Strona 1 z 1

Skrzynia biegów Monterey 3.0 dti

PostNapisane: 19 kwi 2021, 22:00
przez honker91
Mam kilka pytań dotyczących tej skrzyni .
1 A mianowicie do czego służy silniczek na reduktorze ?
2 Czy wajcha od reduktora przełącza na wszystkie przełożenia czyli 2H 4H N 4L ? A może jednak jest to jakoś połączone z tym silniczkiem ?
Podejrzewam że jeżeli działa to wszystko manualnie za pomocą wajchy to raczej reduktor nie posiada położenia luzu tak jak w poprzedniej.

Re: Skrzynia biegów Monterey 3.0 dti

PostNapisane: 19 kwi 2021, 22:29
przez Jake
Byloby latwiej odpowiadac gdybys powiedzial o czym piszesz :) W sensie o jakim aucie i roczniku.
Byly 3 skrzynie manualne w Trooperach i Rodeo, MSG, MUA i AR, jest to powiazane z rocznikami.
MSG i MUA maja manualne zapinanie reduktora i trojpozycyjna wajhe reduktora (2H/4H/4L), AR ma dwupozycyjny wybierak (HIGH/4L), a funkcje zapinania 4WD realizuje wlasnie elektryczny silniczek.
Zadna ze skrzyn nie ma luzu czyli pozycji N zaznaczonej na wybieraku, jednak oczywiscie we wszystkich ten luz wystepuje i jest mniej wiecej w polowie drogi miedzy 4H a 4L, tylko w prowadnicy nie ma wyciecia w tym miejscu, wiec wajha sie w nim nie zatrzymuje.

Re: Skrzynia biegów Monterey 3.0 dti

PostNapisane: 20 kwi 2021, 08:00
przez honker91
Rocznika nie znam ani modelu auta bo dopiero mam zamiar kupić taką skrzynię. Ponieważ ta którą mam oryginalną od 3.1 tak wyje że jazda to sama przyjemność (35" mteki jej nie zagłuszają) . Dlatego wpadłem na pomysł by wsadzić od 3.0 gdyż ma osobny reduktor no i oczywiście jest młodsza .

Re: Skrzynia biegów Monterey 3.0 dti

PostNapisane: 20 kwi 2021, 08:48
przez Jake
Masz naprawde pecha! Zarowno 4JG2 z zakresem uszkodzen o jakim pisales jak i wyjace skrzynia to nie sa typowe przypadlosci.
3.1 ma skrzynie MUA
3.0 ma skrzynie AR
Reszta tak jak opisalem.
Przekladka jest wykonalna, dzwon pasuje, bolt pattern tez, walek sprzeglowy tez.
Jest inne sprzeglo, (pull clutch w 3.0 i zwykle push clutch w 3.1), dlugosc walow sa inne, belka skrzyni jest w innym miejscu.
Obie skrzynie sa bardzo dobre, AR-5 jest mocniejsza, ale niestety ma ten debilny silniczke ktory bardzo lubi zawodzic.

Re: Skrzynia biegów Monterey 3.0 dti

PostNapisane: 20 kwi 2021, 12:20
przez honker91
Mam tylną płytę z 3.0 koło zamachowe tarczę sprzęgła potrzebny był by mi docisk . A propo tej skrzyni to czy reduktor z automata pasuje do manuala ?

Re: Skrzynia biegów Monterey 3.0 dti

PostNapisane: 20 kwi 2021, 12:46
przez Jake
Tego niestety nie wiem, trzeba by sprawdzic...
Automaty byly dwa, AW30-40 (w 3.0 i 3.1) i 4L-30 (w 3.2 i 3.5)

Re: Skrzynia biegów Monterey 3.0 dti

PostNapisane: 21 kwi 2021, 20:24
przez honker91
Czyli jeżeli dobrze rozumiem to silniczek załącza tylko na 4H ale na 4L to można już załączyć ręcznie ? Głównie skłaniam się ku tej skrzyni z powodu iż sprzęgło ma 275 mm kontra 240 które mam teraz i się ślizga kiedy turbo wstaje ( a jest obite kevlarem )
Znalazłem informacje w internecie chyba na planet isuzu że reduktor z automatycznej pasuje do manualnej skrzyni .

Re: Skrzynia biegów Monterey 3.0 dti

PostNapisane: 21 kwi 2021, 22:22
przez Jake
Tak. Silniczek odpowiada za dopięcie przedniego wału. Samo przełożenie redukcyjne jest załączane ręcznie wajhą (4H/4L). Fabrycznie jest bolec blokujacy dzwignie reduktora, tak ze dopoki silniczek nie zapnie przodu to nie da sie zalaczyc reduktora. To glupota i nie wiem czemu tak jest, ale mozna go wywalic i wtedy reduktor sobie a przedni naped sobie. I mozna jezdzic na 2L :)

Mnie chodziło po głowie zalożenie manualnego reduktora od skrzyni sprzed liftu (przed 98 rokiem) do nowej skrzyni AR-5 (po 98 roku). Z manualnej skrzyni MUA (przed 98r) niestety nie da sie przelozyc reduktora bo jest zintegrowany ze skrzynia biegow, ale automat we wszystkich rocznikach miał odzielny, wiec jest to mozliwe! Dzieki temu mielibysmy nowsza mocniejsza skrzynie i klasyczny reduktor bez zadnych glupich silniczków i zbednej elektryki. Ale to tylko teoria, ktorej niestety jeszcze nie mialem mozliwosci przetestowac. Przy okazji bylby to szybki sposob na pozbycie sie silniczka od 4WD w nowszych autach, niewymagajacy przeróbki belki pod skrzynie ani wałów.

Re: Skrzynia biegów Monterey 3.0 dti

PostNapisane: 22 kwi 2021, 21:17
przez honker91
Kurde na forum planetisuzu czy jakoś tak ktoś do isuzu 3.5 z automatem wsadził manualną skrzynię biegów i połączył z reduktorem który miał wczesniej czyli jest to możliwe . Ja akurat jestem z tych co muszą sprawdzić wszystko sami więc napewno się do wiecie co i jak.

Re: Skrzynia biegów Monterey 3.0 dti

PostNapisane: 22 kwi 2021, 22:29
przez Jake
planetisuzu to skarbnica wiedzy :)
Według tego tematu:
https://www.planetisuzoo.com/viewtopic. ... 2&t=104521
Wychodzi, ze bolt pattern reduktora jest taki sam w AR-5 i 4L-30. Wiec dałoby sie manualny reduktor od przedliftowego automatu założyć do poliftowej skrzyni! Byłoby super :)

Re: Skrzynia biegów Monterey 3.0 dti

PostNapisane: 26 kwi 2021, 12:00
przez honker91
Czy do skrzyni Ar-5 też lejemy 5w-30 czy coś innego ?

Re: Skrzynia biegów Monterey 3.0 dti

PostNapisane: 26 kwi 2021, 12:50
przez Jake
5W30 silnikowy.