Isuzu 3.1

Wykonałeś coś nietypowego przy swoim samochodzie lub planujesz przeróbki przy samochodzie a nie wiesz jak się za to zabrać?

Isuzu 3.1

Postprzez honker91 » 18 kwi 2021, 21:51

Jestem Mateusz
Przeglądam to Forum od jakiegoś czasu i takiego projektu jak mój to raczej tu nie ma .
Ale od początku .
Dwa lata temu kupiłem auto z silnikiem 3.1 isuzu czyli 4jg2 jeździłem tak sobie trochę po płaskim trochę po błocie i pewnego dnia, jedenastego listopada zeszłego roku silnik (oczywiście na lajtowym wyjeździe) odmówił współpracy . Auto wróciło do garażu na lince . I pod domem odpaliło jak by nic się nie stało . Jednak po tej sytuacji postanowiłem iż silnik zostaje wyjęty z auta i poddany weryfikacji . Decyzja ta była podyktowana tym iż od jakiegoś czasu pojawiało się ciśnienie w układzie chłodzenia oraz płyn chłodzący posiadał brązowy kolor pomimo kilku wymian .
W trakcie wyjmowania silnika z auta niestety uszkodzeniu uległa miska olejowa (na szczęście ci co wyjmowali silnik byli cali i oczywiście trzeźwi)
Niestety nie posiadam zdjęć a było by co oglądać
Głowica to wyglądała jak po gradobiciu pęknięcia jakie zdarzają się na zdjęciach to raczej tylko kosmetyka . Tłoki wyglądały podobnie . Tuleja na trzecim cylindrze pęknięta do połowy wysokości a dodatkowo wszystkie były przepalone między pierwszym pierścieniem a kołnierzem . Pomijam to że tuleje były koloru fioletowego którego raczej nie powinny posiadać . Oczywiście luz na styku korbowód tłok to raczej mierzony w milimetrach powinien być a nie w setkach .
Jak wiadomo w takim momencie zapada decydujące pytanie co dalej ?
Remont a może kupić drugi silnik albo wsadzić coś innego ( Dlaczego padały pomysły by wsadzić inny silnik opiszę gdzie indziej )
Po rozebraniu silnika na części pierwsze i kilku dniach na rozmyślanie padło jednak na remont oraz upgrade tego silnika (poczytało się trochę na australijskich forach i wyszło to co jest ).
honker91
 
Posty: 32
Dołączył(a): 11 kwi 2021, 13:18
Lokalizacja: Swarzędz

Re: Isuzu 3.1

Postprzez Jake » 18 kwi 2021, 22:53

Ciezko mi sobie wyobrazic remont majac taka baze, a w zasadzie nie majac bazy.... Nie wiem co Ty lub ktos robil z tym silnikiem, ale czegos takiego jeszcze nie widziałem!
Jak chcesz to mam głowice, tłoki i korby na sprzedaz.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Isuzu 3.1

Postprzez honker91 » 19 kwi 2021, 21:50

Dzięki za propozycję ale silnik już uruchomiony i przejechał puki co 1000 km po remoncie.
A wracając do tematu mojej reanimacji tego co zostało po tym 4jg2 .
Wybiłem stare tuleje z bloku pomierzyłem blok i okazał się być w stanie dobrym do dalszej eksploatacji . Po pomierzeniu wału okazało się że jest nominalny . Jako że od zawsze lubię wyzwania i robić rzeczy o których inni nie myślą stwierdziłem że skoro w takiej Australii można zrobić z tego silnika 4jg1 to dlaczego nie można u nas.
Jednak poszedłem trochę dalej niż oni i nie wykorzystałem tłoków z 4jg1 tylko wybrałem tłoki z 4jx1 razem z korbowodami . Głowicę założyłem z 4jh1 kolektory zostały z 4jg2 ponieważ wszystko pasuje . Jeżeli chodzi o układ paliwowy to wtryskiwacze są z 4jb1 a pompa z VW lt 2.8 tdi . Trochę był problem z ustawieniem wtrysku ale wystarczyło przestawić koło pompy o jeden ząb na pasku i jest idealnie jak fabryka sobie wymyśliła no prawie. Jeżeli chodzi turbinę to jestem z trakcie budowy hybrydy strona gorąca zostaje oryginalna z 4jg2 a strona zimna będzie z 4jx1 . Wszystko leży w warsztacie trzeba tylko poskładać .
honker91
 
