Isuzu Trooper ’89 2,6 + Lavato, problemy na benzynie...

"Dziadek" / "Kanciak"

Isuzu Trooper ’89 2,6 + Lavato, problemy na benzynie...

Postprzez korf » 26 sty 2012, 10:51

Chory:
Isuzu "Shorty' Trooper ’89 2,6 + Lavato

Objawy:
Zimny silnik, odpalam, chodzi 5s i gaśnie…
odpalam jeszcze raz, chodzi, 1500 obrotów po jakimś czasie spada nawet do 400 obrotów
telepie silnikiem aż do momentu jak się nagrzeje i przełączy na gaz (sekwencja), na gazie pełna kultura, moc i ekonomia.

To co opisałem powtarza się od kilku tygodni. Jak jest zagrzany i jedzie na gazie po przełączeniu na benzynę traci moc, brak dołu i kultury pracy.

Ostatnie kuracje:
Palec, kopułka, kable, świece, termiczny czujnik położenia przepustnicy.

Podrzućcie jakąś diagnozę, bo Shorty to daily driver...
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 554
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: Isuzu Trooper ’89 2,6 + Lavato, problemy na benzynie...

Postprzez goofy » 26 sty 2012, 12:41

Pompa paliwa pewnie sie kończy
Ewentualnie zacznij od filtra paliwa :)
FROTA B 2,2 DIESEL
Avatar użytkownika
goofy
 
Posty: 112
Dołączył(a): 06 paź 2011, 11:12
Lokalizacja: Radlin

Re: Isuzu Trooper ’89 2,6 + Lavato, problemy na benzynie...

Postprzez korf » 26 sty 2012, 13:34

Filtr paliwa jest roczny, tak samo jak pompa paliwa, która trzy miesiące temu została sprawdzana m.in. pod względem ciśnienia.
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 554
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: Isuzu Trooper ’89 2,6 + Lavato, problemy na benzynie...

Postprzez wojtekkk » 26 sty 2012, 16:11

poczyściłbym krokowca ewentualnie zobaczył czujnik temperatury pracy silnika(nie mylić z czujnikiem na zegary)
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: Isuzu Trooper ’89 2,6 + Lavato, problemy na benzynie...

Postprzez pocieszny » 26 sty 2012, 17:55

[quote="wojtekkk" czujnik temperatury pracy silnika[/quote]
dokładnie :)2
istnieje mała szansa że jeszcze zawór biegu jałowego (silniczek krokowy) ale tu prosto sprawdzić wypinając wtyczke
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Isuzu Trooper ’89 2,6 + Lavato, problemy na benzynie...

Postprzez korf » 26 sty 2012, 18:36

Nie wiem czy czegoś nie pomieszałem, ale dla ścisłości termiczny czujnik położenia przepustnicy
to ustrojstwo najbardziej wystające w dół w kolektorze dolotowym (z tego co pamiętam) i niektórzy
nazywają to "czujnik temperatury pracy silnika" , zgadza się? (wtyczka z dwoma kablami, wtyczka z jednym to czujnik dla zegarów)
To zostało wymienione, na używkę, ale poprawa była odczuwalna, przed wymianą po odpaleniu musiałem trzymać nogę na gazie bo gasł.
Teraz trzyma, powiedzmy 1-2 minuty 1500 obr (traktuje to jako automatyczne ssanie), ale potem spada do 1000 i w dół.
Może mieć to coś wspólnego z wtryskami?

Gdzie szukać krokowca?
W osobówce jak miałem zasyfiony silnik krokowy do czasem wkręcał się na 3500obr jak wciskałem sprzęgło.
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 554
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: Isuzu Trooper ’89 2,6 + Lavato, problemy na benzynie...

Postprzez pocieszny » 26 sty 2012, 21:38

czujnik położenia przepustnicy to co innego,
chodzi o czujnik który daje impulsy do kompa, i stwierdza że silnik jest wystarczająco "dogrzany" aby zmienić dawkę paliwa

na rajdach jest temat o czujnikach (tyle że w silniku V6) w któym miałem problemy podobne, jest tam pokazane jak mierzyć czujniki i jakie one są, wydaje mi się że Tu tez go przeklejałem
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Isuzu Trooper ’89 2,6 + Lavato, problemy na benzynie...

Postprzez korf » 01 lut 2012, 19:26

Ok. Znalazłem na Rajdach "obroty w 3.2V6".

Dzięki za podpowiedzi, jak potwierdzę przyczynę to dam znać. Tylko nie wiem kiedy, bo pogoda nie nastraja.
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 554
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: Isuzu Trooper ’89 2,6 + Lavato, problemy na benzynie...

Postprzez SebaGdansk » 10 mar 2012, 22:33

ruszylo sie cos w twoim temacie? bo widze ze mam to samo
SebaGdansk
 


Powrót do Isuzu Trooper I (1983-1991)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości