Kupno Troopera.

Pomysły, Porady, Modyfikacje

Kupno Troopera.

Postprzez Goliasz » 02 sie 2010, 20:43

Witam, jestem nowy, więc proszę o wyrozumiałość. :)21
Temat chyba we właściwym dziale. :)
Być może temat był już wałkowany, a ja nie mogę go znaleźć, ale uważam, że każdy przypadek jest indywidualny. ;)
Zachorowałem na off-roada. :geek:
Posiadam obecnie BMW E36 325i coupe i jestem zielony jeśli chodzi o jakiekolwiek samochody terenowe. BM-ka już mi się znudziła ;) tzn. strasznie się nią jeździ po naszych wspaniałych drogach (mam obniżone i utwardzone zawieszenie :) ). Wygląda super, ale jest strasznie niepraktyczna. No ale do rzeczy, chcę się jej pozbyć do wiosny i kupić trooperka z lat 90 - 92, początkowo chciałem kupić patrola, ale ceny mnie odstraszają.
Samochód ma służyć do codziennych dojazdów do pracy (po "normalnej" polskiej drodze bitumicznej :D ) i wypadów weekendowych w teren (na początek lekki ;) ).
W związku z tym miałbym parę pytań - na co zwrócić uwagę, żeby nie władować się na minę?
Interesuje mnie isuzu trooper w wersji czterodrzwiowej, silnik - tylko diesel 2,8 l z intercoolerem najlepiej.
Silnik jest bodajże na pasku, proszę zwrócić uwagę, jeśli się mylę - jeśli tak, to co ile km wymienia się to dziadostwo (BM-ka ma łańcuch - super sprawa :P )?
Proszę o wyjaśnienie zasady działania napędów troopka tzn. z tego, co wyczytałem tj.stały napęd na tył z otwartym dyfrem + dołączany napęd na przód - tu pytanie, czy jak dołączę naped na przód to mam otwarte dyfry, a zblokowane (wszystkie dwa czy tylko tył?) dopiero, jak włączę reduktor? :)21
Główne bolączki tego silnika, czego nie należy z nim robić, albo jak poznać, że był niewłaściwie użytkowany (uszczelka pod głowicą, przegrzanie, branie oleju itp.)?
Na jakim oleju powinien śmigać ten silnik (syntetyk, czy pół syntetyk) i ile go wchodzi do silnika?
Na co zwrócić uwagę przy zakupie - tzn. jak sprawdzać poszczególne podzespoły?