Regeneracja tłoczków hamulcowych

Wykonałeś coś nietypowego przy swoim samochodzie lub planujesz przeróbki przy samochodzie a nie wiesz jak się za to zabrać?

Regeneracja tłoczków hamulcowych

Postprzez hassan » 16 wrz 2010, 08:17

Hej,

zamierzam zregenerować sobie tłoczki hamulcowe, bo nieco pordzewiałe już są. Na tę okoliczność zakupiłem zestawy naprawcze tłoczków (gumowe "harmonijki", uszczelki, segery, etc.). I teraz proszę o potwierdzenie czy dobrze myślę :-)
1. spuszczam płyn hamulcowy (np. przez odpowietrzniki)
2. odkręcam przewód hamulcowy od zacisku
3. mam zacisk w ręce. i tu dylemat - jak wyciągnąć tłoczek? sam wyjdzie? jakoś mu pomóc?
4. wymieniam uszczelki, zalewam płynu (wie ktoś ile tam wchodzi????)
5. odpowietrzanie...kolejna wątpliwość...w wozach z ABSem odpowietrzamy od najdalszego czy najbliższego koła od pompy??? Wieża sugerował kiedyś przekręcenie stacyjki na pozycję ACC żeby pompa ABS miała zasialnie - faktycznie to potrzebne?
był: Opel Monterey A 3.1 LTD '96, 265/75/16 BFG AT, +2" Lovells
jest: VW Transporter T3 Syncro

nigdy nie mów nigdy...
Avatar użytkownika
hassan
 
Posty: 599
Dołączył(a): 31 paź 2008, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regeneracja tłoczków hamulcowych

Postprzez croochy » 16 wrz 2010, 16:52

tłoczek powinien się wypompować sam

na agregacie abs jest chyba odpowietrzenie

zaczynasz od najdłuższego przewodu
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Regeneracja tłoczków hamulcowych

Postprzez hassan » 16 wrz 2010, 22:15

croochy napisał(a):tłoczek powinien się wypompować sam


hmmm...czyli zdejmuję zacisk, wciskam hamulec aż tłoczek nie wyjdzie...i co dalej...czy ciśnienie w układzie nie wywali dużej części płynu? czy po wypchnięciu ciśnienie spadnie i nic nie powinno nadmiernie wyciekać?

croochy napisał(a):na agregacie abs jest chyba odpowietrzenie


właśnie wyczytałem że jeżeli nie osuszamy zupełnie układu to nie ma potrzeby odpowietrzania pompy :)
był: Opel Monterey A 3.1 LTD '96, 265/75/16 BFG AT, +2" Lovells
jest: VW Transporter T3 Syncro

nigdy nie mów nigdy...
Avatar użytkownika
hassan
 
Posty: 599
Dołączył(a): 31 paź 2008, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regeneracja tłoczków hamulcowych

Postprzez Nahen/thor_ » 16 wrz 2010, 22:55

Jak wyjmiesz tłok z zacisku i nie "zamkniesz" przewodu to będzie się lało tak długo aż z danej sekcji wypłynie cały płyn z wyjatkiem miejsc będących niżej w reszcie układu sekcji.W skrócie wszystko od pompy do wylotu powinno wypłynąć. Dlatego jeżeli nie chcesz sie bawić w odpowietrzanie pompy i zbyt długie odpowietrzanie cąłej reszty przed wypchnięciem tłoka załóż jakiś "ucisk" na przewód gumiany, zagnij i zaciśnij, skręć jakąś śrubą z dwoma nakrętkami i podkładkami, itp.
Ostatnio edytowano 17 wrz 2010, 00:07 przez Nahen/thor_, łącznie edytowano 1 raz
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Regeneracja tłoczków hamulcowych

Postprzez croochy » 16 wrz 2010, 23:51

albo jak już się tak bawisz, przepłucz cały układ hamulcowy :)2
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Regeneracja tłoczków hamulcowych

Postprzez wojtek1981 » 17 wrz 2010, 07:15

Niem ma filozofii zaczynasz od najdalszego przewodu i lecisz całe auto , najlepiej w dwie osoby jedna pompuje pedałem a druga operuje przy zacisku .
Tłoczek powinien być idealnie gładki przynajmniej te miejsce które się przesuwa , jeżeli tak nie będzie może uszkodzić tą gumkę w środku i będzie się lało.
wtedy albo regeneracja tłoczka albo nowy .
wojtek1981
 
Posty: 217
Dołączył(a): 23 gru 2008, 23:21
Lokalizacja: Wałbrzych


Powrót do Pomysły, Porady, Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości