Remoncik pod blokiem .... generalny

Isuzu Trooper

Remoncik pod blokiem .... generalny

Postprzez hans0 » 16 cze 2009, 11:09

Witajcie o wielcy forumowicze !
Tak się poskładało że już w najbliższy piątek oddam się (może) wraz z przyjaciółmi przyjemności pokonywania bieszczadzkich bezdroży.
Niestety okazało się że autko, którym mamy jechać średnio nadaje się do podróży.
Od kilku dni staram się jak mogę doprowadzićje je do stanu używalności lecz brak mi podstaw merytotycznych do zrobienia tego w sposób skuteczny.
Oto garść pytan jakie powstały w czasie krzątania się wokół auta:

1. jako że udało się odratować obrotomierz, który nie dość że był niepodłączony to nawet kostkę mu skradziono i rozwalono bebechy, powstało pytanie – jak ma się częstotliwość podawana na obrotomierz do prędkości obrotowej silnika. Po naprawie wyskalowałem go potencjometrem tak, że na niskich obrotach pokazuje nieco po niżej 1000 rpm lecz mając oscyloskop mogę spróbować dostroić go dokładniej.
2.Analogowy wskaźnik ciśnienia oleju jakie oporności ma mieć dla 0 bar i powiedmy 4. ja mam 200 ohm i 40 (po uruchomieniu silnika) a zegarek wskasuje 4 gdy silnik nie pracuje.Gdy uruchomię silnik skazówka idzie ponad 8.
3.Czujnik ciśnienia oleju – ten do kontrolki też jest zepsuty – kupować oryginał czy macie przetestowany patent z czego go dobrać ?
4.Po uzupełnieniu potężnych braków oleju spowodowanych wyrwaniem pancerza bagnetu z misy olejowej turbina zaczęła hurtowo narzucać olejem w dolot. Wirnik nie ma ani luzu osiowego ani przesadnego bocznego – daleko mu do kolizji z obudową. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy ? Czy przytkany odpływ i nagar w korpusie magą być powodem ?
5.Podpora wału Kardana: jakiś filozof wziął jakąś podporę, obciął jej wszystkie mocowania i glutnął do ramy trzema smarkami. Pękło to wszystko i teraz mam zagwostkę: czy kupować nową (oryginalną), nową z innego auta – (jakiego). A jeśli z innego to jak ładnie i praktycznie rozwiązać kwestię mocowania jej do ramy.
6.Ładowanie – ten sam filozof co poprzednio, włączył, prawdopodobnie w uzwojenie wzbudzenia alternatora żaróweczkę 5 W podłączoną szeregowo do +. Powodowało to rozładowywanie akumulatora gdy autko chwilkę stało. Żaróweczkę odłączyłem lecz teraz aby uzyskać ładowanie trzeba po odpaleniu silnik na wysokie obroty wkręcić – dla zimnego silnika to kato straszne. Czy tego rodzaju awarie układu ładowania są czymś częstym w Trooperach? Jeśli tak to jak łatwo i przyjemnie dokonać naprawy?
7.Oleje – nie chce nawet myśleć co pływa w skrzyni oraz mostach. Skrzynia pozbawiona jest synchronizacji trzeciego i czwartego biegu. Nie mam teraz możliwości zająć się naprawą skrzyni zatem pytanie mam następujące – czy nie zaryzykować wlania do skrzyni biegów nieco gęstszego oleju. Czy skrzynia ma dostać olej syntetyczny czy też mineralny. Jako kandydata do wlania obrałem olej syntetyczny HPX o gęstości 20-W50. Warto próbować?
8.Luz na przekładni: autko posiada przesadnie duży luz na przekładni kierowniczej. Czy można bezpiecznie – bez ryzyka zablokowania przekładni – dokonać kasowania luzu śróbą na obudowie.
9. Nigdy wcześniej nie jeździłem trooperem ale jak na auto z silnikiem 2.8 ten zdaje się być niebywale słabym pojazdem. Czy możecie powiedzieć mi jakie ciśnienie ma występować w kolektorze dolotowym przy w pełni obciążonym silniku. Od jakich obrotów winno pojawiać się nadciśnienie gdy silnik nie jest obciążony a jedynie dodaje gazu na luzie.
10. Jak sprawdzić czy działa kompensator doładowania na pompie wtryskowej nie rozbierając pompy. Czy są jakieś charakterystyczne usterki znieczulające pompę na nadciśnienie w dolocie.
11. Czy solenoid regulujący na pompie wtryskowej działa na dawkę czy kąt wyprzedzenia wtrysku oraz czy w czasie normalnego działania silnika ma on wpływ na dawkowanie. Zauważyłem że solenoid ten zamocowany jest na dwóch owalnych otworach - co reguluje się obracając nim.
12. Czy brak EGR powoduje spadek mocy silnika ? Układ egr jest zamknięty przy braku podciśnienia na zaworach czy przy jego obecności ?

