Strona 1 z 2

Swap 6VD1 na silnik Opla / GM

PostNapisane: 16 lut 2020, 19:59
przez Jake

Re: Ciekawe ogłoszenia

PostNapisane: 16 lut 2020, 21:33
przez Legend
haha ten silnik byłby dobry jako generator do ładowania akumulatorów w hybrydzie hehe, może jak ktoś kupi to przerobi na elektryka? ;-)

Re: Ciekawe ogłoszenia

PostNapisane: 17 lut 2020, 13:53
przez pocieszny
w tej samej cenie bierzesz V6 z Vectry i wsadzasz plug&play ze skrzynią z froty 2,2
do przerobienia 1 łąpa silnika i belka pod skrzynie (przesunięcie) nawet wały zostają seryjne
troche zabawy z elektryką i jazda

co nie zmienia faktu bezsensowności zmiany 3,2 na coś co nie ma przynajmniej 230 kucy :)21
zastanawiam się czy 3,7V6 z jeepa by się zmieścił z automatem :)21 :)2
400Nm i 230Km robiło by w tym autku robote chyba nawet lepszą niż 3,5, spalania podobne :)21

Re: Ciekawe ogłoszenia

PostNapisane: 17 lut 2020, 17:12
przez Legend
może zadam głupie pytanie, a V6 to w vectry c? Nie da się tego połączyć ze skrzynią od Monterey'a?

Re: Ciekawe ogłoszenia

PostNapisane: 17 lut 2020, 20:15
przez pocieszny
ze skrzynką od froty jest plug&play wszytko pasuje, nie trzeba żadnych flansz czy adapterów
pasują w zasadzie wszytkie Vki 2,5 i 3,0
2,5 ma immo i kompa na silniku więc odpadają kombinacje z elektryką

Re: Ciekawe ogłoszenia

PostNapisane: 17 lut 2020, 21:36
przez Legend
to jakiś kierunek, żeby ożywić trupiszcza. W Vkach z plaskaczy trza jakieś przeróbki miski robić, aby na zjazdach/podjazdach nie brakowało smarowania?

Re: Ciekawe ogłoszenia

PostNapisane: 17 lut 2020, 21:46
przez Jake
Legend napisał(a):to jakiś kierunek, żeby ożywić trupiszcza. W Vkach z plaskaczy trza jakieś przeróbki miski robić, aby na zjazdach/podjazdach nie brakowało smarowania?

Przede wszystkim trzeba przerobic miski zeby mijały się z przednim mostem.
Silniki Isuzu 3.1/3.2 to inny dzwon niz silniki Opla 2.0/2.2/2.2D/2.5V6/3.0V6
Skrzynia z Froty jest niemal identyczny i pasuje dzwonem do silnika - taniej kupic i wymienic skrzynke niz rzezbic flansze do isuzowej.
Kwestia czy taki swap - na mniejsza pojemnosc i mniej trwaly silnik ma sens. Co innego we frocie gdzie zamiast 2.2 R4 wsadzamy 3.0 V6. Ale w Trooperze? Troopery to w USA swapuja głownie na V8 XD

Re: Ciekawe ogłoszenia

PostNapisane: 17 lut 2020, 22:38
przez Legend
skąd wiadomo, że miska w tej v z vectry wychodzi na wysokości mostu? sprawdzałeś to?

temat mnie o tyle interesuje, ze kupiłem znów monterey'a...tyle, że z wysranym motorem ;-0

no v8 z toyoty byloby w sam raz.

Re: Ciekawe ogłoszenia

PostNapisane: 17 lut 2020, 22:45
przez Jake
Legend napisał(a):skąd wiadomo, że miska w tej v z vectry wychodzi na wysokości mostu? sprawdzałeś to?

temat mnie o tyle interesuje, ze kupiłem znów monterey'a...tyle, że z wysranym motorem ;-0

no v8 z toyoty byloby w sam raz.