Posty: 32
Dołączył(a): 11 kwi 2021, 13:18
Lokalizacja: Swarzędz

Re: Isuzu 3.1

Postprzez Jake » 19 kwi 2021, 22:33

No to niezlego ulepa stworzyles. A opowiesz po krotce co Cie sklonilo do wyboru konkretnych gratow od danego silnika i co dzieki temu uzyskales?
Czy turbo z 4JX1 nie jest takie samo jak to z 4JG2?
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Isuzu 3.1

Postprzez honker91 » 21 kwi 2021, 20:12

Raczej stworzyłem Frankensteina ( ha ha ha )
Pewnie że opowiem co mnie skłoniło .
Głowica z 4jh1 ponieważ ma duże zawory i co ważne są dość młode auta dodatkowo ta którą kupiłem jest z silnika który miał jak twierdzi właściciel 1000 km po głowicy było widać że może być prawdopodobne to co mówił a po drugie kompletna kosztowała 100 zł
Tłoki z 4jx1 i korbowody założone są z powodu iż na Australijskim forum opisywali jak po wsadzeniu tłoków z 4jh1 korby wyskakiwały bokiem w silnikach po 300-400 km od remontu ale moment obrotowy palił sprzęgło . No i po wybuchu wracali do tłoków z 4jg1 . Niechcący dzięki temu zabiegowi odchudziłem trochę układ korbowy o 1500 gram.
Pompę z lt 2.8 tdi założyłem gdyż tłoko rozdzielacz ma 12mm i jest jeszcze rezerwa paliwa na w Australii skarżyli się na to iż pompa z 4jb1 nie daje rady obsłużyć silnika w paliwo ( pompa z 4jb1 ma tłoko rozdzielacz 10mm)
Wtryskiwacze chciałem z 4jh1 są ponoć lepsze niż te co mam ale nie było żadnych na sprzedaż jak składałem a teraz ceny są zaporowe . Mam w planach wymienić same końcówki wtryskiwaczy ( wydaje mi się że pompa pracuje trochę za luźno gdyż oryginalnie końcówka 2.8 tdi miała otworki 5x0.210 a teraz jest 4x0,300) .
Reszta osprzętu została ze starego silnika
A co do turbiny są dwa rodzaje w 3.1 skręcana i składana na v-band . Turbina składana na v-band ma taką samą średnicę jak ta z 4jx1 jednak budowa łopatek części gorącej jest zupełnie inna a co za tym idzie wsadzić można tylko że nie będzie to działać tak jak byśmy oczekiwali ( a ogólnie mówiąc nie będzie działać wcale ).
honker91
 
Posty: 32
Dołączył(a): 11 kwi 2021, 13:18
Lokalizacja: Swarzędz

Re: Isuzu 3.1

Postprzez honker91 » 01 sie 2021, 12:45

Chwilę mnie nie było ale w miedzy czasie układ napędowy zyskał kilka nowych rzeczy .
Wymieniłem skrzynię biegów na Ar5 wiązało się to z tym że moja skrzynia od 3.1 trochę hałasowała i znów zaczęło mi się ślizgać sprzęgło pomimo obicia kevlarem . Założony zestaw z 4jx1 dostał tarczę obitą kevlarem . Oczywiście kolega który mi to robił stwierdził iż wykorzysta całe dostępne miejsce na docisku . Więc teraz wymiar okładziny ma 280x160 mm a oryginalna miała 275x180mm .
Puki co zrobiłem jakieś 3500 km i nic się nie dzieje . No prawie nic jest to pierdoła ale tak mnie denerwuje że w przyszłym tygodniu będę zmuszony spuścić olej z silnika i ściągnąć metalową miskę gdyż olej przesącza się przez uszczelkę . A tak po za tym to leję paliwo i nic nie robię .
honker91
 
Posty: 32
Dołączył(a): 11 kwi 2021, 13:18
Lokalizacja: Swarzędz

Re: Isuzu 3.1

Postprzez honker91 » 11 lis 2021, 21:42

honker91
 
Posty: 32
Dołączył(a): 11 kwi 2021, 13:18
Lokalizacja: Swarzędz


Re: Isuzu 3.1

Postprzez gikxer » 06 wrz 2023, 21:34

Nie wiem jak to może dobrze działać skoro tłoki dałeś z 4jx1 a głowicę z 4jh1. Przecież w 4jh1 komora w tłoku nie jest centralnie w środku tak jak w 4jx1. Też interesuje mnie temat bezpośredniego wtrysku w 4jg2. Nie wiem jakie forum czytałeś, ja czytałem na Club Isuzu International jak chłopaki testowali różne wtryskiwacze i końcówki i pisali, że kształt komory jest zaprojektowany pod odpowiednie końcówki, otwory w końcówce wtrysku mają różne kąty i ma to duże znaczenie. A u Ciebie to się nawet nie pokrywa, wtrysk wali w bok komory. Nie rozumiem też czemu korby z 4jh1 wychodziły bokiem a 4jx1 nie. Wymiary tłoków w tych silnikach są prawie identyczne więc korby chyba też? Czy może 4jx1 ma mocniejsze? Może chodziło o tłoki z 4jg1 i korby z 4jg2 to bym powiedział, że mogą być słabsze.
Trochę czasu minęło to daj znać jak to działa albo nie działa :)21 Dziura w tłoku?
gikxer
 
Posty: 114
Dołączył(a): 31 lip 2022, 09:10

Re: Isuzu 3.1

Postprzez Jake » 06 wrz 2023, 23:39

gikxer napisał(a):Trochę czasu minęło to daj znać jak to działa albo nie działa :)21 Dziura w tłoku?

:lol: :lol: :lol: :lol:
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Isuzu 3.1

Postprzez gikxer » 11 wrz 2023, 21:39

Nie chcę atakować kolegę honker91 tylko chcę informacji, po dobroci lub siłą :)21 Może ma ktoś z nim kontakt? Temat mnie interesuje, dlaczego? Głowice 3,1d są znane z tego, że lubią pękać, wystarczy poczytać na forum historii kolegów. Kupno takiej głowicy to spory wydatek jeśli w ogóle są do kupienia, z tego co widziałem jest jedna za 2500 ewentualnie gołe chińskie trochę taniej. Głowice padają na fabrycznych ustawieniach a jeśli ktoś chce większą moc to tylko życzyć powodzenia. Głowica do 2.8 lub D-max 3.0 to koszt w granicach 500 zł. Wtryskiwacze a raczej nowe końcówki do 3.1 są nieosiągalne. No dobra, są, znalazłem na Srilance drogo, tanio było ale we Władywostoku... U nas brak! Dlatego chce spróbować 3.1 na bezpośrednim wtrysku.
Z tego co czytałem tłoki od 4jh1 pasują na oryginalne korby 4jg1t, wymiary można zobaczyć na stronie linkowanej poniżej.

4jg1:
https://morida-taiwan.com/product-detai ... rettyPhoto

4jg2t:
https://morida-taiwan.com/product-detai ... rettyPhoto

Kolega honker91 pisze, że założył tłoki od 4jx1. Jak pisałem wyżej to nie ma prawa działać poprawnie. Ale idąc w tym kierunku to tłoki od 4jh1 powinny pasować tylko poza tym co napisał kolega to nie znalazłem nigdzie informacji na ten temat. Tłoki 4jx1 i 4jh1 są bardzo podobne więc domyślam się, że mają te same korbowody ale nie znalazłem nigdzie informacji na ten temat a w ciemno wywalić 5 stów albo więcej żeby się przekonać to mnie nie stać ;)

4jh1:
https://morida-taiwan.com/product-detai ... d=17&id=98

4jx1:
https://morida-taiwan.com/product-detai ... =17&id=100

Kolejne pytanie do kolegi honker91. Czemu użyłeś pompy z VW LT a nie przełożyłeś samej głowiczki/sekcji tłoko rozdzielacza?
gikxer
 
Posty: 114
Dołączył(a): 31 lip 2022, 09:10

Re: Isuzu 3.1

Postprzez Jake » 12 wrz 2023, 01:01

Masz male szanse powodzenia w pytaniu go na forum:
Screenshot_1.png
Screenshot_1.png (23.19 KiB) Przeglądane 2275 razy

Nie bylo go tu od dawna ze hej.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Isuzu 3.1

Postprzez gikxer » 08 lis 2023, 00:04

Są tłoki, korby i wymiary. Rozebrałem dziś pacjenta, 4jg2 i pomierzyłem pi razy oko do zestawu z 4jx1. Powinno pasować tylko, że jak pisałem wcześniej tłoki 4jx1 nijak się mają do głowicy 4jh1. Nie wiem czemu tłoki z 4jh1 miałyby powodować wyskakiwanie korby bokiem skoro to ta sama korba co 4jx1, przynajmniej to samo wymiarami.

Pierwszy od lewej to korbowód z 4jx1, wyróżnia się trapezową główką, drugi 4jg2, trzeci, krzywy, podobno też 4jg2 ale ma inne wymiary mimo iż tłok ma tą samą średnicę, możliwe, że sprzedający się pomylił lub byłu rózne wersje silnika?
Obrazek

Tłoki od lewej 4jg2 i podobno 4jg2
Obrazek

Tłoki od lewej 4jg2 i 4jx1
Obrazek

Honker pisał, że odchudził układ korbowotłokowy 1500 gram. Poważyłem 4jx1 i 4jg1 i wyszło jakieś 130 na zestaw czyli razem około 550 gram, więc brakuje mi kilo ;)

4jx1:
Obrazek

4jg2:
Obrazek



Więc są dwie opcje, oryginalne korby od 4jg2 i tłoki 4jg1 lub korby 4jx1 lub 4jh1 i tłoki 4jh1. Myślę wstawić korby 4jx1 bo są w miarę dostępne i tłoki 4jh1. Choć z drugiej strony nie wiem jak się ma trapezowa główka korbowodu do standardowej. Wiem, że tu mało chętnych na takie przeróbki ale jestem ciekaw waszych opinii na ten temat. Tylko nie piszta daj se spokuj i kup tojotę albo patrola ;) Silnik mam, głowica 4jh1 też czeka tylko układ korbowy do uzgodnienia..
gikxer
 
Posty: 114
Dołączył(a): 31 lip 2022, 09:10

Re: Isuzu 3.1

Postprzez Jake » 08 lis 2023, 00:30

Wrecz przeciwnie - ja bardzo lubie takie kombinacje i podmianki. Nie odradzam, wrecz zachecam. Natomiast widze ze podchodzisz do tego nieco bardziej analitycznie. Kolega zalozyciel tematu coz... po prawdzie to nawet nie wiem czy wierzyc w to co pisal. Nie da sie poskladac silnika ktory wyglada jak po eksplozji grantu. Nie wierze tez ze silnik z fioletowa rozerwana tuleja i glowica "po gradobiciu" normalnie odpalal i jedzil jakby nigdy nic. No ale co ja sie tam znam. :lol:

Patrole sa brzydkie a silniki w nich jeszce gorsze, albo dychawiczne (RD28) albo eksplodujace (ZD30). Benzyna to z kolei rzadkosc.
Do Toyoty oczywiscie zachecam, ale to nie ta polka cenowa co Isuzu. Jakosc zas bardzo podobna (obie marki szanuje).
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4193
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa


Powrót do Pomysły, Porady, Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości