Swap 3.1 -> 3.2

Wykonałeś coś nietypowego przy swoim samochodzie lub planujesz przeróbki przy samochodzie a nie wiesz jak się za to zabrać?

Swap 3.1 -> 3.2

Postprzez Jake » 27 lut 2021, 04:11

Tak sie zastanawialem.... napisac, nie napisac. Mysle - mcgiver to mnie śmiechem zabije...ale w sumie... co mi tam :)21
Na ten moment raczej rozważania akademicko-teoretyczne, no ale...
-Sama skrzynia jest taka sama, ale dzwon jest inny i wysprzeglik jest inny.
-Mosty maja inne przelozenia, ale to na korzysc, 3.2 na mostach z 3.1 byłoby mocniejsze.
-Bak paliwa - w 3.2 jest pompa, w 3.1 nie. Ciekawe czy trzeba cały bak czy wystarczy dolozyc kosz pompy? Pewnie latwiej caly bak, bo w 3.1 nie ma studzienki w baku...
-Łapy? Takie same czy inne?
-Zegary - inny zakres obrotomierza
-Elektryka... Mając dawce z 96/97 roku mozna przelozyc wiazke, majac dawce ze starszego rocznika przelozyc w calosci sie nie da. Ciekawe czy dałoby sie latwo wyizolowac wiazke silnika i ECU, tak zeby przelozyc tylko to...
-Filtr powietrza - fabrycznie inny, ale probowalbym zostawic ten z 3.1, ze wzgledu na snorkel i drugi akumulator
-Wydech? Crosspipe i downpipe na pewno z dawcy, a dalej reszta jest juz taka sama czy tez inna?

No co! Mozna czasami powymyślać :twisted:
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Swap 3.1 -> 3.2

Postprzez miras7 » 27 lut 2021, 09:07

Wtrącę tylko na temat zbiornika paliwa... Pompę możesz dać zewnętrzną i zbiornik z D zostaje. Ewentualnie i tak zastąpisz zbiornik butlą lpg i dasz mały zbiornik benzyny. Wtedy też dużo łatwiej pompa zewn. Pozostaje wlew dieslowy, więc trzeba uważać co tankujesz ;)
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Swap 3.1 -> 3.2

Postprzez PiotrR » 28 lut 2021, 09:30

Aspekt prawny :!: .Bardzo trudno będzie ci to zarejestrować.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Swap 3.1 -> 3.2

Postprzez Jake » 28 lut 2021, 14:49

Phi, takimi drobiazgami to sie nie przejmuje. Ale to raczej nie jest projekt do natychmiastowej realizacji, ot tak mnie wzielo na rozmyslanie :p
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Swap 3.1 -> 3.2

Postprzez vico » 28 lut 2021, 18:02

Z przerejestrowaniem nie ma problemu.Okręgówka diagnostyczna i wydział komunikacji.Sam zrobiłem 3,0 dti na 3,2 215kM.
vico
 
Posty: 67
Dołączył(a): 15 maja 2017, 08:44
Lokalizacja: Stary Sącz

Re: Swap 3.1 -> 3.2

Postprzez Jake » 28 lut 2021, 18:08

miras7 napisał(a):Wtrącę tylko na temat zbiornika paliwa... Pompę możesz dać zewnętrzną i zbiornik z D zostaje. Ewentualnie i tak zastąpisz zbiornik butlą lpg i dasz mały zbiornik benzyny. Wtedy też dużo łatwiej pompa zewn. Pozostaje wlew dieslowy, więc trzeba uważać co tankujesz ;)

A w kazdym dieslu jest wlew taki ze mozna nalac benzyny i problemu nie ma ;)
vico napisał(a):Z przerejestrowaniem nie ma problemu.Okręgówka diagnostyczna i wydział komunikacji.Sam zrobiłem 3,0 dti na 3,2 215kM.

A pomijajac nonsensy prawne, jak ogarnales kwestie mechaniczne i elektryczne swapa?
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Swap 3.1 -> 3.2

Postprzez vico » 01 mar 2021, 08:28

Łapy pod silnik i skrzynię biegów przeróbka choć nieduża.Skrzynie z 3.0 chciałem zostawić boć to eisin ale nie było dzwona do przekręcenia.Ponoć rodeo lub kampo ma odpowiedni dzwon ale to biał kruk i to wymarły.Poszedł oryginał od 3,2 bo są bajecznie tanie,Wał wymieniłem z dizlowego przedni.Komp delphi(co za syf nie sterownik) zakupiony z wiązką i stacyjką oraz parę dni kopania po kablach.Licznik pozostał od 3,0 jedynie do obrotomierza dołożyłem dzielnik boobroty się nie zgadzały.
vico
 
Posty: 67
Dołączył(a): 15 maja 2017, 08:44
Lokalizacja: Stary Sącz

Re: Swap 3.1 -> 3.2

Postprzez mcgiver » 01 mar 2021, 12:46

no jak to ? :shock: Jake pogięło Cię ? przecież te 3,1 to takie zajebiste ,proste , nieskomplikowane i bajeczne silniki są , żadnych kabli i czujników nie mają
... nawet mocy też nie mają :lol: .. :)21 ,
Ciekawe skąd Ty weźmiesz zdrowy egzemplarz 3,2 , tzn na rynku wszystkie są zdrowe bo nie da się tego zweryfikować inaczej niż już w aucie....
Pomysł ok ale mi osobiście by się chyba nie chciało tak kopać , już bym wolał znaleźć oryginał...
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2435
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Swap 3.1 -> 3.2

Postprzez Jake » 01 mar 2021, 14:40

No! Na to czekalem ;D
3.1 to naprawde jest niezly silnik i prawie na pewno na razie zostanie.
Ale po Toyocie odbilo mi na benzyniaki. Ciezko sie w V6 nie zakochac (nawet dosc slabej, jak 3VZ-E w Yocie). Tylko krowa nie zmienia pogladow :D
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Swap 3.1 -> 3.2

Postprzez mcgiver » 01 mar 2021, 23:34

Jake napisał(a):.....3.1 to naprawde jest niezly silnik .....

no spoko wszystko jest na swoim miejscu i zmierzasz w dobrym kierunku, bo kiedyś twierdziłeś że ten silnk jest super i nie ma lepszego , a teraz jest już tylko "niezły " 8-)
Gratulacje , wreszcie Cię olśniło , że są lepsze konstrukcje :lol: .
6vd1 nie jest znów jakimś wzorcem super jednostki napędowej i ma również swoje bolączki, ale lepszy rydz niż ... 3,1 :)2 :)21.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2435
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Swap 3.1 -> 3.2

Postprzez Jake » 02 mar 2021, 02:27

mcgiver napisał(a):Ciekawe skąd Ty weźmiesz zdrowy egzemplarz 3,2 , tzn na rynku wszystkie są zdrowe bo nie da się tego zweryfikować inaczej niż już w aucie....

Na ten moment skupiam sie na poskladaniu Troopera, bo to juz trwa stanowczo za długo, nie bede odpalac ze swapem, na ten moment, bo mam obawy ze projekt utknie i zamast samochodu bedzie pomnik. Ale mysle, ze jak auto zacznie jezdzic i odpadna wydatki i czas zwiazane z remontem to zaczne sie rozgladac za jakims 6VD1 (a najchetniej to 6VD1W). zeby go postawic w garazu, rozebrac, pomierzyc, powymieniac co trzeba i poskladac. Nawet niech mi to zajmie rok, nie bede sie musial spieszyc. A jak sie silnik wyremontuje to mozna bedzie myslec o porwaniu sie na swapowanie. Albo kupieniu calego z martwym silnikiem... Opcji jest sporo. Nadal stoi ten 3.2V6 na szrocie w STW, ale nie mam w tym momencie środków zeby kupic silnik do stania w garazu, bo mam inne wydatki.
mcgiver napisał(a):6vd1 nie jest znów jakimś wzorcem super jednostki napędowej i ma również swoje bolączki, ale lepszy rydz niż ... 3,1 :)2 :)21.

Kazdy silnik ma swoje wady i bolączki, jeden wieksze, drugi mniejsze. Wzorem super jednostki to jest dla mnie V8 1UZ-FE Toyoty. Ale z drugiej strony nawet tak wyszydzane i znielubiane przez amerykanów 3VZ-E tez uwazam za calkiem niezłą jednostke
6VD1 wydaje sie byc obiektywnie dosc udana konstrukcja, zwlaszcza wersja DOHC z moca 195KM. Podoba mi sie kąt rozchyłu głowic 75°. Daje troche wiecej miejsca i latwiejszy dostep do niektorych elementów niz typowe wąskie 60°. Podoba mi sie, ze nie ma przeplywki tylko MAP sensor, ze jest pojedyncza lambda, ze nie ma pierdyliarda czujnikow i jest relatywnie prosty do ogarniecia. Pod tym wzgledem 6VE1 juz mi sie duzo mniej podoba. Mamy teraz jednego na wymiane rozrządu i odszczurzeni. Ten dziwaczny kolektor z VIM i klapkami, ta masa czujniczkow i duperszwancy, te kable od wtrysków cienkie jak włosy etc etc. Widac wyraznie zmiane ery w motoryzacji, gdy ksiegowym zaczal miec wieksze prawo glosu niz inzynier.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Swap 3.1 -> 3.2

Postprzez Legend » 06 mar 2021, 01:01

weź lepiej opatentuj diesla z bety zamiast 3,0. Będe pierwszy klient. :)
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Swap 3.1 -> 3.2

