Lift Zawieszenia

Wykonałeś coś nietypowego przy swoim samochodzie lub planujesz przeróbki przy samochodzie a nie wiesz jak się za to zabrać?

Re: Lift 2" 96'

Postprzez Serg » 09 kwi 2009, 23:06

Jezeli jezdze na wygiby to przy wykrzyzach rzeczywiscie amorkow zabraknie, wiec lepiej je wymienic.
Do codziennie jazdy po asfalcie pewnie nie trzeba byloby ich zmieniac.
Wersja tansza to dorobienie dystansow pod sprezeny, tylko ze zeby dobrac odpowiedniej jakosci material to koszt ~300 za komplet.
Wiec wole to zrobic porzadniej - wymieniajac cale sprezyny przy nie wielkiej roznicy w cenie, a tutaj nie ma co oszczedzac przy wygibach ;)

Co do przodu licze sie z tym, z opisow innych nie robi sie az tak twardo zeby od razu rozgladac sie za kaskiem ;)
Na przodzie jak narazie widze tylko taki sposob podniesienia.
Isuzu Monterey 3.1 LTD, +2", KL78 32", EGR, Superwinch, Safari, ARB
Avatar użytkownika
Serg
Moderator
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 paź 2008, 09:46

Re: Lift 2" 96'

Postprzez Serg » 12 kwi 2009, 17:19

Teraz pytanie Dobinsons, Ome, IronMan, Rancho czy cos innego ?
http://www.dobinsons.pl/?id=448
Isuzu Monterey 3.1 LTD, +2", KL78 32", EGR, Superwinch, Safari, ARB
Avatar użytkownika
Serg
Moderator
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 paź 2008, 09:46

Re: Lift 2" 96'

Postprzez croochy » 20 sty 2010, 20:59

i jak kwestia amorków?


dobrałeś coś ? czy jeździsz na dedykowanych?

Jak sprężyny mocno siadły?
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Lift 2" 96'

Postprzez Serg » 21 sty 2010, 21:23

croochy napisał(a):i jak kwestia amorków?


dobrałeś coś ? czy jeździsz na dedykowanych?

Jak sprężyny mocno siadły?

Nie wymienialem jeszcze, poki co te oryginalne jeszcze trzymaja (sprezyny tez). Pojawila sie opcja zamowienia zestawu Calmini, rozwiazujemy ta kwestie, bo oczywistym jest, ze graty zakupuje za oceanem. U nas wiadomo jak winduja ceny.
Isuzu Monterey 3.1 LTD, +2", KL78 32", EGR, Superwinch, Safari, ARB
Avatar użytkownika
Serg
Moderator
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 paź 2008, 09:46

Re: Lift 2" 96'

Postprzez croochy » 21 sty 2010, 21:29

a jaki orientacyjnie koszt takiej przyjemności?
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Jak podnieś troop-a na zawieszeniu nie na budzie

Postprzez gabiii5 » 04 lut 2010, 18:20

witam wszystkich kolegow!!!!! na temat oszustw cos wiem!!!! sam kupilem tropka z gorzowa wlkp od pani ktura twierdzila ze silnik jest po remoncie. auto bylo nie na chodzie w momencie kupna.podobno byla uszkodzona pompa wtryskowa,wiec opuscila na naprawe i KUPILEM.dalem auto do mechanika i ????? USTERKI!!!! zle ustawiony rozrzad,peknieta szklanka popychaczy zaworow polamana klawiatura zaworow. pekniety tlok.czyli silnik po remoncie!!!! acha panewki walka rozrzadu do wymiany. wiec naprawa tego silnika to duzy koszt. wiec kupilem drugi motor. moze teraz bedzie chodzil. auto bardzo ladne nie zniszczone . ALE!!!! nie znalem sie na tych samochodach . do teraz!!!! KRUTKIE PODSUMOWANIE!!! pania z gorzowa gdybym teraz spotkal na ulicy to dalbym jej w zeby. chociaz nie jestem damskim bokserem. dzwonilem setki razy do niej . jak kula w plot. nie odbiera. z innych tel prubowalem i to samo. ale mimo to KOCHAM ten samochod bo on nie jest niczemu winny. moja zona slyszac GORZOW WLKP dostaje nerwicy. WSSTRZEGAJCIE SIE CZAROWNICY Z GORZOWA WLKP!!!!!! :evil: jestem bardzo zly sam na siebie ze BLONDYNKA tak mnie oszukala. ALE TO ZYCIE :) :) :)
gabiii5
 
