Strona 10 z 14

Re: monterey rs

PostNapisane: 15 maja 2017, 20:46
przez pocieszny
zaraz foch będzie :)21

Re: monterey rs

PostNapisane: 15 maja 2017, 21:37
przez Quentil
Widziałem zaraz po utworzeniu tematu ale odechciało mi się odpowiadać :)21

Re: monterey rs

PostNapisane: 15 maja 2017, 22:26
przez PiotrR
Koledzy wyluzujcie.Problem dysortografia i dysekcji jest znacznie szerszy niż by wam się wydawało, naśmiewanie się niczego nie zmieni.
Jak ci siadły sprężyny to oddaj do kowala rozciągnie ile chcesz, nie utwardzaj bo straci wykrzyż,
tak będzie najtaniej. Można od długiego fabryczne nie są twarde.
PS. W trakcie pisania tego postu 7x włączył się korektor błędów też jestem DYS.

Re: monterey rs

PostNapisane: 16 maja 2017, 07:01
przez pocieszny
też jestem, ale przeglądarka ma słownik, ja uważam, czytam ze 2 razy co pisze potem poprawiam, wiadomo zdarzy się, że nie zauważę ale czytam jeszcze po dodaniu i edytuje ;)
a nie ch.. tam bedzie jak bedzie :)21 zresztą sądząc po wypowiedzi kolegi to raczej sądził że dostanie odpowiedź o sprężynach za 10pln :)21

Re: monterey rs

PostNapisane: 16 maja 2017, 09:29
przez misio1989
misio1989 napisał(a):cześć czy ktoś wie jakie sprezyny mozna wsadziś na tył w 3 dzwiowym rs ???????

Re: monterey rs

PostNapisane: 16 maja 2017, 09:36
przez misio1989
nie za 10 zł ! szukałem odpowiedzi ,na pytanie a nie wyśmiewania sie . robię całkowitą rekonstrukcję a mam zmeczone sprężyny .
ale ok widze fachową pomoc dzieki :)

Re: monterey rs

PostNapisane: 16 maja 2017, 09:56
przez pocieszny
na dokładną odpowiedź trzeba dokładnego pytania, nie napisałeś jakie koła, co chcesz autem robić, a oczekujesz odpowiedzi z kryształowej kuli ;)

jaka masa, co chcesz autem robić, jakie koła, no i przede wszystkim jakie zamierzasz zakupić do tego amortyzatory ;)

Re: monterey rs

PostNapisane: 16 maja 2017, 19:56
przez misio1989
tylko 3 cm potrzebuje a moje stare są siedniete :)


a jak sie robi te sławne wychyły ???

Re: monterey rs

PostNapisane: 16 maja 2017, 23:09
przez PiotrR
Wychyły = wy krzyże to możliwość krzyżowania osi Np prawy przód w dole prawy tył w górze. To najważniejsze cecha samochodu terenowego, stały kontakt kół z podłożem. Monterey z przodu ma 55cm i tego nie zmienisz. Wszelkie próby podcinania od boi , podkładek pod sworznie i inne czary kończą się utratą zbieżności. Z tyłu fabryka dała około 70cm, jak trochę porzeźbisz z mocowaniem Pan harda i wysokością sprężyn oraz z skokiem amortyzatorów to dojdziesz do 100 cm.

Re: monterey rs

PostNapisane: 17 maja 2017, 11:17
przez misio1989
dzieki za konkretną odpowiedz pokombinować z tyłem to znaczy bardziej wypionować amortyrzatory i dać wiekszę sprerzyny ???? czy jak to mam zrozumieć

Re: monterey rs

PostNapisane: 17 maja 2017, 12:05
przez pocieszny
dłuższe sprężyny o innej miękkości, najlepiej progersywne, dłuższe amortyzatory o wiekszym skoku
u mnie tył lata prawie 130 :)21

Re: monterey rs

PostNapisane: 17 maja 2017, 14:25
przez misio1989
a z czego dałeś amorki i sprężyny ??? jeśłi to nie tajemnica
:D

Re: monterey rs

PostNapisane: 17 maja 2017, 17:57
przez miras7
pocieszny napisał(a):...
u mnie tył lata prawie 130 :)21

Poka fote z miarką w ręku bo nie wierzę

Re: monterey rs

PostNapisane: 18 maja 2017, 07:28
przez pocieszny
foty nie mam, springi Polspring amory Koni Raid
lift jakeś 2-3 cale

Re: monterey rs

PostNapisane: 18 maja 2017, 21:14
przez PiotrR
O ile ruszyłeś Pan-harda,jakie odboje ile cm, jaki skok amortyzatorów.

Re: monterey rs

PostNapisane: 18 maja 2017, 21:37
przez pocieszny
odboje seryjne, bo dolne odbicie amora jak w serii, panhard nie pomne, ale policzyć z twierdzenia pitagorasa prosto można ;)
skok amortyzatora jest większy niż w serii o 5cm, sprężyna w stanie wolnym wyższa od oryginału o ponad 10 cm, pod obciążeniem daje jakieś 2-2,5 cala liftu

Re: monterey rs

PostNapisane: 18 maja 2017, 22:26
przez PiotrR
Założyłem odboje z jakiegoś dostawczaka chyba ciut za długie. Amortyzatory z tyłu Amada skok 19 cm za mięknie jak dla mnie. Sprężyny Iron man + 2'' + 200kg za twarde . Pan hard 8 cm w górę na moście. Wy krzyż jak jedziesz szybko tak powyżej 15km/h to wszyscy mówią że zaje....,y jak stanie to 30 cm różnicy potrafi mnie uwięzić, chyba za twarde sprężyny.

Re: Lift 2"

PostNapisane: 20 wrz 2017, 15:42
przez piotrck
Ktoś coś o sprężynach EFS .......moje dobinsony +100kg nie dają rady w załadowanym aucie i tak sobie kombinuje z sprężynami +250 kg EFS
i też zastanawiam się nad wzmocnionymi amorami EFS .......nic się nie dzieje z amadami u mnie ale jednak są jakieś takie .......nijakie

Re: Lift 2"

PostNapisane: 20 wrz 2017, 20:59
przez PiotrR
+200 kg Iron mana spełnia swoje zadanie aż za bardzo. Zbyt sztywny na pusto i gorszy wykrzyż. Sześć lat nic nie przysiadły.

Re: Lift 2"

PostNapisane: 25 wrz 2017, 17:03
przez piotrck

Re: Lift 2"

PostNapisane: 25 wrz 2017, 19:33
przez FFK
Nie będzie się wycierało w miejscu styku ze sprężyną?
U nas jeden gość coś takiego wrzucił do parcha, szybko zdemontował.

Re: Lift

PostNapisane: 27 wrz 2017, 19:53
przez mcgiver
podniesienie przodu na drążkach o 20-30mm chyba nie wpłynie jakoś mega destrukcyjnie na przeguby?
jak robicie lift tyłu? rozciagacie sprężyny czy dajecie podkładki, czy zmieniacie spręzyny na dłuzsze?
chcę podnieść auto o 20-30mm max 1,5"
budy nie chce ruszać.

Re: Lift

PostNapisane: 27 wrz 2017, 21:47
przez Gocu
Podkładki pod sprężyny. Na opony-4x4.pl mają do Troopera

Re: Lift

PostNapisane: 27 wrz 2017, 21:58
przez mcgiver
Gocu napisał(a):Podkładki pod sprężyny. Na opony-4x4.pl mają do Troopera

próbował ktoś rozciągać seryjne springi przez obróbkę termiczną?
znam warsztat w okolicy który robi takie usługi.

Re: Lift

PostNapisane: 28 wrz 2017, 08:39
przez pocieszny
bez sensu, popracuje rok i siądzie bardziej niż jest, sprężyny same w sobie nie są takie drogie :)2
a te co masz teraz nowe to one nie są :)21