Uprzejmie proszę o odpowiedzi, które mogą doprowadzić szaleńcze przedsięwzięcie ujezdniena troopka do szczęśliwego końca.

Pozdrawiam Hans
hans0
 

Re: Remoncik pod blokiem .... generalny

Postprzez gumirek » 16 cze 2009, 13:19

Ktoś musiał mieć fantazję, żeby tyle rzeczy schrzanić.

ad 1-2-3. Czy tych problemów nie dałoby się rozwiązać montując cały zestaw wskaźników i tych parę czujników od identycznego auta z rozbiórki?

ad 6. Prawdopodobnie wzbudzenie alternatora wymaga szczątkowego prądu, który jest zapewniany przez szeregowo podłączoną kontrolkę ładowania. Jest to typowe rozwiązanie w alternatorach samowzbudnych z 9-diodowymi prostownikami. Przypuszczam, że ta prowizorka miała na celu zastąpienie obwodu kontrolki ładowania w niesprawnym zespole wskaźników.

ad 12. Wręcz przeciwnie - usunięcie EGR poprawia moc i sprawność silnika.
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: Remoncik pod blokiem .... generalny

Postprzez hans0 » 18 cze 2009, 09:52

Dzięki Gumirek za odpowiedź
1,2,3: Pewnie by się dało tylko że czasu nie ma na szukanie taili, auto nie jest moje, jedziemy nim wraz z rodziną kolegi na wczasy i to pradopodobnie w już w piątek. Aż do ostatniego weekendu, kiedy to pojechaliśmy na Błędowską nie wiedziałem iż autko jest w tak fatalnym stanie :evil: .
Czujnik ciśnienia - ten od kontrolki zakupiłem nowy i wsadziłem. Działa choć działa bardzo dziwnie: gaśnie ładnie po uruchomieniu silnika lecz po zgaszeniu silnika trzeba bardz długo czekać aż powtórnie się zapali.
Skoro naprawiłem obrotomierz to po co szukać nowego - trzeba tylko ładnie wyskalować.
6 tyle że kontrolka ładowania wraz z innymi świecą się całkiem dobrze w chwili gdy ładowania brak. Dodatkowo nie rozumiemczemu czemu ktoś włączył tę dodatkową żarówkę w obwód, który jest pod napięciem cały czas, a nie tylko po przekręceniu kluczyka.
Pozdrawiam Hans
hans0
 

Re: Remoncik pod blokiem .... generalny

Postprzez gumirek » 18 cze 2009, 14:36

Co do czujnika ciśnienia oleju - jeśli to był jakiś tańszy zamiennik, to bym się nie zdziwił, że tak działa. Może jest już fabrycznie uszkodzony...

Częstotliwość sygnału podawanego na obrotomierz prawdopodobnie będzie identyczna jak w silniku o zapłonie iskrowym, wynikająca z częstotliwości pracy cewek zapłonowych. Tak myślę, gdyż np. w nowszych 1992-1998 dla diesla i benzyny jest ten sam zestaw wskaźników, tylko niektóre są nieaktywne. Przy takim założeniu, dużo się nie można pomylić, bo impuls może występować 1, 2 lub 4 razy na 1 obrót wału korbowego. Jeśli możliwe jest dokonanie pomiaru częstotliwości sygnału, wiedząc że prędkość obrotowa biegu jałowego to ok. 1000 obr/min: k =~ f * 60 / 1000 =~ 1, 2, 4. Następnie, po zaokrągleniu k do całości: n [obr/min] = f * 60 / k i na taką wartość wyskalować obrotomierz. Nie wiem tylko jak zmierzyć częstotliwość sygnału :roll:

W sprawie kontrolki ładowania - pewnie ktoś się podpiął pod stały plus, bo taki przewód sobie znalazł. Nie będzie problemu jeśli podepniesz tą żarówkę pod nieznikający plus po stacyjce. Trudno mi powiedzieć skąd to dublowanie obwodu. Z moich informacji, kontrolka ładowania ma zwykle większą moc od pozostałych kontrolek, aby zapewnić wzbudzenie alternatora (3,5~4 W). Może ta w zestawie wskaźników została wymieniona na zbyt słabą. Sprawdź może omomierzem, czy rzeczywiście ta kontrolka oraz ta śmieszna żarówka są podłączone do tego samego styku alternatora.
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: Remoncik pod blokiem .... generalny

Postprzez Silvestr » 18 cze 2009, 22:45

Ad. 5. Zerknij tu: http://www.trooper4x4.pl/tekst.php?id=13 - szukaj pod hasłem: Podpora wału napędowego :) Przerabiałem ten temat i owa przeróbka to w zasadzie dorobienie podkładki pod ową podporę, reszta pasuje :)21
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa

Re: Remoncik pod blokiem .... generalny

Postprzez Jerzy SU » 28 cze 2009, 09:57

Skontaktuj się ze mną
Jerzy SU
 


Powrót do 1983-1991

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości

cron