Naprawa wycieraczek reflektorów

Wykonałeś coś nietypowego przy swoim samochodzie lub planujesz przeróbki przy samochodzie a nie wiesz jak się za to zabrać?

Re: Wycieraczki reflektorów

Postprzez mcgiver » 19 wrz 2021, 20:13

a idzie do tego dokupić takie małe pióra ? bo u mnie wszystko jest ok , ale pióra zdarte do zera, chyba że to tak ma być ? :?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2435
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Wycieraczki reflektorów

Postprzez Quentil » 19 wrz 2021, 20:23

Kiedyś w UK mieli, za kilkanaście albo kilkadziesiąt funtów sztuka :)21
6VE1...
Quentil
 
Posty: 992
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Wycieraczki reflektorów

Postprzez mcgiver » 19 wrz 2021, 20:41

Quentil napisał(a):Kiedyś w UK mieli, za kilkanaście albo kilkadziesiąt funtów sztuka :)21
:o to będzie trzeba coś ustrugać ze zwykłych piór :roll:
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2435
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Wycieraczki reflektorów

Postprzez Quentil » 19 wrz 2021, 20:59

Powinno się dać wymienić samą gumkę, w tego typu wycieraczkach zazwyczaj się wysuwała normalnie. W Montku trzeba przyjrzeć się konstrukcji pióra, bo z tego co pamiętam z obu stron są zagięte blaszki, aby gumka lub wkład nie wypadł.

Przyjrzyj się za dnia to powinieneś coś wykombinować, chyba że gumka jest jakoś zintegrowana z resztą.
(czasami zamiast samej gumki jest wysuwana łącznie z kawałkiem twardszej podstawy, ale mój plan i tak powinien być wykonalny)
6VE1...
Quentil
 
Posty: 992
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Wycieraczki reflektorów

Postprzez Jake » 19 wrz 2021, 21:17

mcgiver napisał(a):
Quentil napisał(a):Kiedyś w UK mieli, za kilkanaście albo kilkadziesiąt funtów sztuka :)21
:o to będzie trzeba coś ustrugać ze zwykłych piór :roll:

Niestety nie namierzylem nigdzie gotowych piór do zakupu, a szkoda. Ja kupowalem zwykle pioro i docinalem gumke i te boczne listwy metalowe na odpowiednia dlugosc, rozginałem łapki, wsuwalem w uchwyt i zaginalem ponownie.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4207
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Wycieraczki reflektorów

Postprzez Quentil » 19 wrz 2021, 21:22

I tak będzie najlepiej, jeśli przetarłeś szlaki i te małe zagięte blaszki nie pękły, to nie ma co się zastanawiać.

A na stronce jakiegoś Brytyjskiego sklepy były właśnie gotowce, kilka lat temu to widziałem i z powodu ceny zapamiętałem.
PS. zbiorniki w zamienniku też mieli na wyspach, w innym sklepie, jeszcze więcej lat temu i za co najmniej 150 fuli. Albo 250 :roll:
6VE1...
Quentil
 
Posty: 992
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Wycieraczki reflektorów

Postprzez Jake » 19 wrz 2021, 21:35

Jedna wymiane (rozgiecie i zagiecie) wytrzymuja bez problemu, nie pękaja. Nie wiem jak bedzie z druga czy trzecia proba wymiany - nie doszedlem jeszcze do tego etapu.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4207
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Wycieraczki reflektorów

Postprzez miras7 » 19 wrz 2021, 22:02

Też robiłem tak jak Jake, 2 razy. Teraz czeka mnie 3 raz. Pióra na reflektorach szybciej umierają niż na szybach. Nie tak, że słabo ścierają. Po prostu się rozpadają. Może temperatura?
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1783
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Wycieraczki reflektorów

Postprzez mcgiver » 19 wrz 2021, 22:23

no mi własnie o taką rzeźbę chodziło bo tak się to kiedyś robiło w maluchu i tym podobnych sprzętach :)2
najważniejsze że działało i różnicy nie było widać z żadnej strony :)2
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2435
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Wycieraczki reflektorów

Postprzez Legend » 19 wrz 2021, 23:26

caly problem polega na tym, ze jest inne przetłoczenie gumy, którą kupujesz w paskach, zabierałem się za to tak długo...aż sprzedałem auto :)

ale w nowym nabytku niestety ten san temat do przrobienia.
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1389
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: Wycieraczki reflektorów

Postprzez Jake » 19 wrz 2021, 23:34

Ja kupowalem zwykle pióra "alca" i były takie przetłoczenia jak potrzeba, wszystko pasowało.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4207
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Naprawa wycieraczek reflektorów

Postprzez Jake » 21 paź 2021, 00:01

No wiec tak to wyglada.
Kupujemy dwa najkrótsze pióra jakie mają w sklepie. Taniej byłoby jedno do przecięcia na pół, ale musza byc dwa - bo tylko jeden koniec gumki ma wciecia w ktorych blokuje sie blaszka (drugi koniec jest lekko ruchomy - przez co dopasowuje sie do krzywizny szkła). Zakladajac gumke bez wciecia blokujacego ja w uchwycie po pewnym czasie nam z niego wyjedzie i odpadnie.
Ze smutkiem w duszy i uczuciem psucia czegos dobrego rozbieramy nowe pióro i pozbywamy sie czesci metalowej. Wyciagamy gumke i 2 blaszki. Gumke przymierzamy do starej i docinamy na wymiar, blaszki docinami ok 2-3mm krotsze niz gumka i zaokraglamy pilnikiem. Składamy blaszki i gumke i zakladamy do fabrycznego mini-ramienia.
Tak wyglada w praktyce:
wip1.jpg
wip1.jpg (76.59 KiB) Przeglądane 2444 razy

wip2.jpg
wip2.jpg (86.75 KiB) Przeglądane 2444 razy

wip3.jpg
wip3.jpg (162.27 KiB) Przeglądane 2444 razy

Przy okazji piórka piaskowalem i malowalem proszkowo. Zeby to zrobic musialem rozwiercic fabryczne nity, wiec ramie skrecone jest do pióra na śrubke z nakretka samokontrujaca, tak by nie odpadla a byla zachowana ruchomosc. Niestety spryskiwacze to jest jakas plaga w tych ramionach, rozebralem 4 sztuki, w tym dwa od mirasa i znalazlem tylko jeden caly spryskiwacz, a 3 pekniete. Pekaja w dwoch miejscach - najczesciej peka przy krócu tam gdzie wezyk, ale czasami peka tez ogranicznik jego ruchomosci - tego nie widac bez rozebrania pióra. Zakleilem pekniecie klejem epoksydowym i na razie działa.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4207
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa


Powrót do Pomysły, Porady, Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości