przekłamania prędkościomierza

Isuzu Trooper

przekłamania prędkościomierza

Postprzez loony-toons » 13 gru 2009, 19:31

mam takie pytanie. Jeśli prędkościomierz i licznik w truposzu są skalibrowane na opony ok 29", o ile % mam przekłamania w prędkości na oponach 33"?
Tzn, jeśli na liczniku mam powiedzmy 90, to jak szybko naprawdę jadę?
loony-toons
 
Posty: 70
Dołączył(a): 16 gru 2008, 00:52
Lokalizacja: Kraków

Re: przekłamania prędkościomierza

Postprzez szluwa » 13 gru 2009, 21:01

102,4km/h a jak ; 33/29=1,14 a ten wynik razy prędkość z jaką jedziesz
szluwa
 
Posty: 27
Dołączył(a): 06 gru 2009, 07:19

Re: przekłamania prędkościomierza

Postprzez Jacek » 13 gru 2009, 21:13

Z samego rozmiaru opon wynika, że przekłamanie zawyża wartość przejechaną czyli jeżeli jedziesz 102,4km/h to licznik wskaże 90km/h jeszcze do tego dochodzi do 10% błędu pomiaru (licznika) prędkości. Czyli jeżeli jedziesz 102,4km/h to licznik może ci pokazać w przedziale 90-110km/h Zależy od błędu wskaźników który pomału się zmienia.
To jest tak teoretycznie. Jeżeli chcesz sobie obliczyć ile faktycznie jedziesz to Prędkość z licznika * 1,138 - Wynik jest obarczony błędem wskazań licznika, czyli wynik powinno się pomnożyć jeszcze przez (1+/-___ <--- procentowy błąd wskazań). A jeżeli chcesz wiedzieć ile ma ci pokazywać prędkościomierz na 50, to musisz pomnożyć * 0,879.
Mam nadzieje, że to się jakoś przyda. :)
Jacek
 
Posty: 29
Dołączył(a): 16 wrz 2009, 22:52
Lokalizacja: GDYNIA

Re: przekłamania prędkościomierza

Postprzez TOBIASZ » 13 gru 2009, 21:35

Trudno znaleźć prawdę kolego - moja nawigacja,której wskazania zgodne są z legalizowanym tachografem,niezbicie wskazuje na błędy w pomiarach prędkości,prawie we wszystkich osobowych samochodach.Odchyłki bywają olbrzymie i tak jadąc według wskazań prędkościomierza omegi 22o km/h,jechaliśmy rzeczywiście niecałe 170 km/h... Dodatkowo okazało się,że błąd rośnie proporcjonalnie do wzrostu prędkości.
TOBIASZ
 
Posty: 55
Dołączył(a): 21 wrz 2009, 13:47

Re: przekłamania prędkościomierza

Postprzez szluwa » 13 gru 2009, 21:37

dokładność aptekarska po co ? skąd ten współczynnik 0,879 dla prędkości 50 czyżby przy tej prędkości rozmiar opon uległ zmianie?
wskazania prędościomierza 50km/h * 1,14=57km/h
................................ 90km/h* 1,14=101,6 km/h
.................................100km/h* 1,14= 114km/h itd. itp
szluwa
 
Posty: 27
Dołączył(a): 06 gru 2009, 07:19

Re: przekłamania prędkościomierza

Postprzez Jacek » 13 gru 2009, 22:26

szluwa - 50 <-- Chodzi o dopuszczalną prędkość na drodze. Czyli ile ma wskazywać prędkościomierz, żeby nie przekroczyć prędkości dozwolonej.
TOBIASZ - wszystko się zgadza, nie przeczę, że mogły być takie rozbieżności w twojej Omedze, a to że są duże chciałem ująć w tych rozważaniach o błędach jako błąd wskazań, z tego co wiem to dozwolony błąd pomiaru jest 10% dla samochodów osobowych. Mam pytanie odnośnie twojej nawigacji jak zlicza prędkość? Z uśrednionej prędkości mierzonej co jakiś czas czy stale? Mierzącej 2D czy 3D ? Posługujesz się wewnętrzną czy zewnętrzną anteną? Jak zachowuje się odbiornik przy utracie sygnału? Informuje o tym, czy zlicza dalej wektorowo? Może tu tkwią błędy pomiaru? Jak myślisz kolego?
Jacek
 
Posty: 29
Dołączył(a): 16 wrz 2009, 22:52
Lokalizacja: GDYNIA

Re: przekłamania prędkościomierza

Postprzez szluwa » 13 gru 2009, 22:54

aby nie przekroczyć dopuszczalnej prędkości 50 km/h jego prędkościomierz powinien pokazywać max 43,8 km/h
szluwa
 
Posty: 27
Dołączył(a): 06 gru 2009, 07:19

Re: przekłamania prędkościomierza

Postprzez Jacek » 13 gru 2009, 23:05

szluwa - Zgadza się! I dzięki temu współczynnikowi (0,879) kolega może sobie zrobić "tabelę" ;) Tylko po co, jak ona nie będzie miarodajna przez inne błędy pomiaru ? Ale orientacyjnie warto wiedzieć jak szybko się poruszamy z innymi oponami. Niedawno zmieniałem opony na zimowe (mają inny rozmiar niż letnie) i zadałem sobie to samo pytanie co kolega loony-toons.
Jacek
 
Posty: 29
Dołączył(a): 16 wrz 2009, 22:52
Lokalizacja: GDYNIA

Re: przekłamania prędkościomierza

Postprzez TOBIASZ » 13 gru 2009, 23:15

Jacek napisał(a):TOBIASZ - wszystko się zgadza, nie przeczę, że mogły być takie rozbieżności w twojej Omedze, a to że są duże chciałem ująć w tych rozważaniach o błędach jako błąd wskazań, z tego co wiem to dozwolony błąd pomiaru jest 10% dla samochodów osobowych. Mam pytanie odnośnie twojej nawigacji jak zlicza prędkość? Z uśrednionej prędkości mierzonej co jakiś czas czy stale? Mierzącej 2D czy 3D ? Posługujesz się wewnętrzną czy zewnętrzną anteną? Jak zachowuje się odbiornik przy utracie sygnału? Informuje o tym, czy zlicza dalej wektorowo? Może tu tkwią błędy pomiaru? Jak myślisz kolego?



Nawigacja prędkość mierzy stale,automatycznie przestawiając się 2D <--> 3D,antena wewnętrzna,bez utrat sygnału - chyba że w tunelu.Nie sądzę by jej odczyty prędkości mogły być błędne,gdyż zawsze są zgodne ze wskazaniami legalizowanego tachografu.Różnica 1km/h między nią a tacho jest stałą przy każdej osiąganej przez ciężarówkę (max 90 km/h) prędkości.
TOBIASZ
 
Posty: 55
Dołączył(a): 21 wrz 2009, 13:47

Re: przekłamania prędkościomierza

Postprzez Jacek » 13 gru 2009, 23:33

Pytam, bo łatwo się pomylić. Często wizualizacja na ekranie ma się ni jak do ustawień odbiornika i często, żeby odciążyć procesor firmy robiące proste nawigacje robią triki, i prędkość jest wyświetlana cały czas a dane do obliczeń są brane co kilka sekund (mamy wrażenie ciągłości pomiaru). Tak samo jest w przypadku zliczenia wektorowego przy braku sygnału, jak jedziemy z dużą prędkością przez tunel (gdzie nie ma prawa być sygnału bez efektu Multi-path) na odbiorniku dalej się poruszamy i zanim poinformuje nas o braku sygnału zdążymy z niego wyjechać i odzyskać sygnał. Na wykładzie z systemów pozycjonowania profesor nas uczulał, żeby bezgranicznie nie wierzyć nawigacji samochodowej. Zliczenie odbywa się również wtedy gdy odbiornik pokazuje pozycje gdzieś na polu a wyświetla na drodze, łapie pozycje po 2minutach a pełen odbiór wszystkich ramek trwa 12,5min. Ale to chyba nie o tym jest post :) Dzięki TOBIASZ za odpowiedź. pozdrawiam
Jacek
 
Posty: 29
Dołączył(a): 16 wrz 2009, 22:52
Lokalizacja: GDYNIA

Re: przekłamania prędkościomierza

Postprzez TOBIASZ » 13 gru 2009, 23:38

Dlatego napisałem,że trudno znaleźć prawdę.Również pozdrawiam kolegę.
TOBIASZ
 
Posty: 55
Dołączył(a): 21 wrz 2009, 13:47

Re: przekłamania prędkościomierza

Postprzez Nahen/thor_ » 14 gru 2009, 00:24

Jacek napisał(a):Zliczenie odbywa się również wtedy gdy odbiornik pokazuje pozycje gdzieś na polu a wyświetla na drodze, łapie pozycje po 2minutach a pełen odbiór wszystkich ramek trwa 12,5min. Ale to chyba nie o tym jest post :) Dzięki TOBIASZ za odpowiedź. pozdrawiam


Na potrzeby nawigacji samochodowej w zupełności wystarczy odbiór z 3 satelitów od tego jaka dokładność jest wymagana zależy szybkość "łapania pozycji". W 12 minut żadna nawigacja samochodowa nigdy nie będzie sie "nawiązywać" bo przy ich dokladności wystarczą 2-3 minuty zwłaszcza kiedy odbiornik jest w bezruchu. Nawiązanie sie na 4 satelity z dokladnościami rzędu cm włączajac do tego jeszcze stacje referencyjną zajmuje kilkanaście minut. Ale to tylko na potrzeby pomiarów geodezyjnych itp.

Kwestia dokładności wskazania położenia nie ma znaczenia jeżeli chodzi o mierzenie prędkości bo czy odbiornik porusza się między rzeczywistym punktem A i B czy wskazanie jest obarczone błędem rzędu 50 metrów to i tak sama prędkość czyli droga i czas bedzie taka sama tyle że wskazana droga bedzie np o 2o metrów przesunięta po osi N-S i 30 metrów po W-E. To tak na marginesie ;)

Różnice w prędkości między rzeczywistą prędkościa a wskazaniami zegarów w "stocku" są na tyle "różne", że zmiana opon na większe z założenia powinna przybliżyć wskazania i prędkość rzeczywistą. Ale nie ma co sie tym zbytnio zajmować przy samochodach typu Trooper/Monterey bo racej mało kto przekracza nimi prędkości rzędu 150 km/h a w tym zakresie (0-150) błędy są mało istotne.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: przekłamania prędkościomierza

Postprzez Jacek » 14 gru 2009, 01:05

Nahen/thor_ - pozycja z 3 satelit daje pozycje w 2D. Uważasz, że wystarczy to do dokładnego pomiaru prędkości ?
cytat "Na potrzeby nawigacji samochodowej w zupełności wystarczy odbiór z 3 satelitów od tego jaka dokładność jest wymagana zależy szybkość "łapania pozycji". "
- bez komentarza.
cytat " W 12 minut żadna nawigacja samochodowa nigdy nie będzie sie "nawiązywać" bo przy ich dokladności wystarczą 2-3 minuty zwłaszcza kiedy odbiornik jest w bezruchu. "
- Odbiornik, jak nazwa wskazuje odbiera a nie nawiązuje łączności. Żeby uzyskać pełną pozycję musi odebrać wszystkie ramki i to trwa 12,5min, po 2-3min ma jedynie wstępną pozycję, którą porównuje z poprzednią pozycją z przed wyłączenia odbiornika.
cytat " Nawiązanie sie na 4 satelity z dokladnościami rzędu cm włączajac do tego jeszcze stacje referencyjną zajmuje kilkanaście minut. "
- Nie myl proszę pozycjonowania 3D (min. 4 satelity) z Dynamicznym GPS (DGPS) wspomaganym stacjami referencyjnymi. Prosty nadajnik śledzi przeciętnie 7-12 satelit, czyli ma dokładność mikrona?
Co do drugiego apostrofu. Jedzie auto z prędkością 100km/h (z punktu A ) z góry na dół, kiedy osiąga dół jedzie do góry i tam jest drugi punkt pomiarowy (B) w systemie 2D nawigacja będzie twierdzić że jechał jakieś 60km/h bo odległość jaką przebył jest rzeczywiście większa niż odległość puntu A do B.
Jak tak dalej pójdzie wejdziemy w systemy Glonas , Galileo i RTK ;) Pozdrawiam
Jacek
 
Posty: 29
Dołączył(a): 16 wrz 2009, 22:52
Lokalizacja: GDYNIA

Re: przekłamania prędkościomierza

Postprzez Atomek » 14 gru 2009, 23:55

Witajcie w tej radującej serce krakowskiego centusia dyskusji :)2 . Powiedzcie chopy, czy tak samo mam przeliczać kilometry, zeby sie radować niższym spalaniem w efekcie?
Trooper 2,6 krótki z lpg
Atomek
 
Posty: 180
Dołączył(a): 24 lis 2008, 11:30

Re: przekłamania prędkościomierza

Postprzez Nahen/thor_ » 15 gru 2009, 23:13

Jacek nie chcę się "wykłucać" ale pracuję akurat w czymś co opiera sie na bardzo dokładnym pozycjonowaniu i "co nieco" wiem. Teorie głoszone na wykładach, pisane w ksiażkach mają się nijak do tego z czego się korzysta w normalnym życiu. Dla wieszości nawigacji samochodowych nie istotne jest czy jedziesz z górki czy pod górkę bo a opracowywane na gotowych mapach na których odległości są ustalone już w czasie ich opracowywania jak i wysokości z dokłądnoscią do dziesiątych metra. Kiedy system ma niewystarczajace dane z satelitów "pobiera je z mapy", może policz jaka różnica wysokości na odległości kilometra byłaby potrzebna żeby różnice w odczytach prędkości były większe niż zakładane błędy dla tradycyjnych prędkościomierzy mając dane takie jak odległość, wysokość terenu co pół metra różnicy wysokości. U nas nie ma prawie takich dróg. Zresztą w żadnym cywilizowanym kraju świecie prawie ich nie ma ;)

Odbiornik, jak nazwa wskazuje odbiera a nie nawiązuje łączności.


Możesz mi pokazac gdzie napisałem, że odbiornik nawiązuje łączność?? Jak widać na tym przykładzie raczej nie masz doczynienia z podstawową dziedziną w określanu pozycji jaką jest geodezja ;) W innym przypadku widziałbyś co w tym konkretnym przypadku znaczy "nawiązać/nawiązywać". ;)

Nie wiem co rozumiesz przez "dynamiczne" pomiary GPS ale zapewniam Cię że 60-70% użytkowych zastosowań n świecie stacji refernecyjnych nie ma nic wspólnego z pomiarem pozycji obiektów w ruchu. Stacje referencyjne mają przede wszystkim zwiększyć dokładność wskazań punktów w wielkościach zbliżonych do 1-2 cm przy naprawdę porzadnym sprzęcie pomiarowym. W zasadzie poza geodezją nie przychodzi mi nic sensownego do głowy co wymaga dokładności rzędu 2-5 cm. Mam ten komfort, że mogę sobie regularnie porównywać wskazania nawigacji GPS z porzadnym sprzętem geodezyjnym i mapami i uwierz mi żadna nawigacja nie pokazuje rzetelnych rzędnych (wysokości), różnice między rzeczywistymi wysokościami a tymi z nawigacji różnych marek to kilka, kilkanaście metrów. Chyba że są podawane na podstawie mapy a nie odczytu GPS wtedy są do "przyjęcia".

3 satelity na potrzeby nawigacji samochodowych w zupełności wystarczają. I choćbyś pękł nie jest inaczej. ;) A to, że uczą na uczelniach czego innego, że centra badawcze twierdzą inaczej to taka sama sytuacja jak ta kiedy mój kolega który na hasło "o zobacz pająk" zaczyna wywód, że to nie pająk tylko jakiś inny stawonóg z rodziny blablabla i tak dalej... A ludzie na całym świecie wiedzą, że to pająk a sam "pająk" ma to w dupie i sobie dalej plecie pajęczynę.

Więc skoro uważasz, że nawigacja nie jest w stanei nawiązać się na 4-5 i więcej satelitów w czasie krótszym niż 12 minut to uwierz mi, że jesteś w błędzie, tak samo jak sprzęt na którym pracuję bez wzgledu w jakim zakresie przy pomiarach RTK się go używa spokojnie "łapie nawiązanie" w krótszym czasie i osiąga w nim dokłądność "podstawową" rzędu 10-15 cm wskazania punktu w zakresie trzech współrzędnych.

Tyla na temat oszukujacych i nie mogących w krótkim czasie złapać pozycji GPSów.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: przekłamania prędkościomierza

Postprzez Jacek » 16 gru 2009, 14:38

Nie wiem czy ma sens dalsze argumentowanie. Podejrzewam, że to i tak nic nie da. Sprawdź różnice w czasie ustalania pozycji kiedy wyłączysz nawigację ( wprowadzając w czas uśpienia), a ile potrzebuje czasu kiedy użyjesz przełącznika on/off ( nie wiem jak jest w innych urządzeniach przynajmniej w moim tak jest, zamiast tego jest pewnie przycisk reset). Nie było by różnicy gdyby nie opierał się na poprzedniej pozycji. O ile nie ma stałego podtrzymywania pamięci oprócz głównego akumulatora.

Nie pisz proszę, że osoba która poświęciła większość swojego życia na systemy pozycjonowania, opracowała autorskie wzory na błędy pozycjonowania, badał warunki propagacyjne jonosfery w łączności satelitarnej (do systemów pozycjonowania, dzięki takim badaniom możliwa była jakakolwiek mowa o pozycjonowaniu), gada dyrdymały i on sobie wykłada a życie sobie. Trochę ciężko jest przyjąć argumenty, że przebiegnięcie się z odbiornikiem po polu zastąpi naukowe badania laboratoryjne.

W ostatnim poście masz trochę racji, jednak nie pisałem, że jest inaczej. Niejasności nie bardzo chce opisywać bo to by zajęło zbyt wiele czasu, i byś mi za argumentował, że, (np. szef kupił fajny odbiornik i w nim akurat jest inaczej niż ja pisze), oczywiści, że może być inaczej w zaawansowanych odbiornikach, łączą w sobie dużo nowych technologi, których nie ma zwykły odbiornik za 500zł. Szkoda mi na to czasu.

"Nawiązywać" - nie ma konkretnego przypadku tylko oznacza wysłanie sygnału do jednego urządzenia i odebranie od niego sygnału potwierdzającego. Wtedy można powiedzieć, że urządzenie nawiązało łączność ( czyli urządzenie słucha i można mówić dalej). Przy małym odbiorniku jest to niemożliwe, żeby wysłał sygnał do satelity GPSu.

Nie mniej ciesze się, że masz o tym jakieś pojęcie bo pewnie inni użytkownicy forum, po naszej rozmowie, spojrzą trochę inaczej na te fajne urządzonka.
Jacek
 
Posty: 29
Dołączył(a): 16 wrz 2009, 22:52
Lokalizacja: GDYNIA

Re: przekłamania prędkościomierza

Postprzez Nahen/thor_ » 16 gru 2009, 23:31

U mnie w firmie "szef" nic nie kupuje. Wyrosłem z pracy dla kogoś jakiś czas temu i sam sobie kupuję co potrzebuję i sam decyduję co robię i za ile. :)21

Nie piszę że ktoś kto siedzi w laboratorium nei ma pojęcia tylko pisze że ma pewnego rodzaju "klapki" na oczach, życie sobie, rozwiązania komercyjne sobie, użytkowanie sobie a "laboratoria" sobie. Swoja drogą skoro to taki fachowiec to rozumiem że bez niego GPS (nie ogólna nazwa ale konkretnie system amerykański GPS) pewnei by nie powstał? Czyli to ktoś kto pomógl go oprogramować, zbudować i uruchomić?

ie musze sprawdzać róznic w czasie miedzy uruchomionym sprzętem "od zera" a takim w uśpieniu bo sprzęt geo na którym pracuję zawsze pierwszy raz jest odpalany "od zera" i nie ma specjalnych problemów żeby wystartować w jakieś 5-7 minut.

Co do nawiązania raz jeszcze zwróć uwagę, że w geodezyjnym "pojęciu" nie ma to żadnego związku z wymianą jakichkolwiek informacji. Nawiązanie to inaczej ZORIENTOWANIE urządzenia pomiarowego w oparciu o ustalone i znane punkty w przestrzeni tak płaskiej (2D) jak i przestrzennej (3D). Czy to stary jak świat teodolit który nie mógł nic wysłać poza "zajączkiem" odbitego od obiektywu światła słońca w oczy pomiarowego ( :D ), do dzisiejszych stacji pomiarowych czy właśnie stacji RTK GPS.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: przekłamania prędkościomierza

Postprzez Jacek » 20 gru 2009, 19:33

Nie wiem dokładnie jaki był jego wkład w GPS, nie chce jakiś mitów tworzyć :)
Nie trzeba tworzyć systemu, żeby bardzo dobrze znać się na technologiach zastosowanych w systemie GPS, i nie ma sensu jakiekolwiek podważanie autorytetu profesora.
Ale zostaw to już proszę i nie pisz np. "Wcale nie podważam tylko .... "

Już chyba rozumiem dlaczego stosujesz słowo " nawiązywać ", odbiorniki geo pobierają predykcje poprawek pseudo odległościowych z internetu, łącząc się z komputerem przenośnym który wspomaga odbiornik. W ten sposób odbiornik mając wstępną pozycję stosuje poprawki pobrane z internetu. W taki sposób można skrócić czas ustalania pozycji, prosty odbiornik rzecz jasna nie ma systemów wspomagających (jak na razie, bo cały czas to się zmienia).
Czy tak to działa naprawdę to nie wiem bo siedzę bardziej w nawigacji morskiej, i nie bardzo interesuje mnie geodezja.
W internecie znalazłem słowniczek pojęć geodety ( książka o geodezji udostępniana online). Brakowało w nim pojęcia " nawiązywać " ;)
Znając każdy fach powstaje dużo nieopisanych, swoistych pojęć. Nie neguje.

cytat. "Mam ten komfort, że mogę sobie regularnie porównywać wskazania nawigacji GPS z porzadnym sprzętem geodezyjnym i mapami i uwierz mi żadna nawigacja nie pokazuje rzetelnych rzędnych (wysokości), różnice między rzeczywistymi wysokościami a tymi z nawigacji różnych marek to kilka, kilkanaście metrów."
- To właśnie staram się cały czas powiedzieć. Zły pomiar wysokości ma wpływ na pomiar prędkości samochodu w 3D (bo tak pokazuje prędkościomierz w samochodzie).

Co do nawigacji samochodowej " branie wysokości z mapy " było faktycznie logiczne i postanowiłem to sprawdzić ( chociaż wydawało mi się mało prawdopodobne z przyczyn mocy obliczeniowej takiego prostego urządzenia). Wysłałem maila do producentów AutoMapy i byli tak mili, że odpowiedzieli mi w krótkim czasie, za co bardzo dziękuje.
Orginał pytania:
".. Jeżeli nie mają państwo żadnych materiałów był bym
wdzięczny za odpowiedź na pytanie czy w momencie utraty
sygnału 3D i ustalaniem pozycji 2D (bez wysokości)
odbiornik wspiera się danymi z mamy o wysokościach
punktu? Czy w oprogramowaniu nawigacyjnym nie uwzględnia
się w bazach danych wysokości punktów na mapie? "

A oto odpowiedź:

" Witamy,

Mapa w AutoMapie jest plaska, bez zapisanych wysokosci. Pozycja GPS ustalana
jest wylacznie w oparciu o informacje plynace z odbiornika GPS.

Prosze pobrac z naszej strony wersje demo:
http://www.automapa.pl/?PEI=53169&lng=PL&cid=206868

Nastepnie prosze wejsc w Menu -> Ustawienia -> Interfejs -> 3 zakladka ->
pokazuj pozycje GPS i wysokosc n.p.m.

Nastepnie prosze wyznaczyc trase i puscic jej demo: menu -> trasa -> demo

Zobaczy Pan ze wysokosc z mapy to caly czas 0 m. Jakakolwiek inna wysokosc
pojawi sie dopiero po uzyskaniu prawdziwych informacji z GPS. "

Chyba jednak powinieneś zmienić swoje nastawienie do teorii.
Warto wiedzieć jakie sprzęt ma wady i jak ustala pozycję, przede wszystkim, że jest to twoja praca.
Przemyśl to jeszcze ... :)
Jacek
 
Posty: 29
Dołączył(a): 16 wrz 2009, 22:52
Lokalizacja: GDYNIA

Re: przekłamania prędkościomierza

Postprzez mariojura » 20 gru 2009, 20:45

loony-toons napisał(a):mam takie pytanie. Jeśli prędkościomierz i licznik w truposzu są skalibrowane na opony ok 29", o ile % mam przekłamania w prędkości na oponach 33"?
Tzn, jeśli na liczniku mam powiedzmy 90, to jak szybko naprawdę jadę?

O kurde a kolega zadał takie proste pytanie. Jeszcze ze dwa dni a można będzie na waszych wywodach magisterke napisać :)21 :)21 :)21
Mnie według GPS licznik zawyża o jakieś 6 km/h, opony mam 30/9,5/15 to ci ciekawostka.
odbiorniki geo pobierają predykcje poprawek pseudo odległościowych z internetu,

Ot mądrego to i dobrze posłuchać. Tylko ooossso chooodzi. :)21
Trooper 2.8TDI
mariojura
 
Posty: 208
Dołączył(a): 16 paź 2008, 08:43
Lokalizacja: Ogrodzieniec, Jura Krakowsko Częstochowska

Re: przekłamania prędkościomierza

Postprzez Jacek » 21 gru 2009, 11:56

Mariojura - bardzo proszę :). http://looms.kk.com.pl/AM/Kokos/Wyk%25b ... 20DGPS.pps
Jest bardzo fajnie pokazane :) W razie niejasności postaram się pomóc. Pozdrawiam
Jacek
 
Posty: 29
Dołączył(a): 16 wrz 2009, 22:52
Lokalizacja: GDYNIA

Re: przekłamania prędkościomierza

Postprzez Nahen/thor_ » 22 gru 2009, 00:10

Dzięki za info o automapie, byłem pewien, że ludzie pracujący z mapami i robiący tego typu oprogramowanie korzystają z takich "elementów" jak rzędne, dla mnie to dość naturalne. Cóż mylilem sie jak widać ;)

Co do ponierania danych z netu to nie używam żadnego ze sprzętów który by coś takiego robił. Gra nie warta świeczki. Poprostu stawiam odbiornik lub stację i czekam aż się "nawiąże" i pracuję. jak pisałem nie trwa to dłużej niż kilka miut.

Moje podejście jest skrzywione poprzez dokładność dla mnie nawigacja czy to lotnicza czy morska czy jakakolwiek inna to potężne błędy wskaań pozycji na które ja nie mogę sobie pozwolić. Używam sprzętu który pewne "rzeczy" robi niejako automatycznie i na nich oparta jest reszta pomiarów któe wykonuję. Stą dla mnie dość oczywiste korzystanie z pewnych danych opisanych na mapach co jak widać nie jest oczywiste w innych dziedzinach związanych z pozycjonowaniem GPS. Geodezja potrafi skrzywić ;)

Co do tematu dokładność wskazania prędkości na naszych drogach na zadanym odcinku czy to z uwzględnieniem wysokości na trasie czy też bez jest marginalnie pomijalna No może na nielicznych drogach w okolicy Tatr jest inaczej ;). Róznice między GPS a prędkościomierzami wynikają przede wszystkim z faktu zawyżania prędkości przez prędkościomierze co jest powszechną praktyką wśród producentów "zwykłych" samochodów. Sportowe samochody wysokiej klasy mają prędkościomierze skalibrowane raczej OK.

W każdym razie wskazania zawsze beda obarczone błędami czy to wynikającymi z konstrukcji prędkościomierzy czy też oprogramowania w urządzeniach GPS lub też zakłóceń w ich pracy.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk


Powrót do 1983-1991

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości