Strona 2 z 13

Re: Czy ktoś wie co to za felgi ???

PostNapisane: 08 kwi 2014, 21:08
przez LUCYFER

Re: Czy ktoś wie co to za felgi ???

PostNapisane: 08 kwi 2014, 22:22
przez batmanRS
Wyglądają na dokładnie takie same ...., bardzo specyficznie ,jest to jakiś konkretny model felgi bo na pewno nie jest to "chińczyk" są bardzo masywne i ciężkie z tego co zauważyłem ??

Re: Czy ktoś wie co to za felgi ???

PostNapisane: 28 lip 2014, 20:23
przez Serg
Czy ktoś wie jakie odsadzenie ma ta felga ? To oryginał Isuzu chyba z 3.0

Re: Czy ktoś wie co to za felgi ???

PostNapisane: 28 lip 2014, 21:07
przez Serg
Ok już wiem, +38

Re: Czy ktoś wie co to za felgi ???

PostNapisane: 28 lip 2014, 22:11
przez miras7
To chyba wszystkie oryginalne z Troopera 1992-2002 miały ET+38 ... :roll:

Re: Czy ktoś wie co to za felgi ???

PostNapisane: 28 lip 2014, 22:20
przez PiotrR
+ 36 jest dosyć popularne alu/stalówki

Re: rozmiar felg ET odsadzenie

PostNapisane: 17 lut 2015, 15:29
przez maciek85
a takie dystanse zdadzą egzamin - np 50 mm ?
http://olx.pl/oferta/dystanse-sruby-do- ... 99bf8a255a

Re: rozmiar felg ET odsadzenie

PostNapisane: 17 lut 2015, 17:51
przez piotrck
jak dla mnie 50mm to mało jak już dawać to min 75mm

Re: rozmiar felg ET odsadzenie

PostNapisane: 17 lut 2015, 20:36
przez pocieszny
po 1 dystans do auta w teren to pomyłka, po 2 już widze jak zważysz felgę z MTkiem i tym dystansem, po 3 po ciul odsadzać w trooperze koła?? :shock:

Re: rozmiar felg ET odsadzenie

PostNapisane: 19 lut 2015, 17:08
przez piotrck
pocieszny napisał(a):po 1 dystans do auta w teren to pomyłka, po 2 już widze jak zważysz felgę z MTkiem i tym dystansem, po 3 po ciul odsadzać w trooperze koła?? :shock:


chłopak chce dystanse więc niech sobie zapoda , zajebiście będzie to wyglądać i w terenie szerszy rozstaw powoduje że będzie jechał między koleinami , dlatego proponuje mu by wsadził +75mm na stronę ;)

Re: rozmiar felg ET odsadzenie

PostNapisane: 19 lut 2015, 21:51
przez pablos
Co kto lubi, też miałem taki dylemat, ale wpadły dobre felgi i jest elegancko przy obecnych MT-kach nigdy mi nie obcierało ani o budę, ani o ramę. Owszem kiedy miałem zapas założony z przodu czyli seryjna stalówka a na niej 31" przy pełnym skręcie obcierało o ramę za każdym razem. Czy jest sens aż tak bardzo poszerzać auto na bok......hmmm chyba tylko wtedy jak jedziemy koleiną po LKT :D

Re: rozmiar felg ET odsadzenie

PostNapisane: 19 lut 2015, 22:38
przez PiotrR
Poprzestał bym na zmianie ET felgi. 7,5cm na stronę poważnie zmieni geometrię zawieszania, poza tym jak to zmieścisz w nadkola. Chyba że auto tylko jazdy po czarnym.Poza tym tak jak pisze Pocieszny takie dodatki utrudniają życie w terenie.

Re: rozmiar felg ET odsadzenie

PostNapisane: 19 lut 2015, 22:51
przez korf
Wszystko ma swoje plusy i minusy.

Ja jednak trzymałbym się reguły - całkowity lift (zawieszenie+buda) podzielić przez 2 i tyle poszerzyć na stronę.

Dystanse to najtańszy i najszybszy sposób, ale:

- auto lepiej wygląda na felgach z ujemnym odsadzeniem (tzw. wiadro) niż felga+dystans, nawet jeśli ET uzyskamy takie samo,
- poszerzając rozstaw kół zwiększamy promień skrętu,
- obciążamy bardziej podzespoły (np. łożyska kół),
- trzeba zrobić poszerzenia,

- zwiększamy stabilność auta na zakrętach i trawersach,
- auto zaczyna wyglądać

Jeździłem na 15x8,5 ET(-)35 co poszerzało rozstaw 92mm na stronę względem oryginału 16x7 ET38,
ale miałem felgi alu które ważyły 5kg/szt. i opony BFG MT KM1 33x10,5 które ważyły 20kg/szt.

Pytanie na jakich oponach chcesz jeździć?

Re: rozmiar felg ET odsadzenie

PostNapisane: 19 lut 2015, 23:04
przez PiotrR
Całkowity lift podzielony na 2 w moim przypadku daje 3.5cm na stronę czyli felgi ET 0 wystarczą. Potwierdziłeś moją teorię. :D

Re: rozmiar felg ET odsadzenie

PostNapisane: 20 lut 2015, 08:46
przez pocieszny
ogólnie do montka nie ma co pchać felg o -ET
ja wiem że powiecie że wygląda i super i stabilniej... ale
tyle stabilniej to nic ;) mam porównanie na trawersie auto poszerzone o 40mm na stnę (czyli 80 w całości) kładzie się dokładnie 5 sekund później niź normalnie :)21 montek sam w sobie jest ardzo stabilny, i nawet po dźwignięciu 4 cale spokojnie wystarcza ją mu seryjne felgi, jeśli ktoś chce to +10/+12 (toyota/patrol) do dużych gum (12 calowych),
dając ujemne odsadzenie obcinamy montkowi jego największą zalete, czyli zwrotność, a nie czarujmy się jest to czasem bardzo potrzebne :)2

Re: rozmiar felg ET odsadzenie

PostNapisane: 20 lut 2015, 23:37
przez Quentil
Obrazek

Re: rozmiar felg ET odsadzenie

PostNapisane: 02 kwi 2015, 13:41
przez GoralHC
Mam w planie kupić opony BFG 285/75/15 mam felgi z ET 0. Nie wiem jakie szerokie są te felgi ale tj. do zmierzenia.
Czy przy tym odsadzeniu i lifcie około 3" te oponki nie będą mi ocierać?
Jaka powinna być szerokość felgi do tych opon?

Re: rozmiar felg ET odsadzenie

PostNapisane: 02 kwi 2015, 13:46
przez pocieszny
7-8 cali szerokość wystarczy opona jest 11 calowa więc spokojnie powinno,
co do obcierania to przy 0 ET w sumie przy 3 calach nie powinno, wszytko zależy od tego jak wywindujesz przód, ale przy 3 calach pewnie przydało by sie już pomału pomyśleć o obniżeniu przedniego mostu

Re: rozmiar felg ET odsadzenie

PostNapisane: 02 kwi 2015, 13:48
przez GoralHC
3cm - na podkładkach - buda do góry
2" - standardowe zawieszenie tuningowe, jeszcze nie wiem jakiej firmy (może coś doradzicie)

Re: rozmiar felg ET odsadzenie

PostNapisane: 04 kwi 2015, 20:12
przez wojtekkk
musisz miec twarde amorki - ja mam 31 ale przód mocno mieki i dobija na dołkach - tył spokojnie

Re: rozmiar felg ET odsadzenie

PostNapisane: 04 kwi 2015, 22:54
przez GoralHC
Głównie o przód mi chodzi. Tył jest pancerny i 33" bez problemu nadkola zmieszczą

Re: rozmiar felg ET odsadzenie

PostNapisane: 05 kwi 2015, 18:58
przez pocieszny
pamiętajcie, że kombinując za dużo z przodem można potem nie dojść do ładu z geometrią :)21
jak masz lift na budzie to w zasadzie po co liftować na zawiasie? aż tak potrzebne Ci 33 cale?
tak czy siak najważniejsze są odboje żeby nie skasować amorów, i jakiś przyzwoity amortyzator żeby się fajnie prowadził :)2
nie wywalać stabilizatorów, przedłużyć łączniki jak się dźwiga dużo (z tyłu też) cieszyć się jazdą :)2

Re: rozmiar felg ET odsadzenie

PostNapisane: 05 kwi 2015, 21:06
przez GoralHC
pocieszny napisał(a):ogólnie do montka nie ma co pchać felg o -ET
ja wiem że powiecie że wygląda i super i stabilniej... ale
tyle stabilniej to nic ;) mam porównanie na trawersie auto poszerzone o 40mm na stnę (czyli 80 w całości) kładzie się dokładnie 5 sekund później niź normalnie :)21 montek sam w sobie jest ardzo stabilny, i nawet po dźwignięciu 4 cale spokojnie wystarcza ją mu seryjne felgi, jeśli ktoś chce to +10/+12 (toyota/patrol) do dużych gum (12 calowych),
dając ujemne odsadzenie obcinamy montkowi jego największą zalete, czyli zwrotność, a nie czarujmy się jest to czasem bardzo potrzebne :)2

To Montek zwłaszcza długi ma zwrotność? Na parkingu dużo lepiej parkowało się VW T4.

Re: rozmiar felg ET odsadzenie

PostNapisane: 05 kwi 2015, 21:38
przez GoralHC
pocieszny napisał(a):pamiętajcie, że kombinując za dużo z przodem można potem nie dojść do ładu z geometrią :)21
jak masz lift na budzie to w zasadzie po co liftować na zawiasie? aż tak potrzebne Ci 33 cale?
tak czy siak najważniejsze są odboje żeby nie skasować amorów, i jakiś przyzwoity amortyzator żeby się fajnie prowadził :)2
nie wywalać stabilizatorów, przedłużyć łączniki jak się dźwiga dużo (z tyłu też) cieszyć się jazdą :)2

Standardowe zawieszenie tuningowe 2" nie powinno robić problemów z geometrią. Miałem zawias 2" we frocie. Jeździłem na tym 3 lata i żadnych problemów nie zauważyłem. 3cm budy w zawias nie inserują, a co do odbojów to masz rację, trzeba będzie pomyśleć o odpowiednych

Re: rozmiar felg ET odsadzenie

PostNapisane: 05 kwi 2015, 22:06
przez FFK
GoralHC napisał(a):To Montek zwłaszcza długi ma zwrotność? Na parkingu dużo lepiej parkowało się VW T4.

Po części się z Tobą zgodzę, ponieważ mam T4 (doka, maxi) i jest łatwiej. Problemem w montku jest most tylny z LSD, utrudnia manewrowanie, bez tego jedno i drugie (według mnie) parkuje się identycznie. LSD mocno spina i pcha w przód.