Zaczęło się :)

Isuzu Trooper

Re: Zaczęło się :)

Postprzez skiczu » 01 sie 2011, 21:40

A tak wygląda dopasowany wstępnie...
Załączniki
2011080116561.jpg
2011080116561.jpg (79.31 KiB) Przeglądane 9754 razy
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Zaczęło się :)

Postprzez matee » 02 sie 2011, 00:19

to ja się piszę na wymiary
Za odwagę trzeba płacić Strach jest za darmo.
Tel: 506-597-011
Avatar użytkownika
matee
 
Posty: 335
Dołączył(a): 15 kwi 2011, 13:19
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Zaczęło się :)

Postprzez skiczu » 02 sie 2011, 08:52

Wrzucę w wolnej chwili... Zrobię projekt i wrzucę na forum...
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Zaczęło się :)

Postprzez matee » 02 sie 2011, 11:13

W cadzie ??
Za odwagę trzeba płacić Strach jest za darmo.
Tel: 506-597-011
Avatar użytkownika
matee
 
Posty: 335
Dołączył(a): 15 kwi 2011, 13:19
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Zaczęło się :)

Postprzez maxmil » 02 sie 2011, 18:20

bardzo zacny ten zderzaczek lecz gdzie jest miejsce na wciągarkę?
***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***

był:
jeep g. cherokee 5.9 4x4
GMC sierra 6.5 TD :) 4x4
Suzi '91 2.8 tdi 32/10.5/16
jest:
Dogde G.Caravan 3.8 4x4
Jag x- type 2.5 4x4
Avatar użytkownika
maxmil
 
Posty: 97
Dołączył(a): 04 gru 2010, 23:08

Re: Zaczęło się :)

Postprzez skiczu » 02 sie 2011, 20:33

matee napisał(a):W cadzie ??

Nie mam czasu na cadowanie... :) zrobię to w jpegu i wrzucę tu...
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Zaczęło się :)

Postprzez skiczu » 02 sie 2011, 20:34

maxmil napisał(a):bardzo zacny ten zderzaczek lecz gdzie jest miejsce na wciągarkę?

Jak przyjdzie czas na wyciągarkę, to będziem kroić :)21
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Zaczęło się :)

Postprzez matee » 02 sie 2011, 20:57

'ja będe musiał przerobić zderzak właśnie pod łincza
Za odwagę trzeba płacić Strach jest za darmo.
Tel: 506-597-011
Avatar użytkownika
matee
 
Posty: 335
Dołączył(a): 15 kwi 2011, 13:19
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Zaczęło się :)

Postprzez pocieszny » 02 sie 2011, 21:26

ile Ci waży ten zderzak?? bo wygląda baaardzo ciężko
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3893
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Zaczęło się :)

Postprzez skiczu » 02 sie 2011, 22:07

pocieszny napisał(a):ile Ci waży ten zderzak?? bo wygląda baaardzo ciężko

Siakieś łosiem kila :D muszę wstawić jeszcze wzmocnienia z kątowników 50x50
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Zaczęło się :)

Postprzez skiczu » 02 sie 2011, 22:10

Mata tu "projekta" :D
Blacha 4 mm
Po złożeniu pasuje prawie idealnie do oryginalnych mocowań zderzaka...
Załączniki
Trooper bumper.JPG
Trooper bumper.JPG (83.77 KiB) Przeglądane 9720 razy
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Zaczęło się :)

Postprzez skiczu » 02 sie 2011, 22:26

Może to być trochę skomplikowane na pierwszy rzut oka, więc opiszę cały proces:
1. Góra i przód spawane pod kątem 90 stopni,
2. Dospawujemy boki "góry" (można to wykonać z jednego kawałka blachy, jakiego nie miałem),
3. Do skosów "góry i przodu" montujemy płaskowniki 45x333,
4. Stawiamy to co mamy na płaskiej powierzchni "na sztorc" a następnie "dół" umieszczamy 210 mm dalej. Dokładamy blachę "dolny skos" i spawamy wszystko do kupy,
5. Mierzymy trójkąty jakie należy zabudować w zderzaku i wspawujemy je,
6. Do wspawanych trójkątów i "dołu" dospawujemy paski 333x50 i zaślepki na bokach tak jak wyjdą...
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Zaczęło się :)

Postprzez maxmil » 04 sie 2011, 18:08

będę miał windę od pomocy drogowej na 12V 8ton :D czy takie cuś mogę zainstalować do tropcia ?
***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***

był:
jeep g. cherokee 5.9 4x4
GMC sierra 6.5 TD :) 4x4
Suzi '91 2.8 tdi 32/10.5/16
jest:
Dogde G.Caravan 3.8 4x4
Jag x- type 2.5 4x4
Avatar użytkownika
maxmil
 
Posty: 97
Dołączył(a): 04 gru 2010, 23:08

Re: Zaczęło się :)

Postprzez croochy » 04 sie 2011, 19:05

Jaki jest rozstaw resorów z troopie?
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Zaczęło się :)

Postprzez skiczu » 04 sie 2011, 20:13

croochy napisał(a):Jaki jest rozstaw resorów z troopie?

Pewnie taki jak podłużnic ramy :D A do czego Ci to?
Ok. 750 mm
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Zaczęło się :)

Postprzez pocieszny » 04 sie 2011, 20:22

skiczu napisał(a):
croochy napisał(a):Jaki jest rozstaw resorów z troopie?

Pewnie taki jak podłużnic ramy :D A do czego Ci to?
Ok. 750 mm

a jak myślisz??
co jest przymocowane do resoru z drugiej strony ramy??? :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3893
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Zaczęło się :)

Postprzez croochy » 04 sie 2011, 20:49

cichaj :)21

do Pepucka dzwoń niech mierzy :)21
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Zaczęło się :)

Postprzez skiczu » 10 sie 2011, 00:06

Wziąłem się w końcu za silnik... :)21 Dzisiaj był czas na głowicę, jutro dalszy etap...
Załączniki
2011080616591.jpg
2011080616591.jpg (94.91 KiB) Przeglądane 9664 razy
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Zaczęło się :)

Postprzez matee » 10 sie 2011, 08:31

uu Silnika się nie rusza chyba że robisz wszystko na oryginalnych częściach Lepiej się opłaca kupić cały w dobrym stanie
Za odwagę trzeba płacić Strach jest za darmo.
Tel: 506-597-011
Avatar użytkownika
matee
 
Posty: 335
Dołączył(a): 15 kwi 2011, 13:19
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Zaczęło się :)

Postprzez skiczu » 10 sie 2011, 19:56

Przecież to tylko maszyna... Szlify się robi w nowszych silnikach, które są przecież dużo delikatniejsze od dość topornego Isuzowego. Zresztą żeby kupić silnik w "dobrym" stanie trzeba wydać 2500 pln i nie wiadomo co jest w środku. Mnie remont kosztował 3000 pln i przynajmniej wiem co mam w środku. Zresztą gdybym nie spróbował to nigdy bym nie był zadowolony :D . Zobaczymy jak to chodzi i czy warto robić remont...
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Zaczęło się :)

Postprzez Nahen/thor_ » 10 sie 2011, 20:07

Silnik 2.6 jest super silnikiem pod każdym względem z wyjątkiem problemu z przegrzewaniem się głowicy w pewnych warunkach. Jest cholernie żywotny, potrafi bez oleju chodzić normalnie eksploatowany przez kupę czasu i po zalaniu olejem nadal jest OK Oczywiście nie do przesady ;) Potrafi z wywaloną uszczelka, klepiąc o jej fragmenty tłokiem wywalając cały płyn chłodzący z układu po 10 km przejechać ponad 300 km i żyć nadal ;)

Każdy solidnie przeprowadzony remont tego silnika na odpowiednich częściach da gwarancję, że silnik pochodzi następne 400-600 tysi bez większych problemów. Nie wiem dlaczego miałoby być lepiej kupić inny zamiast robić generalkę "starego"? Kupić "nowy" żeby za pół roku okazało się, że trzeba kupić następny? Wolę zdecydowanie zrobić generalkę starego ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zaczęło się :)

Postprzez skiczu » 10 sie 2011, 22:21

:)2 ;)
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Zaczęło się :)

Postprzez Hezuz » 11 sie 2011, 21:25

jak wyżej - ma racje , pytanie mam tylko czy braliscie pod uwage mozliwość zbudowania na głowce 2.6 silnika o mocy ok 150-170 km bez turbo?
Avatar użytkownika
Hezuz
 
Posty: 496
Dołączył(a): 26 maja 2011, 23:36
Lokalizacja: warszawa

Re: Zaczęło się :)

Postprzez Nahen/thor_ » 11 sie 2011, 22:36

Ja tam nie potrzebuję tych 50 koni więcej ;) Obawiam się, że po takim zabiegu trwałość i niezajebliwość tego silnika może drastycznie spaść ;) Ale jak ktoś potrzebuje takiej mocy to może i warto by było dłubać. Nie znam się na tym kompletnie ale przypuszczam, że trochę roboty by przy tym było. Chiptuning raczej nie wchodzi w tym silniku w grę :)21
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zaczęło się :)

Postprzez skiczu » 12 sie 2011, 07:46

Ja cały czas myślę o podtlenku... Jestem na etapie przekonywania mojego dostawcy gazów technicznych :D
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 1983-1991

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości