Strona 1 z 2

Powitanie

PostNapisane: 14 maja 2012, 22:17
przez Benior
Witam wszystkich,
nie posiadam jeszcze samochodu 4x4 i planuję takowy zakup i proszę o poradę jaki wybrać.
Ważne aby było 7-mio osobowe i w cenie 5-15tyś na fajerwerkach mi nie zależy.
Będzie to 3 auto tylko do zabawy w terenie.
Co doradzicie jaki wybrać, ropa czy benzyna+LPG jaki silnik itp.

Proszę o wyrozumiałość.
Jestem totalnie zielony w tym temacie.

Re: Powitanie

PostNapisane: 14 maja 2012, 23:22
przez PiotrR
Witaj. Auta 7 osobowe to są fajne do turystyki w cztery osoby, nie próbuj wozić kogoś z tyłu w prawdziwym terenie. Długe Trooper/Monterey sprawdzają się w zawansowanej turystyce i lżej traktowanym sporcie. Jeśli masz zamiar startować w rajdach szukaj krótkiego.

Re: Powitanie

PostNapisane: 15 maja 2012, 10:30
przez Benior
Rajdy dla mnie to jak na razie szumne słowo ;) teraz muszę nauczyć się jeździć w terenie bo tam doświadczenie mam zerowe :oops:
Czyli w 7 osób w teren nie ma co jeździć?
I to słowo "turystyka" to jazda polna drogą i przez las ale już nie po górkach tak?
Czy w krótkim w 5 osób będzie w miarę wygodnie?

Re: Powitanie

PostNapisane: 15 maja 2012, 11:11
przez Gocu
Krótkie są zarejestrowane na 4 osoby, przynajmniej mój ;)
Długim na 5 osób będzie fajnie. A i na rajdy też można jeździć spokojnie :)2

Re: Powitanie

PostNapisane: 15 maja 2012, 11:42
przez Benior
co na początek? ropa, benzyna+LPG?
na co zwrócić uwagę?

Re: Powitanie

PostNapisane: 15 maja 2012, 13:20
przez Gocu
Ciężko powiedzieć jednoznacznie, który typ silnika jest lepszy w teren. Zarówno benzyniak jak i diesel mają swoje plusy i minusy.
Zwróć uwagę ogólnie na wszystko ;) A tak poważnie, to rama, podzespoły czy nic nie buczy i nie huczy. A najlepiej to weź sobie kogoś, kto się na tym zna :)2 :)

Re: Powitanie

PostNapisane: 15 maja 2012, 17:07
przez Serg
Jeśli do zabawy w terenie to dlaczego aż na 7 osób ? :)

Re: Powitanie

PostNapisane: 15 maja 2012, 18:04
przez Benior
serg napisał(a):Jeśli do zabawy w terenie to dlaczego aż na 7 osób ? :)


bo mam juz 7 osobowy i wiem jak często mi sie przydaje :D
ale jeśli to złe myślenie to mnie naprostujcie i napiszcie prosze za i przeciw

a jakie są plusy/minusy - diesla i benzyny

Re: Powitanie

PostNapisane: 15 maja 2012, 19:04
przez mikusien
Jezeli chodzi o teren, zalezy co rozumiesz przez slowo ''teren'' ;) Jezeli planujesz upalac, jezdzic ''wyczynowo'' ,to moze faktycznie bierz krotkiego :)2 Ja troszeczku narzekam na dlugasa :| Dlugasy lubią sie czasami powiesic :lol: :lol: Benzin czy diesel? Pewno, ze Diesel :lol: :lol: :lol: Ale biez tego 3.1(monterey) ,albo starego troopka 2.8, ale odrazu wymien silnik na 3.1 :D :D :D :D w 2.8 urywaja sie waly i korbowody :)3 Przepraszam odrazu szanownych uzytkownikow benzynowcow ;) ;) ;)

Re: Powitanie

PostNapisane: 15 maja 2012, 21:19
przez PiotrR
Silnik 3.1 jest względnie ekonomiczny wystarczający do dalszych podróży po normalnych drogach w terenie spokojnie daje radę. Turystyka to również góry, strome podjazdy, koleiny po osie, błoto do klamek i przeprawy przez wodę. Dobre opony i fabrycznym możesz się tak bawić. Do sportu krótki lepszy, ale parę złotych w auto trzeba zainwestować.

Re: Powitanie

PostNapisane: 15 maja 2012, 22:12
przez Benior
poznałem nowe słowo - upalać :)

a czy ta ropucha to nie ma za mało mocy? bo benzyna ma 170-190KM a obecnie mój odysek ma 247KM i wiem ile to znaczy na szosie a w terenie to też jest takie ważne czy już te granice się zatracają?

Na początek to ma być raczej autko do nauki więc o rajdach to mowy nie ma bo by pewnie ludzie zabili mnie śmiechem ;)
Jestem w miarę doświadczonym kierowcą bo zrobiłem ok 1mln km osobówkami ale teren jest mi całkowicie obcy.
Moja małżonka ma co prawda pseudo terenówkę HR-V ale tym się nie da pobawić.

Re: Powitanie

PostNapisane: 15 maja 2012, 22:28
przez mikusien
Co ty gadasz? jak masz jakie kolwiek auto 4x4 mozesz sobie lajtowo pojezdzic :)2 wejdz na you tuba i wpisz hr-v. Taka dobra rada, sprobuj pojezdzic tym hr-v em i zobacz jak to jest :)2 :)2 :)2

Re: Powitanie

PostNapisane: 15 maja 2012, 22:39
przez Benior
eeee jakie to 4x4? przeca tył sie dołącza jak ma uślizg i nic poza tym a i opony nie do tego

Inna sprawa, że juz bym nigdy nic nigdzie nie napisał jak bym żonie autko uszkodził :lol:

Trooperem jeździłem na małej wyprawie jako pasażer i baaardzo mi się podobało i wiem, że chce w to się pobawić.


Jeszcze jedno, skrzynia automat czy manual.
Zdziwiłem sie, że są automaty w terenówkach i ciekaw jestem czy to ma sens?

Re: Powitanie

PostNapisane: 15 maja 2012, 22:50
przez PiotrR
W terenie to kilkadziesiąt koni wystarczy. Jeździmy z reduktorem albo na niskich biegach. Po drogach też nie poszalejesz, nie pozwalają na to opony i parametry zawieszenia.

Re: Powitanie

PostNapisane: 15 maja 2012, 23:00
przez Benior
tak patrzę na raporty spalania i aż nie chce mi się wierzyć, że 3,1L spala ok 10L

i tak sobie gdzieś czytałem, ze takie autka to i na oleju roślinnym pojadą bo to stare konstrukcyjnie i jeszcze dają radę.
Próbowaliście?

Mam dwa samochody benzyna+LPG a ropuchy miałem tylko służbowe i wtedy nawet nie wiedziałem ile ropa kosztuje ;)

Re: Powitanie

PostNapisane: 16 maja 2012, 18:21
przez Benior
i co z tą skrzynia? automat czy manual?

i mam jeszcze pytanie co do takiego ustrojstwa przy kołach przednich, że coś tam się przekręca aby 4x4 działało
czy trooper ma coś takiego? czy widziałem to raczej w jakimś sang jongu ?

Re: Powitanie

PostNapisane: 16 maja 2012, 18:55
przez Serg
Przeniosłem temat do Off-Topic bo średnio pasował w poprzednim dziale :)

Re: Powitanie

PostNapisane: 17 maja 2012, 08:48
przez Benior
którą generacje troopera wybrać i co z tymi silnikami bo na aukcjach widze 3.0 i zaledwie kilka 3.1, jest aż tyle rodzajów silników czy to pomyłka wystawiających?


co myślicie o tym ogłoszeniu i co to jest przy przednich kołach?
http://otomoto.pl/isuzu-trooper-sprzeda ... 06586.html

Re: Powitanie

PostNapisane: 17 maja 2012, 11:06
przez korf
Chcesz 7 osobowe - roczniki 92-02
3 samochód na weekendy - nie ma sensu przepłacać za roczniki 98-02 (automatycznie odpada model z 3.0D)
Jeżeli automat - to praktycznie benzyna (3.1 podobno występował z automatem, ale jeszcze nigdy takiego nie spotkałem)

Reasumując: 7 osób + weekendowa jazda w terenie = brałby benzynę 92-98

Re: Powitanie

PostNapisane: 17 maja 2012, 11:12
przez Benior
z tym automatem bardziej mnie interesuje czy to ma sens w terenie

7os od czasu do czasu ale częściej sam z żoną, autko ma się nie bać zarysowań itp.

Re: Powitanie

PostNapisane: 17 maja 2012, 11:38
przez Gocu
Automat w terenie nie jest wcale gorszy od manualnej skrzyni :)

Re: Powitanie

PostNapisane: 17 maja 2012, 21:58
przez PiotrR
Benior napisał(a):którą generacje troopera wybrać i co z tymi silnikami bo na aukcjach widze 3.0 i zaledwie kilka 3.1, jest aż tyle rodzajów silników czy to pomyłka wystawiających?


co myślicie o tym ogłoszeniu i co to jest przy przednich kołach?
http://otomoto.pl/isuzu-trooper-sprzeda ... 06586.html


3.1 to najlepszy Diesel Isuzu 2,8 ustępuje mu tylko mocą jest równie wytrzymały. 3.0 jak trafisz albo jeżdzisz i cieszysz się jego mocą albo płaczesz i płacisz

to są manualne spszęgiełka (najlepsze rozwiązanie)

Re: Powitanie

PostNapisane: 18 maja 2012, 08:44
przez mikusien
Z automatami jest o tyle lepiej ze go nie zadlawisz- krotko mowiac: reduktor+caly but i gorka jest twoja :lol: Tylko jakby jakas naprawa to te 2.5 tysia minimum musisz miec. Pozatym sprawdz sobie jak wyglada rynek wtorny z automatami :)2 Powodzenia :lol:

Re: Powitanie

PostNapisane: 18 maja 2012, 09:13
przez korf
Za ok. 5 000 kupisz całego sprawnego anglika. Prywatna hurtownia części.

Re: Powitanie

PostNapisane: 18 maja 2012, 10:47
przez Benior
piotr R napisał(a):
Benior napisał(a):
to są manualne spszęgiełka (najlepsze rozwiązanie)


czyli aby je włączyć trzeba wyjść z autka?

czy trooperem można jeździć po suchym (asfalt, beton) z włączonymi wszystkimi napędami? bo czytałem, że patrolem nie wolno bo coś tam coś tam :oops: