Spróbować XJ-ta...

O wszystkim i o niczym...

Spróbować XJ-ta...

Postprzez korf » 14 sie 2017, 10:50

Mam okazje kupić ze sprawdzonego źródła XJ-ta.
Zawsze mnie kusił klang silnika i stosunek mocy do masy,
ale jak tylko kumpel otwierał maskę to fascynacja mijała
(nie jestem mechanikiem a mnogość pod maska odstrasza).
...
Mam/miałem kilka trooperów, od 7lat jeżdżę tylko nimi,
może coś doradzicie, bo mam wrażenie, ze stoję w lesie i nie widzę drzew.
...
Auto byłoby do zabawy i jako zastępcze.
Te role pełniło 3.1 LTD, ale za długie w teren, a do pracy mam 5km i szkoda diesla.
(przy okazji jak ktoś myśli o 3.1 LTD to na priv).
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 554
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: Spróbować XJ-ta...

Postprzez Hinek » 16 sie 2017, 09:46

Miałem przez parę lat XJ-ta. Spośród paru terenówek jakie miałem - najlepiej go wspominam. Z racji braku no rmalnej ramy nadwozie jest dosyć wiotkie i po pewnym czasie zaczyna się rozłazić. Zwróć uwagę na rogi otworu tylnej klapy - czy nie pękają. Raczej unikaj starszych niż z 1991r. Te starsze to tzw. renix - z francuską elektryką, prymitywną ale kłopotliwą. Te auto jest proste jak kowadło - nic takiego strasznego pod maską nie ma. Jazda XJ-tem w terenie to sama przyjemność.
Pozdrawiam
Hinek Monterey 3.1 LTD 93r
Hinek
 
Posty: 181
Dołączył(a): 30 paź 2012, 23:29
Lokalizacja: Gdynia

Re: Spróbować XJ-ta...

Postprzez pawel126 » 16 sie 2017, 10:01

korf napisał(a):Auto byłoby do zabawy i jako zastępcze.
.


i tego się trzymaj :)2
Zwróciłbym uwagę na korozję bo brak ramy to istotna kwestie w tym przypadku. ja mam 99r właściwie to już z końcówki produkcji- drozsze tylne lampy bo po lifcie.
Sprawdź końcówki podłużnic szczególnie tę z lewej strony gdzie jest w podłużnicy przejście przewodów ze zbiornika. Ja musiałem wzmocnić to miejsce kątownikiem bo rozerwało sie od szarpania.
Benzynę ma jeden kolega w automacie a reszta diesle w manualu. Faktycznie w benzynie jest masa kabli no i zdecydowanie nie lubi wody.
Z minusów to paskudnie się wsiada i wysiada do auta podniesionego i do tego z fotelami kubełkowymi :D
No i problem z wywaleniem błota ze środka - to nie uaz gdzie otwarcie drzwi wąż z wodą i po sprawie :lol:
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: Spróbować XJ-ta...

Postprzez korf » 16 sie 2017, 11:29

Hinek napisał(a):Zwróć uwagę na rogi otworu tylnej klapy - czy nie pękają.

Popękane i dziurawe, woda wlewa się do środka.

pawel126 napisał(a):No i problem z wywaleniem błota ze środka - to nie uaz gdzie otwarcie drzwi wąż z wodą i po sprawie :lol:

Fakt, burty ma głębokie, ale za to dziura w podłodze bez zaślepki załatwia sprawę.

Byłem wczoraj u kumpla go pooglądać.
4.0 Automat LPg Blos. Odpalił po trzech miesiącach stania, klang robi robotę.
Zderzaki stalowe przód i tył plus progi ze slizagami.
Wentylatory elektryczne odpalane z kabiny, wisko out.
Klimatyzacja out. Alernator pod maska, wysoko.
Hamulce przerobione.
Koła Kopia Simex 31 GlobGum. Poszerzenia.
Zdjęć nie zrobiłem.
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 554
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL


Powrót do Off-Topic

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron