeprawowo

tak się jakoś składa, że startuje już jakiś czas swoim trooperem w różnych rajdach, czasem przeprawowych więc właściwości terenowe IFS znam doskonale na własnej skórze... (ostatnio III miejsce w klasie wyczyn na ADVENTURIA 4X4), ale co tam... ;)

Re: blokada mostów troopek 91 2.6i

PostNapisane: 30 paź 2012, 21:38
przez pocieszny
kiego Ci w IFSie przeszkadza? brak wiszącej gruchy z przodu? większy prześwit? lepsza praca?
a w zmotach przeprawowych jest powszechnie stosowany, to że w polszy się nie stosuje powszechnie to nie powód żeby twierdzić że się nie nadaje,
zresztą jeśli sztywny most jest taki super to czemu większość nawet naszych zawodników nie jeździ na seryjnych mostach?? :)21 sztywny most ma w zasadzie tylko jedną przewagę (i to taki typu GR) wytrzymałość odkształceniowa wahaczy jest trochę większa niż wmontku, ale po zmianie seryjnych wahaczy i drążków nie widze problemu prędzej wadą montka jest brak sensownego montażu PTO niż mosty ;)
zmoty budowane na samuraju nie mają mostów z samuraja, zmoty budowane na patrolu nie mają seryjnego szpeja w srodku, na customie można wiele, inna sprawa jest ekonomiczny aspekt tej zabawy, i dostępność częsci w naszym kraju,
sam mam zmote do rajdów na samuraju, ale z samuraja tam jest rama i dokument :)21

Re: blokada mostów troopek 91 2.6i

PostNapisane: 30 paź 2012, 22:59
przez Hezuz
a ja wtrace swoje trzy grosze :D

mam blokade tylnego mostu 100% od kolegi z forum chiński arb :lol: i powiem tak , że odległosci przejechane na kołach w próbach terenowych z wykorzystaniem blokady sa zdecydowanie wieksze :D

ja tam widze zasadniczą róznice , pokonuje przeszkody nie osiagalne dla innych bez blokady - przy porównywalnych oponach i mocach silników.
uwazam że tyl 100% blokowany i sterowny przez kierowce zdecydowanie zwieksza właściwosci terenowo - przeprawowe troopka.

Re: blokada mostów troopek 91 2.6i

PostNapisane: 16 lis 2012, 22:29
przez pietruch831
Czyli w skrócie nie opłaca się nic zmieniać :) no a opony mam FEDIMA Extreme Evolution 275/75/15 , zastanawiam się nad większyni nadwozie mam nie podcięte tylko podniesione na polibuszach 5cm i nie wiem czy wejdą 33''

Re: blokada mostów troopek 91 2.6i

PostNapisane: 16 lis 2012, 23:40
przez Hezuz
pietruch831 napisał(a):Czyli w skrócie nie opłaca się nic zmieniać :) no a opony mam FEDIMA Extreme Evolution 275/75/15 , zastanawiam się nad większyni nadwozie mam nie podcięte tylko podniesione na polibuszach 5cm i nie wiem czy wejdą 33''


ja uwazam że nie wejdą :)3 :oops:
znaczy sie koła przy jeżdzie na twardym nie bedą obcierały - ale jak sie zacznie teren i cała tam reszta to ni kuta nie wyda ... :?

podniesienie budy nad rame nie załatwia i nie jest jednoznaczne z liftem zawieszenia 8-)

proponuje 31 cali i to powinno wydać :!:
ja tam mocno przebudowałem auto i 33 cale w żadnych warunkach nie styka sie z nadwoziem :D

a co do blokady - jak mało jezdzisz po asfalcie to leczy cie spawlock :D :D

zrobisz jak uwazasz 8-) :!:

Re: blokada mostów troopek 91 2.6i

PostNapisane: 17 lis 2012, 00:23
przez swistak
ja mam podniesione zawieszeni z przodu a tył na razie seria i weszły 33x12.5x15 bez podcinania [tylko parę młotków sprzedałem z przodu]
Dziś sprawdziłem jak będzie w terenie i powiem tak że trzeba troszkę podciąć tył tak jak będę robił błotniki to akurat wyjdzie że starczy, w poniedziałek dam zdjęcia u mnie w galerii jak wygląda 33 bez podcinania. trzeb pamiętać żeby dać felgi z odpowiednim et bo opony trą z przodu o podłużnicę.

Re: blokada mostów troopek 91 2.6i

PostNapisane: 17 lis 2012, 10:28
przez pietruch831
pewnie też dystanse dały by sporo ale i tak je założę bo tropek wydaje mi się jakiś taki smukły :) no i założę 31 co mi tam nie będę szalał jeżdżę 50/50 czarne /teren ostatnio wcale nie jeżdżę bo 2x4 na drodze przy eko jeździe zaczął spalać mi ok 30l/100km na gazie, po remoncie silnika :/ muszę dać go do regulacji bo nie bardzo wiem jak to zrobić wydaje się też że nie ma ssania bo jak jest zimny to muszę go trzymać na obrotach albo mechanik coś popie... albo kwestia regulacji mechanik był tani i młody i wszystkiego nie umiał niestety musiałem oszczędzać bo sam remont silnika kosztował mnie nieco ponad 3tyś wraz z robocizną planuje jeszcze zainwestować ok 6tyś w nadchodzącym roku.
Mój troopek ma elektrykę grzany fotel i pare inych bajerów chyba jakaś ameryka czy coś :) chciałbym go podciągnąć trochę żeby działało wszystko jak należy a blokadę mostu sobie podaruję :) pozdrawiam troopkowiczów.

Re: blokada mostów troopek 91 2.6i

PostNapisane: 17 lis 2012, 19:46
przez matee
No z tym remontem to moim zdaniem niewypał ale nie mówię że zrobił źle bo te silniki trzeba zrobić naprawdę dobrze żeby to miało ręce i nogi powinno się składać na najlepszych częściach najlepiej oryginalnych ale wiadomo to $$$$$$ bawienie się w półśrodki gówno daje wiem bo się przekonałem na własnej skórze, także wiem z autopsji.

Re: blokada mostów troopek 91 2.6i

PostNapisane: 17 lis 2012, 20:17
przez pietruch831
to składany był na najlepszych i oryginalnych częściach tyle że gościu nie zna się na gazie :roll: czego nie zrozumiałeś

blokada przedniego napędu

PostNapisane: 16 maja 2013, 08:44
przez krystianxxp
Witam,
po zimie mam mały problem z przednią blokadą w moim Trooperze, a mianowicie po spięciu blokady przednie lewe koło ciągnie, natomiast prawe nic. Proszę o radę od czego zacząć sprawdzanie???

Re: blokada przedniego napędu

PostNapisane: 16 maja 2013, 10:06
przez Pablo3.1d
Ale jaką masz blokadę?

Re: blokada przedniego napędu

PostNapisane: 16 maja 2013, 11:12
przez krystianxxp
https://plus.google.com/u/0/photos/1088 ... 2625563985 załączaną z przycisku, wcześniej fajnie chodziła - nie wiem czy w zimie przypadkiem jej sie nie oberwało. Ale nie wiem od czego zacząć sprawdzanie lub co się mogło w niej uwalić?

Re: blokada przedniego napędu

PostNapisane: 16 maja 2013, 11:33
przez pocieszny
to nie blokada tylko włączenie przedniego napędu
jeśli ciągnie jedno koło to tak ma być :)2