Niestety w 3.1 częściej pęka głowica niż tylko uszczelka do wymiany. Koszt nowej 1400 - 1700zł, czasem jest na allegro. Tylko mieliśmy taki przypadek, że trzeba było zawory wymienić, bo ta chińska była na większe. Chyba dodatkowe 400zł (?), nie pamiętam. Nie wiem czy wszystkie te chińskie są takie same. Rozrząd to może nie przy okazji, tylko jak jest czas lub zużycie. Jeśli wymieniałeś i ma mały przebieg to zakładasz ponownie. Wtryskiwacze do sprawdzenia, to grosze, a rzadko spotykam wyeksploatowane na maxa. Regeneracja to ok 100zł/szt. Świece wymieniasz jak nie robią roboty. Wiadomo, jak masz wszystko rozmontowane i świece na wierzchu to jest to dobry moment, ale nic na siłę. Turbinę warto dać do sprawdzenia, ale do zaufanego warsztatu, bo jest dużo takich, którzy zawsze mówią, że do regeneracji
Gorsze rzeczy mogą być pod głowicą, czyli jak zdejmiesz głowicę to nie zaglądaj w cylindry, bo się może okazać, że nie wyglądają zbyt dobrze. Jak rozmontujesz wszystko (dół) i pomierzysz to może się okazać, że nie wypada czegoś takiego składać. Wtedy remont wszystkiego. Jak jeszcze wał i wałek rokują to dobrze, bo reszta jest do zrobienia/zdobycia. Samo tulejowanie i planowanie bloku to (w mojej okolicy) 1500zł netto. Tłoki jak nie rokują to ceny widziałem już od 180zł (trzeba uważać, bo są też do wersji 4jg2 bez turbo i nie nadają się do naszych) do 500zł/szt. Do tego uszczelki, panewki, pierścienie .... Robocizna, jeśli robi warsztat, nie sam, kolejne kilka tys zł.
Pajero ma sporo wad, ale większość egzemplarzy ma je już ogarnięte. Silnik 2.5TD jest za słaby, benzynowy 3,5 paliwożerny i chyba niegazowalny (GDI). Teoretycznie najlepszy 3.2did, ale fabryczne zabezpieczenie zbiornika łuszczy się i zabija pompę. Zbiornik musi być wymieniony najlepiej na plastykowy, pompa dobrze zregenerowana (nie wiem ile to teraz kosztuje, ale 10 lat temu kolega płacił prawie 10tys zł). Problemy są też z automatami, warto szukać manuala. I do tego rdzewieją. Dlatego jako wymiana Montka to średnio sensowne, ale gdybym zaczynał przygodę z dużą terenówką, szukał bym ogarniętego Pajero 3, bo nie są dużo droższe od ogarniętego Montka, a jednak te 10 lat młodsze.