Ja nie, bo nie lubie silników Opla. Ale na forum Frontery niektorzy zrobili z tego magistra:
http://forum.opelfrontera.pl/viewtopic. ... 30&t=12954
http://forum.opelfrontera.pl/viewtopic. ... 25&t=16794

A co martwego kupiles? 3.0? 3.2? 3.5?

Re: Ciekawe ogłoszenia

PostNapisane: 17 lut 2020, 23:11
przez Legend
o matko, prawie 30 stron - fajne kompendium wiedzy, ale chyba nie mam aż tyle czasu, przypuszczam, że głowica poszła bo łapie temperaturę i woda w oleju..... .

3.2, ładny jest, szkoda go na złom, a 5km ode mnie....jak się poddam to zostanie jako dawca jak umrze skrzynia automatyczna w 3.5 ;p

Re: Ciekawe ogłoszenia

PostNapisane: 18 lut 2020, 02:21
przez Jake
Legend napisał(a):o matko, prawie 30 stron - fajne kompendium wiedzy, ale chyba nie mam aż tyle czasu, przypuszczam, że głowica poszła bo łapie temperaturę i woda w oleju..... .

3.2, ładny jest, szkoda go na złom, a 5km ode mnie....jak się poddam to zostanie jako dawca jak umrze skrzynia automatyczna w 3.5 ;p

Ja juz sie gubie ile tego masz! xD Jednego na swamperach stawiasz, drugi jak z fabryki z burzujskimi dodatkami z RFNu, teraz mowisz o 3.2 z martwym silnikiem xD Chyba ze w tym "docelowym" padł motor i bedziesz wrzucac 2.5 :lol:

Re: Ciekawe ogłoszenia

PostNapisane: 18 lut 2020, 08:06
przez pocieszny
miska pasuje z silnika 3,2 bez scen

Re: Ciekawe ogłoszenia

PostNapisane: 18 lut 2020, 10:27
przez Jake
pocieszny napisał(a):miska pasuje z silnika 3,2 bez scen

Do X25XE/Z30XE pasuje miska z 6VD1? Jakim cudem? Tak wyglad to co rzezbia koledzy fornterowcy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Made & designed by bloodsuckin
Wiecej fotek na tej stronie tematu:
http://forum.opelfrontera.pl/viewtopic.php?f=230&t=12954&start=60

Re: Swap 6VD1 na silnik Opla / GM

PostNapisane: 18 lut 2020, 10:56
przez pocieszny
kumpel ma założoną
BTW kolizja jest w starym trooperze i we frocie, jestes pewien że w troopie A/B też?

Re: Swap 6VD1 na silnik Opla / GM

PostNapisane: 18 lut 2020, 16:14
przez Jake
Nie, pewnosci nie mam, to tylko przypuszczenie. Nie jestem biegly w temacie swapowania silnikow z Opla, ja jestem spaczony w druga strone, wsadzalem do frontery silnik z Isuzu :D

Re: Swap 6VD1 na silnik Opla / GM

PostNapisane: 18 lut 2020, 18:28
przez Legend
CZY ktoś z tu obecnych wkładał 3.2 205km z froty b do Monterey A lub B?

Re: Swap 6VD1 na silnik Opla / GM

PostNapisane: 19 lut 2020, 00:59
przez Jake
Legend napisał(a):CZY ktoś z tu obecnych wkładał 3.2 205km z froty b do Monterey A lub B?

W Montku B to bedzie 100% plug&play. 3.2 z Froty i 3.5 sa praktycznie identyczne, silnik z Froty ma krótsze wykorbienie wału = mniejszy skok tłoka = mniejsza pojemnosc. 3.2 w Montku A to ten sam blok, a wiec łapy, dzwon, wydech, dolot etc. i zblizony osprzet, ale nie identyczny. Inny ECU, inne sterowanie, wiecej czujnikow, wiecej elektroniki, inny zapłon, inna koronka impulsowa na wale korbowym (inna ilosc impulsów na obrót). Mechanicznie przelozenie to latwa robota, odpalic 3.5 czy 3.2 z Froty na wiazce ze "starego" 3.2 177KM sie nie da, trzeba rzezbic lub przekladac razem z wiazka z Froty lub jakims cudem przerobic impulsator.

Re: Swap 6VD1 na silnik Opla / GM

PostNapisane: 19 lut 2020, 09:58
przez Legend
no właśnie, za 900eur jest rs 3,5 z silnikiem w bagażniku, teoretycznie silnik w froty za 2 koła cały można kupić...kuszące.

Re: Swap 6VD1 na silnik Opla / GM

PostNapisane: 19 lut 2020, 18:32
przez Jake
Legend napisał(a):no właśnie, za 900eur jest rs 3,5 z silnikiem w bagażniku, teoretycznie silnik w froty za 2 koła cały można kupić...kuszące.

Noo, to miałoby szanse sie udac!

Re: Swap 6VD1 na silnik Opla / GM

PostNapisane: 21 lut 2020, 02:33
przez Legend

Re: Swap 6VD1 na silnik Opla / GM

PostNapisane: 21 lut 2020, 02:45
przez Jake
Czekaj, czekaj. Trooper z AWD i niezależnym zawiasem z tyłu? :shock:
Z 2.0 wyśrubowanym do 350HP? :o
Nie kryje zaskoczenie, ze ktos zrobil restomoda z Troopera. Ale zmienic V6 na R4? Sztywny most na IRS? I do tego licznik rowerowy przyklejony do tablicy zegarów? Nie spodziewam sie zbyt duzej frajdy z jazdy takowym tworem...
Tutaj kolejny artykuł o tym: https://spidersweb.pl/autoblog/1997-acu ... -restomod/
Nie moge za to znalezc ani jednego zdjecia komory silnika.

Re: Swap 6VD1 na silnik Opla / GM

PostNapisane: 21 lut 2020, 11:34
przez Legend
wg mnie fajny kierunek zmian, brak tylko motora elektrycznego. Auto jest wprost pożenione z Acura, więc łatwiej posadowić silnik z napędem niż dostosowywać to do starych rozwiązań, aczkolwiek pewnie fajniejszym wyborem byłby taki mod z Acura RLX, która jest hybrydą z vłką.

Niemniej jednak robota zrobiona fajnie, pomyśl jak połączyć np nowoczesne wskaźniki z dechą w tym aucie? Trudne wg mnie, lepiej załatwić to uniwersalnym licznikiem. Mi się to bardzo podoba. Nawet się ostatnio zastanawiałem aby w mojego 3,0 nie wstawić czegoś z Hondy np z Legend KB1 lub KB2, masz SH-AWD i 300km - pięknie by to latało w tym aucie.

Re: Swap 6VD1 na silnik Opla / GM

PostNapisane: 21 lut 2020, 16:07
przez Quentil
Od autora tego kanału została zakupiona Acura, którą przerobili https://www.youtube.com/watch?v=j5WDIlGq2RI. Do tego tu kilka zdjęć https://drivetofive.com/2019/12/09/too-slxy-for-my-shirt-radwood-2019-car-show-in-los-angeles/ i mały filmik https://www.youtube.com/watch?v=7Oey6EUETzM.
Choć z pod maski nic nie ma.

Osobiście podoba mi się pomysł na IRS i 10 biegową skrzynię, ale silnik - mogli dać widlastą 6 lub 8.

Re: Swap 6VD1 na silnik Opla / GM

PostNapisane: 21 lut 2020, 16:37
przez Legend
chyba jednak jest

https://drivetofive.files.wordpress.com ... ne_bay.jpg


Tyson to znany gośc w środowisku Acury.

Coś sknocili bo tył niżej siedzi niż przód.....a mam Acurę RL 2006.... może by tak..... hehe :)

Re: Swap 6VD1 na silnik Opla / GM

PostNapisane: 21 lut 2020, 19:27
przez Quentil
O proszę... :)21