Postprzez Jake » 06 mar 2021, 04:15

Nie mam 3.0, nie lubie bety, nie lubie europejskiej motoryzacji i nie lubie kundlenia auta silnikiem innej marki. Poza tym, nie widze zalet diesla ktory nie jest prostym kowadłem na mechanicznej pompie. Jesli godzimy sie na komputery, kabelki i czujniki to o wiele lepiej V6. Wiec raczej na pewno takiego swapa nie opracuje XD
Ale jesli jestes zainteresowany to chlopaki ode mnie z warsztatu ogarniaja swap 5 cylindrowego 2.5TDI VW/Volvo do Troopera.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Swap 3.1 -> 3.2

Postprzez mcgiver » 16 mar 2021, 23:11

Legendowi prawdopodobnie chodzi o konkretny m57 które w najlepszej wersji na 2 vanosach miały prawie 280PS i 560niutów ,a nie jakieś smieszne 2,5 z fałweja :lol:
bo tu nie chodzi o byle swap tylko o konkrety i to mówię ja , przeciwnik diesli :)2
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2435
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Swap 3.1 -> 3.2

Postprzez Jake » 17 mar 2021, 00:20

To w tej sprawie, to nie do mnie, pod inny adres trzeba pukac :D
280KM brzmi dobrze, ale dlaczego nie 280KM z V6/V8? :D
2.5 z VW to tez nie moje klimaty, ale no kazdy ma swoje fetysze. Jesli o mnie chodzi to od dawna mam jeden ulubiony silnik - 1UZ-FE.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Swap 3.1 -> 3.2

Postprzez mcgiver » 17 mar 2021, 00:36

Jake napisał(a):To w tej sprawie, to nie do mnie, pod inny adres trzeba pukac :D
280KM brzmi dobrze, ale dlaczego nie 280KM z V6/V8? :D
2.5 z VW to tez nie moje klimaty, ale no kazdy ma swoje fetysze. Jesli o mnie chodzi to od dawna mam jeden ulubiony silnik - 1UZ-FE.
widzę że z toyoty ale nie znam.
swego czasu w swiatku tuningowo drifterskim był modny silnik z supry 2jz ,implementowany do beemek one chyba nawet szły z double turbo, ale też nie mój temat.
mnie osobiscie korci od dłuższego czasu jakiś mod w stylu v6 superharger, ale narazie mam miliony spraw do zakończenia. może jakby w koncie stało jakieś 6vd1W zamiast pospolitego 6vd1 to już powoli coś by się szykowało :P, planów jest mnóstwo ..i huj z tego
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2435
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Swap 3.1 -> 3.2

Postprzez Jake » 17 mar 2021, 00:53

Dzis wrocila z zagranicy moja dziewczyna, jak przyjechala i uslyszalem przez okno ten charakterystyczny gulgot V6 w Toyocie, to juz wiedzialem ze mi sie trwale cos poprzestawialo we lbie. Na ten moment jak mowilem 3.1 zostaje, bo musi, auto i tak stoi juz stanowczo za dlugo, zeby sie teraz ladowac w swapy, komplikacje i kolejne szelesty. Zbyt wiele zebistych projektow umiera bo ktos chce za duzo na raz albo wiecej niz moze ogarnac. Jak juz Trooper bedzie jezdzic i bedzie wolna gotowka to zaczne sie rozgladac za V6... tez mnie wzielo na to 6VD1W. Co dwa walki to dwa walki, wieksza moc nominalna/wyjsciowa to tez wieksze pole do dalszych manewrow. 6VE1 nie chce, mialem okazje ogarniac ten silnik niedawno, to juz calkiem nie to. Cholernie widac przelom lat 90 i 00, jak wkroczylay bezsensowne komplikacje prostych rzeczy i katastrofalnie spadla jakos materialow - wiazka elektryczna w 3.5 ma polowe ciensze kable. Te od wtryskiwaczy sa jak od lampek choinkowych, przy demontazu dwa sie urwaly i musialem to pol dnia latac.

1UZ-FE to jeden z najbardziej udanych piecow Toyoty, szlo toto do luksusowych sedanow. V8, 32V, 260-500 kucy. Nastepna generacje 2UZ-FE szly fabrycznie do Land Crusiera J100 i Lexusa 4500 (czyli odswiezonej Land Cruiser J80). Ten silnik chociaz niestety nigdy nie zastosowany w samolocie, mial nawet wyrobiona certyfikacje lotnicza.

Supercharger to jest fajny patent, relatywnie latwy i niewymagajcy niewiadomo jaich modyfikacji sposob na odczuwalny przyrost mocy. Znajomy ma 4R, z 3.4 5VZ-FE, wlasnie z kompresorem i bardzo chwali wszystkie aspekty poza jednym - z gulgoczacej v-ki robi sie jazgoczacy odkurzacz xD

O 2JZ tez duzo slyszalem, choc nie mam zadnych praktycznych doswiadczen. Supra mi sie strasznie podoba, ale ta starsza, roczniki '87-'89, tam bylo 7M-GTE, z kolei rzedowa szostka.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Swap 3.1 -> 3.2

Postprzez mcgiver » 17 mar 2021, 23:38

Jake napisał(a):Dzis wrocila z zagranicy moja dziewczyna, jak przyjechala i uslyszalem przez okno ten charakterystyczny gulgot V6 w Toyocie, to juz wiedzialem ze mi sie trwale cos poprzestawialo we lbie. Na ten moment jak mowilem 3.1 zostaje, bo musi, auto i tak stoi juz stanowczo za dlugo, zeby sie teraz ladowac w swapy, komplikacje i kolejne szelesty. Zbyt wiele zebistych projektow umiera bo ktos chce za duzo na raz albo wiecej niz moze ogarnac. Jak juz Trooper bedzie jezdzic i bedzie wolna gotowka to zaczne sie rozgladac za V6... tez mnie wzielo na to 6VD1W. Co dwa walki to dwa walki, wieksza moc nominalna/wyjsciowa to tez wieksze pole do dalszych manewrow. 6VE1 nie chce, mialem okazje ogarniac ten silnik niedawno, to juz calkiem nie to. Cholernie widac przelom lat 90 i 00, jak wkroczylay bezsensowne komplikacje prostych rzeczy i katastrofalnie spadla jakos materialow - wiazka elektryczna w 3.5 ma polowe ciensze kable. Te od wtryskiwaczy sa jak od lampek choinkowych, przy demontazu dwa sie urwaly i musialem to pol dnia latac.

1UZ-FE to jeden z najbardziej udanych piecow Toyoty, szlo toto do luksusowych sedanow. V8, 32V, 260-500 kucy. Nastepna generacje 2UZ-FE szly fabrycznie do Land Crusiera J100 i Lexusa 4500 (czyli odswiezonej Land Cruiser J80). Ten silnik chociaz niestety nigdy nie zastosowany w samolocie, mial nawet wyrobiona certyfikacje lotnicza.

Supercharger to jest fajny patent, relatywnie latwy i niewymagajcy niewiadomo jaich modyfikacji sposob na odczuwalny przyrost mocy. Znajomy ma 4R, z 3.4 5VZ-FE, wlasnie z kompresorem i bardzo chwali wszystkie aspekty poza jednym - z gulgoczacej v-ki robi sie jazgoczacy odkurzacz xD

O 2JZ tez duzo slyszalem, choc nie mam zadnych praktycznych doswiadczen. Supra mi sie strasznie podoba, ale ta starsza, roczniki '87-'89, tam bylo 7M-GTE, z kolei rzedowa szostka.

no temat jest cięzki , mam w głowie pewną ciekawą koncepcję zwiazaną z y32ne lub z 6ve1 z kompresorem żeby to wsadzić do montka, tylko pytanie czy skrzynia w montku jest na 100% kompatybilna w sensie dzwon .
na pewno potrzebowałbym cały samochód do takich modów , a na razie są inne sprawy :cry: ,
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2435
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Swap 3.1 -> 3.2

Postprzez Jake » 18 mar 2021, 00:29

Dzwon jest ten sam. Y32NE to tak naprawde to samo co 3.5 6VE1 tylko z krotszym wykorbieniem na wale, co przez mniejszy stroke, daje mniejsza pojemnosc (bore jest taki sam).
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4208
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Swap 3.1 -> 3.2

Postprzez Legend » 18 mar 2021, 17:05

zeście się rozkręcili :) wiosna idzie czy co?

fajne sobie tak pogdybać, ale nie ma uniwersalnych rzeczy, a silników tym bardziej. Diesel nie jest taki zły i to mówię jako jego przeciwnik.
W 3.2 brakuje mi dołu i czuć to pod przyczepą, jak na haku dynda 2,4t to wrażenia z jazdy są dośc dziwne. ZObaczymy jak bedzie śmigać 3.2 DOHC. Póki nie trafię dobrego 3,5 bede się bujać tym cholernym 3,0 . Jeśłi tak lubicie Vki to jest fajna opcja i jest to motor Hondy c35a2 czyli 3,5 V6 - trwały ogólnie i dzięki temu, że trwały to kosztuje połowę tego co v6 z Monterey'a i gdyby to się dało zaimplementować to było by rewelacyjnie. Jakby ktoś miał skrzynię z 3.2 lub 3,5 benzyny to chętniep odjadę z blokiem c32a[poprzednik] na przypasowanie bo akurat mi się gdzieś wala w gratach.
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47


Powrót do Pomysły, Porady, Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości