Nadal nie zgadzam sie z Twoja nomenklatura, bo ona jest nieintuicyjna. 1,2,3 częściowy wał kojarzy sie z ILOSCIA rur, a nie ich członowością. Twoj sposob okreslenia jest kulawy, bo de facto odnosi sie do obecnosci kompensacji długości a nie ilosci rur. Wał po Twojemu "dwuczeciowy" to jest po prostu wal teleskopowy.
Porównanie z bzdurną gwara tirowców ktorzy maja klopot ze stworzeniem zdania po polsku jest mało sensowne. Jesli twierdzisz ze sie myle i jedynie powielam powszechny blad - podeprzyj swoja teorie jakims zrodlem.
Dodam tylko, ze w jezyku angielskim nazwy funkcjonuja tak samo "one-piece driveshaft" to wał z dwoma krzyzakami, niezaleznie czy teleskopowy czy nie,"two-piece driveshaft" to wał z podporą i dodatkowym przegubem, odpowiednio "three-piece driveshaft" to wał z dwoma podporami i czterema krzyzakami.
- driveshaft.jpg (34.36 KiB) Przeglądane 16292 razy
Taka sama nomeklature stosuja tez warsztaty zajmujace sie produkcja, naprawami i regeneracja wałów:
http://regeneracjawalownapedowych.pl/11 ... napedowych
- Screenshot_1.png (118.43 KiB) Przeglądane 16292 razy
Nie mam pod reka literatury fachowej, ale teoria ze wszyscy, polsko i angielsko jezyczni, lacznie ze spcjalistami w branzy sie myla, robi sie juz troche spiskowa. Jesli jest inaczej, chetnie zobacze podrecznik inzynieryjny ktory to inaczej opisuje - ale cos watpie w istnienie takowego.