Nokian Rotiiva lub inne lekkie ATki

Wykonałeś coś nietypowego przy swoim samochodzie lub planujesz przeróbki przy samochodzie a nie wiesz jak się za to zabrać?

Re: Opony AT

Postprzez krzyko66 » 30 kwi 2020, 13:29

To jeszcze jedno pytanie: 245 i 265 to sa szerokości opon. Natomiast jak rozumieć 65, 70 i 75? To sa wysokości mierzone od felgi do bieżnika?
Isuzu Trooper 3.0 D 2002 r.
Avatar użytkownika
krzyko66
 
Posty: 115
Dołączył(a): 28 maja 2009, 22:03
Lokalizacja: Supraśl/Białystok

Re: Opony AT

Postprzez miras7 » 30 kwi 2020, 13:38

Jest to % szerokości, mierzone od rantu felgi do bieżnika
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Opony AT

Postprzez Jake » 30 kwi 2020, 13:50

Zawsze mnie to rozwalało.
milimetry/procenty/cale
Niech zyje spójność :lol:
rozmiar-opony.jpg
rozmiar-opony.jpg (92.16 KiB) Przeglądane 10576 razy

Bierz 265/75R16, chwile temu miras wrzucał zdjecie swojego Troopa właśnie na Nokian Rotiiva w tym rozmiarze. :)2
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4204
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Opony AT

Postprzez pocieszny » 30 kwi 2020, 14:04

1 to sa 32x10,5 cala 2i 3 to są 30x9,5 cala (różnica między jedną a drugą to coś koło 0,5cm)
http://www.kilometr.com/naprawiam-t-3.html
masz przelicznik, ogólnie największa się w seryjnym mieści 265/75r16 i to jest jedyna sensowna opona do montereya
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Opony AT

Postprzez krzyko66 » 30 kwi 2020, 14:36

No to mądrzejszych kolegów posłuchał i zakupiłem AT+ w sugerowanym, jedynym słusznym rozmiarze. Oponeo, 502 zl/ szt. Niestety, nie bylo w tak atrakcyjnej cenie, jak Jake i miras kupili ;)
Isuzu Trooper 3.0 D 2002 r.
Avatar użytkownika
krzyko66
 
Posty: 115
Dołączył(a): 28 maja 2009, 22:03
Lokalizacja: Supraśl/Białystok

Re: Opony AT

Postprzez miras7 » 30 kwi 2020, 14:37

Ale nasze są bez + i z 2014 roku !
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Opony AT

Postprzez krzyko66 » 30 kwi 2020, 14:55

Ten plus przykleil się przypadkowo ;) A z 2014 nie mieli :( Brałem co było, bo żonie/sponsorce faktura kwietniowa była potrzebna :lol:
Isuzu Trooper 3.0 D 2002 r.
Avatar użytkownika
krzyko66
 
Posty: 115
Dołączył(a): 28 maja 2009, 22:03
Lokalizacja: Supraśl/Białystok

Re: Opony AT

Postprzez Jake » 30 kwi 2020, 21:48

Gratuluje ;)
Tak tanio jak my to są, ale tylko HTki:
https://allegro.pl/kategoria/opony-do-s ... rka=Nokian

Ale majac budzet ~500zł/sztuka to bym raczej polecał Coopera AT3:
https://allegro.pl/oferta/4x-265-75r16-116t-cooper-discoverer-at3-4s-owl-9214113267
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4204
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Opony AT

Postprzez miras7 » 30 kwi 2020, 22:19

Płytszy bieżnik niż w Nokianach i gorsza przyczepność na mokrym od "+"
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Opony AT

Postprzez Jake » 30 kwi 2020, 22:27

Skąd wiesz że płytszy? Na pewno mocniejsza sciana boczna, i troche bardziej agresywny bieznik, no i wychodzacy na boki opony a nie tylko od czoła :)2
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4204
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Opony AT

Postprzez miras7 » 30 kwi 2020, 22:41

Kolega robił porównanie między wersjami ATeka Coopera. Tzn między dwoma tylko, tym zimowym i "zwykłym". Sporta nie. Jesli dobrze pamiętam to 3mm mniej.
Nie bronię Rotiivy, osobiście doświadczyłem jej wad.
Opony kupione nowe na ten wyjazd. Jedna przedziurawiona w Rumunii, naprawiona w Bułgarii. Druga rozdarty bok na jakimś kamieniu. Nie do naprawy. Zwiedziłem całą drogę czy to nie jakiś ostry metal np. Nie, tylko kamienie.
Obrazek
Pozostałe: zniszczony bieżnik przy próbie wydostania się z plaży w Grecji : https://www.youtube.com/watch?v=WZiP2LgexaA
Obrazek
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Opony AT

Postprzez Jake » 30 kwi 2020, 23:19

No Nokian to łagodna, dość delikatna opona. To wiedziałem nawet przed zakupem. Na pewno nie założyłbym jej do auta na wyprawe, do 4R to pal sześć, bo jak mowilem 90% asfalt... Chociaż Coopera AT3 kolega tez przebił w relatywnie lekkim terenie i tez wlasnie sciane boczną (z tym ze mial dosc stare te opony). Miałem BFG AT KO1 we Frocie, a potem BFG MT KM2 w Trooperze - i to jest bez porównania, opony chyba fizycznie nie do przebicia o ile nie najedzie sie na kolczatke albo gwozdzia w trawie. 4 lata katowania jednych i 4 drugich i nigdy nie mialem flaka. Mysle ze zawsze trzeba wybrac jakis kompromis. Miedzy opona lekka, dobrze przyczepna na asfalcie, taka ktora latwo sie wyważa, a pancernym klockiem, któremu niestraszna jazda po ostrych skałach, ale kosztem znacznie gorszej trakcji na czarnym i do wywaznie ktorych trzeba nabijac po 180g, nie da sie oszukac rzeczywistosci, nie ma opon dobrych do tego i do tego...
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4204
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Opony AT

Postprzez mcgiver » 30 kwi 2020, 23:35

pocieszny ma racje że 265/75/16 to najsensowniejsza opona w niegrzebanym montku.
https://photos.app.goo.gl/1pohCJrkhaZ3EDub7
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Opony AT

Postprzez Legend » 01 maja 2020, 00:18

miałem parę różnych wyamiarów opona na aucie i zdecydowanie najlepiej jeździ mi się na 245/75/ 16 niż na seryjnej bo
-lepiej tłumi nierówności
-prędkość licznikowa jest zbliżona do faktycznej
-brak wzrostu spalania

wg minusów brak i to powinien być rozmiar właściwy w serii.

porównując z 265/75/16 to uważam,że
-dużo gorzej prowadzi się na nierównych drogach
-zabiera sporo z dynamiki jazdy
-spory wzrost spalania- w benie jakieś 1,2l na 100km - informacja statystyczna jakby dla kogoś miałoby to znaczenie.
-gorsza jakość pracy seryjnych amortyzatorów - miałem wrażenie, że ta opona jest wyraźnie i znacząco cięższa od serii.


Reasumując, kupiłem do mojego 3,0 wlaśnie zimówki BF Goodrich winter slalom w rozmiarze 245/75/16 i jestem zadowolony, ale doczepić mógłbym się jedynie do pogorszenia się trakcji przy szybko pokonywanych łukach
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Opony AT

Postprzez mcgiver » 01 maja 2020, 01:08

Legend napisał(a):miałem parę różnych wyamiarów opona na aucie i zdecydowanie najlepiej jeździ mi się na 245/75/ 16 niż na seryjnej bo
-lepiej tłumi nierówności
-prędkość licznikowa jest zbliżona do faktycznej
-brak wzrostu spalania

wg minusów brak i to powinien być rozmiar właściwy w serii.

porównując z 265/75/16 to uważam,że
-dużo gorzej prowadzi się na nierównych drogach
-zabiera sporo z dynamiki jazdy
-spory wzrost spalania- w benie jakieś 1,2l na 100km - informacja statystyczna jakby dla kogoś miałoby to znaczenie.
-gorsza jakość pracy seryjnych amortyzatorów - miałem wrażenie, że ta opona jest wyraźnie i znacząco cięższa od serii.


Reasumując, kupiłem do mojego 3,0 wlaśnie zimówki BF Goodrich winter slalom w rozmiarze 245/75/16 i jestem zadowolony, ale doczepić mógłbym się jedynie do pogorszenia się trakcji przy szybko pokonywanych łukach

Identyczne oba rozmiary opon które przytoczyłeś mam na osobnych kompletach obręczy w niezbędnym wyposażeniu mojego czołga kupione 2 i 3 lata temu jako nowe ; 245 na zimówkach , 265 na letnich
masz trochę racji ze spostrzeżeniami ,ale jesli chodzi o prawidłowe wskazania licznika to niestety 265/75/16 idzie w zasadzie idealnie z gps'em , podczas gdy 245/75/ 16 w niektórych przedziałach prędkości przekłamuje nawet o 10km/h na +
245 są oczywiście dynamiczniejsze ,bo jak wynika ze stosunku szerokości do wysokości mają mniejszy obwód, niestety te jako komplet zimówek mam na seryjnych alu i auto mimo ,że lepiej się napędza i mniej pali to wygląda jak na łyżwach .
Z kolei moje AT 265 mam na felgach ET10 i tu już z napędzaniem i spalaniem jest deczko gorzej ,ale auto zdecydowanie lepiej wygląda.
co do prędkosci i pokonywaniu łuków , to naprawdę przy niegrzebanym zawiasie to auto naprawdę pozytywnie zaskakuje na obu rozmiarach ; przy predkosciach autostradowych na tzw zakrecie idiotów w bielsku odpadł niejeden mistrz prostej w osobówce który cwaniakował na prostkach bez względu czy po zewnetrznej czy po wewnetrznej :lol:
Notabene co do spalania ,to raczej nie ma sie czym przejmować przy takich cenach :)2 (fotka z 29kwietnia 2020) na Bielsku https://photos.app.goo.gl/b8U2CneGsofSpxeb6
co do fotki to powyżej 20 litrów przy tankowaniu jeszcze odliczają po 3 grosze na litrze , tak ze ceny z przed 15-18 lat :)2
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2432
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Opony AT

Postprzez Legend » 01 maja 2020, 01:29

każdy ma inne preferencje, guma w 245/75/16 najlepiej wpada moje gusta. Ale czego nie robi się dla wyglądu, kupiłem ostatnio OZety off road 18' i na nich będę mieć 275 szerokie oponisko.
Prędkość mierzylem w 3,0 i przy 100na gpsie licznik pokazywał ok 103 podczas gdy w serii bylo to ok 108. Zatem przy tym samym wysiłku w godzinę pokonam 5km wiecej ;-)

Możlwe,że na błąd wyliczenia między Twoim autem a moim wpływa rocznik produkcji. Nie wiem, Może moja opona jest bardziej/mniej zużyta a może fabrycznie mimo tego samego rozmiaru mają inną faktyczną wysokość
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Opony AT

Postprzez Jake » 01 maja 2020, 03:58

Wiadomo, ze kazdy ma inne preferencje ;) Dla mnie 275 to nie jest szerokie oponisko, szeroki kapeć to jest 315 ;)
245/75 to nawet do zastosowan szosowych wydaje mi sie nie tylko kółkami z deskorolki, ale tez troche łyżwami.

Miałem 275 we Fronterze, bardzo przyjemnie sie jeździło:
275.jpg
275.jpg (127.22 KiB) Przeglądane 10512 razy

Do Froty faktycznie może były "ciut" za szerokie, ale w Trooperze który jest badz co badz sporo cieższy nie chciałbym miec niczego węższego...
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4204
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Opony AT

Postprzez pocieszny » 01 maja 2020, 07:25

245/75r16 to w zasadzie seryjna opona ;)
jeśli chodzi o montka i tylko o wrażenia z jazdy to ja lubie w seryjnym 2 opony 235/85r16 oraz 265/75R16
32 cale ro fajna opona i dośc dobra do montka, jeśli nigdy nie zjeżdżamy z asfaltu to te 30 też są ok, ale je śli zamierzamy to montek na nich ryje potwornie brzuchem nawet po polnych drogach ;)

z tym strasznym obcinaniem dynamiki to przesadzacie, miałem 33,5 (305/75r16) cala w montku i prowadził się poprawnie w zasadzie to moja ulubiona opona do niego :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Opony AT

Postprzez Jake » 01 maja 2020, 14:01

pocieszny napisał(a):z tym strasznym obcinaniem dynamiki to przesadzacie, miałem 33,5 (305/75r16) cala w montku i prowadził się poprawnie w zasadzie to moja ulubiona opona do niego :)2

Ja co prawda z obozu 4 cylindrów, ale po zmianie z 265/70R16 na których go kupiłem na 33x10.5R15 tez nie odczułem utraty dynamiki, jej od poczatku bylo tak samo mało xD
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4204
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Opony AT

Postprzez Legend » 01 maja 2020, 18:19

Jake to nawet miał frotę z dodatkowych chłodzeniem ;-)

Moje odczucia bazują na eksploatacji typowo drogowej, ale żeby była pełnia szczęścia to projektanci powinni zastosować felgi z większym offsetem, na seryjnej feldze dystans +40mm daje spora różnicę wizualną i auto też wygąda dużo lepiej.
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Opony AT

Postprzez Jake » 01 maja 2020, 21:01

Legend napisał(a):Jake to nawet miał frotę z dodatkowych chłodzeniem ;-)

O wlot powietrza na masce Ci chodzi? :D W tej frocie był wsadzony silnik 3.1 z Troopera, wiec trzeba było przeszczepić wlot powietrza do chłodzenia intercoolera. ;)
Legend napisał(a):Moje odczucia bazują na eksploatacji typowo drogowej, ale żeby była pełnia szczęścia to projektanci powinni zastosować felgi z większym offsetem, na seryjnej feldze dystans +40mm daje spora różnicę wizualną i auto też wygąda dużo lepiej.

Zgadzam sie. ET miedzy 0 a +10 jest optymalne do Troopera.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4204
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Opony AT

Postprzez krzyko66 » 12 maja 2020, 20:41

Oponki zmienione :D U Was też trzeba było mocno je doważać? 40, 50 g. w zasadzie na każdej. Pierwsze wrażenia, to takie, że są głośniejsze od zimowych Nokianów. Ale może to po prostu efekt głębszego bieżnika. Zimówki mają tak ok. 8 mm, te Rotiivy powyżej 10 mm. Ostatnia fotka na zimówkach, pozostałe na Rotiivach.
Załączniki
20200507_183712.jpg
20200507_183712.jpg (155.81 KiB) Przeglądane 10262 razy
20200507_183640_001.jpg
20200507_183640_001.jpg (215.18 KiB) Przeglądane 10262 razy
20200507_165716.jpg
20200507_165716.jpg (202.03 KiB) Przeglądane 10262 razy
Isuzu Trooper 3.0 D 2002 r.
Avatar użytkownika
krzyko66
 
Posty: 115
Dołączył(a): 28 maja 2009, 22:03
Lokalizacja: Supraśl/Białystok

Re: Opony AT

Postprzez miras7 » 12 maja 2020, 22:00

Głośniejsze ? :shock: Aaaa, od zimówek... ja nigdy nie miałem tak cichego Troopka jak na Rotiivach :D
A jakie masz w nich ciśnienie ? Nie obcierają nigdzie ?
Jak by taki jeszcze delikatny lifcik zrobić... :)21 Tył choćby tylko na podkładkach, przód podkręcić... :roll:
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Opony AT

Postprzez Jake » 12 maja 2020, 23:45

Głośniejsze?! To sa JESZCZE cichsze opony? Jak sie przejechałem i nic nie wyło ani nie szumiało, to sie zastanawiałem czy na pewno jade!
Tak, moje tez tak bezproblemowo sie wywazały, i wystarczyło niecałe 40-50g na strone, tez byłem zaskoczony, ze tak mało wystarcza, w Trooperze mam 80-90g. :lol:

Od soboty prawie nie wychodze z garażu (co najwyzej na kilka godzin zeby sie przespac), bo odszczurzam toyote, z tego wszystkiego zapomnialem wrzucic zdjec jak wyglada:

No Troopera to bym na tym nie postawił, nie podoba mi sie ani na takich małych ani na takich łysych, ale w Toyocie jest idealnie. Łagodna opona do łagodnego auta, troche przezylem zwatpienie jak miras swoje foty pokazał, ale ogolnie to jestem zadowolony. :)2
1.jpg
1.jpg (99.15 KiB) Przeglądane 9840 razy
2.jpg
2.jpg (147.26 KiB) Przeglądane 9840 razy
3.jpg
3.jpg (102.68 KiB) Przeglądane 9840 razy
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4204
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Opony AT

Postprzez miras7 » 13 maja 2020, 08:25

Z pewnych rzeczy się wyrasta... Jak zaczynałem ofrołdy przeszło 20 lat temu to szukałem jodeł z minikoparki do Nivy... a ostatecznie cieszyłem się z używanych Wrangler Radial (takie AT- z XJta). Czasem jeżdżę Trooperem w teren i mam MT do tego, ale wielokrotnie przeklinałem je w dalszych trasach. Najczęściej nie były mi potrzebne. Wyjazd do krajów nadbałtyckich na niskich ATekach to potwierdził. U mnie Troopek to podobnie jak u ciebie Toyota, a do terenu powoli szukam krótkiego Troopa. I wtedy będzie miał moją ulubioną oponę - Silverstone Xtreme, i nie będę martwił się wgniotami i zalanym wnętrzem. Bo jednak jedno-/dwudniowy wypad w teren/rajd to nie to samo co 3 tygodnie daleko od domu. Jeżdżąc na 33" MT często wychodziło, że wystarczył mi na całej "wyprawie" tylko tylny napęd. Ale przedni i tak mam i wożę stale :D więc, lepiej AT i czasem dopiąć przód.
Ale Toyota fajnie wygląda na tym rozmiarze :)2
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pomysły, Porady, Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron