
Temat chyba we właściwym dziale.

Być może temat był już wałkowany, a ja nie mogę go znaleźć, ale uważam, że każdy przypadek jest indywidualny.

Zachorowałem na off-roada.

Posiadam obecnie BMW E36 325i coupe i jestem zielony jeśli chodzi o jakiekolwiek samochody terenowe. BM-ka już mi się znudziła


Samochód ma służyć do codziennych dojazdów do pracy (po "normalnej" polskiej drodze bitumicznej


W związku z tym miałbym parę pytań - na co zwrócić uwagę, żeby nie władować się na minę?
Interesuje mnie isuzu trooper w wersji czterodrzwiowej, silnik - tylko diesel 2,8 l z intercoolerem najlepiej.
Silnik jest bodajże na pasku, proszę zwrócić uwagę, jeśli się mylę - jeśli tak, to co ile km wymienia się to dziadostwo (BM-ka ma łańcuch - super sprawa

Proszę o wyjaśnienie zasady działania napędów troopka tzn. z tego, co wyczytałem tj.stały napęd na tył z otwartym dyfrem + dołączany napęd na przód - tu pytanie, czy jak dołączę naped na przód to mam otwarte dyfry, a zblokowane (wszystkie dwa czy tylko tył?) dopiero, jak włączę reduktor?

Główne bolączki tego silnika, czego nie należy z nim robić, albo jak poznać, że był niewłaściwie użytkowany (uszczelka pod głowicą, przegrzanie, branie oleju itp.)?
Na jakim oleju powinien śmigać ten silnik (syntetyk, czy pół syntetyk) i ile go wchodzi do silnika?
Na co zwrócić uwagę przy zakupie - tzn. jak sprawdzać poszczególne podzespoły?
Czy utrzymanie samochodu jest drogie przy przeciętnej eksploatacji tzn. podstawowe sprawy serwisowe, elementy, które mogą sie urwać podczas jazdy w terenie itp.?
Ile powinienem wydać, żeby nie kupić złomu, czy samochody w cenie na poziomie 5000 - 6000 PLN są warte uwagi, albo coś takiego :http://www.trooper4x4.pl/ogloszenie_spis.php?id_ogloszenia=150 ?
Za wszelką życzliwość dziekuję.
Pozdrawiam
Goliasz