Posty: 10
Dołączył(a): 13 gru 2009, 23:04

Re: Jak podnieś troop-a na zawieszeniu nie na budzie

Postprzez qmulus » 04 lut 2010, 18:47

mozesz oddac sprawe do sadu.
qmulus
 
Posty: 89
Dołączył(a): 08 lut 2009, 22:54
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

Lift Zawieszenia

Postprzez croochy » 06 maja 2010, 17:21

Witam

W dzisiejszym kąciku zrób to sam skrócony opis wymiany zawieszenia (amortyzatorów i sprężyn) w Oplu Monterey

Do wymiany będizemy potrzebowali zestaw kluczy (zarówno nasadki jak i płaskie)

2x19
2x17
1x14
1x27
1x22
mały Mors
Szczotka druciana
młotek
Ścisk do sprężyn
jakies podpórki
Przydatne sa róznego rodzaju przedłużki do kluczy
preparaty penetrująco smarujące

Do założe mamy taki o to kpl
Obrazek

Montaż dokonany był na podnosniku kolumnowym

1. Oczyszczamy wszystkie sruby które mamy do odkręcenia, wskazane jest zapryskanie Rostt Offem lub tez innym preparatem w stylu WD-40

2. W drugim punkcie postanowiłem podkrecić drążki skrętne
Podnosimy auto i przy pomocy klucza 27 - w moim przypadku nasadka + metrowa grzechotka i kręcimy

w mnie wartością wyjściową tzn wysokoscią od krawędzi blotnika do podłoża było 90 cm

Nie liczyłem obr tylko mając taką mozliwość opuszczałem auto i mierzyłem przy wartości 93 cm postanowiłem zająć się wymiana tylnego zawieszenia

3. Drążek panharda

- pierszą czynnością było odkreceni drazka panharda od uchwytu przy ramie i przykręcenie nowego uchwytu

Śruba A - 2x 17
Śburba B - 2x 19
Obrazek

Na razie nie przykręcamy drążka bo może przeszkadzać.

Obserwacje:
Wspornik nie budzi zaufania, wchodzi ładnie w rame, otwory pasują, jednak blacha z której jest wykonany nie jest zbyt moca wg mnie. Dodatkowo jest problem, tuleja w drazku będzie wymagała podszlifowania ponieważ uchwyt nie rozegnie sie ne tye szeroko.

3. Demontaż amortyzatora tylnego (jedna strona) potrzebna rózna kombinacja kluczy 19 (nasadki i płaskie)

Obrazek

Na początku odkręcamy amortyzator od mostu B , śruba mocująca jest przyspawana do obudowy mostu więc nie ma broblemu. Śruba jest drobno zwojna wiec raczej jej nie ukrecimy.
Do zdjęcia amortyzatora przydatna bedzie łyżka do opon

Kolejny krokiem jest odkręcenie śruby A tu musicie pokombinowac, lekko nie jest, ale się da :)21
Po odkręceniu drugiej śruby amorek ładnie wychodzi w dół
Przydatna jest druga osoba :)2

4. Wymiana sprężyn

Po odkręceniu amorka mam dobre podejście ze ściskiem do sprężyn.

DLaczego ścisk?
U mnie po odkręceniu amorka most wcale nie opadł w dół, możliwe ze to dlatego że nie odkręcałem łącznika stabilizatora i na nim sie trzymał ( nie próbowałem go odkecac więc nie wiem jak się przedstawi sytuacja po jego demontażu)

Ze sciskiem podchodzimy od przodu auta

Spręzyne najlepiejs ścisnąc w miejscu zaznaczonym
Obrazek

Skręcamy ścisk (u mnie był to klucz 22) i wyjmujemy sprężyne
W górnym mocowaniu jest guma potrzebna nam do nowych spręzyn ( o ile nie kupilismy nowych)

Oczyszczamy gniazdo na moście z syfu

Uwaga sprawa dość istotan przyjzyjcie się na kształt zakończeń sprężyn
Koniec z "gęstszą" liczbą zwoi idzie do góry!!

W gniedzie na moście jest jest wyprofilowanie jak ma wejść sprężyna, jak pomacacie mocowanie złapiecie o co chodzi.

Warto nową spręzyne złapać w ten sam sposób jak starą.
Wkładamy nową spręzyne i rozkręcamy ścisk.

Obserwacje:
Nowe spręzyne sa podobnej długości jak stare, jednak sa z dużo grubszego drutu.

5. Montaż nowego amorka

Amortyzator montujemy najpierw w górne mocowanie potem w dolne, harmonijka do góry

Wszystko skręcamy

6. Druga strona

Powtarzamy punkty 3,4,5

7. Przykręcamy drazek panharda

Tu pojawia się problem, dostarczone przez producenta mocowanie jest lekko przywąskie w czesci w której montuje się drążek, rozklepywanie mocowania na nie wiele się zda. Ja postanowiłem zeszlifowac tuleje, jednak nie należy szlifowac zbyt mocno żeby nie była za luźna.

Po dopasowaniu skręcamy wszystko, sprawdzamy podokręcanie śrub.

Obserwacje
U mnie wartością wyjściową było 86 cm od krawędzi błotnika do podłoża
Po zamontowaniu sprężyn 94 cm 8)

8. Demontaż przednich amortyzatorów

Tu niestety w przeciwieństwie do tylnego zawieszenia musimy zdjać koło.
Zdejmujemy koło.

Obrazek

Najpierw odkręcamy górne mocowanie amorka (szpilka) A

Potrzebny będzie nam klucz płaski/oczkowy 14 oraz mały Mors.

Morsem łapiemy za spłaszczoną czesc szpilki i odkręcamy. Istnieje duże prawdopodobieństwo że będzie to trudna czynnosc :)21
W celu usprawnienia pracy nacinamy nakrętke szlifierką (pod kątem \) nakrętka nagrzewa się, po obstukaniu młotkiem odkręca się bez najmniejszego problemu.

Wyjmujemy szpilke z uchwytu, przydatne sa różnego rodzaju łyzki, łapki i inne narzędzie które moga nam posłuzyć za podkładki.

Następnie odkręcamy dolne mocowanie na wahaczu B

Potrzebne będa dwa klucze 17
Wyciągamy śrube, wyjmujemy amorek do góry.

Obserwacje:
Dużo łatwiej jest najpierw zdjąc amorek z górnego mocowania!!
W przypadku odwrotnej kolejności, amortyzator blokuje się nam o stablizator i przegub

9. montujemy nowy amorek, najpierw dół, potem góra. Gumki dołaczone do amorka pasują w otwór w górnym mocowaniu :)2

Na góre i dół potrzebny jest klucz 17, na góre przydatny jest tez Mors

Sprawdzamy czy wszystko podokręcaliśmy !!

Obserwacje:
Nie bawcie się nowym amorkiem rozciągając go i ściskajac, bo będzie duzy problem żeby go potem ścisnąc do założenia :)21

10. Przy okazji możemy wykonac inspekcje łozysk i innych elementów

11. Zakładamy koła, opuszczamy auto i dokrecamy nakretki jeżeli ktos posiada klucz dynamometryczny to dla felg aluminiowych w montereyu jest to 120 Nm

12. Pozostaje nam ustawienie wysokości przedniego zawieszenia

Ja ustawiłem równo przód z tyłem na 94 cm od krawedzi błotnika do podłoża

Na spokojnie z przerwami na kawe, papieroska około 2-3 godzin



Pierwsze wrażenia z jazdy

Auto bardziej się przechyla w zakretach, bynajmniej tak jest to odczuwalne, uczucie to w przyszłosci u mni ewyeliminują felgi z minusowym ET

Pierwsze próby terenowe, auto jest sztywniejsze, pozwala na jazde z większa prędkościa po dużych dziurach
Nic nie dobija na wybojach (wczesniej dobijala spręzyna)

Teraz można nawet skakać i nic nie tłucze :)21 Testowane 8)

prowadzi się dosć pewnie, jednak trzeba się przyzwyczaic do przechyłów bocznych :)21

po przejechaniu kilku km wybojami amortyzatory się napompowały i auto lepiej sie trzyma.


Mam nadzieje że komus pomoże
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Lift 2"

Postprzez hassan » 06 maja 2010, 18:27

świetna robota :)2

dziękujemy za zajebisty manual :D
był: Opel Monterey A 3.1 LTD '96, 265/75/16 BFG AT, +2" Lovells
jest: VW Transporter T3 Syncro

nigdy nie mów nigdy...
Avatar użytkownika
hassan
 
Posty: 599
Dołączył(a): 31 paź 2008, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lift 2"

Postprzez wojtek1981 » 06 maja 2010, 18:54

a przewód hamulcowy wymieniałeś ten co idzie od ramy do mostu ( giętki kawałek ) jak obniżyłeś drążek to zwiększy się ruch mostu w dół , to nie urwie tego przewodu , bo amorki są też o dłuższym skoku .
wojtek1981
 
Posty: 217
Dołączył(a): 23 gru 2008, 23:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Lift 2"

Postprzez croochy » 06 maja 2010, 21:12

LIft TM jest zgodny ze specyfikacją TUV nic więcej nie trzeba zmieniać :)2
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Lift 2"

Postprzez kugel » 04 cze 2010, 22:23

A ja znalazłem ciekawy sposób ( :lol: ) na lift zawieszenia ... W prawdzie to nie tropek , ale może sie komuś :?: przyda. ;)
00036449.jpg
00036449.jpg (114.3 KiB) Przeglądane 23392 razy
Avatar użytkownika
kugel
 
Posty: 385
Dołączył(a): 28 mar 2009, 00:11
Lokalizacja: Usa

Re: Lift 2"

Postprzez croochy » 04 cze 2010, 22:43

kuszaca propozycja :)21
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

lift 7 cali

Postprzez Wieża30 » 05 gru 2010, 19:35

Wieża30
 
Posty: 380
Dołączył(a): 07 gru 2009, 18:42

Re: lift 7 cali

Postprzez skiczu » 05 gru 2010, 20:39

Ciekawy jestem czy nie ma problemu z przeniesieniem napędu. Poza tym ciekawie rozwiązano system dźwigni dla drążka skrętnego na wahacz.
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: lift 7 cali

Postprzez croochy » 06 gru 2010, 11:14

pytanie co do ma na celu

prześwit pod grucha mostu został taki sam
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: lift 7 cali

Postprzez kugel » 06 gru 2010, 12:00

:? ... ale łatwiej jest w byle zakręt na dwóch kołach wchodzić :lol:
Avatar użytkownika
kugel
 
Posty: 385
Dołączył(a): 28 mar 2009, 00:11
Lokalizacja: Usa

Re: lift 7 cali

Postprzez max667 » 06 gru 2010, 12:03

pytanie co do ma na celu

można jeździć po większych strumykach bez obaw że przemoczy się skarpetki :twisted: ?
Obrazek
ISUZU TROOPER '90 2,8 TDI
Avatar użytkownika
max667
 
Posty: 123
Dołączył(a): 09 lip 2010, 22:18
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: lift 7 cali

Postprzez Wieża30 » 06 gru 2010, 16:39

tak tylko to dodałem może ktoś z was odwarzy się coś takiego zamocować :lol: :shock: :?
Wieża30
 
Posty: 380
Dołączył(a): 07 gru 2009, 18:42

Re: lift 7 cali

Postprzez kugel » 06 gru 2010, 16:53

Zawsze to jakiś sposób , w sumie rozwiązanie ciekawe , ale jak dla mnie , to troszkę masakrycznie wyglądają te wszystkie " patenty " posklecane na śruby :roll: .
Avatar użytkownika
kugel
 
Posty: 385
Dołączył(a): 28 mar 2009, 00:11
Lokalizacja: Usa

Re: lift 7 cali

Postprzez croochy » 06 gru 2010, 18:13

to już lepiej i bardziej wydajnie zrobić SAS
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: lift 7 cali

Postprzez Wieża30 » 06 gru 2010, 21:50

no masz racje , niema jak to mosty
Wieża30
 
Posty: 380
Dołączył(a): 07 gru 2009, 18:42

Re: lift 7 cali

Postprzez croochy » 06 gru 2010, 22:15

jeszcze na zwolnicach :twisted:
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: lift 7 cali

Postprzez skiczu » 06 gru 2010, 23:05

Spotkaliście może jakieś mosty ze zwolnicami pasujące do starego Troopka?
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: lift 7 cali

Postprzez croochy » 06 gru 2010, 23:26

bez rzeźby to chyba nic nie pasuje ;)
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pomysły, Porady, Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości