Witajcie o wielcy forumowicze !
Tak się poskładało że już w najbliższy piątek oddam się (może) wraz z przyjaciółmi przyjemności pokonywania bieszczadzkich bezdroży.
Niestety okazało się że autko, którym mamy jechać średnio nadaje się do podróży.
Od kilku dni staram się jak mogę doprowadzićje je do stanu używalności lecz brak mi podstaw merytotycznych do zrobienia tego w sposób skuteczny.
Oto garść pytan jakie powstały w czasie krzątania się wokół auta:
1. jako że udało się odratować obrotomierz, który nie dość że był niepodłączony to nawet kostkę mu skradziono i rozwalono bebechy, powstało pytanie – jak ma się częstotliwość podawana na obrotomierz do prędkości obrotowej silnika. Po naprawie wyskalowałem go potencjometrem tak, że na niskich obrotach pokazuje nieco po niżej 1000 rpm lecz mając oscyloskop mogę spróbować dostroić go dokładniej.
2.Analogowy wskaźnik ciśnienia oleju jakie oporności ma mieć dla 0 bar i powiedmy 4. ja mam 200 ohm i 40 (po uruchomieniu silnika) a zegarek wskasuje 4 gdy silnik nie pracuje.Gdy uruchomię silnik skazówka idzie ponad 8.
3.Czujnik ciśnienia oleju – ten do kontrolki też jest zepsuty – kupować oryginał czy macie przetestowany patent z czego go dobrać ?
4.Po uzupełnieniu potężnych braków oleju spowodowanych wyrwaniem pancerza bagnetu z misy olejowej turbina zaczęła hurtowo narzucać olejem w dolot. Wirnik nie ma ani luzu osiowego ani przesadnego bocznego – daleko mu do kolizji z obudową. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy ? Czy przytkany odpływ i nagar w korpusie magą być powodem ?
5.Podpora wału Kardana: jakiś filozof wziął jakąś podporę, obciął jej wszystkie mocowania i glutnął do ramy trzema smarkami. Pękło to wszystko i teraz mam zagwostkę: czy kupować nową (oryginalną), nową z innego auta – (jakiego). A jeśli z innego to jak ładnie i praktycznie rozwiązać kwestię mocowania jej do ramy.
6.Ładowanie – ten sam filozof co poprzednio, włączył, prawdopodobnie w uzwojenie wzbudzenia alternatora żaróweczkę 5 W podłączoną szeregowo do +. Powodowało to rozładowywanie akumulatora gdy autko chwilkę stało. Żaróweczkę odłączyłem lecz teraz aby uzyskać ładowanie trzeba po odpaleniu silnik na wysokie obroty wkręcić – dla zimnego silnika to kato straszne. Czy tego rodzaju awarie układu ładowania są czymś częstym w Trooperach? Jeśli tak to jak łatwo i przyjemnie dokonać naprawy?
7.Oleje – nie chce nawet myśleć co pływa w skrzyni oraz mostach. Skrzynia pozbawiona jest synchronizacji trzeciego i czwartego biegu. Nie mam teraz możliwości zająć się naprawą skrzyni zatem pytanie mam następujące – czy nie zaryzykować wlania do skrzyni biegów nieco gęstszego oleju. Czy skrzynia ma dostać olej syntetyczny czy też mineralny. Jako kandydata do wlania obrałem olej syntetyczny HPX o gęstości 20-W50. Warto próbować?
8.Luz na przekładni: autko posiada przesadnie duży luz na przekładni kierowniczej. Czy można bezpiecznie – bez ryzyka zablokowania przekładni – dokonać kasowania luzu śróbą na obudowie.
9. Nigdy wcześniej nie jeździłem trooperem ale jak na auto z silnikiem 2.8 ten zdaje się być niebywale słabym pojazdem. Czy możecie powiedzieć mi jakie ciśnienie ma występować w kolektorze dolotowym przy w pełni obciążonym silniku. Od jakich obrotów winno pojawiać się nadciśnienie gdy silnik nie jest obciążony a jedynie dodaje gazu na luzie.
10. Jak sprawdzić czy działa kompensator doładowania na pompie wtryskowej nie rozbierając pompy. Czy są jakieś charakterystyczne usterki znieczulające pompę na nadciśnienie w dolocie.
11. Czy solenoid regulujący na pompie wtryskowej działa na dawkę czy kąt wyprzedzenia wtrysku oraz czy w czasie normalnego działania silnika ma on wpływ na dawkowanie. Zauważyłem że solenoid ten zamocowany jest na dwóch owalnych otworach - co reguluje się obracając nim.
12. Czy brak EGR powoduje spadek mocy silnika ? Układ egr jest zamknięty przy braku podciśnienia na zaworach czy przy jego obecności ?
Uprzejmie proszę o odpowiedzi, które mogą doprowadzić szaleńcze przedsięwzięcie ujezdniena troopka do szczęśliwego końca.
Pozdrawiam Hans