Swap 3.0 4JX1 -> 3.1 4JG2
Napisane: 17 sty 2021, 01:57
Czy ktos z szanownych kolegów lub kolezanek popełnił takiego swapa?
Kończe robić taki swap w czyimś samochodzie, mechanicznie jest juz wszystko ogarnięte, "na krótko" silnik odpala i wszystko działa, zostało wykończenie elektryki. Instalacja 3.1 jest banalna i w wiekszosci znam ja na pamiec, ale kabelkologia 3.0 stanowi dla mnie troche ciezszy orzech do zgryzienia. Na ten moment wiem, ze:
1)Obrotomierz w zegarach z 3.0 nie bedzie dzialac z czujnikiem obrotów na pompie z 3.1. Albo trzeba stosowac elektroniczny konwerter albo zmienic zegary
2)Wskazniki cisnienia oleju w zegarach z 3.0 z czujnikim z 3.1 bedzie pokazywac glupoty. Trzeba albo zmienic czujnik na taki z 3.0 albo zmienic zegary
3)Predkosciomierz dziala tak samo, tylko trzeba wpiac sie w odpowiednie piny w kostce pod maska zeby podac tam sygnał z predkosci ze skrzyni
4)Wskaznik temperatury powienien dzialac
5)Alternator - w 3.0 przy podstawce prawego alternatora jest identyczna kostka z głownym plusem z alternatora, ale zamiast 3 pinowej kostki z sygnałami Ig+, L i S jest tylko pojedyncza. Zaleznie od rocznika w skrzynce jest albo nie ma gniazda niebieskiego przekaznika. Jesli nie ma - trzeba dolozyc i zbudowac obwod według schematu.
Najwiecej problemów nastręczać bedzie albo znalezienie poszczegolnych wyprowadzen w 3 wielopinowych kostkach pod maska (zakladajac zostawienie oryginalnych zegarów) albo znalezienie odpowiednich pinów we wtyczkach zegarów z 3.0 (zakladajac wymiane liczników na zestaw z 3.1).
Tak to aktualnie wygląda:
Kończe robić taki swap w czyimś samochodzie, mechanicznie jest juz wszystko ogarnięte, "na krótko" silnik odpala i wszystko działa, zostało wykończenie elektryki. Instalacja 3.1 jest banalna i w wiekszosci znam ja na pamiec, ale kabelkologia 3.0 stanowi dla mnie troche ciezszy orzech do zgryzienia. Na ten moment wiem, ze:
1)Obrotomierz w zegarach z 3.0 nie bedzie dzialac z czujnikiem obrotów na pompie z 3.1. Albo trzeba stosowac elektroniczny konwerter albo zmienic zegary
2)Wskazniki cisnienia oleju w zegarach z 3.0 z czujnikim z 3.1 bedzie pokazywac glupoty. Trzeba albo zmienic czujnik na taki z 3.0 albo zmienic zegary
3)Predkosciomierz dziala tak samo, tylko trzeba wpiac sie w odpowiednie piny w kostce pod maska zeby podac tam sygnał z predkosci ze skrzyni
4)Wskaznik temperatury powienien dzialac
5)Alternator - w 3.0 przy podstawce prawego alternatora jest identyczna kostka z głownym plusem z alternatora, ale zamiast 3 pinowej kostki z sygnałami Ig+, L i S jest tylko pojedyncza. Zaleznie od rocznika w skrzynce jest albo nie ma gniazda niebieskiego przekaznika. Jesli nie ma - trzeba dolozyc i zbudowac obwod według schematu.
Najwiecej problemów nastręczać bedzie albo znalezienie poszczegolnych wyprowadzen w 3 wielopinowych kostkach pod maska (zakladajac zostawienie oryginalnych zegarów) albo znalezienie odpowiednich pinów we wtyczkach zegarów z 3.0 (zakladajac wymiane liczników na zestaw z 3.1).
Tak to aktualnie wygląda: