Jake napisał(a):pocieszny napisał(a):w 60 były RD28T bum diesel 2,8 z turbiną 116KM
TD42 diesel 4,2 w róznej komplementacji 116KM, 120KM oraz 126 kucy
TB42 oraz TB42e (s) benzyna 4,2 o mocy 175-220kucy (gaźnik/wtrysk)
TD42T (1T 3T) 145KM oraz 160KM
oraz biały kruczek TB28T dostępny chyba tylko 88/89 roku)
Patrzac po ogłoszeniach to wszystko poza RD28T jest w PL białym krukiem. TD42 jeszcze jeszcze sie zdarza, ale niezbyt czesto i 2/3 ogloszen to auta po swapie, pierwotnie majace 2.8. Swoja droga smutne jest, ze ten silnik mimo sporo wiekszej pojemnosci ma niemal identycznie niska moc. Mam swiadomosc, ze niezawodnosc jest znacznie wyzsza od 2.8, lecz wciaz... Benzynowych Patroli to jeszcze nie widziałem...
A czym w ogole jest TB28T??
Ostatnio kolega dal mi pojezdzic Y60 i jakos tak niepokojaco zaczely mi sie podobac. xD
mam 4,2 ze 126 kucami i serio nie ma porównania do RD28T po 1 ten silnik jedzie niezależnie od obrotów i biegu wrzuconego, 1 biegu w zasadzie nie używasz nawet na duzych kołach bo nie ma po co (technicznie w terenie tak, na drodze bez sensu) w tym aucie nie ma znaczenia ile masz koni
ważne jaki moment obrotowy i jak nisko umiejscowiony, TD42 ma max moment od 1400 czy 1800rpm
RD28 chyba od 3500
taka mała różnica, fakt ze względu na ciężkie koło zamachowe TD42 nie przyśpiesza (0-100km/h jakieś 16s ale z lawetą 3,5tony 0-100km/h 17s
tak że tak) no i zużycie paliwa w silniku TD42 na kołach 35 cali jest jakieś 4 litry mniejsze niż w RD28T
TD42 i SD33 to najlepsze diesle które nissan wsadzał do terenówek, to są silniki z autobusów i małych ciężarówek idealnie sprawdzające się w terenowym aucie
silnik TB28T to 2,8 benzyna z turbiną, silnik wychodził tylko na rynek bliskowschodni ale jeździ pięknie
popatrz sobie w sieci jest dużo patroli z silnikiem ze skyline RB25det, jeździ to tak samo