przez szluwa » 02 cze 2010, 17:02
Witam kolegów. Po zakopceniu mojego troopka ( ogromna chmura dymu za samochodem) zdecydowałem się na remont silnika, bo turbina też wykazywała objawy zużycia. Zacząłem demontaż turbiny, kolektorów, EGR, głowicy, tłoków, pierścieni, przedniego mostu napędowego(bo inaczej nie zdemontuję się miski olejowej) całego zawieszenia przedniego, zwrotnic, przekładni kierowniczej i jeszcze parę innych rzeczy. Powoli kupuję nowe części i wymieniam.Chcę a nawet muszę zdemontować pompę wtryskową aby dać ją do sprawdzenia razem z wtryskami i tu pojawia się mały problem; znaki na kole rozrządu oraz na pompie nie pokrywają się z niczym na obudowie, nie ma żadnych znaków na obudowie, nie jest to problem nie do przejścia ale jak są jakieś fabryczne ustawienia to było by pewniej. Dlatego mam prośbę o jakąś wskazówkę dotyczącą ustawienia rozrządu , może jakiś schemat, rysunek lub zdjęcie. Dla informacji dla kolegów przyczyną kopcenia nie była tylko turbina, w trzecim cylindrze było pełno oleju( wypełniony cały tłok olejem silnikowym) i tylko w trzecim cylindrze pozostałe były super. I tu zagadka co mogło być przyczyną? Pozdrawiam