Macie racje ale nie do końca
To dokładnie jest kontrolka kierunkowskazów w przyczepie, wiele krajów Europy wymaga takiej sygnalizacji Niektóre auta maja taka kontrolke seryjnie na desce (np. Frontera),
Te które nie maja podczas montazu haka np. w Niemczech musiały miec takowa dołożoną. I nie jest to zadna dodatkowa instalacja, kierunki w gniezdzie haka sa najzwyklej w swiecie podłaczone razem z kierunkami w samochodzie. Rozni sie jedynie przerywacz kierunkowskazów, który oprócz 3 standardowych styków, ma 4 - podłaczone wlasnie do tej kontrolki. W przerywaczu jest układ elektorniczny który mierzy natężenie płynącego pradu. Jesli obicazenie jest tylko 2x21W (sam samochód) to kontrolka po wlaczeniu kierunku mignie raz i sie wyłaczy, jesli mamy dopiętą przyczepe, obciązenie 3x21W, kontrolka bedzie sygnalizować prace kierunków przyczepy. Po wlaczeniu swiatel awaryjnych z przepa lub bez pryczepy - bedzie zawsze migac. (4x21W lub 6x21W obciazenia). Sens jej istnienia jest taki, ze gdy przepali sie kierunek w aucie kierunki zaczna migac szybciej (zostaje obciazenie 1x21w), gdy przepali sie zarowka w przyczepie kierunki migaja normalnie (obciazenie 2x21W), dzieki kontrolce zawsze wiemy o ewentualnym przepaleniu zarowki w przyczepie lub wadliwym kontakcie na wtyczce .
Schemat podłaczenia przerywacza 4-pinowego wyglada tak: