wojtek1981 napisał(a):czujnik myślę dać ten
http://www.allegro.pl/item991481615_czu ... _opel.html
jak maci jakieś pomysły sugestie to zapraszam do innego wątku w dziale " jak to zrobić "
Czujnik jest ok. tylko trzeba mieć gdzie go wkręcić...
wojtek1981 napisał(a):czujnik myślę dać ten
http://www.allegro.pl/item991481615_czu ... _opel.html
jak maci jakieś pomysły sugestie to zapraszam do innego wątku w dziale " jak to zrobić "
wojtek1981 napisał(a):A gdzie dać czujnik na zasilaniu chłodnicy czy na odpływie ?
skiczu napisał(a):Polecam moje rozwiązanie: Wisko na wkręta i termostat na 88 st. C. Działa bez zarzutu...
gumirek napisał(a):wojtek1981 napisał(a):A gdzie dać czujnik na zasilaniu chłodnicy czy na odpływie ?
Też nad tym myślałem. W Ładzie był na dole chłodnicy - czyli jakby na odpływie. Uważam że jest to lepsze, bo wentylator będzie załączał się częściej i krócej pracował niż gdyby czujnik byłby zamontowany na dopływie. W pierwszym przypadku sterujesz temperaturą czynnika chłodzącego, a w drugim - temperaturą silnika. Pierwsze rozwiązanie wydaje mi się bardziej optymalne ponieważ mniejsza będzie amplituda wahań temperatury silnika spowodowana załączającym się wentylatorem. Po prostu nagrzewanie silnika jest mniej gwałtownie niż schładzanie, gdyż wydajność wentylatora musi być nadmiarowa ze względu na cykliczny charakter pracy.
dominik502 napisał(a):Ja mam zamontowany na górnym przewodzie i nie zauważyłem nadmiernego wychładzania się silnika. Użyłem włącznika o przedziale pracy 87-92'C
dominik502 napisał(a):Znając słabość silników 2.6 do przegrzewania się ( częste awarie głowicy ) większe chłodzenie w tym przypadku wydaje mi się zaletą
dominik502 napisał(a):przy montażu włącznika na przewodzie dolnym wentylator będzie pracował krócej i w większych odstępach czasowych
Powrót do Isuzu Trooper I (1983-1991)
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości