Strona 1 z 3

Wymiana osłon gumowych przegubów

PostNapisane: 02 sie 2010, 23:48
przez hassan
Hej,

jako że weekend miałem awaryjną wymianę gumowej osłony wewnętrznego przegubu cyknąłem kilka fotek. Poniżej postaram się opisać co i jak "dla potomnych":

Z narzędzi będą nam potrzebne (część niestety z pamięci, więc głowy dać nie mogę że na 100% jest prawidłowo):
śrubokręt krzyżakowy
dwa klucze imbusowe (niestety nie znam rozmiaru, bo nie były opisane, przy okazji sprawdzę i poprawie) - chwilowo przyjmuje że będzie do imbus mały i duży
klucze nasadkowe: 12, 14, 19, 21, 27
klucz3 płaskie 17 (do kontry przy odkręcaniu/przykręcaniu sworzni do wahaczy)
WD40 lub inny odrdzewiacz/penetrant
gumy na wymianę ;-)

1. zdejmujemy koło (6 śrub na klucz 19)
2. odkręcamy zacisk hamulcowy (2 śruby na klucz 17)
3. odkręcamy obręcz/wspornik zacisku hamulcowego (2 śruby na klucz 21)
4. następnie trzeba odkręcić tarczę od półosi. Ja mam zabieraki, więc musiałem odkręcić tylko element zaznaczony na obrazku poniżej czerwonym okręgiem (6 śrub na duży imbus) oraz zdjąć seger znajdujący się (w przybliżeniu) między tymi dwoma elementami.. W przypadku sprzęgiełek manualnych/automatów trzeba je zdjąć (nie będę pisał jak, bo nie pamiętam).

Obrazek

5. odkręcamy tarczkę blokującą docisk łożyska (3 śruby na śrubokręt krzyżakowy)
6. odkręcamy docisk łożyska
7. jeżeli damy radę wyciągamy łożysko, jeżeli nie to od razu ściągamy tarczę
7a. ściągamy tarczę
8. odkręcamy czujnik ABS (1 śruba na mały imbus)
9. odkręcamy osłonę tarczy (3 śruby na klucz 12)

Teraz należy zdjąć zwrotnicę - znaczy albo ją zupełnie zdjąć, albo zbić z jednego sworznia, tak by można było ją uchylić na tyle żeby wysunąć z niej przegub.
Sworzeń dolny ma główną śrubę na klucz 27, 4 śruby którymi przykręcony jest do wahacza są na klucz 17. Śruby trzymające górny sworzeń są również na klucz 17. Główna śruba górnego wahacza jest, o ile pamiętam, na klucz 21.
Po zdjęciu/odchyleniu zwrotnicy idziemy dalej.

10. odkręcamy i przesuwamy w stronę mostu zewnętrzną osłonę gumową
11. teraz należy zdjąć zewnętrzny przegub. jest on założony na wielowpust na końcówce przegubu wewnętrznego. Na wielowpuście tym jest rowek w którym siedzi druciany seger. Nie ma do niego dostępu, więc przegub należy zbić.

Obrazek

aby zbić przegub chwytamy mocny wewnętrzny przegub w miejscu zaznaczonym na obrazku czerwoną strzałką, odciągamy zewnętrzną osłonę gumową od zewnętrznego przegubu i uderzamy w jego krawędź (na obrazku strzałka zielona) młotkiem. Po kilku uderzeniach przegub powinien zejść z wielowpustu [nie ma strzałek bo nie pamiętam gdzie były :-O]

Obrazek

12. ściągamy wewnętrzną osłonę gumową

Jeżeli jest potrzeba to wyciągamy wewnętrzny przegub. Aby to zrobić należy wyjąć druciany seger (na obrazku zaznaczony zielonym kółkiem)

Obrazek

wystarczy podważyć go śrubokrętem i wyciągnąć.

Całość składamy w odwrotnej kolejności :-)

Dla zainteresowanych wymiary oryginalnych osłon (ta rozmiarówka jest praktycznie niedostępna - ponadto nigdzie nie ma dostępnych osłon wewnętrznych):

Obrazek

W razie niejasności lub pytań proszę pisać w tym wątku :-)

Re: Wymiana osłon gumowych przegubów

PostNapisane: 03 sie 2010, 08:32
przez croochy
fajnie że opisałes, mnie też to czeka, ale narazie zrobiłem osłone z trytytek, tasmy izolacyjnej i kawałka foli :)21

Re: Wymiana osłon gumowych przegubów

PostNapisane: 10 sie 2010, 16:34
przez croochy
ja też już po wymianie

z ciekawostek oslona zewnętrzna jest identyczna jak wewnętrzna

drugi temat

u mnie nie było tego zabezpieczenia o którym piszesz w kontekście zdjęcia :roll:

Obrazek


no i szczerze mówiąc nie widze fizycznej możliwości wypadnięcia półosi przy przykręconej zwrotnicy. nawet po odkręceniu jednego sworznia wyciągnięcie dalej sprawia trochę problemu

Re: Wymiana osłon gumowych przegubów

PostNapisane: 20 sie 2010, 15:05
przez Wieża30
a jak jest z wymianą tych wewnetrznych przegubów czy wymieniamy tylko to co jest na półosce sam srodek czy i tą flansze co te kulki po niej pracują bo będe wymieniał wszystkie i tak z ciekawosci pytam

Re: Wymiana osłon gumowych przegubów

PostNapisane: 21 sie 2010, 10:26
przez kugel
Z przegubem ,to jak z łożyskiem powinno się oba pierścienie (bieżnie ) wymienić , tak jak to jest w komplecie - z używa się wszystko ;) .

Re: Wymiana osłon gumowych przegubów

PostNapisane: 07 wrz 2010, 17:04
przez Wieża30
Witam dziś zregenerowałem wewnętrzne przeguby :)21 a jakie to proste i są jak nowe ,wyjełem półoś, zdjełem zabezpieczenie z koszyka trzymającego kulki i zobaczyłem że tam co pracują kulki są wyrobione dołki wiec ten cały koszyk odwróciłem odwrotnie i kulki teraz chodza w nowych miejscach i stuki ,puki ustały szkoda tylko że zdjęć nie zrobiłem

Re: Wymiana osłon gumowych przegubów

PostNapisane: 12 paź 2010, 07:46
przez oko
Włąśnie przy wymianie opon w weekend spotkało mnie niemiłe zaskoczenie szlak trafił mi osłonę wewnętrzną i zewnętrzną od strony kierowcy... I teraz jak zawsze najciekawsze. Temat poszukiwania osłon już przerabiałem ale gościowie u nas w sklepach jacyś nie bardzo kumci MONTEK I TROPER to dla nich auta z innej bajki> CO sie nawalczyłem by wreszcie dobrali mi jakieś osłony ... Pytanko... od jakiego innego auta względnie podchodzą takie osłony? Jakieś propozycje?

Re: Wymiana osłon gumowych przegubów

PostNapisane: 12 paź 2010, 09:30
przez hassan
od mazdy 626 zdaje się. Wejdź na stronę sklepu Intercarsu i zobacz co mają (są tam też opisy zamienników). Aha, zmierz najpierw dokładnie jakie masz średnice tych osłon.
U mnie nie pasowały żadne! Najlepsze były te do starej wersji (od kanciaka), ale i tak były za duże. Idealne zamówiłem dopiero w milneroffroad (http://www.milneroffroad.com/categories.asp?cID=9363).

Re: Wymiana osłon gumowych przegubów

PostNapisane: 12 paź 2010, 18:19
przez croochy
co Wy mówicie z tymi osłonami, ja dzwonie, mówię osłony do monteraya 3.2 i mam. Wew i zew sa identyczne

Re: Wymiana osłon gumowych przegubów

PostNapisane: 13 paź 2010, 13:59
przez hassan
są w sumie 3 rodzaje osłon: do starych troopków, do 92-98 i 98-02. Z tego co pamiętam różnią się nieco wymiarami. Najmniejsze są od kanciaka, ale jak dałem je mechanikowi to powiedział że albo przyniosę mu dopasowane, albo on nie da gwarancji że nic się pod nie nie dostanie. Zresztą jak już sam montowałem to mając te najmniejsze był spoory luz :( Ale jak założyłem te z UK to pasowały idealnie. Aha i żeby nie było, z IC próbowałem kilku producentów.
Inna sprawa że mój model (przejściowy) może mieć coś z tymi półosiami powalone i mam inną rozmiarówkę :/

Re: Wymiana osłon gumowych przegubów

PostNapisane: 13 paź 2010, 15:09
przez wojtek1981
U mnie tak samo jak pisze croochy wchodzę do sklepu mówię rok i pojemnośc i mam za 20 zł ze smarem i też mam model przejściowy . A dodam że trochę już ich wymieniłem i za każdym razem pasowały .

Re: Wymiana osłon gumowych przegubów

PostNapisane: 13 paź 2010, 17:00
przez hassan
no to ja nie mam już pomysłów :-(
może mam płośki od czegoś innego ;-)

Re: Wymiana osłon gumowych przegubów

PostNapisane: 13 paź 2010, 20:11
przez croochy
most od froty A :)21

Re: Wymiana osłon gumowych przegubów

PostNapisane: 14 paź 2010, 16:48
przez hassan
eee...od Frotki są zbyt małe :-D

Re: Wymiana osłon gumowych przegubów

PostNapisane: 27 maja 2011, 08:57
przez oko
Właśnie jestem po wymianie wszystkich osłon wewnętrznych i zewnętrznych. Ciekawe ile wytrzymają...

Re: Wymiana osłon gumowych przegubów

PostNapisane: 27 maja 2011, 19:41
przez jjag
Dla wszyskich chcacych wymienic gumy przegubow.
Pasuja od MAZDY 626.
KUPILEM -WYMIENILEM -JEST OK
Zwracajcie tylko uwage przy kupnie na dlugosc w/w gumy.
Set zawiera wszystko-guma -zaciski - smar
Powodzenia.

Re: Wymiana osłon gumowych przegubów

PostNapisane: 23 paź 2011, 19:47
przez Tomkin
24,50 w Intercars ,kupowałem w piątek,no problem

Re: Wymiana osłon gumowych przegubów

PostNapisane: 22 lut 2012, 17:39
przez Jakub_G
Witam. Co prawda nie posiadam Troopera a Campo ale wymiana osłony nie wiele się chyba różni.
Może przyda się komuś ta porada .
Najpierw koło :)
Obrazek
2) zabieraki przedniego napędu (6 śrub )
Obrazek
3) następnie zdjąłem pierścień i podkładkę
Obrazek
4) w kolejnym kroku odkręcam nakrętkę od sworznia górnego i dolnego
Obrazek
5) teraz drążek kierowniczy (za cholerę nie mogłem go wybić )
Obrazek
6 ) demontaż opasek zaciskowych na osłonie wewnętrznej
Obrazek
7 ) zabezpieczenie (fota zapożyczona od hassan bo swojej nie zrobiłem )
Obrazek
8 ) czyszczenie i sprawdzanie ewentualnego zużycia
Obrazek
9 ) nowe osłony , smar i zaciski ( uniwersalne GNK po 30 zł/szt )
Nie odkręcałem przewodu hamulcowego bo nie było to konieczne (no i trochę z lenistwa bo nie trzeba było odpowietrzać układu )ale jeśli ktoś z Was ma pomocnika to łatwiej będzie z odkręconym.

Re: Wymiana osłon gumowych przegubów

PostNapisane: 23 lut 2012, 19:42
przez Maryś
:)2 Ładny opis. Też ostatnio wymieniałem tzn. mój mechanior :)21 i problem był z dopasowaniem osłon te do Monciaka nie pasowały dobrał jakieś od
hondy :)21

Re: Wymiana osłon gumowych przegubów

PostNapisane: 02 cze 2012, 18:55
przez Maryś
Niestety 3 miesiące od wymiany i jedna z osłon rozerwana :evil: macie jakieś patenty na te osłony :?

Re: Wymiana osłon gumowych przegubów

PostNapisane: 03 cze 2012, 00:21
przez skiczu
Maryś napisał(a):Niestety 3 miesiące od wymiany i jedna z osłon rozerwana :evil: macie jakieś patenty na te osłony :?

Ja moją betonem zalałem... ;) :lol:
Aha... pijany jestem... :oops:

Re: Wymiana osłon gumowych przegubów

PostNapisane: 03 cze 2012, 16:23
przez Maryś
:)2 to masz teraz żelbet :)21

Re: Wymiana osłon gumowych przegubów

PostNapisane: 04 cze 2012, 19:45
przez croochy
kupić lepszą niż najtańsza w IC

Re: Wymiana osłon gumowych przegubów

PostNapisane: 24 sty 2013, 10:13
przez Ciplik
hassan napisał(a):...

Dla zainteresowanych wymiary oryginalnych osłon (ta rozmiarówka jest praktycznie niedostępna - ponadto nigdzie nie ma dostępnych osłon wewnętrznych):

Obrazek

...

No to osłony mamy już wyjaśnione. Dołożę swoje dwa grosze.
Na tej stronce wklej ten indeks: G55007 albo G53002 lub 0.025516 i znajdziesz osłony zewnętrzne oraz wewnętrzne przegubów.

Teraz jeszcze tylko odnośnie samych przegubów, ma ktoś może coś na ich temat, jakieś wymiary ilość ząbków/frezów. Czy np ten G19002PC jako zewnętrzny oraz ten G7X020PC jako wewnętrzny będą pasowały do mojego :?: Jako że pracuje teraz w IC-ku, mogę ściągnąć je na półkę i posprawdzać rozmiary itp. tylko co z tego, że policzę i pomierzę jak nie wiem ile powinno być :(

Re: Wymiana osłon gumowych przegubów

PostNapisane: 24 sty 2013, 11:04
przez majkus96
Ciplik napisał(a):
hassan napisał(a):...

Dla zainteresowanych wymiary oryginalnych osłon (ta rozmiarówka jest praktycznie niedostępna - ponadto nigdzie nie ma dostępnych osłon wewnętrznych):

Obrazek

...

No to osłony mamy już wyjaśnione. Dołożę swoje dwa grosze.
Na tej stronce wklej ten indeks: G55007 albo G53002 lub 0.025516 i znajdziesz osłony zewnętrzne oraz wewnętrzne przegubów.

Teraz jeszcze tylko odnośnie samych przegubów, ma ktoś może coś na ich temat, jakieś wymiary ilość ząbków/frezów. Czy np ten G19002PC jako zewnętrzny oraz ten G7X020PC jako wewnętrzny będą pasowały do mojego :?: Jako że pracuje teraz w IC-ku, mogę ściągnąć je na półkę i posprawdzać rozmiary itp. tylko co z tego, że policzę i pomierzę jak nie wiem ile powinno być :(

Osłony Zewnętrzne Pasują Od Passata B3 i Od Frotki Bodajże Ja W Swoim Mam Od Passata Zamontowane :)2