Strona 1 z 1

Mocniejszy alternator w 3.0

PostNapisane: 17 sie 2021, 11:09
przez s3Rnick
Montował ktoś większy mocniejszy alternator do silnika 3.0 ?
Wiem że są 2 rodzaje fabrycznych 70 i 90 A. - jak mniemam pasują wymiennie i to jest jakieś rozwiązanie - ten 90 A.
Ale może udało się komuś dopasować bez wielkich przeróbek np 140A.

Auto z przeznaczeniem na wyprawowe + 2 aku może potrzebować prądu sporo, lodówka, ładowarki etc.

Re: Mocniejszy alternator w 3.0

PostNapisane: 17 sie 2021, 14:50
przez Jake
Nie mam teraz czasu zrobic tego dla Ciebie, ale moja metoda szukania lepszych alternatorów jest taka:
1)Identyfikujesz to co masz OEMowego - w przypadku 3.0 to jest Hitachi LR190-750
2)Szukasz po sieci informacji o wymiarach OEMowego alterantora. Interesuja Cie de facto dwa wymiary - odleglosc miedzy uszkami glownego mocowania, oraz offset koła pasowego. Dobrze jakby łapki byly rozlozone mniej wiecej na przeciwko siebie - bedzie najlepiej pasowal w fabryczne mocowania.
3)Wchodzisz na allegro: https://allegro.pl/kategoria/alternator ... tring=140a i przeszukujesz kategorie pod frazami "150A" "140A" "130A" "120A" i ogladasz obrazki. Jak ktorys z alternatorów wyda Ci sie wygladajacy podobnie do tego ktory potrzebujesz - wchodzisz w aukcje i czytasz od czego jest. Dajmy na to "Hyundai Terracan" i jakis tam symbol. Szukasz w google wymiarów tego alternatora - jesli sa podobne i altek rokuje z bedzie pasowal wracasz do allegro i szukasz taniego w dobrym stanie.
Voila!

Re: Mocniejszy alternator w 3.0

PostNapisane: 17 sie 2021, 16:44
przez Quentil
Po 1. HSmith60 = reklamiarz.

Po 2.
Jake napisał(a):..odleglosc miedzy uszkami glownego mocowania,...

Najtrudniej znaleźć ten rozmiar, choć wydaje się podstawowym parametrem :roll:

Re: Mocniejszy alternator w 3.0

PostNapisane: 17 sie 2021, 16:56
przez Jake
Reklamiarz juz usuniety, rozmiar wbrew pozorom da sie znalezc jak sie troche poszuka. Wybor alternatorow bez wakupompy jest ogromny. Ja dobralem nawet do 3.1 110A alternator z wakupompa pasujacy plug&play.

Re: Mocniejszy alternator w 3.0

PostNapisane: 17 sie 2021, 23:05
przez s3Rnick
Paski są dwa na alternatorze. Ale może da się przełożyć rolki.

Re: Mocniejszy alternator w 3.0

PostNapisane: 17 sie 2021, 23:22
przez Jake
To bez znaczenia. Przekladasz stare kolko. Najistotniejsze jest zeby mocowanie bylo podobne, mozliwe ze trafisz identyczne (mi sie tak udalo), a moze tylko podobne i trzeba bedzie dotoczyc tulejke dystansowa. Offset kolka musi byc albo taki sam, albo za mały (wtedy doklada sie podkladke lub tulejke pod kolko), wazne by nie byl za duzy bo z tym nic sie nie da zrobic.

Tu na przyklad wstepny kandydat do sprawdzenia:
Kod: Zaznacz cały
0124325122 BOSCH
0124525020 BOSCH

Nastepny:
Kod: Zaznacz cały
Valeo SG10B019
Valeo 7700424582


Wystarczy poświęcic kilka godzin, znajdziesz 5-6, moze 10 typów do sprawdzenia. Polowa odpadnie od razu, jak spawdzisz wymiary mocowania bo nie bedzie nijak podobna, druga polowa okaze sie srednio dostepna, droga albo ktorys wymiar nie bedzie pasowal, ale predzej czy pozniej znajdziesz cos idelanego. Wiem, co mowie, bo dobrałem ta metoda idealny altek 150A do 4 Runnera 3.0V6 i Troopera 3.2V6 a nawet 110A z wakupompa do Troopera 3.1 D.
Poczytaj ten temat: viewtopic.php?f=10&t=4039&hilit=alternator&start=125
Rozpisywalem sie tam jak szukalem kandydata na podmianke do 3.1.

Re: Mocniejszy alternator w 3.0

PostNapisane: 18 sie 2021, 08:28
przez s3Rnick
Dzieki ! :)2
Będę szukał.
Muszę pomierzyć ten swój.