Swap 3.0 4JX1 -> 3.1 4JG2

Wykonałeś coś nietypowego przy swoim samochodzie lub planujesz przeróbki przy samochodzie a nie wiesz jak się za to zabrać?

Swap 3.0 4JX1 -> 3.1 4JG2

Postprzez Jake » 17 sty 2021, 01:57

Czy ktos z szanownych kolegów lub kolezanek popełnił takiego swapa?
Kończe robić taki swap w czyimś samochodzie, mechanicznie jest juz wszystko ogarnięte, "na krótko" silnik odpala i wszystko działa, zostało wykończenie elektryki. Instalacja 3.1 jest banalna i w wiekszosci znam ja na pamiec, ale kabelkologia 3.0 stanowi dla mnie troche ciezszy orzech do zgryzienia. Na ten moment wiem, ze:
1)Obrotomierz w zegarach z 3.0 nie bedzie dzialac z czujnikiem obrotów na pompie z 3.1. Albo trzeba stosowac elektroniczny konwerter albo zmienic zegary
2)Wskazniki cisnienia oleju w zegarach z 3.0 z czujnikim z 3.1 bedzie pokazywac glupoty. Trzeba albo zmienic czujnik na taki z 3.0 albo zmienic zegary
3)Predkosciomierz dziala tak samo, tylko trzeba wpiac sie w odpowiednie piny w kostce pod maska zeby podac tam sygnał z predkosci ze skrzyni
4)Wskaznik temperatury powienien dzialac
5)Alternator - w 3.0 przy podstawce prawego alternatora jest identyczna kostka z głownym plusem z alternatora, ale zamiast 3 pinowej kostki z sygnałami Ig+, L i S jest tylko pojedyncza. Zaleznie od rocznika w skrzynce jest albo nie ma gniazda niebieskiego przekaznika. Jesli nie ma - trzeba dolozyc i zbudowac obwod według schematu.

Najwiecej problemów nastręczać bedzie albo znalezienie poszczegolnych wyprowadzen w 3 wielopinowych kostkach pod maska (zakladajac zostawienie oryginalnych zegarów) albo znalezienie odpowiednich pinów we wtyczkach zegarów z 3.0 (zakladajac wymiane liczników na zestaw z 3.1).

Tak to aktualnie wygląda:
IMG_20210115_1907089.jpg
IMG_20210115_1907089.jpg (82.24 KiB) Przeglądane 3542 razy
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Swap 3.0 4JX1 -> 3.1 4JG2

Postprzez Legend » 17 sty 2021, 19:04

Spytaj na fejsie kto miał taką przeróbkę robioną u Rafała spod Wrocławia to sobie obadasz, gośc robi tak, że idzie to na nowych zegarach.


Kiedy ktoś wkońcu włoży jakiś silnik z BMki co generuje koło 200 kuca...
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Swap 3.0 4JX1 -> 3.1 4JG2

Postprzez Jake » 17 sty 2021, 19:41

Legend napisał(a):Spytaj na fejsie kto miał taką przeróbkę robioną u Rafała spod Wrocławia to sobie obadasz, gośc robi tak, że idzie to na nowych zegarach.

Nie mam fejsów i innych takich. Masz moze namiar na tego kolesia??

Legend napisał(a):Kiedy ktoś wkońcu włoży jakiś silnik z BMki co generuje koło 200 kuca...

Na pewno nie ja. Nie lubie BMW. I nie lubie swapów na silniki innej marki, a gdybym juz mial taki robic to bym wrzucał silnik Toyoty.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Swap 3.0 4JX1 -> 3.1 4JG2

Postprzez miras7 » 17 sty 2021, 19:51

Pomagałem (bardziej mechanicznie niż elektrycznie) w takim procederze, ale już niewiele pamiętam. Robiłem to raz i nie robiłem dokumentacji, ponieważ nie planowałem robić tego ponownie. Na pewno zegary poszły z 3.1 z lutowaniem przewodów 3,0 do kostki zegarów 3.1. Grzanie świec zrobione na sterowniku/przekaźniku z jakiegoś starego Peugeota (XUD9) bo tak było najszybciej i najprościej. Inwestor/wykonawca może coś pamiętać, ale rzadko tu zagląda. Kangur do tablicy !
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Swap 3.0 4JX1 -> 3.1 4JG2

Postprzez Jake » 17 sty 2021, 20:46

Po kilku godzinach studiowania instalacji w 3.0 tez doszedlem do wniosku ze najprosciej bedzie wziac zegary i kostki z 3.1 (zwlaszcza ze mialem dawce). Przez moment chodzilo mi po glowie przelozenie calej wiazki, ale to jest robota na godziny i rozbieranie polowy samochodu, a auto przyjechalo do mnie juz z silnikiem pod maska, wiec prucie wiazki byloby problematyczne. Mechanicznie to musialem tylko zrobic wydech, dolot, przewody wodne, przewody klimy, przewody waku, zmienic puszke filtra powietrza, dolozyc zbiorniczek vacuuu, zmienic pedął gazu i dolozyc linke i porobic pare innych drobiazgów, w sumie obrobiłem sie z tym w 3 dni. Oprocz tego bylo troche roboty z poprawianiem partactwa po poprzednim "mechaniku" ktory ten swap /renowacje auta zaczal i nie skonczyl. Uwielbiam takie dokończanie i poprawki po partaczu. Co chwila gdzies niedokrecone nakretki, luzne sworznie, urwane sruby i inne kwiatki. Ale juz chyba wszystko poprawione i zostało wykonczenie elektryki.
Swiece beda grzane z klawisza, bez czasówki, zapinanie przesuwki i reduktora na dwoch klawiszach z kabiny (osobno przesuwka i osobno reduktor - dzieki temu bedzie mozliwa jazda na 2L).

Ma ktos schemat elektryczny do 3.0? Albo chociaz pinout nowych zegarów? Bo ja w swoich zbiorach mam tylko do 3.1/3.2 a na nowych zegarach jak na zlosc nie ma juz opisanych wyprowadzen.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Swap 3.0 4JX1 -> 3.1 4JG2

Postprzez Legend » 17 sty 2021, 21:29

on Ci nie powie jak to robi bo to są piniądze :)

też nie lubię swapów z innych marek, ale diesle BMW są zajebiste i swoją zajebistośc pokazują w Patrolach. I byłbym wstanie skundlić moje Isuzu takim dizlem na rzecz świętego spokoju.
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Swap 3.0 4JX1 -> 3.1 4JG2

Postprzez Jake » 17 sty 2021, 22:14

No nie wiem, te silniki BMW sa projektowane do osobowych aut, nie jest rzadka sytuacja ze taki motor w 3 tonowym patrolu sie przegrzewa albo nadmiernie szybko zuzywa.
Jakbym mial kundlic to albo V6 5VZ-FE albo idealnie V8 1UZ-FE czy 2UZ-FE z Toyoty :D I dzwon nawet pasuje.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Swap 3.0 4JX1 -> 3.1 4JG2

Postprzez korf » 18 sty 2021, 08:39

1UZFE swapped into Isuzu Trooper
https://www.youtube.com/watch?v=Y_Clh9IT5TI
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 551
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: Swap 3.0 4JX1 -> 3.1 4JG2

Postprzez Jake » 19 sty 2021, 00:25

korf napisał(a):1UZFE swapped into Isuzu Trooper
https://www.youtube.com/watch?v=Y_Clh9IT5TI

:)2 :)2 I to w kanciaku XD
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Swap 3.0 4JX1 -> 3.1 4JG2

Postprzez Jake » 20 paź 2021, 23:40

Tak bez kontekstu, ale znalazlem plik na dysku, moze sie kiedys komuś przyda.
Stopka sprezarki z 3.0 nie pasuje do sprezarki od 3.1. Tu widac roznice.
comprr.jpg
comprr.jpg (62.55 KiB) Przeglądane 2633 razy

Linie wysokiego cisnienia mozna przelozyc od 3.1, pasuje plug & play, linia niskiego cisnienia ma inny gwint na parowniku, wiec trzeba przekuc przewód, uzywajac koncowki od 3.0 z jednej strony i 3.1 z drugiej.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa


Powrót do Pomysły, Porady, Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości