Strona 12 z 13

Re: Felgi do montereya

PostNapisane: 07 gru 2018, 02:21
przez Jake
gsxr1100_1980 - No dokladnie o tych samych zaletach pisałem. Ale roznica wagi felg 15" i 16" jest mniejsza niz roznica wagi opon, wiec 33" na 15" jest faktycznie troche ciezsza.
Ale -40 w Trooperze, to jestem w duzym szoku.

Re: Felgi do montereya

PostNapisane: 07 gru 2018, 22:26
przez gsxr1100_1980
Fotki Montka na felgach z minusowym ET.

Re: Felgi do montereya

PostNapisane: 07 gru 2018, 23:24
przez pocieszny
to ten na patrolu?

Re: Felgi do montereya

PostNapisane: 08 gru 2018, 14:49
przez korf
ENKEI 15x8,5 ET-37,5 aż tak strasznie nie odstają.

Re: Felgi do montereya

PostNapisane: 09 gru 2018, 22:13
przez gsxr1100_1980
To ten na Patrolu, drugie zdjęcie jest z przed przeróbki, na oryginalnych mostach od Montka 3.1.

Re: Felgi do montereya

PostNapisane: 10 gru 2018, 09:05
przez pocieszny
patrol mam więcej miejsca przy zaciskach niż montek ;)

Re: Koła Z Patrola

PostNapisane: 17 sty 2019, 22:41
przez Jake
pocieszny napisał(a):co do samego pasowania to nie tak do końca zwłaszcza jak to są alusy z nietypową nakrętką
gwint w szpilkach w patrolu jest inny niż w montereyach czy toyotach, tak że nie są kompatybilne, a dobieranie śrub czasem bywa upierdliwe mocno
Y61 wychodził też felgami 15 cali które nie pasują do montka (nie wchodzi tylny zacisk w felge albo obciera)

Odgrzewam kotleta, ale znalazlem temat i mnie zaintrygował. Sam ma stalowe 15" z Patrola w Trooperze i oprocz wiekszego otworu centrujacego wszystko pasuje. Chyba ze mowiles tylko o alusach?

Re: Felgi do montereya

PostNapisane: 17 sty 2019, 22:50
przez Jake
gsxr1100_1980 napisał(a):To ten na Patrolu, drugie zdjęcie jest z przed przeróbki, na oryginalnych mostach od Montka 3.1.

Ile ciołeś nadkola zeby wlazły 33" na oryginalnych mostach? Mam 33x10.5 i walcze z obcieraniem przy duzym skoku zawiasu (zwlascza przy skrecie). A i 35 czasami sie w myslach pojawiaja.

Re: Koła Z Patrola

PostNapisane: 18 sty 2019, 09:06
przez pocieszny
ale odsadzenie masz -15 pewnie ;)
jak mówie z ujemnym ET może pasować z 0 albo dodatnim są problemy głównie na tylnych zaciskach, i tak głównie sprawdzałem alusy

Re: Felgi do montereya

PostNapisane: 18 sty 2019, 17:17
przez gsxr1100_1980
Miałem lift 2" na zawiasie, i 2" na budzie, wywaliłem przednie chlapacze te plastikowe, i pod nimi o ile pamiętam wycinałem rant przy dolnej krawędzi nadkola, poza tym raczej mi już nic nie obcierało. Opony 35" też miałem na ori mostach. Będę miał chwilę, to zapodam foty.

Re: Felgi do montereya

PostNapisane: 18 sty 2019, 17:56
przez pocieszny
u mnie na 33,5x12 nic nie obciera, ;ift 3cm na budzie i 2 cale na zaiwasie, felgi o odsadzeniu +12

Re: Felgi do montereya

PostNapisane: 18 sty 2019, 19:27
przez gsxr1100_1980
Ja miałem 33x12,5 na ET-35, i przy max. skręcie obcierały. Poniżej fota na 35x12,5x16 ET-40. W aucie brakowało już mocy, przy max. skręcie obcierały o dolne ranty nadkola wcześniej już podcięte, odziwo przeguby wytrzymały mi do końca, bez niepokojących odgłosów, auto nie było nadmiernie eksploatowane w terenie.

Re: Koła Z Patrola

PostNapisane: 19 sty 2019, 02:27
przez Jake
pocieszny napisał(a):ale odsadzenie masz -15 pewnie ;)
jak mówie z ujemnym ET może pasować z 0 albo dodatnim są problemy głównie na tylnych zaciskach, i tak głównie sprawdzałem alusy

Ori felgi parcha sa wedlug roznych zrodle albo 0 albo +5.
Mialem przez moment -20 i szybko sie wyleczyłem.
Obrazek
Po lewej te z ET-20 co mialem miesiac, po prawej aktualne. Ok ET 0

Re: Koła Z Patrola

PostNapisane: 19 sty 2019, 12:55
przez pocieszny
mam 3 sety do patrola Y60 orginalnych od -15 do -5, możliwe że w 61 coś pozmieniali, bo z 61 tylko 16 w zasadzie oglądałem

Re: Koła Z Patrola

PostNapisane: 19 sty 2019, 21:28
przez Jake
pocieszny napisał(a):mam 3 sety do patrola Y60 orginalnych od -15 do -5, możliwe że w 61 coś pozmieniali, bo z 61 tylko 16 w zasadzie oglądałem

Te moje sa 99% z Y60. Ale wlasnie jak to było fabrycznie? Byly identyczne wzory tych stalowek z roznym ET?

Re: Koła Z Patrola

PostNapisane: 19 sty 2019, 22:07
przez pocieszny
tak, w zależności od rynku i dedykowanej opony
wychodziły patrole seryjnie na 32 calach a nie jak w europie na 245x17R15 :)21
wiele zależało od silnika, miejsca zakupu i przeznaczenia
lepiej, były różnice w ET między W/K160 W/K260 oraz Y60 choć wygląd felg był identyczny

Re: Koła Z Patrola

PostNapisane: 19 sty 2019, 23:20
przez Jake
pocieszny napisał(a):tak, w zależności od rynku i dedykowanej opony
wychodziły patrole seryjnie na 32 calach a nie jak w europie na 245x17R15 :)21
wiele zależało od silnika, miejsca zakupu i przeznaczenia
lepiej, były różnice w ET między W/K160 W/K260 oraz Y60 choć wygląd felg był identyczny

O prosze, to z ET felg ciekawe. Wlasnie sie zastanawialem jak to bylo ze identyczne felgi z roznym ET, a tu jednak.
A w Y60 nie było tylko dwoch silnikow 2.8 (prawie wszystkie w EU) i 4.2 (rzadkie u nas, popularne na inne rynki)?

Re: Koła Z Patrola

PostNapisane: 19 sty 2019, 23:29
przez pocieszny
w 60 były RD28T bum diesel 2,8 z turbiną 116KM
TD42 diesel 4,2 w róznej komplementacji 116KM, 120KM oraz 126 kucy
TB42 oraz TB42e (s) benzyna 4,2 o mocy 175-220kucy (gaźnik/wtrysk)
TD42T (1T 3T) 145KM oraz 160KM
oraz biały kruczek TB28T dostępny chyba tylko 88/89 roku)

Re: Koła Z Patrola

PostNapisane: 20 sty 2019, 00:37
przez Jake
pocieszny napisał(a):w 60 były RD28T bum diesel 2,8 z turbiną 116KM
TD42 diesel 4,2 w róznej komplementacji 116KM, 120KM oraz 126 kucy
TB42 oraz TB42e (s) benzyna 4,2 o mocy 175-220kucy (gaźnik/wtrysk)
TD42T (1T 3T) 145KM oraz 160KM
oraz biały kruczek TB28T dostępny chyba tylko 88/89 roku)

Patrzac po ogłoszeniach to wszystko poza RD28T jest w PL białym krukiem. TD42 jeszcze jeszcze sie zdarza, ale niezbyt czesto i 2/3 ogloszen to auta po swapie, pierwotnie majace 2.8. Swoja droga smutne jest, ze ten silnik mimo sporo wiekszej pojemnosci ma niemal identycznie niska moc. Mam swiadomosc, ze niezawodnosc jest znacznie wyzsza od 2.8, lecz wciaz... Benzynowych Patroli to jeszcze nie widziałem...
A czym w ogole jest TB28T??
Ostatnio kolega dal mi pojezdzic Y60 i jakos tak niepokojaco zaczely mi sie podobac. xD

Re: Koła Z Patrola

PostNapisane: 20 sty 2019, 22:54
przez piotrck
znudziły się mi moje oryginalne troperoskie , wsadził bym coś niezniszczalnego z Et 38 jak w standardzie. Coś możecie polecić ?.........oczywiście aluminiowe

Re: Koła Z Patrola

PostNapisane: 21 sty 2019, 01:19
przez Jake
piotrck napisał(a):znudziły się mi moje oryginalne troperoskie , wsadził bym coś niezniszczalnego z Et 38 jak w standardzie. Coś możecie polecić ?.........oczywiście aluminiowe

Jak ma byc alu i ET38 (co dla mnie wcale oczywiste nie jest xD) to masz do wyboru cała game felg z Troopera/Montereya/Frontery A/Frontery B i Opla Combo.
Bedzie pasowac tez wiekszosc z Patrola, Pajero, i Land Cruisera/Hiluxa/4Runnera (rozstaw 6x139,7.) To ma byc R15, R16, R17?
No i nie co ladne co ladne, tylko co sie komu podoba. Mozliwie proste czy wydziwiane? Masywne, delikatne? 3,4,5,6 ramienne, szprychowe?

Re: Koła Z Patrola

PostNapisane: 21 sty 2019, 08:19
przez piotrck
R16 jakieś niezniszczalne lub prawie niezniszczalne . obecnie co mam, już mi dwie sztuki popękały

Re: Koła Z Patrola

PostNapisane: 21 sty 2019, 08:42
przez korf
Stosunkowo tanie (z uwagi na dyskusyjną estetykę), z Patrola, 16x8, ET5, nie wiem na jakie nakrętki

https://www.olx.pl/oferta/felgi-aluminiowe-16-nissan-patrol-139-7-x-6-sprzedam-CID5-IDxCIZH.html#20291fdc3c

Mi się nie podobają, ale widziałem je na jednym długim, szarym Montereyu i prezentowały się przyzwoicie.
W razie uszkodzenia dokupisz w rozsądnych pieniądzach.

Re: Koła Z Patrola

PostNapisane: 21 sty 2019, 13:15
przez pocieszny
Jake napisał(a):
pocieszny napisał(a):w 60 były RD28T bum diesel 2,8 z turbiną 116KM
TD42 diesel 4,2 w róznej komplementacji 116KM, 120KM oraz 126 kucy
TB42 oraz TB42e (s) benzyna 4,2 o mocy 175-220kucy (gaźnik/wtrysk)
TD42T (1T 3T) 145KM oraz 160KM
oraz biały kruczek TB28T dostępny chyba tylko 88/89 roku)

Patrzac po ogłoszeniach to wszystko poza RD28T jest w PL białym krukiem. TD42 jeszcze jeszcze sie zdarza, ale niezbyt czesto i 2/3 ogloszen to auta po swapie, pierwotnie majace 2.8. Swoja droga smutne jest, ze ten silnik mimo sporo wiekszej pojemnosci ma niemal identycznie niska moc. Mam swiadomosc, ze niezawodnosc jest znacznie wyzsza od 2.8, lecz wciaz... Benzynowych Patroli to jeszcze nie widziałem...
A czym w ogole jest TB28T??
Ostatnio kolega dal mi pojezdzic Y60 i jakos tak niepokojaco zaczely mi sie podobac. xD

mam 4,2 ze 126 kucami i serio nie ma porównania do RD28T po 1 ten silnik jedzie niezależnie od obrotów i biegu wrzuconego, 1 biegu w zasadzie nie używasz nawet na duzych kołach bo nie ma po co (technicznie w terenie tak, na drodze bez sensu) w tym aucie nie ma znaczenia ile masz koni :)21 ważne jaki moment obrotowy i jak nisko umiejscowiony, TD42 ma max moment od 1400 czy 1800rpm :)21 RD28 chyba od 3500 :)21 taka mała różnica, fakt ze względu na ciężkie koło zamachowe TD42 nie przyśpiesza (0-100km/h jakieś 16s ale z lawetą 3,5tony 0-100km/h 17s :)21 tak że tak) no i zużycie paliwa w silniku TD42 na kołach 35 cali jest jakieś 4 litry mniejsze niż w RD28T ;)
TD42 i SD33 to najlepsze diesle które nissan wsadzał do terenówek, to są silniki z autobusów i małych ciężarówek idealnie sprawdzające się w terenowym aucie :)2
silnik TB28T to 2,8 benzyna z turbiną, silnik wychodził tylko na rynek bliskowschodni ale jeździ pięknie :)2 popatrz sobie w sieci jest dużo patroli z silnikiem ze skyline RB25det, jeździ to tak samo :)21

Re: Koła Z Patrola

PostNapisane: 21 sty 2019, 13:55
przez Jake
pocieszny napisał(a):
Jake napisał(a):
pocieszny napisał(a):w 60 były RD28T bum diesel 2,8 z turbiną 116KM
TD42 diesel 4,2 w róznej komplementacji 116KM, 120KM oraz 126 kucy
TB42 oraz TB42e (s) benzyna 4,2 o mocy 175-220kucy (gaźnik/wtrysk)
TD42T (1T 3T) 145KM oraz 160KM
oraz biały kruczek TB28T dostępny chyba tylko 88/89 roku)

Patrzac po ogłoszeniach to wszystko poza RD28T jest w PL białym krukiem. TD42 jeszcze jeszcze sie zdarza, ale niezbyt czesto i 2/3 ogloszen to auta po swapie, pierwotnie majace 2.8. Swoja droga smutne jest, ze ten silnik mimo sporo wiekszej pojemnosci ma niemal identycznie niska moc. Mam swiadomosc, ze niezawodnosc jest znacznie wyzsza od 2.8, lecz wciaz... Benzynowych Patroli to jeszcze nie widziałem...
A czym w ogole jest TB28T??
Ostatnio kolega dal mi pojezdzic Y60 i jakos tak niepokojaco zaczely mi sie podobac. xD

mam 4,2 ze 126 kucami i serio nie ma porównania do RD28T po 1 ten silnik jedzie niezależnie od obrotów i biegu wrzuconego, 1 biegu w zasadzie nie używasz nawet na duzych kołach bo nie ma po co (technicznie w terenie tak, na drodze bez sensu) w tym aucie nie ma znaczenia ile masz koni :)21 ważne jaki moment obrotowy i jak nisko umiejscowiony, TD42 ma max moment od 1400 czy 1800rpm :)21 RD28 chyba od 3500 :)21 taka mała różnica, fakt ze względu na ciężkie koło zamachowe TD42 nie przyśpiesza (0-100km/h jakieś 16s ale z lawetą 3,5tony 0-100km/h 17s :)21 tak że tak) no i zużycie paliwa w silniku TD42 na kołach 35 cali jest jakieś 4 litry mniejsze niż w RD28T ;)
TD42 i SD33 to najlepsze diesle które nissan wsadzał do terenówek, to są silniki z autobusów i małych ciężarówek idealnie sprawdzające się w terenowym aucie :)2
silnik TB28T to 2,8 benzyna z turbiną, silnik wychodził tylko na rynek bliskowschodni ale jeździ pięknie :)2 popatrz sobie w sieci jest dużo patroli z silnikiem ze skyline RB25det, jeździ to tak samo :)21

Jakbym kiedys zawital w Twoje strony, to pokazalabys jak Patrol z 4.2 jezdzi? :D